Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bug in de zoekfunctie?

 
Profiel   

Hier ervaar ik een probleempje met de zoekfunctie op Bokt. Als ik in het vakje "zoeken" een zoekterm intyp en dan kies voor "Zoek in huidige topic", zegt hij dat hij geen resultaten vindt. Maakt niet uit in welk topic ik zit en welke zoekterm ik gebruik, of die nou veel of weinig in het topic staat. Ik krijg gewoon geen resultaten.

De andere twee knopjes "Zoek op hele forum" en "Zoek in (forumdeel waar je nu bent)" doen het wel goed, alleen krijg je dan ook de reacties uit andere topics, naar welke ik dan op dat moment niet op zoek ben als ik alleen in 1 bepaald topic wil zoeken.

Ik gebruik geen ADD blocker of Firewall en dit is al een paar dagen aan de gang. Ik bok op Mozilla Firefox 66.0.3, op de laptop van HP, met Windows 10 Pro versie 1809. Alles is netjes up-to-date.

Is er misschien een klein onderzoekje mogelijk naar waar deze bug zich schuilhoudt om hem vervolgens plat te meppen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 14:45 



 
Profiel   

Ik heb even gekeken wat er hier gebeurt in verschillende topics, maar ik krijg hier gewoon zoekresultaten. Kun je me een voorbeeld geven van een zoekterm en een topic waarbij dit mis gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 08:20 



 
Profiel   

Ik probeerde het voor dit topic met het woord 'vakje,' maar dat werkte ook niet. Er komt dan 'geen zoekresultaten' te staan.
In het teltopic werkte het gister ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 08:41 



 
Profiel   

Tellen totdat poef werkt idd niet. Maar ook dit topic niet. Bug vond hij bijvoorbeeld ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 09:09 



 
Profiel   

Hier ook hoor, toevallig gisteren de functie nog gebruikt en in de ene browser werkte het wel, in firefox echter niet. Dus lijkt me toch een bug icm firefox.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 14:33 



 
Profiel   

Bij met hetzelfde probleem (ik gebruik safari)...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 15:42 



 
Profiel   

Ik heb ook even zitten puzzelen, maar het lijkt aan de startdatum van de topics te liggen. In nieuwere topics (zoals deze en teltopic deel 17) werkt het niet. In oudere topics (teltopic 16 bijvoorbeeld) werkt het wel naar behoren.

Nee hoor, die functie wordt helemaal niet geregeld in het teltopic gebruikt O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 15:57 



 
Profiel   

Klinkt heel aannemelijk Lalidan. Maar dat maakt het wel verwarrender... Hopelijk kunnen de teammies hier wat mee.

Heb ook nog wat gepuzzeld en lijkt wel alsof dat deel van de zoekfunctie tot uiterlijk 10 april kijkt en de laatste dagen echt niet mee pakt. In langlopende topics een paar veel voorkomende woorden gebruikt en echt maar tot en met 10 april en daarna echt niet, terwijl het wel in de dagen daarna ook in die topics voorkwam ("Veulen" in DBT 2019 bijvoorbeeld).

Wat ook nog opvallend is, is dat de oudste post als eerste wordt getoond in de resultaten. En de nieuwste post pas als allerlaatste op pagina zoveel. Apart als je dan in een topic zoekt en als eerste bij de OP uit 2015 komt als je een zoekwoord in typt. :? (bepaalde lang lopende topics die niet al te actief zijn, zoals het legpuzzeltopic).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:39 



 
Profiel   

Scherp! Lijkt er idd op dat er iets niet helemaal goed gaat met het up to date houden van de zoekindex. Ik ga kijken wat hier mis gaat (en vooral hoe dat op te lossen is) :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:05 



 
Profiel   

Als het goed is werkt de zoekfunctie nu weer, ook voor recente topics. Er is idd iets blijven hangen sinds de 10e.

Vervelende is dat het voor nu is opgelost, maar ik heb nog niet helemaal helder wat er nu fout gaat. Ondertussen puzzel ik nog even verder voor een permanente oplossing dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 12:05 



 
Profiel   

*\o/* Klopt helemaal, hier werkt het weer. Succes met puzzelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 12:10 



 
Profiel   

Thanks voor je puzzelen en oplossen Bart! Succes met vinden van de permanente oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 12:44 



 
Profiel   

Lijkt erop dat het is opgelost :j

Dank voor het melden! Had het zelf nog niet gemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 10:26 



 
Profiel   

Graag gedaan BartVB, meld dat soort dingen liever te vaak dan niet.

En jij dank voor het oplossen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen