Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst gezocht voor een Spielberg x TCN Partout merrie

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren voor een goede hengstenkeuze voor mijn merrie. Ik wil een fijn dressuurpaard voor mezelf fokken.

Het is een 11 jarige merrie ster merrie van 1.67 hoog. Ze is mooi groot in het frame, heeft een voldoende stap en draf, maar de galop is wat minder.

Paard heeft een goede motor achter maar komt snel op de voorhand.



Opmerkingen keuring:

Schouder mag een fractie schuiner gelegen zijn, boeg is iet te hellend en zou langer mogen zijn, en iets toon tredend in de voorstand.
70 exterieur 75 stap 80 draf, 65 galop, 70 houding.

fotos komen eraan


Laatst bijgewerkt door mariekie op 14-03-23 16:54, in het totaal 3 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:19 



 
Profiel   

Is de boeg te hellend en niet lang genoeg?
Bedoel je misschien de croupe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:23 



 
Profiel   

ik probeer het filmpje te plaatsen als het lukt :-)

https://youtu.be/WrVPAgkjZgk

https://youtu.be/ZBp-XEdRATI

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:24 



 
Profiel   

Heb je ook een goede standfoto? ik vind de filmpjes wat moeilijk om te beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 17:06 



 
Profiel   

Ah in het filmpje wordt inderdaad over croupe gesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 17:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Heb je ook een goede standfoto? ik vind de filmpjes wat moeilijk om te beoordelen.


Kan iemand mij vertellen hoe ik deze in het topic krijg? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 12:26 



 
Profiel   

mariekie schreef
Elisa2 schreef
Heb je ook een goede standfoto? ik vind de filmpjes wat moeilijk om te beoordelen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze in het topic krijg? :)

Onder het veld waarin je je reactie typt heb je ook een knop "voeg foto's toe". Dan komen de foto's op de server van Bokt te staan, kun je niet meer weghalen. Wil je die regie wel blijven behouden dan elders plaatsen (b.v. mijnalbum of ruimte die je van je internethoster hebt gekregen) en de link naar de foto (ziet eruit als http: //www.domein .... .jpg) tussen de [img] tags plaatsen (staat ook boven het vak waarin je reacties typt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 12:57 



 
Profiel   

Je kunt ontzettend veel kanten op. Voor verbetering van de galop en de croupe is Ferro-bloed voor de hand liggend. Bijvoorbeeld Kjento of Glamourdale of Jameson.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 18:25 



 
Profiel   

Is haar genetisch profiel is de schouder 96, dus schuin in vererving. Haar croupe 98 en dat is bijna ideaal. Ik zou me focussen op een hengst met een goede galop. Dat is eigenlijk de enige echte bemerking.

Ze is verder netjes ster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 18:33 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Qua rijden is het echt geen makkelijke.
Denk vooruit, loopt graag op de voorhand en is echt een tank qua body. Dus iets minder mag wel... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 22:19 



 
Profiel   

Trafalgar geeft bloed en hele makkelijke karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 07:02 



 
Profiel   

Dan inderdaad bloed toevoegen, Glamourdale zelf valt dan af. Trafalgar kan inderdaad passen, of iets anders in de richting van Gribaldi/Easy game/Millennium. Of Zack of zijn zoon Zoom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 07:10 



 
Profiel   

Mooie merrie, er worden al prima hengsten aangedragen.

Ik dacht zelf nog aan For Ferrero voor bloed en ook schakelvermogen zodat je minder een tank krijgt die gauw op de voorhand valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 07:16 



 
Profiel   

HOezo zou Trafalgar bloed geven? Waar op zijn papier zit er bloed wat hij kan doorgeven? ( sandro hit een klein beetje, maar verder...)

Net als Gribaldi en MIlinnium, waarom worden die aangeraden als ze een werkbaar karakter wil hebben? Die staan daar nou niet echt bekend om. Sowieso zou je met trakehner bloed snel aansluiting vinden op Partout en daar gaat het niet werkbaarder van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 11:10 



 
Profiel   

Ik begrijp uit onderstaand citaat van TS dat de merrie geen makkelijke is onder het zadel is omdat het een behoorlijke tank is. In dat geval vind ik dat Trakehner bloed de nodige veredeling mee kan geven. Ik vind ook niet dat Gribaldi onwerkbare paarden geeft. Ik heb juist hele fijne Gribaldi’s gereden qua karakter. Van de Totilas-nafok heb ik de indruk dat ze heel werkbaar zijn en in ieder geval heb ik Totilas zelf echt zien veredelen (ook verkleinen trouwens), ik verwacht dat Trafalgar dat ook doet.

Volgens mij heeft Jan met Trafalgar gedekt en is zijn ervaring dat Trafalgar bloed en goed karakter geeft.

mariekie schreef
Qua rijden is het echt geen makkelijke.
Denk vooruit, loopt graag op de voorhand en is echt een tank qua body. Dus iets minder mag wel... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 17:40 



 
Profiel   

Benzz schreef
HOezo zou Trafalgar bloed geven? Waar op zijn papier zit er bloed wat hij kan doorgeven? ( sandro hit een klein beetje, maar verder...)

Net als Gribaldi en MIlinnium, waarom worden die aangeraden als ze een werkbaar karakter wil hebben? Die staan daar nou niet echt bekend om. Sowieso zou je met trakehner bloed snel aansluiting vinden op Partout en daar gaat het niet werkbaarder van worden.

Ik snap jouw punt. Als je op Horsetelex gaat kijken is zijn percentage ox/xx best laag. Maar als je de pedigree vergroot naar 9 generaties dan is het allemaal volbloed, paar keer Ramzes en Trakehner. Dat komt elkaar allemaal weer een keer tegen uiteindelijk. Wellicht is mijn uitdrukking “bloed” wat ongelukkig gekozen en had ik beter “ras” kunnen zeggen. Heb nu al aardig wat veulens van hem gezien en ik moet zeggen dat hij behoorlijk stempelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 19:34 



 
Profiel   

"Dat hij behoorlijk stempelt"

Kijk, dat vind ik nu een echt goed argument om een hengst te gebruiken bij een merrie waarbij je toch nog wel eea aan wilt verbeteren.

De ene hengst vererft veel sterker/consequenter door dan de andere. Zou de keuze voor Trafalgar snappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 20:40 



 
Profiel   

Benzz schreef
HOezo zou Trafalgar bloed geven? Waar op zijn papier zit er bloed wat hij kan doorgeven? ( sandro hit een klein beetje, maar verder...)


Gribaldi heeft zo'n 31 maal Dampfross (1916, 67% bloed) in zijn afstamming. Mahagoni heeft 70% bloed, Falke 47%, Karben 48%, Hertilas 57%, Isolda 61%, Flugsand 50% en Gemma 47%. Daarbij heeft Trafalgar Brentano (50% bloed), Lanciano (46% bloed) en de Volbloed Pericles in de afstamming. Silja heeft 36% bloed en Nimmerdor heeft ook 36%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 13:25 



 
Profiel   

Himyar schreef
Daarbij heeft Trafalgar Brentano (50% bloed), Lanciano (46% bloed) en de Volbloed Pericles in de afstamming. Silja heeft 36% bloed en Nimmerdor heeft ook 36%.


Trafalgar heeft 23% volbloed in zijn aderen. Niet meer en niet minder, met dat percentage is het niet zo dat hij bloed toevoegt.

Ik snap dat Jan zegt dat hij ras geeft, maar de jongsten zijn 3 jaar oud en ze hebben ook nog eens een moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 15:15 



 
Profiel   

Benzz schreef
Himyar schreef
Daarbij heeft Trafalgar Brentano (50% bloed), Lanciano (46% bloed) en de Volbloed Pericles in de afstamming. Silja heeft 36% bloed en Nimmerdor heeft ook 36%.


Trafalgar heeft 23% volbloed in zijn aderen. Niet meer en niet minder, met dat percentage is het niet zo dat hij bloed toevoegt.

Ik snap dat Jan zegt dat hij ras geeft, maar de jongsten zijn 3 jaar oud en ze hebben ook nog eens een moeder.

Natuurlijk hebben ze een moeder maar die heb ik ook gezien. En dan nog stempelt hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 15:22 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Trafalgar geeft bloed en hele makkelijke karakters.


Kan nergens een station vinden waar hij ter dekking beschikbaar is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 12:04 



 
Profiel   

Staat bij Edward en Hans-Peter mooi te wezen: Hengstkatalog_2019 (pdf bestand)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 12:09 



 
Profiel   

heb via het KWPN nog een paar op het lijstje gezet.

Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador)
Geniaal (Vivaldi x Biotop)
Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro)
Giovanni (Chippendale x Scandic)

Iemand enig idee hoe het werkt als je je merrie naar van olst brengt?
voordelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 12:10 



 
Profiel   

mariekie schreef
heb via het KWPN nog een paar op het lijstje gezet.

Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador)
Geniaal (Vivaldi x Biotop)
Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro)
Giovanni (Chippendale x Scandic)

Iemand enig idee hoe het werkt als je je merrie naar van olst brengt?
voordelen?


Ik las eerder in het topic dat je graag iets minder zwaar wilde fokken. Dat gaat voor mijn gevoel met deze bovengenoemde hengsten niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 13:41 



 
Profiel   

Ik zag dat For Ferrero hier al eerder is geadviseerd en daar sluit ik op aan.

Misschien kan je ook aan All at once denken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen