Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 
Profiel   

ambre schreef
Mij was de veulenbrok afgeraden na haar 2de jaar.Ik moet ook zeggen dat ze vanaf toen ook ineens vet werd, zodoende overgegaan op vitaminenkorrel.
Maar ik heb ook maar een poownie.Zou me geen raad weten met zo’n kasteel, haha!

Ze is overigens gewoon fit hoor.Staat ook 24/7 buiten dus ik kijk het gewoon ff aan.Van dikke klodders is het inmiddels dun snot.Ze hoeft voorlopig nog niets te doen dus ze heeft nog even.


Bij Lily-Fee ben ik ook gestopt met pavo podo grow toen ze 2 jaar en 4 maanden was denk ik. Ze werd er opeens ook dik van en toen over gegaan op de vitamine korrel van pavo. Ik zit nu te denken om musclebuild van pavo als supplement bij te gaan voeren voor wat extra eiwitten. Ik wil haar nu echt drie keer in de week gaan longeren en dan is dat misschien wel iets. Iemand ervaringen met musclebuild? Speciaal bij jonge paarden? Daarvoor schijnt het namelijk wel ontworpen te zijn volgens het etiket.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 20:49 



 
Profiel   

Hier stond ze een tijd nog op de breed&grow maar zit nu even in-between-voer en zie door de bomen het bos niet meer (dit geldt ook voor mijn oudere merrie). Mocht iemand tips hebben...

Bailey is een paar weken geleden ‘officieel’ gemeten, maar meter was binnen een seconde klaar en ze was kleiner dan haar moeder, terwijl ze duidelijk groter is. Vervolgens zelf nagemeten, waterpas: 3,5cm groter. Ik zie het wel bij de meting volgend jaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:05 



 
Profiel   

Joy krijgt gewoon basisbrok plus. En ook maar een halfje per dag. Om te zorgen dat ze genoeg vitaminen binnenkrijgt, krijgt ze Lexa Junior. Dat zijn vitaminekorreltjes voor jonge paarden.

[ img ]

En ik geef haar nu monnikspeper. Ik wil niet dat ze last krijgt van de eerste heftige hengstigheid van het seizoen. Van de vorige keer kreeg ze koliek en daardoor heeft ze een maand met een abces op haar hals gestaan en kon ik een rekening betalen van de DA van 400,-

Maar ze zit absoluut goed in haar vel. Precies goed vind ik nu. Moeten maar even kijken hoe we gaan voeren als ze wat meer het werk in gaat straks.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:10 



 
Profiel   

Bailey krijgt idd ook monnikspeper. Die heeft vorig jaar tijdens de hengstigheid een enorme beenwond opgelopen, door te sjansen met de buurman en vervolgens op de paal te slaan. Nu stond ze alweer de sl*t uit te hangen bij de mannen, niet normaal!

Ik ga die vitamine brokjes even bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:15 



 
Profiel   

Ja ben als de dood dat Joy weer koliek krijgt. Qua gedrag valt het mee als ze hengstig is, maar lichamelijk is het dus pittig voor haar.

Die Lexa Junior kun je alleen bestellen op eem Duitse site. Maar dat gaat prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:25 



 
Profiel   

Myrth97 schreef
Bailey krijgt idd ook monnikspeper.


Interessant. Hou ik in de gaten mbt haar hengstigheid.

Parisa is nu 1.63,5 gemeten. (door een officiele meet-meneer)
Met 2 jaar en 7 maanden. Volgens de grafiek komt ze wel uit zo rond de 1,66m. Wat is precies wat ik hoop, liever niet al te groot.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 22:23 



 
Profiel   

Ik voer geen van mijn paarden veel krachtvoer.Mijn 5 jarigen krijgen onbeperkt goed hooi en 1/3 basisbrok met pavo vital.
Ik ga zo al hard genoeg, haha!Mijn vos zou wat voller mogen maar vorig jaar flink bietenpulp gevoerd en dat haalde niets uit.Ze vrat toen wel minder hooi.Vol is vol blijkbaar.
Bij haar durf ik geen merriebrok of iets dergelijks te proberen, ze is zo heet.

Jeetje, dat Joy daar zo’n last van heeft!En ik maar klagen over een plakstaart...Monnikspeper werkt wel top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 11:22 



 
Profiel   

Het was ook erg veel ineens qua verandering. Ze stond toen 6 weken op de nieuwe stal, en in een week tijd kwamen er 3 paarden bij in de kudde. Waarvan twee ruinen. Maar nu denk ik, better safe than sorry. En als het haar helpt de heftuge hengstigheid door te komen is dat alleen maar fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 12:21 



 
Profiel   

Neo is nu 154 voorkant en kont wat hoger.

[ img ]
Niet een heel erg elegante foto in zijn winterse shetlanderlook :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 13:16 



 
Profiel   

Vandaag la fidele gemeten en ze is nu 1.75

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 21:28 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Vandaag la fidele gemeten en ze is nu 1.75


Poeh, das ook al flink aan de maat! Hoe groot verwacht je dat ze zal worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 08:28 



 
Profiel   

Gisteren Lily-Fee gemeten en drie keer gemeten op 165,5 m. Ben zo blij met dit resultaat. Ik had altijd als droommaat 1,70 m en Lily was gisteren precies 2 jaar en 8 maanden dus ik denk dat dat best nog wel eens heel dicht in de buurt kan gaan komen.

Aan het begin van dit topic was ik altijd heel bang dat Lily-Fee te klein zou blijven want La Fidele enzo waren altijd zo veel groter. Ook zei de formule dat ze Max. 1,66 m zou gaan worden, maar ik denk dat bij iedereen de formule lager zit dan wat ze uiteindelijk gaan worden. Iemand een ander resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 09:57 



 
Profiel   

Morpheus81 schreef
ajesca123 schreef
Vandaag la fidele gemeten en ze is nu 1.75


Poeh, das ook al flink aan de maat! Hoe groot verwacht je dat ze zal worden?


Zo he!! Die gaat straks echt wel richting de 1,80 m. Op zich vind ik die grote paarden vaak heel chique ogen, het is dat ik ze ook vaak onhandig vind.. Met stallen en dekens en zadels enzo. Maar wat een uitstraling als zo’n grote de dressuurring in komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 09:59 



 
Profiel   

Ik heb die formule nooit kunnen vinden dus geen idee :')
Enkel zo'n grafiek maar die heb ik natuurlijk nooit deftig bijgehouden 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 10:00 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
Ook zei de formule dat ze Max. 1,66 m zou gaan worden, maar ik denk dat bij iedereen de formule lager zit dan wat ze uiteindelijk gaan worden. Iemand een ander resultaat?


Zelfde hier. Volgens de formule zou ze max 1.59/1.60m worden, maar nu ze is al 163.5m. En de kont 1.66m.
Had in het begin ook wat schrik dat ze klein zou blijven, maar ze heeft het goed ingehaald en volgens mij zit er nog wat aan te komen. Benieuwd als ze 5 jaar is. 1.66m als eindmaat vind ik prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 16:52 



 
Profiel   

Rivano schreef
Lily_Fee schreef
Ook zei de formule dat ze Max. 1,66 m zou gaan worden, maar ik denk dat bij iedereen de formule lager zit dan wat ze uiteindelijk gaan worden. Iemand een ander resultaat?


Zelfde hier. Volgens de formule zou ze max 1.59/1.60m worden, maar nu ze is al 163.5m. En de kont 1.66m.
Had in het begin ook wat schrik dat ze klein zou blijven, maar ze heeft het goed ingehaald en volgens mij zit er nog wat aan te komen. Benieuwd als ze 5 jaar is. 1.66m als eindmaat vind ik prima.


Ja grappig. Wordt dus ook zeker zes centimeter groter ofzo. Als haar billen nu al 1,66 zijn wordt ze nog wel groter misschien. Haha grappig dat wij ons al die tijd druk hebben gemaakt. Natuurlijk was het niet erg als ze wat kleiner waren gebleven, maar ik had toch hoop. Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 18:35 



 
Profiel   

Gisteren onze Gucci weer eens gemeten, 1.59 dus ga er van uit dat hij zn einddoel van minimaal 1.63 zeker wel gaat halen, alle extra cm zijn welkom.
Inmiddels is hij naar de tandarts geweest vorige week, dat deed hij zeer braaf.
Gisteren hoefsmid ook geen probleem, dus eigenlijk is hij er nu wel klaar voor zachtjes aan wat aan het werk te gaan, wacht nog even tot 5 april, want dan is hij echt 3.

[ img ]

Tevens besloten dat wij aan het uitkijken zijn voor hem naar een nieuw huisje, doet me wel zeer, tis zo’n ontzettend lief dier, maar voor onze lange dochter blijft hij net aan de te kleine kant, dus daarom besloten dat zij verder gaat op Lukas, die ik niet meer durf te meten, die is inmiddels zeker 1.75, en dan willen we op zoek naar een paard dat al wat ervaren is, zodat de overstap van pony’s naar paarden wat gemakkelijker voor haar word en ze dan dus een paard heb waar ze verder mee kan in de sport en dan Lukas dat ze die rustig zelf kan opleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 22:07 



 
Profiel   

Fiore / LaVie:
05 maanden: ------ / 1.20m
07 maanden: 1.24m / 1.26m
10 maanden: 1.29m / -----
12 maanden: 1.32m / 1.35m
14 maanden: 1.35m / 1.35m
17 maanden: 1.37m / 1.37m
19 maanden: 1.38m / 1.38m
2 jaar: 1.42m / 1.41m
2 jaar en 4 maanden: 1.44m / 1.43m
3 jaar en 3 maanden: 1.46m
4 jaar: 1.46m
4,5 jaar: 1.47m
5 jaar: 1.47m
5,5 jaar: 1.47m
6 jaar: 1.48m

Ik denk dat het hier wel ophoudt voor Fi :)
LaVie ga ik meten als ze over 2 weken weer thuis is, om alvast te checken of ze weer op Fi-schema ligt. Ik vind het spannend! Ik geloof niet dat ze al richting de 1.46m gaat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 09:45 



 
Profiel   

Goed... Ik heb LaVie dus gemeten en ze is nu 1.44m. Een maand voordat ze 3 jaar wordt.
Fiore was met 3 jaar en 3 maanden 1.46m. Dus LaVie heeft 4 maanden de tijd om 2 cm te groeien. Dat moet lukken, toch? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 18:57 



 
Profiel   

Ik verwacht eigenlijk dat die 2 cm wel een goede kans maken.

Riva is met vrijwel 3 jaar 1.58m en groeit nogsteeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 21:12 



 
Profiel   

In 3 maanden tijd? Ik ben bang dat dat te ambitieus is :o
Ach.. ze mag best iets langzamer groeien. Als ze uiteindelijk maar minimaal net zo groot wordt (al hoop ik op de magische 1.50m grens :D)

Ik lees net in één van mijn eerste berichten in dit topic dat ze met 3 jaar op 97 tot 99% van hun eind schofthoogte zitten. In het meest gunstige geval wordt LaVie dan 1.48m.
Ik ga even pokon halen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 21:16 



 
Profiel   

Ik heb niet meer gemeten maar zou wel eens benieuwd zijn, dacht het hele jaar al dat Duke stil stond maar nu vind ik hem toch wel groot lijken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 06:05 



 
Profiel   

Ik durf niet meer naar die formules te kijken. Met die andere formule van 10%, (ben effe de bijpassende leeftijd kwijt) zou de mijne max 1.59/1.60 worden. En dan heb ik het naar boven afgerond. Maar haar kont is nu (over een maand is ze 3 jaar) over de 1.67m. De DA zei dat ik beter moet wachten met inrijden want ziet eruit als een paard wat nog gewoon in de snelle groei zit en dat ik nog wel rekening moet houden met een spurt.
:=
En ik maar denken dat ik een kleintje kreeg...
Krijg ik een grote. <<)
Laddertje niet inclusief.
(was toch al van plan te wachten met inrijden dus dat komt goed uit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 13:36 



 
Profiel   

Hier ook weer eens gemeten, Lukas is 1.73 en Gucci 1.60.
Lukas vanmiddag onder het zadel mogen bewonderen, donders wat is dat gaaf om te zien, hij is behoorlijk ril en lomp.
Gucci gaat er met een week of 2 aan geloven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 18:29 



 
Profiel   

Rivano, ik rij ze ook niet in met drie jaar hoor. Fiore is net 6 geworden en met haar ben ik rustig aan begonnen toen ze 4,5 was. Nu is ze 6 en mag ze van mij wel wat serieuzer aan het werk. Ik vind drie jaar te jong, ook als ze, zoals de mijne, wat kleiner en steviger gebouwd zijn.

Dit is LaVie gisteren
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen