Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

 
Profiel   

Waar is al gezocht naar de kreupelheid? Omdat je aan het koelen bent onderbeen voor?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:18 



 

Dierenarts is er al meerdere keren bijgeweest omdat de kreupelheid elke keer weer terugkomt.
Dierenarts kan niet echt verklaren welk been het nou precies is, denkt dat het misschien vanuit haar rug ook kan komen bijvoorbeeld.
Metacam etc ook al geprobeerd, geen verschil, dus enige optie is foto’s maken, maar kan duur grapje worden aangezien de da niet weet waar het vandaan komt.
Vandaar voor thermografie gekozen om iig te lokaliseren waar het vandaan zou kunnen komen en dan in overleg met de da verder kijken hoe of wat.
Mijn vriendin heeft de ice vibe boot en mag hem van haar lenen, aan dat been heeft ze ooit een zware peesblessure gehad wat een gevoelig punt blijft dus meer onder het motto baat het niet dan schaad het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 11:25 



 

Zowel vorige week als vandaag geen foto’s gemaakt van haar.
Er is eigenlijk qua haar figuur niks veranderd, aangezien ik ook nog niet rijd.

Wel vorige week thermografie laten doen waardoor ik er nu eindelijk achter kwam waarom ze elke keer kreupel loopt.

Toch ff 2 foto’s spammen van vorige week, ze leek wel een polo paard zo :j

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 17:48 



 
Profiel   

Wat kwam er uit de thermografie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 18:01 



 
Profiel   

Ja ik ben ook benieuwd wat er uit de thermografie kwam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 18:10 



 

Daar kwam uit dat ze bij haar heupen/lendenen/si gewricht flinke blokkade heeft zitten, daardoor is ze gaan compenseren waarschijnlijk en veel op haar voorhand gaan lopen waardoor ze bij de schouders en borst ook iets wat blokkades heeft, en bij haar atlas een blokkade,vrijwel de gehele bovenlijn dus wel.
Verklaart ook wel waarom ze zo stijf met haar achterhand liep en niet wou ondertreden.

Nu ik achteraf ben gaan denken weet ik ook de oorzaak wel, een aantal jaar geleden heeft ze een flinke val gemaakt in de wei waarna ze veel last ook had van haar heupgebied, toentertijd wel fysio en da erbij gehad maar dus nooit helemaal weg gegaan.

Morgen komt osteopaat/chiropractor voor de eerste behandeling, zal wel een paar behandelingen nodig hebben gok ik maar die vrouw zei ook wel, als die blokkades weg zijn heb ik waarschijnlijk nog heel wat jaren plezier van haar.
Wat mij heel erg verbaasde was dat er niks van artrose te zien was in haar benen, benen zien er goed uit, net als haar sprongen, knieeen, gebit etc.
Ze gaf haar absoluut geen 26 jaar, ze was ook behoorlijk alert en fel, niet stil willen staan tijdens de foto’s, en ze moest voor de tijd 2 uur op stal blijven staan, zinde haar niet, had haar hoofd opgestoten tot bloedens aan toe en stond te bokken en steigeren op stal. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 20:30 



 
Profiel   

Oh, Ik volg ook! Ik hou zo van Transformatietopics <3

Wat geef je haar nu van voer + supplementen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 07:15 



 
Profiel   

Wat is ze enorm opgeknapt al in korte tijd :)

Ik denk dat je inderdaad best veel verschil gaat merken nadat de osteopaat geweest is als het
alleen om blokkades gaat en verder geen andere redenen dat ze kreupel loopt.

Ben heel benieuwd naar jullie verhaal verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 07:21 



 

Kirania, momenteel krijgt ze een 2x daags flinke hand luzerne met 125 grams havens brok en heel iets muesli (per voerbeurt).
En onbeperkt hooi, overdag arm hooi en op stal wat voedingsrijker hooi.


Osteo heeft haar gisteren behandelend, zat wel goed vast inderdaad.
Zag na de behandeling meteen al dat haar bovenlijn minder gespannen was.
Dus even nog weekje laten staan en dan eens kijken hoe ze loopt aan de longe.
En volgende smidbezoek gaat ze voor weer op ijzers met zooltjes en dan uiteindelijk zadelmaker er nog bij en dan hopen dat we weer wat kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:00 



 
Profiel   

Wat een leuk volgtopic! Wat goed ruwvoer met een paard kan doen!

Fijn dat je weet waar de kreupelheid vandaan komt en dat het een kwestie van losmaken is in de bovenlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:36 



 

Ja de osteo denkt ook dat het deels vanuit haar linkervoorbeen komt, heeft ze ooit een flinke peesblessure gehad, vandaar ook dat ze volgende keer op ijzers met zooltjes weer gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 14:34 



 
Profiel   

Ze ziet er stukken beter uit! Mijn paard was ook ooit te kort bekapt en kon toen nauwelijks lopen. Omdat het na een week niet beer was heeft hij toen aangepast beslag gekregen, dat hielp meteen. Na een poos was ook dat niet meer nodig.

Succes met de vooruitgang! Leuk om te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 14:41 



 

Fijn dat je zo aan de slag bent met haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 14:44 



 

Hevonen schreef
Ze ziet er stukken beter uit! Mijn paard was ook ooit te kort bekapt en kon toen nauwelijks lopen. Omdat het na een week niet beer was heeft hij toen aangepast beslag gekregen, dat hielp meteen. Na een poos was ook dat niet meer nodig.

Succes met de vooruitgang! Leuk om te volgen!


Dank je wel, ik weet wel dat het niet tijdelijk voor haar is ijzers met zooltjes.
Dat ik haar kocht had ze dat al en eigenlijk sinds 2 jaar zonder maar toch nooit helemaal lekker gelopen dus zo lang ze nog bij mij is zal dat wel een blijvend iets zijn.
Maar dat maakt niet uit, ben zo gek op dat beest <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 20:17 



 

Nog weinig nieuws te melden, vanavond mag ik proberen hoe ze aan de longe loopt, loopt ze goed dan mogen we voorzichtig aan weer opbouwen, dus fingers crossed :j

Toch even foto spam van gisteren
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 15:35 



 

Yes! Ze loopt niet meer kreupel dus we mogen weer langzaam opbouwen :D

Wel nog wat kort achter en merk dat ze wat balans zoekt maar dat had de osteo al gezegd, ze moet weer opnieuw leren haar lijf te gebruiken nu de boel losser is.

Heb een filmpje gemaakt maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen, kan iemand dat mij uitleggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 21:03 



 
Profiel   

Zo die knapt fijn op, lekker zo door gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 21:41 



 
Profiel   

https://www.ppidbijpaarden.nl/wat-is-ppid/symptomen/

Heb je je paard door veeaarts al eens laten controleren op ppid? Gezien de leeftijd, het verlies aan bespiering in bovenlijn, de vacht, zou het mij niet verbazen. Misschien eens bij de veearts navragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 06:24 



 

janouk schreef
https://www.ppidbijpaarden.nl/wat-is-ppid/symptomen/

Heb je je paard door veeaarts al eens laten controleren op ppid? Gezien de leeftijd, het verlies aan bespiering in bovenlijn, de vacht, zou het mij niet verbazen. Misschien eens bij de veearts navragen


Jep ook al op laten testen, geen ppid gelukkig.
Ze verhaart ook gewoon normaal, merk nu ook sinds ze behandeld is vorige week haar rug er veel beter uit ziet, bespiering is momenteel inderdaad niks omdat ze al zo lang niks meer gedaan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 10:07 



 
Profiel   

Zo heb even al je berichten gelezen !
Ontzettend leuk paard .
Ik zie dat je de ostheopaat er al bij jebt gehad .
Ik wilde inderdaad ook typen laat dit paard eens losmaken ik zie in heel zijn houding dat hij zijn complete lijf vastzet .
Ik denk dat die bespiering straks heel rap gaat als hij eenmaal los is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 12:47 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met het oppakken.
Fijn te lezen dat ze niet meer kreupel loopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 13:14 



 

little_birdy schreef
Zo heb even al je berichten gelezen !
Ontzettend leuk paard .
Ik zie dat je de ostheopaat er al bij jebt gehad .
Ik wilde inderdaad ook typen laat dit paard eens losmaken ik zie in heel zijn houding dat hij zijn complete lijf vastzet .
Ik denk dat die bespiering straks heel rap gaat als hij eenmaal los is

Dank je wel voor je lieve reactie :)
Hoop het ook, ben nog even aan het bedenken wat het verstandigste is met opbouwen nu, wil niks overhaasten maar dat is soms lastig als je enthousiast bent :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 13:21 



 
Profiel   

Kun je een beetje longeren en oefeningen op de grond doen ?
En dan bedoel ik niet rondjes aan de hand stappen of aan een touwtje rond laten rennen .
Daarmee kan je heel goed en begin maken.

Er bestaan heel veel grondwerk oefeningen (schoft en buik liften bijvoorbeeld ) om het paard weer hoed te laten dragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 13:58 



 

Ja inderdaad goed plan, wil er nu nog niet op gaan zitten.
Ben tijdje geleden begonnen met lesjes rechtrichten dus dat kan ik wel mooi een beetje op gaan pakken nu ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 14:37 



 

Update *\o/*

Gisteren voor de 2e keer aan de longe gehad, was echt best wel tevreden, ze begint meer onder te treden en ook bij haar schoft vult ze mooi op nu, niet meer dat bottige zeg maar :D

Ze heeft er wel zin in, stond even te kletsen met iemand maar ze werd ongeduldig en wou niet stil staan haha, lekker rustig aan gedaan en met veel overgangen gewerkt.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dan vergelijking met in het begin:

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 09:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen