Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 528  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

 
Profiel   

Vulina schreef
Mega hengstig in gedrag of?


In gedrag ja. Bijna niet door het gangpad te krijgen... En plassen.
Nog niet eerder meegemaakt bij haar, dus weet ook niet zo goed. Is het verstandig om aan de regumate te beginnen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 13:12 



 
Profiel   

Wij hebben een merrie gehad die was altijd hengstig tijdens de drachtigheid. Schijnhengstig. Heel gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 13:54 



 
Profiel   

Baudyh. Heel gek idd. Geeft zo'n onzeker gevoel...

Esmeralda is net geïnsimineerd :):)

Nu zeggen meerdere tegen mij, dat ik niet aan regumate moet beginnen. Wat vinden jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 17:59 



 
Profiel   

AMhorses spannend! Hopelijk gelijk raak bij Esmeralda! Regumate geen ervaring mee...

Kwaliteit bij de kleur hengsten bij de paarden viel mij ook erg tegen. Vrijwel geen een heeft wat gepresteerd. Diamante loopt wel succesvol ZZ-springen, dus dat is naar mijn mening al heel wat :j Hopelijk vind ik hem in het echt ook oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 18:49 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
AMhorses spannend! Hopelijk gelijk raak bij Esmeralda! Regumate geen ervaring mee...

Kwaliteit bij de kleur hengsten bij de paarden viel mij ook erg tegen. Vrijwel geen een heeft wat gepresteerd. Diamante loopt wel succesvol ZZ-springen, dus dat is naar mijn mening al heel wat :j Hopelijk vind ik hem in het echt ook oke.


Klinkt al goed! Ik ben erg benieuwd naar je mening :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 18:53 



 
Profiel   

Ik ken het gebruik van de regumate alleen bij merries die je niet hengstig wil laten worden.
In combinatie met dracht geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 18:55 



 
Profiel   

Ik gebruik wel eens regumate bij merries die het vrucht er in het begin stadium er uit gooien of bij placentitis.
Ik zou, logischerwijze, zeggen alleen regumate te gebruiken wanneer het ook echt nodig is. Als het vruchtje netjes door groeit, de baarmoeder ziet er goed uit, en verder geen afwijkingen toont, is het toch overbodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 22:12 



 
Profiel   

Dat dacht ik dus ook. Dan gaan we het niet doen! Dankjewel voor jullie mening!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 07:21 



 
Profiel   

Hoe is het nu met Wild Thing AM?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 10:44 



 
Profiel   

Noisy schreef
Hoe is het nu met Wild Thing AM?


Ze toont nu niet hengstig.
Esmeralda is geovuleerd op beide eitjes.
Over twee weken allebei echo.
Spannend :):)

Nog meer mensen die hebben gedekt, gescand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:13 



 
Profiel   

Ik wacht tot m'n merrie hengstig wordt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:16 



 
Profiel   

Hier 27 april pas weer.
Dan de 6 weken echo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:21 



 
Profiel   

Ik wacht ook nog op hengstige merries :j
Zaterdag wel naar liempde om For Ferrero nog een keer te bekijken. Wie weet gebruik ik hem toch voor beide merries.

AM Horses fijn dat ze niet meer hengstig toont +:)+


Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 09-04-19 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:26 



 
Profiel   

Ik moet nog een ruime week wachten om te mogen scannen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:28 



 
Profiel   

Wij wachten ook op twee merries momenteel. De eerste die gedekt wordt is de haflinger van m'n zusje. Wordt haar eerste veulen bij ons en tevens haar laatste (voor haar dan). De tweede zou mijn Domino zijn die in 2017 een Atomic Z-baby kreeg... (hierover zijn we nog niet helemaal zeker..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:41 



 
Profiel   

Oh spannend AM-horses en Renske!

Wachten op een goed eitje lijkt me ook best zenuwslopend.. En al helemaal de bedoeling 18 dagen echo..


Ik twijfel heel erg over wanneer ik mijn merrie laat dekken. Ze staan hier 24/7 buiten, dus wil ze niet te vroeg hebben. Het liefst zou ik midden mei dekken, maar dan zijn we net op vakantie.. Dus of begin mei, of begin juni... Wat is wijsheid..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 13:58 



 
Profiel   

Leuk nog een haflinger! Wat is de afstamming van de merrie en met welke hengst wordt er gedekt Evelien?

Ik zou dan begin mei doen Ilja, mocht het niet pakken kan je altijd nog een keer proberen zonder dat je heel laat zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 14:15 



 
Profiel   

Die maakt het wel spannend zeg AM! Nu moet ze ook wel een extra mooie ervan maken :+
Ik zou dan ook begin mei doen Ilja, beter te vroeg beginnen dan dat het niet lukt en je ineens aan het einde van het seizoen al ziet..

Ik ben hier een beetje aan het stressen geslagen, het plan was om in Mei pas te beginnen maar eigenlijk komt April wel beter uit (voor de tijd dat het veulen dan geboren wordt volgend jaar), nu heb ik alleen dus mijn merrie nog niet duidelijk hengstig gezien :roll: (op November 2018 na maar dat was een gekke opwelling van haar gelood ik haha)
Wat doen jullie als je niet precies weet wanneer ze hengstig moeten worden? (Baseer nu mijn datum op wanneer ze hengstig werd 2 jaar geleden..) Ik wil haar namelijk gewoon naar Boeve brengen om te insemineren etc maar een auto regelen gelijk als ze hengstig is wordt al lastig en ik kan het nu ook nog is slecht zien aan haar dus ben heel bang dat ik het mis 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 14:52 



 
Profiel   

Dierenarts een keer laten komen om te scannen om te kijken hoe ver ze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 14:56 



 
Profiel   

Idd gewoon thuis eens laten scannen.

Wij zitten vandaag op 18 dagen... morgen voormiddag scannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 15:07 



 
Profiel   

Ilja, ik zou bij 24/7 buiten liever voor begin juni gaan. Dan is het er begin mei, of bij een 2de poging eind mei. Begin mei dekken heb je al begin april een veulen.. En zoals nu lijkt me dat best koud voor zo'n ukkie..

Salatiga, ik scan de nog niet hengstige merries elke vrijdag. Dan missen we de cyclus in ieder geval niet.

Wij beginnen morgen met een donor merrie en draagmoeder. Hopelijk krijgen we ze mooi synchroon :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 15:15 



 
Profiel   

Renske_W schreef
Leuk nog een haflinger! Wat is de afstamming van de merrie en met welke hengst wordt er gedekt Evelien?

Ik zou dan begin mei doen Ilja, mocht het niet pakken kan je altijd nog een keer proberen zonder dat je heel laat zit.


Lief dat je het vraagt Renske, de merrie is nu 18 (volledig fit en gezond verklaard door onze DA) maar heeft pas een een Equipass sinds 2010 %) . Dus we zijn volop op zoek naar haar (eventuele) afstamming. Vooralsnog is ze 'papierloos'. Ze wordt gedekt door Liz. Almquell

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 16:33 



 
Profiel   

Ilja, ik zou voor een 24/7 buiten paard ook voor juni gaan. Dan heb je een veulen begin mei dat us een mooie tijd, lukt het de 1e ronde niet is er ook nog tijd zat om het nog eens te proberen.

Als je begin mei dekt krijg je begin april maar stel ze doet 2 weken te vroeg dan zit je al half maart en dat is echt wel pittig voor een veulen dan. Ik had dat dit jaar ok op 19 maart maar veulen is 1.5 week snachts op stal geweest plus dat het een koudbloed is en die kunnen er toch net ff wat beter tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 18:21 



 
Profiel   

Ik wacht nooit op hengstigheid( of ik moet het toevallig zien) spuit ze eigenlijk altijd hengstig

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 19:51 



 
Profiel   

Ik stip hier ook vast. Begin mei is mijn merrie uitgerekend. Daarna zal ze als alles goed is gegaan geinsemineerd worden met sirius
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 528 [ 13183 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 528  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen