Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

lesgeven met verzorgpaard

 
Profiel   

hoi,
ik heb 2 haflingers die ik samen met een vriendin verzorg, we rijden ze rond de 3 a 4 keer per week. Op mijn stal worden er lessen gegeven met een (kleine) pony, aan wat kindjes ( tussen 5 en 10 jaar). De lessen worden gegeven door een vriendin van mij en de eigenaresse van de pony. Nou dacht ik, als mijn vriendin het kan zal ik het misschien ook wel kunnen :D ( heb veel privelessen gehad op mijn verzorgpony's en op de manege lessen) dus de basis en wat oefeningen zitten er wel in. Nou zit ik een beetje met de struggle of ik dit nou wel of niet moet doen, ik vind (kleine) kinderen heel leuk. ik geef af en toe ook me nichtje les ( 10 jaar ) en dat vind ik enorm leuk om te doen. hebben jullie nog tips om beter les te geven aan kinderen ( voor als ik het ga doen) het zijn hele lieve paarden maar wel met een eigenwijs karakter dus het lijkt mij niet verstandig om iemand erop te zetten die nog nooit op een paard heeft gezeten. brand los zou ik zeggen !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:43 



 
Profiel   

Ik zou niet blij zijn als mijn verzorgster jan en alleman op mijn paarden liet rijden om geld te verdienen... Dat was voor mij een enkeltje uitgang voor de verzorgster!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:46 



 
Profiel   

Nou als 1e eens aan de eigenaresse van je verzorgpaarden vragen wat ze van dit idee vindt ?

Zelf zou ik op zijn zachts gezegd niet blij zijn als de verzorger les gaat geven op mijn paarden en daar geld mee verdient ...
Buiten dat je als je niet gediplomeerd bent je verzekering technisch ook moet uitkijken als er iets gebeurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:48 



 
Profiel   

+stel er gebeurd een naar ongeval, wordt jij verantwoordelijk gesteld en mag je de rest van je keven boeten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:48 



 
Profiel   

Vind de eigenaar van de haflingers het wel een goed plan vreemden die tegen betaling op hun haflingers rijden?

Heb je een verzekering of zelfs maar een opleiding gevolgd voor het geven van lessen?

Daarnaast heb je nu nog niet eens een passend zadel voor de haflingers. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:49 



 
Profiel   

Nee, ik heb geen opleiding in het geven van lessen. Eigen risico denk ik.want mijn vriendin heeft ook geen diploma of verzekering

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:51 



 
Profiel   

Uhmmm, gewoon niet doen. Als er 1 afvalt en wat breekt, ben jij verantwoordelijk voor de rekening, want geen 1 verzekering die het ziekenhuis gaat betalen als jij niet gediplomeerd instructrice bent.... niet doen, echt gewoon niet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:51 



 

Wat zegt de eigenaar van de hafs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:52 



 
Profiel   

Je zit met de struggle?
Je zit met een vraag of een dilemma.
Maar dat terzijde.


Als jij alle verzekeringen op orde hebt zou je kindertjes kunnen laten hobbelen. Ik zou als ouder de voorkeur geven aan een professional.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:52 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Nee, ik heb geen opleiding in het geven van lessen. Eigen risico denk ik.want mijn vriendin heeft ook geen diploma of verzekering


Eigen risico denk ik schrijf je... zoek dat eerst maar eens uit. Zodra je er geld mee verdient is
Eigen risico iets anders geregeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:53 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Nee, ik heb geen opleiding in het geven van lessen. Eigen risico denk ik.want mijn vriendin heeft ook geen diploma of verzekering

Als er iets goed misgaat staat de verzekering van het slachtoffer toch echt op jou stoep en die van de eigenaar van de haflingers. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:53 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Nee, ik heb geen opleiding in het geven van lessen. Eigen risico denk ik.want mijn vriendin heeft ook geen diploma of verzekering


Was het maar zo'n feest, dan kon iedereen les geven :+

Wanneer je geen diploma hebt voor het geven van les en er gebeurd iets dan ben jij verantwoordelijk voor alle schade. Ik weet niet precies hoe de wetgeving zit, maar je kunt er goed mee in de problemen komen. Ook wanneer je zegt dat het voor eigen risico is. En daarnaast denk ik ook niet dat de eigenaar dat leuk zou vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:54 



 
Profiel   

Dat is een andere haflinger. Toch gebeurd het wekelijks dat er lessen worden gegeven en vederop in mijn dorp zijn ook lessen met eigen risico op vallen etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:55 



 
Profiel   

Dit is zeker op eigen risico. Als er wat gebeurd wordt de eigenaar van paard aansprakelijk gesteld. Ik weet niet hoe betrouwbaar jou (verzorg) paarden zijn, maar hou daar ook rekening mee. Ik ben ook van mening dat je niet alles hoeft te doen wat een ander doet. Doe je eigen ding ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:56 



 
Profiel   

Er rijden ook dagelijks mensen door het rode licht, ook dat mag niet en geeft grote risico's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:57 



 
Profiel   

Jullie zeggen allemaal niet doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:58 



 
Profiel   

Niet doen, lesgeven op 'eigen' paarden is jouw verantwoordelijkheid en zonder bevoegdheid kun je dat verzekeringstechnisch niet afdekken. Dus veel risico voor dat kleine zak centje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 21:58 



 
Profiel   

Toch worden die lessen gewoon gegeven, dus ik snap niet waarom het zo "gevaarlijk" is. Ik rijd nu ook op eigen risico als ik val moet ik dat betalen en niet de eigenaren

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:00 



 
Profiel   

Nee. Niet doen. Dat je vriendin het doet is op eigen risico. Je hoeft niet alles na te doen ;) Snap wel dat je ook wat wil bijverdienen! Daarnaast, weet je wel zeker dat je de tijd hebt? Hoe druk ben je met school? Dat zijn allemaal bijzaken. Als je 1 lesklantje hebt op de dinsdag en je hebt elke week geen tijd waardoor je moet afzeggen raken hun ook afgezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:02 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Toch worden die lessen gewoon gegeven, dus ik snap niet waarom het zo "gevaarlijk" is. Ik rijd nu ook op eigen risico als ik val moet ik dat betalen en niet de eigenaren


Wat een ander doet moet diegene zelf weten, jij hebt je eigen verantwoordelijkheid.
Als je les wilt geven, ga lekker veel mee kijken met een instructeur, desnoods mee op pad en ga je instructeurs cursus doen als je zover bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:02 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Toch worden die lessen gewoon gegeven, dus ik snap niet waarom het zo "gevaarlijk" is. Ik rijd nu ook op eigen risico als ik val moet ik dat betalen en niet de eigenaren

Omdat jij mag betalen als er wél wat gebeurd. Dat de anderen dat niet weten/niet naar handelen is een ander verhaal. En les geven en zelf rijden is verzekeringstechnisch alweer heel anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:02 



 
Profiel   

Spring jij ook van de berg af omdat de anderen het ook doen? Gewoon niet doen. Zoals aangeven als ze bij jou vallen ben je niet verzekerd en dan kan je betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:04 



 
Profiel   

Nee maar mij leek me het ook leuk omdat ik dus kleine kinderen ook leuk vind. Jullie klinken allemaal best boos of is het meer uit "bescherming"

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:06 



 
Profiel   

Heel verhaal getypt..
En weer weg gehaald...

Korte versie:
Als jij je laat inhuren als instructeur, en er gebeurd iets tijdens jouw les, dan hang je..

( of eigenlijk, in jouw geval, gezien je leeftijd: jouw ouders....) Je wordt dan gewoon aansprakelijk gesteld.. En aangezien jij je daar niet voor kunt verzekeren (want geen opleiding, dus geen verzekeraar bied jou een verzekering om dit risico af te komen) zul je dan echt zelf moeten gaan vergoeden...

En ook de eigenaar van de paarden "hangt": zijn/haar paarden..... Dus zijn/haar aansprakelijkheid als die paarden voor schade zorgen....


En ok...
Mísschien dat een eventuele rechter mee kan laten wegen dat klanten die willens en wetens gaan lessen bij een 15 jarige zouden moeten kunnen weten dat dit mogelijk niet de meest ervaren instructeur is... en dit welbewust genomen risico misschien een tikje mee kan tellen in het uitmaken wie in welke mate waar verantwoordelijk voor is..




Edit:
Zie net jouw reactie.
We zijn niet boos. We proberen je vooral heel erg te beschermen!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:07 



 
Profiel   

Ik zou zeggen doe eerst wat meer ervaring op. Ik weet niet hoe ervaren jou vriendin is, maar het kan toch ook zo zijn dat zij meer ervaring heeft of iets dergelijks? Ik zou bij jou staan manege lessen en privélessen. Natuurlijk moet je lekker je eigen ding doen maar kijk niet zoveel naar een ander. Geld is niet het belangrijkst

Ook een edit; Nee we zijn absoluut niet boos. We proberen alleen te zeggen dat het dom zou zijn om wel te doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen