Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Het leek mij leuk om een volgtopic te openen over het verloop van de komende acht weken tot het moment dat ik ons nieuwe pupje mag verwelkomen. En waarom? Niet alleen omdat het gewoon een heel mooi nestje is .. maar bovenal omdat dit wel een heel bijzonder pupje is/wordt.
Geloof jij in toeval?

~ Nestje Border Collies ~

Vorig jaar nam ik contact op met de fokker van mijn jongste reu, Bodhi (zie profiel, lilac wit reutje). Ik legde aan haar uit dat ons oudje, Lupa (zie profiel, zwart wit teefje), toch echt wel beduidend ouder begint te worden en ik het idee van plots wegvallen niet zo fijn vind. Dat hebben we eerder meegemaakt en dat voorkom ik liever. Ze begreep dat volledig en gaf aan dat ik gewoon op de lijst kon komen te staan en ik vanzelf kan aangeven of ik opschuif. Zo gezegd zo gedaan. Ik werd op de lijst geplaatst.
Maar, eigenlijk een paar dagen later kreeg ik al een berichtje dat ze de keus had gemaakt om een herhalingsnest in te plannen. De ouders van Bodhi zouden bij de eerst volgende loopsheid opnieuw gekoppeld worden. In overleg hier thuis en tsja, daar konden we geen nee tegen zeggen ;) Dus we kwamen op de lijst met de voorkeur voor een merle pup. (al is karakter belangrijker)

Dus toen ging het wachten maar ook plannen beginnen. Ik wil er graag voor de pup zijn als het zover is dus vakanties moesten omgezet worden en ook op het werk moest het één en ander geregeld worden. Want tsja, als het zover was … dan mocht ik er bij zijn!
Maar .. ze werd maar niet loops, dus weer wachten en wachten. Planning was halverwege februari, het werd begin maart!

Dus de gehele planning werd weer bijgesteld. & uiteindelijk ontving ik foto's van de scan, er waren minimaal drie pups geteld! *\o/*

[ img ]

We konden verder tellen. De datums .. tussen 9 & 15 mei … oh. Dat komt wel heel dichtbij. Je zal wel denken wat bedoelt ze nou?
Op 13 mei 2010 stonden er 's avonds twee mannen aan onze deur met het slechte nieuws dat mijn stiefvader nooit meer thuis zou komen. Hij was als een vader voor mij. We hebben hem zes jaar mogen kennen. Dankzij hem zijn we ook weer aan honden begonnen en dat was geen probleem .. als het maar Border Collies werden. En dat heb ik voort gezet. Mijn stiefvader was overigens ook nog eens heel bijgelovig en overleed op de 13e.
Dus je snapt, een beladen datum. Maar het zou wel heel vreemd zijn als ze op 13 mei zouden geboren worden. Toeval bestaat niet :Y)

Met deze foto kondigde ik uiteindelijk op Facebook aan dat het er aan zat te komen. Ik durfde eindelijk te zeggen wat het plan was. Iets met de goden niet willen verzoeken :P

[ img ]

En dan begint het. 9 mei niets. 10 mei moest ik naar het ziekenhuis nav letsel na een auto-ongeluk en hier moest ik de hele dag blijven, dus please please niet op die datum! Maar nee hoor, ook niets. 11 mei gebeurde er ook niets. Op 12 mei, Moederdag, kreeg ik te horen dat de temperatuur was gaan zakken. Het dalen van de temperatuur betekend vaak dat de pups er binnen 24 uur zijn. Wauw .. zou het? Op 12 mei niets .. om 23:25 hebben we nog contact gehad, 'Ga maar slapen, voorlopig komt er niets en anders bel ik je wel. Ik denk morgen avond pas'.

01:00, 13 mei 2019, ging mijn telefoon. Ik schrok want ik sliep nog niet echt maar ik had het gevoel dat ik ergens te laat voor was. 'Uh, kom maar deze kant op want ze is begonnen!', huh? .. oh .. oké! Hopatee daar ging ik, half uurtje rijden. Rijd ik richting de tweede rotonde hier bij ons .. zit daar midden op de rotonde een ZWARTE KAT! :') Het eerste wat ik uitriep was, 'Nee, hou op nou hoor!', maar 'gelukkig' bleek deze nog een witte borst te hebben. :P Daar aangekomen kreeg ik eerst met moederhond een grote kroelsessie, vervolgens met volle zus en toen is mama gaan liggen en begon het ..

02:13, het eerste .. jawel.. Blue Merle teefje kwam ter wereld. Op de voet gevolgd om 02:18 het tweede Lilac Merle teefje. Mijn geluk kon niet op! Hoe bijzonder! En lekker rap ook. Ongeveer driekwart uur verder kwam er een Lilac teefje ter wereld. Gevolgd door een Bruin wit reutje. En toen werd het stil. Maar .. er zat echt nog wat in. De fokker kon dat voelen. En het duurde maar .. en het duurde maar. Ondertussen werd het 4 uur. 5 uur. 6 uur .. onze ogen vielen steeds meer dicht. Om iets voor 7 uur kwam er een Bruin wit teefje ter wereld en ook toen was ze nog niet leeg. Uiteindelijk werd er heel soepel om 7:15 het laatste Zwart witte teefje geboren. Wauw … wat een kleurenpallet! <3

Ontzettend bijzonder. De datum & alle pups. Toeval?

Nu gaat er een periode van start met veel puppyknuffelen en het volgen van de groei. We zijn meer dan welkom om met regelmaat langs te komen. De moederhond kent mij dus die is er ook heel relaxed onder, anders deden we dit uiteraard niet. Op een leeftijd van 6weken zal er uiteindelijk in overleg me de fokker gekozen worden welk pupje hier bij ons mag komen wonen. Daar hangt uiteraard ook aan vast dat het matched met mijn huidige honden. De kleur is mooi meegenomen, maar het karakter is het aller belangrijkste!
Ohja! Mocht blijken dat er geen geschikt pupje tussen zit .. dan zal er ook geen pup aangeschaft worden. Er is hier absoluut geen moeten in het hele verhaal. Het was een mooie kans die op ons pad kwam die we met open armen hebben aangepakt en nu gewoon zullen zien hoe het verloopt!


Volgen jullie mij mee op deze toch wel hele mooie 'reis' naar de toekomstige pup? :)
De pup is een volle zus/broer Bodhi & geboren op een heel bijzondere datum <3
In principe zijn alle pups onder voorbehoud vergeven.

Gelijk maar even kennismaken dan:

[ img ]



Vragen zijn van harte welkom, het ergens niet mee eens zijn dat kan natuurlijk ook; toch vraag ik je om dit eventueel via PB te uiten of voor je te houden. Alvast bedankt!



Laatst bijgewerkt door Ods op 25-11-19 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel aangepast op verzoek TS

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 18:22 



 
Profiel   

Jaaa ik wil volgen! ben heel benieuwd hoe de pups zich ontwikkelen en welke er uiteindelijk bij jou terecht komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:39 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk weer, puppy tijd <3
Bij die bordertjes kan ik dus echt niet kiezen welke kleur ik het mooiste vind :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:44 



 
Profiel   

Wat een prachtig nestje <3

Vorig jaar maakte ik exact hetzelfde mee
Het is zo bijzonder om het vanaf het begin af aan mee te mogen maken
Heel veel voorpret alvast !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 20:36 



 
Profiel   

Jaaaa liefste Ky!! Ik loop stage bij de fokker en heb vannacht live de bevalling gezien! Ben ook helemaa verliefd op de dochter die ze aangehouden heeft van vorige nest, Maelyn <3
Natuurlijk ga ik volgen, maar volgende week mag ik ze in het echt bewonderen en er 3 weken van genieten :o *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 20:56 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg ook mee <3

Onze border collie is vorige week ook bevallen van 11 pups. Op en top genieten hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 21:22 



 
Profiel   

oohh wat een knapperds, Ik ga ook volgen.

Hoop voor je dat er een juiste pup tussen zit, dit is gewoon een bijzonder moment

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 21:28 



 
Profiel   

justmexx schreef
Jaaaa liefste Ky!! Ik loop stage bij de fokker en heb vannacht live de bevalling gezien! Ben ook helemaa verliefd op de dochter die ze aangehouden heeft van vorige nest, Maelyn <3
Natuurlijk ga ik volgen, maar volgende week mag ik ze in het echt bewonderen en er 3 weken van genieten :o *\o/*


Ik was er dus bij! :D & Bodhi is het volle broertje van Maelyn ;)
Ik wilde het wel proberen om zoveel mogelijk namen er buiten te houden :Y)


Leuk dat jullie volgen! Ik hoop woensdag of donderdag weer langs te gaan *\o/*
Wat tof @ Mirriejj, gefeliciteerd!! Wat een berg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 21:28 



 
Profiel   

Nogmaals gefeliciteerd Denies! Wat een droom, en dat op zo'n bijzondere datum!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 05:53 



 
Profiel   

Wat bijzonder Denies, ook zo op die datum! Heel veel plezier met het zien opgroeien van deze schatjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 05:59 



 
Profiel   

xDenies schreef
justmexx schreef
Jaaaa liefste Ky!! Ik loop stage bij de fokker en heb vannacht live de bevalling gezien! Ben ook helemaa verliefd op de dochter die ze aangehouden heeft van vorige nest, Maelyn <3
Natuurlijk ga ik volgen, maar volgende week mag ik ze in het echt bewonderen en er 3 weken van genieten :o *\o/*


Ik was er dus bij! :D & Bodhi is het volle broertje van Maelyn ;)
Ik wilde het wel proberen om zoveel mogelijk namen er buiten te houden :Y)


Leuk dat jullie volgen! Ik hoop woensdag of donderdag weer langs te gaan *\o/*
Wat tof @ Mirriejj, gefeliciteerd!! Wat een berg!


Een naam zegt gelukkig niet veel! Maar ben benieuwd! Papa en mama zijn erg mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:07 



 
Profiel   

Leuk ga je ook volgen of de juiste pup er voor je bij zit. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Hopelijk zit er iets naar je wens bij! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:27 



 
Profiel   

wat leuk ik ga zeker volgen in jou puppy avontuur heb zelf thuis ook een puppy van nu 14 weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:29 



 
Profiel   

justmexx schreef
Een naam zegt gelukkig niet veel! Maar ben benieuwd! Papa en mama zijn erg mooi <3



Dat klopt! ;)
En inderdaad. Maar bovenal, en dat is het aller belangrijkste, het karakter van de pups zijn gewoon geweldig. Dat is ook de reden geweest waarom ik zo gemakkelijk voor een pupje uit dit nest wilde gaan. Bodhi is een wereldhond!


Wat leuk allemaal dat jullie volgen! *\o/* *\o/*
Gisteravond heeft de fokker de gewichten van de pups gedeeld. Ik had echt verwacht dat ze vele malen zwaarder waren. Het waren echt klompjes gewoon en ze zijn ook al gigantisch sterk! Bizar! Maar de gewichten zijn niet extreem, mama was ook totaal niet dik dus waar ze die zes pups verstopt had? :o?
Het geboorte gewicht van nu en toen scheelt ruim 100gram, wel bijzonder. Bo was ook een enorme pup van 434gr. De zwaarste nu is 344 gram haha.

Morgen of donderdag gaan we weer langs! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 17:46 



 
Profiel   

xDenies schreef
justmexx schreef
Een naam zegt gelukkig niet veel! Maar ben benieuwd! Papa en mama zijn erg mooi <3



Dat klopt! ;)
En inderdaad. Maar bovenal, en dat is het aller belangrijkste, het karakter van de pups zijn gewoon geweldig. Dat is ook de reden geweest waarom ik zo gemakkelijk voor een pupje uit dit nest wilde gaan. Bodhi is een wereldhond!


Wat leuk allemaal dat jullie volgen! *\o/* *\o/*
Gisteravond heeft de fokker de gewichten van de pups gedeeld. Ik had echt verwacht dat ze vele malen zwaarder waren. Het waren echt klompjes gewoon en ze zijn ook al gigantisch sterk! Bizar! Maar de gewichten zijn niet extreem, mama was ook totaal niet dik dus waar ze die zes pups verstopt had? :o?
Het geboorte gewicht van nu en toen scheelt ruim 100gram, wel bijzonder. Bo was ook een enorme pup van 434gr. De zwaarste nu is 344 gram haha.

Morgen of donderdag gaan we weer langs! :D

Dan zijn het kleintjes! Mijn sbt teefje had al lichte pups en daar was de zwaarste(met minimaal 40 gram verschil met de rest) 296 gram!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 17:50 



 
Profiel   

ha wat leuk om hier te zien wat voor puppy stress je had afgelopen week :D
wat een prachtig nest en wat een bijzondere datum voor jullie.
ben benieuwd hoe ze uitgroeien,ze zijn heel mooi getekend allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 18:21 



 
Profiel   

Oooh wat toevallig! :D

@ Kiwiwitje,
Haha bizar! Ik vond dit al 'groot' toen ik ze 'in mijn handen' had. Maar ze doen het ontzettend goed hoor & mama is super relaxed er onder.

Update van dag één. De webcam is zojuist aangegaan dus zie hier … *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

<3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 20:17 



 
Profiel   

xDenies schreef
justmexx schreef
Een naam zegt gelukkig niet veel! Maar ben benieuwd! Papa en mama zijn erg mooi <3



Dat klopt! ;)
En inderdaad. Maar bovenal, en dat is het aller belangrijkste, het karakter van de pups zijn gewoon geweldig. Dat is ook de reden geweest waarom ik zo gemakkelijk voor een pupje uit dit nest wilde gaan. Bodhi is een wereldhond!


Wat leuk allemaal dat jullie volgen! *\o/* *\o/*
Gisteravond heeft de fokker de gewichten van de pups gedeeld. Ik had echt verwacht dat ze vele malen zwaarder waren. Het waren echt klompjes gewoon en ze zijn ook al gigantisch sterk! Bizar! Maar de gewichten zijn niet extreem, mama was ook totaal niet dik dus waar ze die zes pups verstopt had? :o?
Het geboorte gewicht van nu en toen scheelt ruim 100gram, wel bijzonder. Bo was ook een enorme pup van 434gr. De zwaarste nu is 344 gram haha.

Morgen of donderdag gaan we weer langs! :D


Heerlijk, vind hem zo op zijn vader lijken, jouw knapperd :j
Ja ik ben stapelgek op Maelyn, en kan niet wachten om maandag weer heen te gaan na meer als een maand niet. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 06:45 



 
Profiel   

Vandaag toen ik pauze had werd mijn facebook gebombardeerd met super leuke update foto's. De fokker heeft er deze keer voor gekozen om de pups tijdelijke roepnamen te geven, dat praat wat makkelijker dan puppy één & puppy twee .. enzovoort. Haha. Wel even wennen want ik dacht huh, namen? :P

Maanden terug, nog voor het nest geboren was, waren we in gesprek over stamboomnamen. Ze gaf aan dat ze wel een circusthema in haar hoofd had, maarja .. hoe breng je dat tot stand? Ik als grote die-hard fan van 'The Greatest Showman' wist daar wel raad mee!

& eigenlijk dacht ik een beetje dat het 'vergeten' was, maar toen zag ik vandaag dit:

Oh en voor het idee maar gelijk de liedjes erbij! ;)
[ img ]
Come Alive


[ img ]
From Now On


[ img ]
Deze is gewoon naar de film, sorry vent :P
Maar oké, een beetje: The Greatest Show


[ img ]
A Million Dreams - vanaf 3.30


[ img ]
Rewrite The Stars


[ img ]
This Is Me


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En vandaag ben ik samen met mijn moeder gaan 'puppyknuffelen'. Al was het meer mama knuffelen :') Moeders vond het geweldig dat ik er was, maar die vind iedereen leuk .. dat heeft mijn Bodhi ook. It runs in the family :P

Zie hier, update dag 2:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
& uiteindelijk zijn dit de twee gegadigden waar het tussen zal gaan qua karakter. Behalve natuurlijk als het karakter zo niet bij mij/ons past en het absoluut een mismatch is met Bodhi & Lupa. Maar … voor nu .. om toch een beetje het idee te geven .. uiteindelijk gaat het dus tussen deze twee.

Dat was het weer! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:53 



 
Profiel   

Ohh knappies kleuren worden nu goed zichtbaar! Een blue en een lilac Merle toch ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:56 



 
Profiel   

Hele knappe pupjes! En de namen tja GEWELDIG!!!! I love iT!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 21:28 



 
Profiel   

Oh ik vind die lilac en die liliac merle zo mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 12:56 



 
Profiel   

Als een van de andere teefjes qua karakter beter past ga je dan ook daarvoor? Of sla je dan over tot je een nieuwe kans krijgt met Merle pups? :o
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik heb in zekere zin ook een voorkeur voor kleur, en vooral iets wat ik niet wil :+ Vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 13:03 



 
Profiel   

Oh Jowy en Roxx <3 Hun oortjes ook zo schattig. :D

Jowy mag je zo zonder een strikje komen brengen. *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 13:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen