Diallo mag terug een echt paard zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 10:01

De titel zegt het al een beetje :D

De afgelopen maanden is ons avontuur een grote emotionele rollercoaster geweest. Een dikke maand geleden kregen Diallo en ik na een lange periode niet goed te weten wat er scheelde de diagnose van kissing spines en spondylose. Diallo had al een paar maanden heel vage klachten, we hebben meerdere deskundige laten kijken maar niemand vond iets concreet. Toen het mij echt de spuigaten uit kwam hebben we gewoon beslist om naar de kliniek te gaan. Hij stond ook al mank rechts achter, dus we hebben besloten om geen behandelingen meer te starten op advies van de kliniek. De slaagkans was klein vanwege zijn vele symptomen en de kostprijs ontzettend hoog.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


We hebben Diallo dan 3 weken geleden verhuisd naar een minder luxueuze stalling met veel weidegang in kudde. Na enkele dagen voelde Diallo zich al helemaal thuis. Op dit moment voelt hij zich zelfs een beetje té thuis, want ja nu mag hij plots heel veel op de weide zonder nog gewerkt te worden wat zorgt voor een bommetje energie. Daardoor komen we een beetje in een tweede dilemma, hoe kan hij zijn energie kwijt?

We zijn eventueel nog aan het kijken naar TENS/lasertherapie om nog iets van licht werk te kunnen doen. Op dit moment geven we ook duivelsklauw bij. Hier merken we nog weinig van.
De DA heeft mij dan wel groen licht gegeven om terug een klein beetje aan het werk te gaan en gewoon zien hoe dat loopt zonder behandelingen. Wandelen mocht sowieso nog. Het jammere van de hele zaak is dat ik zelf wel heel veel ambitie heb voor dressuur. Maar die dromen zal ik voorlopig even opzij moeten schuiven.

Maar dat hield Nenah niet tegen om nog eens foto's te komen nemen van mijn ontzettend fotogeniek paard. <3 Nee, hij ziet er helemaal niet ziek uit, wat het soms voor omstaanders moeilijk maakt om te begrijpen dat ik er liever niet meer op rij.

Ik ga jullie niet langer tegenhouden, geniet van de foto's *\o/*

Diallo VW
15 jaar
BWP
Ruin (al denkt hij daar anders over :+ )
1m58

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Deze week dan nog eens heel licht pistelwerk geprobeerd wat best goed ging, het straalt uit hoeveel energie hij heeft :')
Afbeelding

Alle credits voor de foto's gaan natuurlijk naar mijn goede vriendin Nenah (xTitanic).
Haar Instagram: https://www.instagram.com/nenahdmphotography/

Mijn Instagram: https://www.instagram.com/milavanillaxs/

Bedankt om te kijken en laat zeker iets achter!

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:04

Wat goed dat Diallo helemaal herleeft op de andere stal! Hij ziet er fantastisch uit! Zeker die laatste foto! <3

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 12:11

Evelien__ schreef:
Wat goed dat Diallo helemaal herleeft op de andere stal! Hij ziet er fantastisch uit! Zeker die laatste foto! <3

Dankjewel! <3

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:21

Foto 3 is geweldig, geeft jullie band mooi weer.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:25

De allerknapste <3

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:08

Wat een knap dier en hij ziet er inderdaad uit alsof hij het geweldig naar zijn zin heeft.

Duivelsklauw merk je wellicht aan het feit dat hij beter/ lekkerder in z'n vel zit want het werkt pijnstillend.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:36

Wauw wat een foto's en mooie ogen heeft hij!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 10:36

He wat leuk, uitgelicht :o

Elisa: Mag er ook nog niet te veel van verwachten, hij krijgt het nog maar een week...

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:41

Ik heb er goede ervaringen mee in ieder geval, nadeel is wel dat het paard door zn pijngrens heen kan gaan lopen waardoor hij over zn grenzen gaat.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 13:46

Elisa2 schreef:
Ik heb er goede ervaringen mee in ieder geval, nadeel is wel dat het paard door zn pijngrens heen kan gaan lopen waardoor hij over zn grenzen gaat.

Momenteel rij ik er niet echt meer mee, heb er nu 2 maal opgezeten en dat bleef vooral bij stap. op de weide kan hij wel eens gek doen maar dat is nooit langer dan 10 minuten dus opzich maak ik me daar niet al te veel zorgen over, zeker omdat hij eigenlijk voordien ook niet echt pijn toonde.

Mama2018
Berichten: 185
Geregistreerd: 16-04-19

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:56

Wat een prachtig paard!
Mooie foto’s en hij ziet er happy uit!

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:00

Mooie foto's.

En heel duidelijke röntgens ook.
De schade is op deze foto's echt niet te missen.

Fijn dat hij het ondanks de spondylose toch nog naar zijn zin lijkt te hebben!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:27

CalipsoLover schreef:
Elisa2 schreef:
Ik heb er goede ervaringen mee in ieder geval, nadeel is wel dat het paard door zn pijngrens heen kan gaan lopen waardoor hij over zn grenzen gaat.

Momenteel rij ik er niet echt meer mee, heb er nu 2 maal opgezeten en dat bleef vooral bij stap. op de weide kan hij wel eens gek doen maar dat is nooit langer dan 10 minuten dus opzich maak ik me daar niet al te veel zorgen over, zeker omdat hij eigenlijk voordien ook niet echt pijn toonde.


Dat begrijp ik, en levenskwaliteit is ook erg belangrijk..je gaat er in ieder geval top mee om.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Diallo mag terug een echt paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 10:41

Mama2018: Dankjewel!

Femke: Ja, zeker omdat men wel al spreekt van een ernstige spondylose. De kissing spines vallen onder matig, behalve de ene waarbij je al een klein fractuurtje ziet. Ook niet te missen op de foto's. Het is wel een beetje een kwestie van tijd. Als de spondylose zich echt gaat vast zetten zal het voor hem een pak minder aangenaam zijn. Maar ja, dat is een als.. Want het is dus nooit zeker of die zich ooit gaat vast zetten.

Elisa: Dankjewel, schijn bedriegt wel een beetje. Vind het ontzettend emotioneel...