Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

off-road. Het drachtig krijgen van mijn merrie.

 
Profiel   

Spannend lobkewikjem! Hopelijk vandaag goed nieuws Thornforest
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 06:23 



 
Profiel   

Spannende dag, duimen op goed nieuws.
Mijn merrie is ook gewoon aan huis geinsemineerd ( nieuwe heuvel) grappig detail..het was 4 mei dodenherdenking dus mijn merrie is 20.02 ( zoiets) geinsemineerd..we hebben uiteraard eerst 2 minuten stilte gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 06:28 



 
Profiel   

Oh je hebt je eigen topic hier. Veel succes met scannen vandaag!

LdenBoer dat vergeet je nooit meer denk ik! Mijn merrie is een dag later, op bevrijdingsdag, geinsemineerd. Ook gewoon thuis trouwens, maar een ander dekstation (Ritta Hoeve / post). Die merries houden er geen rekening mee op welke dag ze ovuleren he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 06:33 



 
Profiel   

Klopt...super bijzondere tijd en dag en in 1x raak dus een mooie dag om te herdenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 08:30 



 
Profiel   

Absolem schreef
Oh als jouw veulen er is volgend jaar zou ik het dolgraag even willen komen bewonderen! Ben echt poepie nieuwschierig hoe die veulens worden.


Dat mag zeker. Ben zelf ook ontzettend nieuwsgierig

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 11:26 



 
Profiel   

Ben ook heel benieuwd naar Wardy zijn nakomelingen!

En ts al wat meer bekend? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 17:06 



 
Profiel   

Sierou gister gescand en ze is niet drachtig. -O- Wel een beginnende hengstigheid dus we gaan vol goede moed aan ronde 2 beginnen.
Laten jullie het paard iedere ronde insemineren? Ik ben nu met 1 ronde 300+ euro kwijt aan alleen de scans. Als ik dat het seizoen lang kwijt ben per ronde dan vind ik dat nogal wat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 08:22 



 
Profiel   

Hier ook een merrie die in de wachttijd zit tot de 18 dagen. Volgende week vrijdag mag ze gescand worden. Ben zo benieuwd!

Balen TS! Hier ben ik 49 euro kwijt per scan. Dus 150 euro per ronde. Ze hebben daar ook een pakket. Dus als deze ronde niet pakt, zei de DA dat ik beter een pakket kan nemen die kost 140 euro ex.btw

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 08:31 



 
Profiel   

Spannend tierania. Hopelijk goed nieuws :).
Ik ben overgestapt naar een andere da mbt de scan. Deze biedt ook een pakket aan en het scheelt nogal fors met mijn huidige da.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 15:37 



 
Profiel   

Ik had idd ook een pakket...was achteraf niet nodig omdat het de eerste ronde raak was maar mochten er meerdere rondes nodig zijn is een pakket een goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 07:16 



 
Profiel   

Balen TS!

Qua kosten heb ik geen idee, het is niet mijn paard. Onze dierenarts is vlakbij, dus als ze gescand moet worden, kan je er sochtends tussen 8 en 9 uur zo langs rijden.

Spannend tierania!

Morgen gaan we bij de eigenaar zijn nichtje langs op veulenvisite! Zij heeft een merrie met dezelfde vader als die van mij en met een veulen van Epke, waar wij dus ook een veulen van willen. Heel toevallig en dan kan je alvast een beeld erbij bedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 10:00 



 
Profiel   

Ldenboer72 schreef
Ik had idd ook een pakket...was achteraf niet nodig omdat het de eerste ronde raak was maar mochten er meerdere rondes nodig zijn is een pakket een goed idee.


Jaa, super dat het de eerste keer raak was, wauw. Is altijd een gokje inderdaad. Ik zou hoe dan ook met een pakket voor 3 ovulatie rondes goedkoper zijn geweest dan 1 ronde bij de dierenarts die ik had. |o Voor een eventuele volgende keer maar gelijk een pakket. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 18:33 



 
Profiel   

gett schreef
Balen TS!

Qua kosten heb ik geen idee, het is niet mijn paard. Onze dierenarts is vlakbij, dus als ze gescand moet worden, kan je er sochtends tussen 8 en 9 uur zo langs rijden.

Spannend tierania!

Morgen gaan we bij de eigenaar zijn nichtje langs op veulenvisite! Zij heeft een merrie met dezelfde vader als die van mij en met een veulen van Epke, waar wij dus ook een veulen van willen. Heel toevallig en dan kan je alvast een beeld erbij bedenken!


Dat is ideaal gett, dat je er zo langs kunt rijden. Hoe was je bezoekje vandaag aan het veulen? Je zult nu wel helemaal niet meer kunnen wachten op jullie veulen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 18:35 



 
Profiel   

Sierou is gister gescand. Ze had een eitje van 4cm maar deze was nog niet rijp genoeg voor de inseminatie. Ze had daarnaast ook nog een klein eitje maar we hopen dat die wat achterblijft qua rijping. Morgen weer scannen.
Ik had gister een andere dierenarts en hij zag dag haar vulva wat openstaat? Ze zal dan wanneer het eitje weg is wat dichtgenaaid moeten worden, in verband met infecties die het vruchtje kunnen afbreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 18:36 



 
Profiel   

Sierou vandaag weer gescand en geïnsemineerd. Ze heeft een bloed ei dus Vanmorgen heeft ze een spuit gehad waardoor ze gaat ovuleren. Had nog niet van een bloed ei gehoord dus heb even research gedaan maar heb er een hard hoofd in dat het pakt. Denk dat we doorgaan voor ronde 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 18:15 



 
Profiel   

Oh een bloed ei ook niet eerder van gehoord. Zal eens googelen. Kan me n.a.v. je bericht voorstellen dat je voor ronde 3 gaat maar je weet maar nooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:30 



 
Profiel   

Dat ken ik idd ook niet...een bloed ei... duimen dat je toch geluk hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 05:41 



 
Profiel   

ThornForest schreef
gett schreef
Balen TS!

Qua kosten heb ik geen idee, het is niet mijn paard. Onze dierenarts is vlakbij, dus als ze gescand moet worden, kan je er sochtends tussen 8 en 9 uur zo langs rijden.

Spannend tierania!

Morgen gaan we bij de eigenaar zijn nichtje langs op veulenvisite! Zij heeft een merrie met dezelfde vader als die van mij en met een veulen van Epke, waar wij dus ook een veulen van willen. Heel toevallig en dan kan je alvast een beeld erbij bedenken!


Dat is ideaal gett, dat je er zo langs kunt rijden. Hoe was je bezoekje vandaag aan het veulen? Je zult nu wel helemaal niet meer kunnen wachten op jullie veulen. :=


Was erg leuk, mooi veulen! Alleen de merrie moet opgeknapt worden. Is 5 jaar en alleen nog als fokmerrie gebruikt (bij vorige eigenaar). Had beter eerst wat aan het werk gekund.

Zelf nog even het bos in geweest met eigen merrie, woensdag gaan we weer scannen en hoop op goed nieuws.

Bloed ei ook nog niet eerder van gehoord. Gelukkig is er nog even tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 17:54 



 
Profiel   

Hier vanmiddag drachtig gescand op 18 dagen. In 1x raak *\o/*
Dag 1 merkte ik al gedragsverandering bij mijn merrie. Dus zat toch goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 19:25 



 
Profiel   

Nog gefeliciteerd tierania!

Hier nogsteeds niet gelukt :'(
Heb zelf de hoop een beetje opgegeven

Gezonde merrie, ziet er goed uit van binnen en toch nogsteeds niet drachtig.

Ben benieuwd hoelang de eigenaar nog doorgaat met proberen. Voor mij geen ramp, want dan hoeven we geen wedstrijd pauze, maar je hoopt er nu toch op om volgend jaar een veulentje in het land te hebben lopen.

Ook is haar haflinger vriendin drachtig, zou dus perfect zijn om die 2 met zn tweetjes te hebben lopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 10:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Tierania.
Balen Gett dat het nog steeds niet gelukt is. Je hoopt er inderdaad toch op als je er zo middenin zit. Zou wel leuk zijn als ze beide een veulen hebben volgend jaar.

Het is een poosje stil geweest van mijn kant doordat ik in het buitenland zat en dacht dat ik gewoon internet had maar dat bleek niet zo te zijn...
Sierou is in de periode dat ik er niet was wel geïnsemineerd. Toen ik terugkwam kon ik het mooi weer oppakken en stond er ook gelijk een scan op de planning om te zien of ze drachtig is. En ja hoor!! een kloppend hartje! Zo gaaf! volgende week hebben we de 40 dagen scan. Hoop zo dat het goed gaat en blijft zitten allemaal.
Ik ben nu weer thuis dus zal nu ook weer wat actiever zijn :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 12:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd en duimen dat het een mooie dracht wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 13:01 



 
Profiel   

Bedankt! Mijn merrie zit nu op 69 dagen alweer. Ondertussen al 3 keer gescand omdat ze ook een keer hengstig is geworden. Nu weer eind augustus voor de gust verklaring.

Jammer gett... zo vanzelf sprekend is het dus niet dat het lukt.
Gefeliciteerd ThornForest! Hopelijk blijft het zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 14:35 



 
Profiel   

Die dagen vliegen om hè. Maandag heb ik een scan, dan is ze 38 dagen drachtig. Sommigen zeggen dat je beter na 40 dagen kunt scannen omdat je tot 40 dagen het grootste risico loopt dat er iets mis gaat? Denk dat die 2 dagen ook niet veel uitmaken... wanneer hadden jullie de ‘40 dagen’ scan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 22:16 



 
Profiel   

Hier op precies 6 weken, dus 42 dagen. Maar een dag min of minder moet denk ik niet veel uitmaken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 07:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen