Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn merrie is drachtig en ik heb 1000 vragen

 
Profiel   

Nog even spannend dan, ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 14:40 



 
Profiel   

Jeetje ze houdt de spanning er wel in zo. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 20:07 



 
Profiel   

Calixae schreef
Jeetje ze houdt de spanning er wel in zo. :=


Ik ben het een beetje beu hoor ;p

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 23:02 



 
Profiel   

Jeetje dus ze draagt nu al een jaar? Heeft de dierenarts opgevoeld of alleen naar de uier gekeken? Een dierenarts kan niet zien wanneer het komt of hoe lang het nog duurt, dat weet alleen de merrie ;) De uier is nog steeds niet heel veel... kan je melk testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 23:12 



 
Profiel   

Draagt ze haar staart al van de billen en zijn haar billen net drilpudding?

Zo niet dan zou ik nog even lekker een tukkie doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 23:23 



 
Profiel   

Ohh spannend TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 04:13 



 
Profiel   

Jenteboffe schreef
Calixae schreef
Jeetje ze houdt de spanning er wel in zo. :=


Ik ben het een beetje beu hoor ;p


Vind ik niet gek!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 05:58 



 
Profiel   

Spannend hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 07:13 



 
Profiel   

AstridJ schreef
Jeetje dus ze draagt nu al een jaar? Heeft de dierenarts opgevoeld of alleen naar de uier gekeken? Een dierenarts kan niet zien wanneer het komt of hoe lang het nog duurt, dat weet alleen de merrie ;) De uier is nog steeds niet heel veel... kan je melk testen?


Dierenarts heeft opgevoeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 07:21 



 
Profiel   

Ik hoop dat je niet heel veel langer hoeft te wachten! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:26 



 
Profiel   

ben benieuwd naar het veulen! misschien heb ik het gemist maar door welke hengst is ze gedekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 18:06 



 
Profiel   

jeetje lijkt me wel lastig om dan in te schatten wanneer ze aan de gang gaat (omdat je aangaf dat ze weinig uier krijgt)! heeft ze wel al een 'puntbuik' gehad? vaak komt het veulen dan ook vrij snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 18:10 



 
Profiel   

BlackBeautyZ schreef
jeetje lijkt me wel lastig om dan in te schatten wanneer ze aan de gang gaat (omdat je aangaf dat ze weinig uier krijgt)! heeft ze wel al een 'puntbuik' gehad? vaak komt het veulen dan ook vrij snel.


Wat bedoel je met puntbuik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:06 



 
Profiel   

Jenteboffe schreef
Wat bedoel je met puntbuik?


als je merrie nog maar een paar dagen te gaan heeft dan krijgen ze een zogenoemde puntbuik (vaak). dan is de buik niet meer rond, maar dan heeft het een soort punt. dat heeft te maken met dat het veulen gaat klaarliggen om geboren te worden zegmaar. ik zal eens kijken of ik een foto kan invoegen van mijn merrie vorig jaar, die had een duidelijke puntbuik

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:32 



 
Profiel   

[ img ]
dit was twee weken voor de bevalling

[ img ]

dit was enkele dagen voor de bevalling. kijk maar eens goed naar haar buik, hier heeft ze als het ware een punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:41 



 
Profiel   

Is vaak zo, maar inderdaad niet altijd.

Hier mijn merrie een dag voor geboorte van haar veulen:
[ img ]
Geen puntige buik. Had veel minder uier dan jouw merrie, TS. Nog steeds trouwens (veulen drinkt nog steeds af en toe). Maar ze gaf het gelukkig wel aan, want ik mocht niet weg. :+

Je kunt weinig doen behalve afwachten. Er zijn merries die het jaar overdragen of zelfs ruim overdragen. Komt voor.
Kwestie van in de gaten houden. En dat kan met verschillende hulpmiddelen als melkstrips, temperaturen, camera, geboortealarm, merrie zelf goed in de gaten houden op lichamelijke veranderingen en verandering in gedrag... of een combinatie daarvan.

Veel succes! Hopelijk gaat alles goed zodra het veulen zich aandient.
Heb je alles al klaar staan voor de geboorte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:54 



 
Profiel   

Het is bij iedere merrie anders en soms ieder jaar ook weer... Een dierenarts erbij roepen is gewoon jammer van je geld, als je merrie verder normaal gezond is kan hij niets doen. Belangrijkste is dat je je aandacht er nu bijhoudt. Soms ben je zo zat van het wachten dat je toch net iets minder alert bent en dat is niet zo handig.

Het enige waar ik nog wel aan dacht: hoe/waar staat je merrie? Sommige paarden willen absoluut niet bevallen als er andere paarden in de buurt zijn. En wij hebben er ook één gehad die het alleen in de stal wou doen (bijna op de drempel, echt waar :D ).

Maar meestal maken ook dit soort dingen niets uit en doen ze het gewoon op hún tijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 11:39 



 
Profiel   

Om het nog spannender te maken.. mijn merrie had strakke banden, geen dikke uier en geen puntbuik. Toch stond er plots een gezond veulen naast.

TS sterkte met wachten! Wordt vast een heel knap veulen. Mama neemt er de tijd voor :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:21 



 
Profiel   

Mijn merrie (maiden) had verleden jaar ook geen dikke buik, geen dikke uier.. Ik had 's avonds nog de da op stal voor een ander paard. Had haar gevraagd wat denk je van de merrie, antwoord da geen puntbuik geen slappe banden duurt nog minstens een week.. Tuurlijk.. de volgende morgen lag het veulen er langs.. Merrie was maar een weekje overtijd.. Maar ook daar was niks aan te zien..

Jaren geleden een fokmerrie gehad zij had alle signalen dat ze ieder moment kon gaan werpen. We vonden haar regelmatig dat ze aan het persen leek te zijn de eerste keren hebben we de da op een gegeven moment gebeld omdat ze niet doorzette. Na een ruime maand overtijd te zijn en toch iedere keer gaan liggen om te persen, heeft de da haar gespoten (zelfde middel om ze hengstig te spuiten) om het werpen op te wekken..
Dus TS nog even geduld hebben.. Succes met wachten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:55 



 
Profiel   

Ik ga dit ook volgen, leuk topic!
En wat een geduld moet je hebben zeg :')

Succes straks met de bevalling en ik ben heel benieuwd naar de veulen foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:29 



 
Profiel   

!!!! UPDATE!!!!

Vandaag, om 14.15 heeft minah zonder probleem een mooi hengstenveulen op de wereld gezet!! Ik ben helemaal verliefd! [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:01 



 
Profiel   

[ img ]

Ik stel jullie voor aan ⭐️ EL SHAH HERMES⭐️

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:01 



 
Profiel   

Yes, eindelijk!!! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je mooi mannetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:03 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd TS!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen