Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 
Profiel   

Zooo heee wat ziet LaVie er goed uit <3

Bailey is nu 1,37 (oké dit was 3 maanden geleden gemeten en ik heb het idee dat ze flink aan het groeien is). Toch vind ik haar flink veel groter ogen dan haar moeder, die 1,35m is.

Ik ben wel wat gaan longeren want pony’s speelkameraad van de wei staat mrt een blessure. Bailey staat nu dus weer alleen met mams op de wei (komt wel shet bij, die mag er dan aan geloven }> ) en verveelt zich rot, is echt aan het etterzakken. Nu met 2-3 keer in de week kwartiertje- halfuurtje grondwerk/longeren is ze een stuk rustiger en liever voor mams
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 20:07 



 

Hier ook weer gemeten en schoft en billen staan nu gelijk op 1.80m.
Ik denk dat hij niet echt de hoogte meer in zal gaan. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 20:09 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie veulen? :=

Lily-Fee heb ik gemeten op haar derde verjaardag op 1,69 m. Dat is ook wat zij zou worden volgens de metingen. Wel iets aan de grote kant. Ze was eerst iets kleiner voorspelt. Ik ben er heel blij mee. Verwacht de komende twee jaar nog een paar centimeter, maar wordt een mooi royaal paard van ongeveer 1,72 m uiteindelijk denk ik. Heel erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 05:49 



 
Profiel   

Mijn Lollipop is 1.52, verwacht ik ook nog wel iets groter.Ze doet nog jeugdig aan.
Ze is inmiddels ook zadelmak, super braaf maar nog niet zo’n vlotte leerling.Maar gelukkig is ze van mezelf en kan ik er lekker de tijd voor nemen.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 06:35 



 
Profiel   

[ img ] die van mij zit nu op 1.75, het paard naast hem is 165 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 08:40 



 
Profiel   

Ik heb echt al heel lang niet meer gemeten. Ik blijf maar met dezelfde vouwmeter gokken en dan is hij het ene moment ineens weer kleiner dan vorige keer.
Dus nu wil ik niet meer meten tot ik een deftige meetstok heb, maar ik wil geen deftige meetstok kopen 'voor die paar keer' :')
Nee ik snap mezelf soms ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 08:40 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ik heb echt al heel lang niet meer gemeten. Ik blijf maar met dezelfde vouwmeter gokken en dan is hij het ene moment ineens weer kleiner dan vorige keer.
Dus nu wil ik niet meer meten tot ik een deftige meetstok heb, maar ik wil geen deftige meetstok kopen 'voor die paar keer' :')
Nee ik snap mezelf soms ook niet


Haha dat heb ik dus ook xD

Mijn ‘meter’ is nu mijn andere pony die is 1.51. Nyomi is duidelijk groter. Afgelopen februari gemeten op 1.52 maar tot nu toe geen DA/ostopaat/hoefsmid die dat geloofde.. iedereen zegt dat ze groter toont :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 10:07 



 
Profiel   

Haha ja zo doe ik het ook.
Duke is groter dan Dina, maar kleiner dan Dexter.
Hij zit dus ergens tussen 165 en 180 in. Lekker specifiek ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 10:08 



 
Profiel   

Joy al een hele tijd niet gemeten, maar ik heb het idee dat ze blijft groeien.... :=

Het is echt geen quarter hoogte meer... die gaat makkelijk de 160 aantikken...

[ img ]
Dit is Joy met Avalanche hier van bokt. Zij is niet zo groot (ik gok 160), maar Joy lijkt hier echt mega... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 10:47 



 
Profiel   

Schoft 1.66cm, kont nog wat hoger. (met officiele meetstok)
Volgens die percentage berekening zou ze 1.58/1.59m, max 1.60 worden. Maar ze is juist de laatste maanden zo gegroeid, blijft dus altijd lastig te voorspellen.
Ze staat nog steeds in de opfok en heeft nog geen bit gezien. (Is begin Juni 3 geworden)
Heb wel tandarts laten komen en haar vorige week röntgenologisch laten keuren. Heeft ze heel knap zonder verdoving gedaan. 26 fotos..


Gimme_Joy schreef
Dit is Joy met Avalanche hier van bokt. Zij is niet zo groot (ik gok 160), maar Joy lijkt hier echt mega..


Inderdaad, gaaf om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 14:18 



 
Profiel   

Pinda is nu 1.73m, een week geleden 3 geworden. Ze groeit nog tussen de 0,5 en 1 cm per maand := Is ook weer overbouwd op het moment. Maar als het goed is wordt ze zo een mooi maatje ergens tussen de 1.75m en 1.80m, precies wat ik wilde :#

Ze lijkt hier nu niet zo supergroot naast mij, maar als je bedenkt dat ik 1.82m ben... :=

[ img ]

Puppysnuitje nog :+:

[ img ]

Hier nu het grondwerk wat aan het oppakken, zoals het plan nu is gaat ze van het najaar even kort onder het zadel en dan over de winter weer vrij. Dan in het voorjaar serieus oppakken qua werk. Maar ik zie wel hoe het uiteindelijk loopt, heb geen haast :) Ze lijkt het iig wel leuk te vinden zo een beetje longeren enzo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 14:56 



 
Profiel   

Oh door dit topic toch nog eens gemeten en hij zit aan 1.70 al?!!

Mijn doel is bij deze dus bereikt! Hij scheelt dan 8cm met Dexter en dat kan prima in dubbelspan, yay!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 16:29 



 
Profiel   

Is Duke KLEINER dan Pinda?? :wow: Die zag ik niet aankomen hoor :D Had hem echt groter geschat vanaf de foto's!

Maar wat fijn dat ze dan zo mooi samen passen *\o/* Komen nog wel wat centimetertjes bij dus dat wordt echt een mooi span!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 16:55 



 
Profiel   

Jaaa stil maar, ben net over mijn depressie heen dankjewel :P heb een mini.. kan het mensen niet meer kwalijk nemen dat ze hem tinker noemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 19:14 



 
Profiel   

Leuk om te lezen! Ze groeien dus nog steeds. Lily ook hoor. Joy lijkt inderdaad echt gigantisch, naast groot ook in het vlees. Pinda is dus ook immens geworden, maar blij dat jij daar blij mee bent. Ik vind alles waarbij je met een trapje moet opstappen te groot haha. Ja ik stap altijd op met een trapje voor de rug, maar als het niet anders kan, ben ik weg. Haha. Duke groeit ook nog even denk ik hoor. Dus 1,73 m zit er wel in uiterlijk. Denk ik echt. Rivano mooie maat hoor. Echt helemaal prima lijkt mij.

Eigenlijk kunnen we wel stellen dat de meeste paarden groter worden dan de formule aangaf. Toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 19:16 



 
Profiel   

Granoek schreef
Jaaa stil maar, ben net over mijn depressie heen dankjewel :P heb een mini.. kan het mensen niet meer kwalijk nemen dat ze hem tinker noemen

Maar hij lijkt juist veel groter, dat scheelt toch weer een hoop? :) :) :D

Hier wordt al gegrapt dat een trapje niet hoog genoeg gaat zijn, als het zo doorgaat krijg ik een ladder voor mijn verjaardag :+ Ach ja, ik heb echt maat nodig met mijn stelten dus ik ben er alleen maar blij mee inderdaad! Haar moeder is 1.68m met veel front en massa, en die lijkt af en toe net een pony onder mij }:0

Hier zit ze redelijk in de lijn van de formule nog, verwacht ook dat ze daar blijft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 07:54 



 
Profiel   

Granoek, Duke pakt ze allemaal terug, daar durf ik vergif op in te nemen :))

Joy zit inderdaad flink in het vlees, ik probeer haar aan alle kanten minimaal te voeren. Nu krijgt ze niks bij (ze staat 24/7 op het land) en normaal 2 keer per dag een handje biks.

Ik zal ermee moeten leren leven dat ze behoorlijk sober is. Ik wil ook magnesium te gaan geven om te zorgen dat ze stress beter gaat afvloeien. Spierbevangenheid ligt op de loer natuurlijk.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 09:18 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
. Rivano mooie maat hoor. Echt helemaal prima lijkt mij.


Hoop dat haar kont niet meer groeit, die is hoog genoeg. En dan bij de voorkant er ietsje bij zodat het mooi in evenwicht is. 1.66m is precies genoeg, zit graag lager bij de grond. Maar vermoed dat er nog wel wat bijkomt. Ze doet nog best puppy aan.


Lily_Fee schreef
Eigenlijk kunnen we wel stellen dat de meeste paarden groter worden dan de formule aangaf. Toch?


Is dit topic wel een goede graadmeter voor. Wat was het ook al weer? Nog 10% erbij als ze 2 jaar oud zijn?
Heb wel altijd zo'n groei curve tabel bijgehouden. Die is nu met 36 maanden ten einde gekomen, maar wil nog wel bij blijven houden, dus moet er zelf wat kolommen en rijen bijmaken tot ze 5 jaar is... :D

Nog een leuke foto van de rontgenkeuring.

Dierenarts tegen de staljongen :"Zet haar maar even met de voorhoeven op die houten blokken, voor de hoef-fotos."

Ik: " :? :\ :x :n %) >;) :roll: :oo :oo :oo Nou weet niet of ze dat doet hoor, ze is nog zo jong en staat gewoon in de opfok, nog niet veel mee gedaan, poeh, nou...."

Paard: Stapt er 1x rustig vanaf en de tweede keer blijft ze staan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Hier een foto, waren namelijk hele kleine blokjes.
(Ze had geen verdoving)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 15:40 



 
Profiel   

Super braaf hoor!! Inderdaad hele kleine blokjes! Was ze röntgen helemaal goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 20:21 



 
Profiel   

Tipje: Graag ontopic blijven en hier alleen over schofthoogtes kletsen, voordat we een waarschuwing van een mod krijgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 21:37 



 
Profiel   

Wat stoer zo op die blokjes. Neo heb ik ook lang niet meer gemeten maar hij was al wel weer uit zijn vliegendeken van 1,90 gegroeid. Paste nu mooi in de deken van zijn collega paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 18:39 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
Super braaf hoor!! Inderdaad hele kleine blokjes! Was ze röntgen helemaal goed?


Waren 26 fotos, 24 benen en 2 van de rug.
Voor alle beenfotos tezamen heeft hij een 9 op de schaal van 0 tot 10 gegeven. (Denk vergelijkbaar met 1tje in Nederland? Of 0.5'je? :D )
De rug heb ik nog niet terug, die was hij vergeten.

Natascha schreef
Wat stoer zo op die blokjes.

Ik zei al, ze is erg hip, 'back to the seventies'. (met plateauzolen..)

Of ze went alvast voor als ze straks NOG meer doorgroeit dan ze al doet en ik straks een paard van boven de 1.70m heb. :wow:
Zijn er meer mensen die door blijven meten na de 3 jaar? (mijn inteken tabel stopt, maar blijft gewoon doormeten, heb er al digitaal wat colummen bijgemaakt.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 13:35 



 
Profiel   

Super netjes dus! Klinkt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 18:34 



 
Profiel   

Fiore / LaVie:
05 maanden: ------ / 1.20m
07 maanden: 1.24m / 1.26m
10 maanden: 1.29m / -----
12 maanden: 1.32m / 1.35m
14 maanden: 1.35m / 1.35m
17 maanden: 1.37m / 1.37m
19 maanden: 1.38m / 1.38m
2 jaar: 1.42m / 1.41m
2 jaar en 4 maanden: 1.44m / 1.43m
3 jaar en 3 maanden: 1.46m / 1.44m
4 jaar: 1.46m
4,5 jaar: 1.47m
5 jaar: 1.47m
5,5 jaar: 1.47m
6 jaar: 1.48m

Ik ben bang dat LaVie (als ik Fi dr schema bekijk) nog hooguit 2 cm groeit en dus echt klaar is bij 1.46m. Jammer, want ik had gehoopt dat ze beiden de 1.50m zouden halen, maar dat is misschien ook wel ijdele hoop uit een merrie van 1.38m en een hengst van 1.54m :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:48 



 
Profiel   

Manda schreef
Ik doe ook mee! Vandaag mijn twee hengstveulens gemeten:

Nadim wordt volgende week 5 maanden en is 1,32
Springveer wordt volgende week 7 maanden en is 1,05

Nadim is een arabisch volbloed, zijn moeder is ongeveer 1,50 en zijn vader is 1,60.
Springveer zijn moeder is een welsh A van 1,18 en zijn vader een appaloosa van 1,20.

Als ik het bereken met de curve (bereken dan de 5 mnd en 7 mnd ookal zijn ze dat pas volgende week :D) kom ik uit op:

Nadim tussen de 1,59 en 1,65
Springveer tussen de 1,20 en 1,25

Nou, ik ben benieuwd :D


Grappig, drie jaar verder en kom dit weer tegen.

Nadim is een stuk kleiner geworden dan er toen berekend was, hij is verkocht dus weet niet precies hoe groot, dacht niet groter als 1,55 maar dat zit heel mooi tussen de beide stokmaten van zijn ouders in.

Springveer heb ik nog, die is nu 1,25, dus het grootst geworden als was berekend en een stuk groter als beide ouders ook :)

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 06:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen