Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Hopelijk valt het mee en is ze toch nog drachtig AMhorses.

Hier gaan we 16 april scannen voor kloppend hartje. Wij zijn dit jaar errug vroeg. Vorige keer heeft het een paar keer niet mee gezeten. Dus toen in maart met het enten de merrie ook een goed ei hadt wilde ik de kans niet laten liggen. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 15:54 



 
Profiel   

Waarmee had jij gedekt alweer?

Hier zit het Don Cremellootje er in, nu afwachten of het pakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 17:11 



 
Profiel   

Spannend Vulina dat ze maar goed zwemmen!

Spannend jazzejam

Ik kon helaas niet zelf bij het scannen zijn.
Ze is nog drachtig, maar waarschijnlijk aan het verliezen... Ze voelde niet goed aan?

[ img ]
Hier 15 dagen drachtig
[ img ]
En nu 24 dagen

Esmeralda is beginnend hengstig, ei van 2.6. Zaterdag worden ze weer gescand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 17:28 



 
Profiel   

Ahh jammer zeg, niet goed dus. Het weer heeft ook nog niet mee gezeten. Warme dagen en dan weer koude dagen. Hier is het ook nog maar afwachten hoor.

Vulina, dit jaar hebben we gedekt met Il est Balou. Vorige veulen van El Salvador was mooi veulen wat veel bloed toont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 19:11 



 
Profiel   

[ img ]

Yes, Oscar ( v. Uphill) krijgt volgend jaar een volle zus of broer. Zirola ( voorlopig keur v. Cabochon) prachtig drachtig gescand op 16 dgn. Het begin is er weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 20:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Baudyh *\o/*

Mijn moeder twijfelde een beetje aan de kunde van deze dierenarts. Zaterdag hoop ik wat wijzer te zijn. Ze had het erover dat ze week aanvoelde... Hoor ik van iemand anders dat dit normaal is. Dus ik weet het even niet >;) ze staat in ieder geval echt hengstig en plast ook echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 20:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 20:59 



 
Profiel   

Hai allemaal! Na dbt 2018 kom ik me nu hier weer melden! Leuk dat er weer bekende paarden langskomen (en paarden die ik stiekem vanaf het begin gestalkt heb zoals Fiore!)
Na vorig jaar een prachtig hengstenveulen van Cassanova de Bois heb in Bel even een jaar leeg gelaten om ons te richten op de sport maar dit jaar mag ze er weer aan geloven... Wel een andere hengst dit keer, namelijk Leuns Veld’s Winston Jr. (toevallig ook de vader van m’n merrieveulen Oakley die ik gekocht heb)
Ben heel benieuwd wat deze combinatie gaat brengen, we gaan wel pas in Mei beginnen met insemineren en zo te zien is dat al best laat vergeleken met de meesten hier :+
Ik kom in ieder geval al alvast mee kletsen! En hopelijk dat ik in Mei Bel haar naam kan toevoegen aan het lijstje drachtige merries :D

Veulen van vorig jaar (v. Cassanova du Bois)
[ img ]

Mijn merrie Libelle
[ img ]

De aanstaande papa, Leuns Veld’s Winston Jr.
[ img ]

M’n merrieveulen (v. Leuns Veld’s Winston Jr.) niet van mijn merrie
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 21:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Baudyh! Hij ontwikkeld zich mooi :j

AM, best een apart verhaal eigenlijk. Ze kunnen best drachtig hengstig tonen. Maar dan zou de veearts toch ook moeten zien? De baarmoeder is niet hengstig in ieder geval. Maakte ze nieuwe eieren aan? De scan lijkt mij vrij normaal??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 21:23 



 
Profiel   

Jaaaa! Ik ben er ook weer bij *\o/*

Voor degenen die mij nog niet kennen:
Mijn merrie is Chickyards Joan, een Quartermerrie en de aanstaande vader is de knappe EMH Top Dun Chex van Tinnie.
[ img ]
Doordat het vorig jaar allemaal zo moeizaam ging en ze uiteindelijk niet drachtig was, zijn we dit jaar op tijd begonnen. Ik heb haar vorige week laten scannen om te kijken of er al enige activiteit te bespeuren was en ze bleek al beginnend hengstig te zijn. Met vorig jaar nog vers in het geheugen heb ik gelijk gehandeld en ben afgereisd naar Tinnie om Arany en Mo te bezoeken. Ik had al een voorkeur voor Mo maar wilde zekerheid. Ik ben heel blij dat ik ben gegaan, niet alleen omdat het gewoon leuk is maar ook omdat ik nu zeker weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Arany is echt een prachtig dier, knapper dan op de foto's zelfs, vind ik, maar Mo past beter bij mijn merrie.
2 dagen later was het al zover en is ze geinsemineerd *\o/* Ze had een mooi ei en alle voorwaarden zijn goed. Nu wachten tot de 18e om te kijken of het heeft gepakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 21:26 



 
Profiel   

Vulina. Ja daarom. Ik weet het ook niet zo goed. Er zit in ieder geval nog iets, nu hopen dat dit zaterdag ook het geval is. Ze maakte geen eieren aan. Ik was er niet bij, dus weet het eigenlijk niets zeker allemaal...


Welkom Noisy en salatiga1995 mooie combi's

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 21:53 



 
Profiel   

Ik kom mij ook graag melden hier! Deze keer geen verrassingsveulen, maar wil mijn NRPS merrie graag laten dekken dit jaar. Heb mijn oog laten vallen op een AES cremello hengst en ga hem binnenkort bezichtigen. Als het wat is hoop ik haar de eerste week van juni weg te brengen :)

Picasso's Hommage als 4-jarige
Pablo Hit x R-Marius x Concorde
[ img ]

En de AES hengst Diamante
Treviler Decanter x Sovereign Prince x Jalme

[ img ]


@Salatiga wat leuk! Heb veel veulenfoto's van Oakley voorbij zien komen op facebook. Ken de fokker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 08:43 



 
Profiel   

Oh wat grappig Ilja! Mooie combi heb je ook, had ze een verassingsveulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 10:35 



 
Profiel   

Die diamante heb ik nog nooit gezien, wat een gaaf paard!

Gave combi's komen er weer voorbij :j

Hier komt vanmiddag de DA voor de check. Ik ben echt zo zenuwachtig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 10:44 



 
Profiel   

@Salatiga mijn andere merrie :D Deze gelukkig niet, zou ik erg zonde hebben gevonden.

@Pradadaan ik kende hem ook niet :) Na een hoop zoekwerk kwam ik hem tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 10:53 



 
Profiel   

pradadaan schreef
Die diamante heb ik nog nooit gezien, wat een gaaf paard!

Gave combi's komen er weer voorbij :j

Hier komt vanmiddag de DA voor de check. Ik ben echt zo zenuwachtig :o


Gaat het trouwens om Giv? En met welke hengst :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 10:55 



 
Profiel   

Nee het gaat niet om Giv. Die is geen optie dit keer.

DA is net geweest en ze is momenteel goed hengstig, geen vocht of cystes en helemaal geen gekke dingen.
Geen negatief dek advies dus.
Wel geeft ze mij geen garantie dat het zou lukken omdat Prada nooit de makkelijkste is geweest (heeft altijd de 3e cyclus pas gepakt) en ze is niet zo makkelijk op de trailer en ze moet naar de hengst toe maar daarentegen zou vers sperma voor haar wel eens erg goed kunnen werken.

Ik ga deze cyclus sowieso overslaan en nog even goed nadenken en alles heel goed uitstippelen of het het waard zou zijn.
Maar dus opzich wel voorzichtig positief nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 16:15 



 
Profiel   

Avalon had haar ei er al af :) 22ste scannen op dracht.. Spannend maar weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 17:40 



 
Profiel   

Hee wat een drukke boel alweer hier!
Ik kan mij hier ook weer melden na een naar overgeslagen te hebben.

Samen met de vorige eigenaar van m'n merrie laat ik haar weer terugdekken met Apache.

In 2011 heeft hij namelijk al een veulen met haar gefokt van Apache en die start nu al ZZ-Zwaar. Hij wilde dus graag nog een veulen van mijn merrie.
Omdat ze het er helaas op begint te lijken dat ik niet meer zal kunnen rijden, heb ik besloten om een deal met hem te sluiten en we mijn merrie dus nog eens terugdekken met Apache.

Vandaag ook de uitslag van het WFFS onderzoek gekregen; mijn merrie is geen drager! Super fijn natuurlijk omdat Apache wel drager is.

Mijn merrie breng ik met pasen die kant op en dan zal ze het scan en inseminatie traject in gaan. Heeft ook wel een voordeel, want mijn veulen van haar staat ook bij hem op stal in de opfok dus dan staan ze weer lekker samen op hetzelfde plekje :D

Beauty(Havidoff x Goodtimes)
[ img ]
Met haar veulen van In Style
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Apache(UB40 x Krack C)
[ img ]

Haar nakomeling uit 2011 van Apache
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 18:15 



 
Profiel   

Ook ik ga dit jaar 2 merries laten dekken.
De eerste combinatie is de hengst For Ferrero met onze Fidelity. Onze Zhivago x Sandro king merrie.

For ferrero

[ img ]

Fidelity

Hier met het Valdez veulen van 2016
[ img ]


Ik hoop haar binnenkort hengstig te zien dus dan gaan we de eerste poging wagen.

De tweede combinatie is nog niet helemaal bekend. Gaat om een jonge grote Valdez x Zhivago merrie.

[ img ]

Welke hengst ik ga gebruiken voor haar is nog een twijfelpunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 19:12 



 
Profiel   

Leuk dat je moeder en dochter allebei gaat proberen ajesca :) Heb je iets in de moederlijn wat je graag terugziet het veulen van La Fidèle?

Gefeliciteerd Renske en Baudyh *\o/*

Wat balen AM_Horses -O-

Wat een gaaf dier, die Diamante! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 20:42 



 
Profiel   

Spannend Vulina!

Mooie combinatie's allemaal <3

Ik vind de meeste gekleurde hengsten echt kwaliteit missen. Ik ben benieuwd naar deze! (Bij de pony's zijn er wel echt hele fijne!)

Beetje positief nieuws...
Wild Thing is nog steeds drachtig, en mega hengstig!
De dierenarts wil haar aan de regumate zetten, ik ga deze morgen ophalen.
[ img ]

Esmeralda wordt vandaag nog gedekt. 2 eitjes, weer kans op 2ling. Is elke keer zo geweest. Spannend allemaal weer :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 10:56 



 
Profiel   

Mega hengstig in gedrag of?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 11:14 



 
Profiel   

Jeetje AM, wat raar zeg. Je hoort het weleens vaker overigens

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 11:32 



 
Profiel   

Noisy schreef
Leuk dat je moeder en dochter allebei gaat proberen ajesca :) Heb je iets in de moederlijn wat je graag terugziet het veulen van La Fidèle?

Gefeliciteerd Renske en Baudyh *\o/*

Wat balen AM_Horses -O-

Wat een gaaf dier, die Diamante! :wow:


Uit deze lijn wil ik graag het gemak en de soeplesse in het bewegen behouden.
Ik zie niet graag van die enorme grootlopers ;)
De zhivago heeft ingeleverd op het achterbeen vind ik zelf. De Valdez is daar wel sterk in en dat wil ik zeker behouden danwel verbeteren.
Ook de uitstraling die dit hele lijntje heeft wil ik graag behouden.
Dus mocht iemand nog een leuk idee hebben voor de Valdez? :D

AM horses; toch spannend als zon merrie tijdens de dracht hengstig staat. Je hoort het wel vaker maar ik zou er ook onrustig van worden -O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 11:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen