Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Duitsers maken vuist in 1.45m Medium Tour De Peelbergen

 
Profiel   

Persbericht
Springen

[ img ]
Janne Friederike Meyer-Zimmermann met Soccero 2. Foto: Eva van den Adel


KRONENBERG – In de drie sterren Medium Tour finale bij de Peelbergen wisten de Nederlandse deelnemers geen vuist te maken. In de 1.45m proef, waarin niet alleen 25.000 euro verdeeld werd, maar ook een Longines horloge te winnen viel, veroverde Janne Friederike Meyer-Zimmermann de winst. Haar landgenoten Harm Lahde en Katrin Eckermann eindigden respectievelijk op de derde en vierde plaats. De in Limburg woonachtige Braziliaan Thiago Ribas da Costa gaf de tweede plaats nog een Hollands tintje.

Elf van de 60 gekwalificeerde deelnemers kwamen retour voor de barrage. Met twee Oranje-ruiters in de mix, was een Nederlandse topklassering zeker een optie. Maar eerste starter Albert Zoer kreeg met de AES-goedgekeurde hengst Freedom (v. Larino) halverwege een paal aan de benen en kwam niet verder dan een tiende plaats. Direct na Zoer deed Kevin Jochems een gooi naar de winst. Met Kyamant van ’t Spieveld (v. Diamant de Semilly) klokte de ruiter van Stal Thijssen de derde tijd (42.31), maar met een fout op de laatste hindernis tuimelde Jochems naar de achtste plaats in het eindklassement.

‘Boos’
Met SBS-merrie Oak Grove’s Heartfelt (v. Heartbreaker) klokte Harm Lahde vervolgens foutloos de derde tijd in 43.18 seconden. Waarna Katrin Eckermann Comme Il Faut- merrie Daddy’s Destiny in 43.44 op de vierde plaats parkeerde. Met de gretige Soccero 2 (v. Singulord Joter) trok Janne Friederike Meyer-Zimmermann verderop van leer, maar de rit van de Duitse ging niet als gepland. “Ik was eigenlijk een beetje boos op mijzelf”, vertelt de winnares. “Ik had na de tweede hindernis de binnendoor optie willen rijden, maar dat lukte me niet. Toen moest ik extra gasgeven voor een goede tijd. Gelukkig was ik toch nog snel genoeg”.

Vierhonderdste
Met een nieuw Longines horloge op zak is de meervoudig Duits kampioene in haar nopjes. "Natuurlijk zeg je als je gewonnen hebt positieve dingen over een evenement, maar ik kom hier in Kronenberg altijd graag. Alles is voor elkaar en ik vind het mooi dat je hier naast de sport ook veel andere mensen uit het wereldje spreekt, paarden kunt scouten en zowel op zand als op gras kunt rijden". Snel genoeg was de Duitse maar net. Thiago Ribas da Costa miste de winst met Kassandra van ’t Heike (v. Epleaser van ’t Heike) op slechts vierhonderdste van een seconde. Daisuke Fukushima, pupil van Wim Schröder, stuurde Chanyon (v. Chacco-Blue) knap rond. In 44.18 eindigde de Japanner op de vijfde plaats.
Voor alle uitslagen: https://online.equipe.com/nl/competitions/29904

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 21:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen