Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 171 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 216  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

ik voerde de geschaafde pulp ook bij Haye vandaan, hoeft minder lang te weken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:27 



 
Profiel   

ellepel schreef
Ik geef de pulpbrok die je bij de Welkoop kunt halen.
Ik had eerst speedibeet,maar de pulpbrok is goedkoper.

Melassevrij weet ik niet,maar let ik ook niet op.


Die heb ik vandaag ook gehaald. 20 kg voor €10,99, een lichtgrijze zak.
Eerste portie staat te weken, benieuwd wat ons draakje ervan gaat vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 18:16 



 
Profiel   

Bij die van mij moet er wat muesli doorheen,anders eten ze het niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 18:37 



 
Profiel   

ellepel schreef
Bij die van mij moet er wat muesli doorheen,anders eten ze het niet :+


Ik meng ‘m nu eerst met de slobber die ze nu heeft. Er staat nu een dikke 100 gr (droog gewogen) pulp te weken. Langzaam opbouwen, maar wordt nog flinke hoeveelheid als geweekt is haha.
Hoeveel pulp geef je jouw paard/pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 19:00 



 
Profiel   

Ik gaf in de winter drie kwart voerschep per dag, en dan met een volle schep geweekte grasbrok en muesli
Maar ik ben aan het afbouwen.
Maak de zak leeg en dan stop ik,straks het gras weer in en mijn merrie groeit momenteel sowieso.
we hebben een partij ruwvoer waar ze allemaal dikker van worden nu dus is het ook niet meer zo nodig.
Mijn ruin van 27 staat gewoon zelfs te dik nu :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 19:48 



 
Profiel   

ellepel schreef
Ik gaf in de winter drie kwart voerschep per dag, en dan met een volle schep geweekte grasbrok en muesli
Maar ik ben aan het afbouwen.
Maak de zak leeg en dan stop ik,straks het gras weer in en mijn merrie groeit momenteel sowieso.
we hebben een partij ruwvoer waar ze allemaal dikker van worden nu dus is het ook niet meer zo nodig.
Mijn ruin van 27 staat gewoon zelfs te dik nu :+


Ik hoop haar ook weer goed op gewicht te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 20:02 



 
Profiel   

Ons oudje (pony van inmiddels 30 jaar, van onbekende komaf maar hij is een smalgebouwde C-pony met flink behang aan de benen) is sinds 4 jaar bij ons. Hij is nooit de dikste geweest en verharen kost hem altijd veel energie maar nu is hij wel heel mager. Al een hele tijd krijgt hij vrijwel onbeperkt goed hooi/droge kuil en 1x daags bietenpulp (1 1/2 schep geweekt) en 1/2 schep basis sportbrok plus oerkruiden en lijnzaadolie, maar gisteren ontdekte ik dat hij proppen maakt van zijn kuil. Hij eet al een tijdje matig kuil/hooi. Ik heb nu lucernemix gehaald en seniores priores. Dat laatste staat nu te weken en krijgt hij vanavond erbij. Iemand nog ideeën? De tandarts komt vrijdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 17:11 



 
Profiel   

Je heeft nu 1x daags bietenpulp?
Wat bij ons goed werkt om ze in elk geval 3x daags te geven.
Als je 1 schep droog seniores priores geeft en je vult dat in een emmer aan met water zou je dat 3x daags kunnen geven.
En dan eventueel de bietenpulp er bij?
Als 4e voerbeurt?
Zou wel rustig aan beginnen met de seniores, eerst eens een halve schep.
3x daags en dan opbouwen naar 3 volle scheppen.


Die oerkruiden is dat en vitaminesupplement?
Zou daar wel naar kijken, de seniores is namelijk gewoon een ruwvoervervanger,zit niet veel vitamines in.
Bij onze oudjes werkt marstall force erg goed en momenteel krijgen mijn 2 er pavo vital bij.

Mijn merrie heeft erg moeite met lang grof stengelig ruwvoer.
Als het gehakseld is of erg kort eet ze het zo weg.
Dan zou je nog kunnen kijken naar een lucernemix of grasmix

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 18:42 



 
Profiel   

Kan ik nog mensen blij maken een zak Pavo Topsport of Coolstance Copra voor een notk bedrag? Uit beide zakken mist nog geen kilo.

Omdat lucerne hier gelijk jeuk geeft ben ik (tegen mn eigen gevoel in) sojaschroot gaan geven. Ben begonnen met 100gr en hij vond het vreselijk lekker. Maar hopelijk is het alleen voor de rui-periode en om in de winter bij te geven als extra.
Zag dat de houdbaarheid maar tot en met sept-19, maar de verkoper gaf aan dat als ik het droog bewaar het niet kapot gaat.
Hoe doen jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:45 



 
Profiel   

Haha, ja heb je wel gmo vrije sojaschroot dan :P
Maar ik snap je hoor,gaat om het paard he.. die moet het gewoon goed doen.
En als ze dan es iets krijgen wat wat minder voor het milieu is dan is dat maar even zo.
Ik had het in een zak in een voerton.
Als je het droog houd kan het inderdaad heel lang mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 18:02 



 
Profiel   

ellepel schreef
Haha, ja heb je wel gmo vrije sojaschroot dan :P
Maar ik snap je hoor,gaat om het paard he.. die moet het gewoon goed doen.
En als ze dan es iets krijgen wat wat minder voor het milieu is dan is dat maar even zo.
Ik had het in een zak in een voerton.
Als je het droog houd kan het inderdaad heel lang mee..


Als ik t GMO-vrij kon vinden had ik dat gedaan of een andere optie had... maar vond de sojaschroot an sich al een lastige. Dus idd maar even over mn eigen gevoel heen gezet :)
Bij grevers zelf is hij overigens het goedkoopste, incl verzendkosten 20,95:
https://grevers-winkel.nl/sojaschroot-s ... hypro.html

Die van 12,- of 13,- kon ik dichtbij niet vinden en anders verzendkosten waarmee je op t zelfde uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 18:28 



 
Profiel   

Ik had ook nog gekeken naar koolzaadschroot.
Schijnt ook geschikt te zijn, zit wel lager in eiwit.
35% tegen 47% in soja

Maar kan niet vinden waar je het kopen kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 19:32 



 
Profiel   

Interessant. Toch bijzonder dat het voor de particulier zo moeilijk te vinden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 19:39 



 
Profiel   

Hoeveel bietenpulp kun je in 1 voerbeurt geven?
Ik week nu ongeveer 200 gram pulp, dat wordt (vind ik ;-)) een giga massa en ben bang dat het teveel is voor 1 voerbeurt. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het over meerdere voerbeurten te verdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:29 



 
Profiel   

Ik gaf ongeveer 400 gram per voerbeurt.
Maar er ging ook nog grasbrok bij en een schep muesli.
Hier merk ik dat ze ongeveer driekwart emmer vol met geweekt spul op eten en dat is genoeg.
Dat komt op ongeveer 8/9 liter en de inhoud van de maag van een paard zit tussen de 8 en de 12 liter geloof ik?
Dus je zou die 200 gram wel in 1x kunnen geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 16:55 



 
Profiel   

Wanneer merkten jullie resultaat dmv sojaschroot?
Ik ben 3 mei begonnen met 4xpw 100gr, de week daarna 250gr en per vandaag 350gr.

In gewicht is hij nog niets verandert, hij oogt wel ietsje ronder op de billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 12:32 



 
Profiel   

Nou precies dat wat jij zegt.
Gewicht veranderde niet veel bij mijn merrie.
Maar ze werd ronder op de billen.
De ruggegraat lag er wat minder op.
Ik denk dat het na een week of 3 voeren zo was?-
Ik weet het eigenlijk niet,maar op een gegeven moment zag ik dat ze dus wat ronder was :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 17:43 



 
Profiel   

Oh misschien is mijn verwachting dan wel verkeerd. Van de coolstance wordt die van mij gewoon echt dikker (als in ribben weg), maar bleef wat hoekig. Ik had nu een combi van beide gehoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 18:03 



 
Profiel   

Ik heb de sojaschroot dagelijks gegeven gedurende de wintermaanden 100gr per dag. Paardje werd niet mager deze winter maar ook niet moddervet. Toen ze paar uurtjes weidegang kreeg vanaf april werd ze echt dik dus nu met sojaschroot gestopt, heb onze merrie nog nooit zo gezond en rond gezien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 18:32 



 
Profiel   

Ik ga vanaf morgen fibrenuggets (grasbrok van pavo) erbij geven. Hopelijk met dezelfde uitkomst als Zidore.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 20:51 



 
Profiel   

Heeft iemand hier al geprobeerd om met supplementen te werken?
Ik ga nu olie met vitamine e, gecombineerd met tri-aminozuren en pure eiwitten proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 07:23 



 
Profiel   

Ik heb van vitella wheypoeder gegeven, weet niet of t werkte want hij kreeg er jeuk van.
En geef elke dag 150ml olie, heb niet t idee dat dat veel doet.

Nuggets vandaag gegeven, hij at t traag (welliswaar geweekt) maar likte wel de bodem ongeveer op. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 12:34 



 
Profiel   

Ik kom hier even meelezen/praten :)

Sinds kort in het bezit van een twenter hengst (wordt halverwege de zomer drie). Die was al schraal toen ik hem kocht, maar de verhuizing (stress) helpt dan natuurlijk niet mee. Het is een vreselijk rillerig typje ook nog.

Stond bij zijn vorige eigenaar dag en nacht op het land en kreeg verder niets bij. Bij mij staat hij nu ook dag en nacht op de wei + krijgt dagelijks Vitalbix Breed & Grow bij.

Hij lijkt toch nog iets schraler te worden (ik vond hem juist wat minder opgetrokken maar iemand anders juist dunner) dus ik geef hem vanaf gister Pavo Fibrebeet met wat slobber (voor de smaak) bij.

Hij is na aankomst ontwormt en ik laat binnenkort zijn gebit ook even checken, ‘mijn’ tandarts is er dan toch voor een stalgenootje. Luzerne heb ik aangeboden maar lust hij niet en laat hij links liggen.

Gewoon maar geduld hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:00 



 
Profiel   

heb Je goed ontwormd?
Als ze in vol gras staan moet je ze haast met de dag wel zien bij trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:34 



 
Profiel   

Oryani schreef
Heeft iemand hier al geprobeerd om met supplementen te werken?
Ik ga nu olie met vitamine e, gecombineerd met tri-aminozuren en pure eiwitten proberen.

Ik heb in de wintermaanden de olie van vitalbix (vit e) ook nog bijgegeven
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 171 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 216  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen