Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 11 [ 274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van NAS In de ban van Pjotr

 
Profiel   

Ik vind Vu juist een hele mooie jaarling!!

Pjotr is inmiddels in Duitsland bij een bevriende fokker aan het dekken tot ongeveer september. Eerst moest hij een uitgebreide controle van zijn ding haha, Duitsland is daar heel streng mee, eigenlijk wel goed, gelukkig is hij volledig soa en bacteriën vrij getest en kon hij het walhalla in, een kudde eigen merrie's in een mega grote wei, zo verdiend om eens even echt zo'n leven als hengst te hebben <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

In Nederland zijn ook nog een paar merrietjes drachtig van hem dit jaar, ik had mijn eigen merrie ook nog gauw gedekt met hem, maar helaas heeft zei niet gepakt dus voor mezelf geen Pjotr veulentje volgend jaar -O-, maar ik geniet ook altijd van veulentjes dus ik heb evengoed heel veel zin in het volgende veulenseizoen :), Springveer heeft ook al een paar merrie's drachtig, dus ook weer Pjotr kleinkinderen op komst :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-18 23:26 



 
Profiel   

Vandaar zijn superkorte dekseizoen, ik had een vriendin over hem verteld en die wilde haar merrie graag bij hem hebben maar kon niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-18 18:34 



 
Profiel   

Heerlijk leven voor hem zo in Duitsland! Vindt de eerste foto ook net een filmposter. Zal wel gek zijn om hem niet op stal te hebben, maar gelukkig komt hij weer terug :) Jammer dat je eigen merrie niet heeft gepakt. Uiteraard kijk ik weer gezellig mee wat er volgend jaar allemaal wordt geboren, ben ook benieuwd naar de nakomelingen van Spring!

dblijham was het een last minute beslissing? Want het heeft echt al flink vantevoren aangekondigd gestaan, volgens mij al voor het begin van het dekseizoen dat het dit jaar een korter dekseizoen zou zijn. Wel vervelend voor haar natuurlijk, maar niets aan te doen.

Nog bedankt trouwens voor het complimentje Manda! Ik vind Vu ook reuze knap (beetje bevooroordeeld ben ik wel :+ ), maar soms zit ze even in een iets minder charmante groeifase. Hoort erbij natuurlijk, dan kijk ik gewoon wat extra naar het hoofd en haar hals :D Die zien er altijd goed uit haha.
[ img ]

Wordt een mooi span voor later met haar moeder denk ik. Mijn merrie is trouwens iets minder avontuurlijk aangelegd maar die kan natuurlijk niet achterblijven als Vu wel op onderzoek uitgaat. Dus die gingen samen even uitzoeken wat die rare sproeier nu deed (geluid even uitzetten :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 14:38 



 
Profiel   

Last minute in de zin dat ik haar pas kort geleden op Pjotr gewezen heb. Nu wacht ze wss tot volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-18 11:15 



 
Profiel   

Kleine jongetjes worden groot :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 19:58 



 
Profiel   

Stuk voor stuk blijf ik ze mooi vinden de kids van Pjotr!

El Macho inmiddels 3 jaar. Ik hoop hem volgend jaar op de NMPRS keuring voor te kunnen stellen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 20:53 



 
Profiel   

Ze zijn echt heel knap Letsdunit!

Macho ook al zo knap en wat een lange manen!

Mijn Pjotr dochter Emma is inmiddels 3,5 jaar en recent beleerd en nu al een super kinderpony <3

[ img ]

En de valk panterbonte zoon van dit jaar (bij een Duitse fokker) groeit ook heel mooi door <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-18 14:54 



 
Profiel   

Knotjes en scheren oefenen, Follow Me alvast een beetje voorbereiden op de keuring in September.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 10:43 



 
Profiel   

Broertje Remember May had meer oog voor zijn vriendjes :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-18 11:47 



 
Profiel   

Wat een prachtig stel heb je toch letsdunit, naar welke keuring ga je? Zag ze niet op het programma staan bij de appaloosa's dacht ik.

Macho volgend jaar naar de hengstenkeuring, leuk zeg! Vond je hem dit jaar nog wat te jeugdig of kwam het gewoon niet uit?

Emma als kinderpony, knap hoor! Ziet er ook fijn uit, lekker op buitenrit.

Vu gaat ook lekker, groeit goed en is gezellig gezelschap. Ze is ook al eens mee geweest om te zwemmen, dat is een wandeling van 8 km. Hele tocht dapper voorop gelopen terwijl haar moeder erachteraan liep en spoken zag :') . Het zwemmen zelf vond ze wat minder leuk nadat ze iets te enthousiast erin was gesprongen en bijna kopje onder ging. Maar het enthousiaste, open karakter heeft ze wel echt van paps denk ik.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 19:00 



 
Profiel   

Ze is zo knap!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 19:01 



 
Profiel   

:o die is weer 5 cm gegroeid in ego haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 20:10 



 
Profiel   

mooney schreef
Wat een prachtig stel heb je toch letsdunit, naar welke keuring ga je? Zag ze niet op het programma staan bij de appaloosa's dacht ik.
]


Klopt, ik kom op de reserve lijst geloof ik. Vandaag de kleine Rem alvast helemaal geschoren en 4 stippen gevonden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 22:11 



 
Profiel   

Ik heb ook weer wat foto's bij elkaar :)

Vorige week ben ik na een last minut beslissing met Emma naar een show gegaan, ongetraind en zo uit de wei geplukt, gewassen en gevlochten, maar knap is gelukkig altijd hihi, ze kreeg een mooie 1ste plaats lintje en werd reserve kampioen jeugd *\o/*. Volgend jaar stamboekopname NAS en laat ik haar dekken :).

[ img ]

[ img ]

Op de NAS keuring vorige week hebben een aantal Pjotr kinderen zich ook laten zien en ze hebben het zo goed gedaan allemaal! Super trots op ze!

Een 3 jarige merrie (mini maat moeder van 1 meter) haalde een 1ste premie, sterpredikaat en werd reserve kampioen! *\o/*

[ img ]

Het bruine hengstveulen van Letsdunit werd 1ste geplaatst in de rubriek met een 1ste premie! Als hij appaloosa was geweest mocht hij door naar het kampioenschap waar die zeker een hele goede kans had gemaakt, maar helaas is de titel kampioen alleen beschikbaar voor appaloosa's. Maar desondanks een super 1A premie! Is ook echt een heel goed veulen met super bewegingen!

[ img ]

Ook het zilvervalk appaloosa mannetje stond er prachtig bij op de keuring! Maar die zag zijn half broer lopen en dacht vast gelijk daar kom ik nooit boven en liet bij lange na niet zien wat hij kan :P, maar evengoed super trots op hem!

[ img ]

Een valk (fewspot? panterbont?) merrieveulen uit een mini maat moeder kreeg een 1ste premie op de keuring!

[ img ]

En nog een valk merrieveulen uit een bonte moeder kreeg een 1ste premie op de keuring! Daar heb ik nog geen foto's van.

In Duitsland doen de nakomelingen het ook super goed! Er zijn nu drie Pjotr kinderen in Duitsland en alledrie 1ste plaatsen en kampioenen!

Het valk panterbonte hengstveulen uit een mini maat moeder liep zijn eerste keuring en werd gelijk 1ste en kampioen *D

[ img ]

De volle zus van Nimroos is ook in Duitsland en ook al diverse 1ste plaatsen en kampioenstitels! Ik moet nog meer goede foto's zien te krijgen!

En ik weet niet of ik deze al eens heb laten zien, maar dit is een toen 2 jarige valk fewspot dochter (uit mini maat moeder) die in Duitsland op haar eerste keuring/ show ook gelijk 1ste werd en kampioenstitels in de wacht sleepte.

[ img ]

Ben echt heel trots op Pjotr en zijn nakomelingen :# ! Hij komt in oktober weer terug van Duitsland, hij heeft daar heel wat merrie's drachtig en echt geleefd als een prins haha, hij is wel veel te dik nu }:0 dus dat wordt flink trainen zodra hij terug is 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 08:23 



 
Profiel   

Wauw, echt als er hier nog eens een kleine komt ga ik zeker naar Pjotr kinderen kijken.
Stuk voor stuk prachtige dieren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 08:25 



 
Profiel   

Pjotr ziet er inderdaad erg welvarend uit op de foto's die ik soms op de Duitse facebook zie, maar dat mag zo af en toe toch :P . Gefeliciteerd nog met Emma en alle andere succesvolle nakomelingen!

Letsdunit ook gefeliciteerd met je mannen, ben heel benieuwd hoe die er als 3 jarigen uit gaan zien.

Wij hadden laatst een smid op bezoek die zelf Welshjes fokt, die was erg gecharmeerd van Vu. Toch leuk dat ze er vaak uitgepikt wordt (al is ze ook de brutaalste van de kudde, dat helpt misschien ook :') ).
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-18 20:15 



 
Profiel   

Vu is echt knap!! <3 <3 en ze oogt al zo af, zo mooi in verhouding en alles!

Ja Pjotr heeft het goed in Duitsland, spekkie hihi <3, ze heeft vorige week als afscheid een fotoshoot geregeld, echt super gaaf, ik heb er alvast twee om te laten zien, Pjotr op de Duitse weides <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 15:25 



 
Profiel   

Wauw! Wat een onwijs gave foto's van Pjotr! <3 <3

Die laatste is echt fascinerend! :j {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 15:40 



 
Profiel   

Tijd om het topic weer een schop te geven. Gaat het nog steeds voorspoedig met alle Pjotr kinderen bij jullie? En is Pjotr weer een beetje in vorm na zijn Duitsland eetfeest?

Ze zijn nu natuurlijk niet op z'n charmantst, maar zo harig blijven ze natuurlijk ook leuk. Vu is nu 1½ jaar oud. Ze heeft echt een bizarre hoeveelheid manen, al waardeer ik die voorpluk ontzettend omdat moeders alleen maar zo'n afro-voorplukje heeft :') . Qua groei in de hoogte staat ze al een paar maanden stil, maar als je haar naast haar moeder ziet is het geen kleine dus dat is geen ramp. Voor de rest zijn we nog lekker aan het keutelen, af en toe mee op een wandelingetje wat ze erg leuk vindt (en vaak een stukje dapperder is dan moeder) en ze houdt van gezelligheid. Het is wel een aparte, maar op een leuke manier :+
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-18 22:12 



 
Profiel   

Wauw ja wat heeft Vu al een manen en voorpluk! Erg mooi! Ik hoor van veel Pjotr kinderen dat ze dat hebben, mijn twee Pjotr kinderen hebben ook best flink volle manen en lange voorplukken, terwijl Pjotr dat zelf eigenlijk niet echt heeft hihi
Ik heb het idee dat de meeste pony's het allerhardst groeien tot 1 a 1,5 en dan niet zoveel meer, Emma was ook al zo groot rond 1,5 jaar en is daarna eigenlijk maar weinig gegroeid in hoogte, ze is nu 1,20, dus een mooi maatje :-).
Haar volle broer Springveer groeide ook zo hard maar die bleef wel wat langer flink doorgroeien, die is echt een stuk groter dan Emma en dus ook groter als beide ouders, die is nog geen 3 jaar en meet al tegen de 1,25 maar ik denk dat dit het wel ongeveer zal blijven.

Met mijn beide Pjotr kinderen gaat het ook heel goed! Emma wordt lekker bereden en is een top kinderpony, ze gaat volgend jaar als 4 jarige voor stamboekopname bij het nas maar ik denk dat ik haar ook volgend jaar nog niet laat dekken. Ik wil niet meer als 1 a 2 veulentjes per jaar dus moet dan kiezen wie wanneer aan de beurt is :).

Springveer gaat ook heel goed, die verwacht in 2019 zijn eerste 5 veulens en Pjotr wordt dus alweer opa hihi, ik ben zo benieuwd naar zijn eerste veulens en de eerste komt al in maart!
Springveer heb ik na het dekseizoen samen gezet met mijn andere jonge dekhengst en het klikt geweldig, ben erg blij dat twee dekhengsten toch zo goed samen kunnen staan, veel leuker voor ze, ze spelen heel wat af en zijn dikke maatjes, lopen altijd zij aan zij en liggen soms zelfs lekker naast elkaar te slapen buiten.

[ img ]

[ img ]

Met Pjotr gaat het ook goed! Hij is al wat kilo's kwijt maar mag nog wel wat meer kwijt hihi, voor de winter is dat niet zo erg want hij staat in principe 24/7 buiten en wat extra vet is dan wel fijn, en straks als het dekseizoen weer begint en hij weer wat merrie's te dekken krijgt vliegen de kilo's er wel weer wat af :D. Ik rij hem af en toe recreatief voor de wagen, 1 a 2 x per week, en dat vind hij altijd erg leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 22:10 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

De twee Pjotr mannen vermaken zich hier nog prima, ik heb ze nog niet bij hun moeder weg gehaald, is niet echt nodig, de dames trekken het goed en het zijn lieve kindertjes :)
Beide veulens zijn poepie chique, net rijpaard veulens in het klein. De appaloosa komt mogelijk in de toekomst te koop maar omdat ik erg benieuwd ben naar zijn zomer vachtje laat ik hem nog lekker lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-18 14:43 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle nakomelingen? Ik ben verliefd op ALLE ponys in dit topic <3 (niet jaloers hoor :x )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-19 19:34 



 
Profiel   

[ img ]
Nu jaarling, kleur geen idee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 09:20 



 
Profiel   

Mooi diertje is het toch. Ben normaal erg behouden met kleurtjes benoemen, maar dat oogje en de gestreepte hoeven zijn wel duidelijk zichtbaar. Misschien wel het marmerbonte patroon, die kleuren vaak traag en onregelmatig door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 12:37 



 
Profiel   

Gisteren zijn we met Vu en haar moeder naar het bos gereden om te wandelen. Dus ik heb ook weer een korte fotospam, Vu is ondertussen bijna 2 jaar.


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 10:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 11 [ 274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen