Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met chiropractor Luc Ratering?

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar ervaringen met deze chiropractor. Komt binnenkort bij ons op stal. Twijfel of ik hem mijn paard laat doen, kan niet zoveel over hem vinden. Als iemand meer weet, hoor ik het graag, mag ook per pb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 14:11 



 
Profiel   

alleen maar goede ervaringen met hem. Eerder zelfs een keer dringend nodig gehad en hij kwam direct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 11:04 



 
Profiel   

Oke, bedankt! Morgen komt hij, hoop dat mijn paardje er baat bij heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-18 20:11 



 
Profiel   

Hoe is je ervaring met hem geweest? Binnenkort is hij bij ons....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 22:28 



 
Profiel   

Op zich goed, hij was snel klaar met mijn paard, volgens hem geen grote problemen. Rechtsachter zet ze buiten de massa, si gewricht was rechts gevoelig en broekspier verkrampt. Nadat hij haar had behandelt liep ze wel rechter en soepeler en met rechts meer onder de massa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:14 



 
Profiel   

Ik heb ook goede ervaringen met hem. Hij heeft mijn vorige paard meerdere keren goed geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-18 20:46 



 
Profiel   

moorcats schreef
Op zich goed, hij was snel klaar met mijn paard, volgens hem geen grote problemen. Rechtsachter zet ze buiten de massa, si gewricht was rechts gevoelig en broekspier verkrampt. Nadat hij haar had behandelt liep ze wel rechter en soepeler en met rechts meer onder de massa.


Moor: je komt niet zo heel vaak op bokt, maar loopt je paard nu nog steeds fijn na de behandeling.
Is Luc een tweede keer of meer bij je geweest ?

Hier alleen maar positieve gevolgen met zijn manier van doen, niet alleen bij ons eigen paard maar ook die van vrienden die vol in de sport zitten met hun paarden.
Ze zweren bij hem.
Hij werkt o.a.met Accupressure punten voor de aanpak, maar de manier waarop hij iets "vindt" of "voelt" is heel bijzonder te noemen. :)
Geeft veel uitleg en heeft geduld, het gaat hem duidelijk om het welzijn van paard en niet om de verdiensten.

Confronterend kan het ook worden, als Luc eerlijk tegen je is en zijn vermoedens uitspreekt over onherstelbare schade ergens.
Zegt trouwens heel duidelijk dat een da en verder onderzoek zijn vermoeden moet bevestigen, maar kan helaas bevestigen dat hij in dit geval gelijk had op exact door hem gegeven plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 21:59 



 
Profiel   

Ik heb hem bij mijn vorige paard gehad. Vond het ronduit zonde van m’n geld. Hij was binnen 5 minuten klaar met z’n ding en heb geen enkel verschil gemerkt aan mijn paard terwijl hij duidelijk niet goed was. Paar maanden later een osteopaat erbij gehad, die is anderhalf uur met hem bezig geweest en dat was echt een wereld van verschil daarna. Luc vond ik van de sectie “grote stappen snel thuis”. Voor mij nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 22:21 



 
Profiel   

Ik heb hem maar een keer mijn paard laten doen, had wel iets verschil gemerkt maar de klachten die mijn paard had of heeft zijn er niet door opgelost. ik denk dat ik als ik weer iemand laat komen, ik voor iemand ga die echt verder kijkt en spiertechnisch te werk gaat, bijvoorbeeld een paardenfysio. Bij Luc had ik niet echt het gevoel dat hij al die dingen zag en aanpakte waar mijn paard problemen mee heeft. En binnen 5 minuten klaar, snel verdiend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 21:30 



 
Profiel   

Luc heeft onze pony eigenlijk gered..
Ze moest worden ingeslapen volgens de da want kon bijna niet lopen, we kwamen er niet achter wat ze had..
We hebben Luc erbij gehaald en ze zat heel erg vast, door het ontlasten van haar gevoelige voeten doordat ze bevangen is geweest.
Hij heeft haar los gemaakt en ze stapte meteen veeel beter weg na de behandeling!
Het is nu ongeveer een jaar later en ze loopt nog steeds super na 1 behandeling!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 21:57 



 
Profiel   

Hier ook zeker positieve ervaring. In het begin was hij binnen 5 minuten, maar tegenwoordig blijven we altijd wel meer dan een half uur praten. Ik vind het fijn dat ik met hem kan sparren over gebied tussen medische en zweverig om het zo maar te zeggen. Dus afgezien dat hij paard los maakt, krijg ik ook advies over voer, eventuele supplementen, trainingen e.d.

Ik ben wel iemand die daar echt naar vraagt en bij andere is hij zeker eerder klaar dan bij mij. Je moet er wel tegen kunnen want hij is heel eerlijk en dat betekent ook dat hij jouw foutjes gaat benoemen. Al met al ben ik dus tevreden al bijna 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 22:05 



 
Profiel   

Feline: Die eerlijkheid waardeer ik juist, hoewel het confronterend kan zijn.
De zweverige kant merk ik juist totaal niet, daar gaat ie zelf nuchter mee om.
Sterker nog; ik wist het niet eens toen hij eerste keer langs kwam, Luc was me aanbevolen door onze lesgeefster.

Annibel: ik was paar honderd euro verder aan erkende therapeuten voordat ik bij Luc terecht kwam.
Alles wat ze deden hielp maar tijdelijk, en was soms omgeven met een waas van moet nog veel vaker langskomen.... ja, ja...
Nu ben ikzelf ook niet geheel onbekend met spieren losmaken e.d. En doe onderhoudend een hoop zelf.

maar sterkste staaltje was toch iemand die naast mijn paard me stond te vertellen wat er volgens haar allemaal niet mis was en dat "doorkreeg" maar tegelijk stevig stond te roken... :(
Die ogen van mijn paard naast me vergeet ik nooit weer..
Heb paardje niet meer vast gehouden en tegen haar gezegd: goh joh , ik laat je nu even zien wat paard er zelf van vindt..; ze kon niet meer bij hem in de buurt komen _/-\o_ :j constant meters afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 10:12 



 
Profiel   

Ik had hele goeie ervaringen hij kwam om de maand voor mn paard. maar na de laatste x en dat blijkt dat mn paard een breuk in der hals heeft en hij maar bleef zeggen dat het uit der hoeven kwam ben ik klaar met hem. en dan zegt ie ook nog van ja eigen schuld. je heb der zelf kapot gereden. hij behandelde al. en een jaar mn paard en ik vertrouwde hem alles wat hij zei deee ik kwa training sublementen etc. maar die man is gewoon niet goed voor de paardenm een osteopaat en masseur is veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 09:39 



 
Profiel   

Hij is bij mijn buurvrouw geweest en heeft haar gezegd door te rijden met een echt kreupel paard. Gelukkig kan ze zelf nadenken en heeft ze dat niet gedaan, paard is uiteindelijk ingeslapen, onherstelbare schouderblessure.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zo'n zelfbenoemde idioot aan hun paard laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:06 



 
Profiel   

kamsel schreef
Hij is bij mijn buurvrouw geweest en heeft haar gezegd door te rijden met een echt kreupel paard. Gelukkig kan ze zelf nadenken en heeft ze dat niet gedaan, paard is uiteindelijk ingeslapen, onherstelbare schouderblessure.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zo'n zelfbenoemde idioot aan hun paard laten komen.


Je moet altijd zelf je nuchtere verstand gebruiken, daar heeft Luc of wie dan ook die je erbij haalt part nog deel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 11:30 



 
Profiel   

In dat geval zou hij geen klanten hebben :+

Ik vind het erg kwalijk dat hij zich voordoet als behandelaar en haar vanuit die rol heeft gezegd dat ze het paard er ‘doorheen moest rijden’. Dat vind ik hem zeker wel aan te rekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 14:06 



 
Profiel   

Kan iemand mij vertellen waar ik Luc Ratering kan vinden? Wil een paard laten behandelen maar vind niks op google.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 20:46 



 
Profiel   

mimp3 schreef
Kan iemand mij vertellen waar ik Luc Ratering kan vinden? Wil een paard laten behandelen maar vind niks op google.


Hij had een website maar die is uit de lucht zie ik ..
Ik heb nog wel ergens zijn telefoonnummer! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 16:38 



 
Profiel   

kamsel schreef
In dat geval zou hij geen klanten hebben :+

Ik vind het erg kwalijk dat hij zich voordoet als behandelaar en haar vanuit die rol heeft gezegd dat ze het paard er ‘doorheen moest rijden’. Dat vind ik hem zeker wel aan te rekenen.


Half jaar lang moest ik het er ook doorheen rijden en met sublementen en hij kwam om de maand. Na een half jaar was mn paard op en naar de klote. hij zegt ja jij heb hem stuk gereden niet dus want alles wat hij zei heb ik gedaan. Nu met heel veel rust en een goeie therapeut erbij mag ik weer recreatief rijden. Maar zal altijd snel dingentjes hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:59 



 
Profiel   

Bij paarden heb ik hem weinig goeds zien doen behalve zijn portemenee in nog geen 10 minuten laten vullen.

Paard in kwestie loopt 5 stallen verder op en neer, luc drukt op zn kont en paard moet weer paar meter stappen. Tijdens stappen roept hij enthousiast zie je,zie je dat was hem, paard loopt weer goed. Paard weer op stal en dat was het. Paard was helemaal niks anders dan de 1e keer stappen maar door zijn enthousiasme zagen mensen dingen die er niet waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:08 



 
Profiel   

quincydesi schreef
kamsel schreef
In dat geval zou hij geen klanten hebben :+

Ik vind het erg kwalijk dat hij zich voordoet als behandelaar en haar vanuit die rol heeft gezegd dat ze het paard er ‘doorheen moest rijden’. Dat vind ik hem zeker wel aan te rekenen.


Half jaar lang moest ik het er ook doorheen rijden en met sublementen en hij kwam om de maand. Na een half jaar was mn paard op en naar de klote. hij zegt ja jij heb hem stuk gereden niet dus want alles wat hij zei heb ik gedaan. Nu met heel veel rust en een goeie therapeut erbij mag ik weer recreatief rijden. Maar zal altijd snel dingentjes hebben.


Zie nu pas jouw bericht. Als er 1 iemand zijn paard niet stuk gereden heeft dan ben jij dat wel!!! Heb je vaak genoeg gezien samen met dees. Desi kan geen beter baasje krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:12 



 
Profiel   

Half jaar lang moest ik het er ook doorheen rijden en met sublementen en hij kwam om de maand. Na een half jaar was mn paard op en naar de klote. hij zegt ja jij heb hem stuk gereden niet dus want alles wat hij zei heb ik gedaan. Nu met heel veel rust en een goeie therapeut erbij mag ik weer recreatief rijden. Maar zal altijd snel dingentjes hebben.[/quote]

Zie nu pas jouw bericht. Als er 1 iemand zijn paard niet stuk gereden heeft dan ben jij dat wel!!! Heb je vaak genoeg gezien samen met dees. Desi kan geen beter baasje krijgen![/quote]


Awhh lief Ilse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:38 



 
Profiel   

Mimp3, in jouw omgeving zit een hele goede osteopaat. Mocht je interesse hebben, stuur maar een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 21:41 



 
Profiel   

Hier ook geen positieve ervaring. In 5 minuten klaar en 0 verschil. Ik haal altijd de osteopaat Heleen Slebos erbij. Vakvrouw is ongeveer 45 minuten bezig en écht een wereld van verschil. Paard stapt een halve paslengte ruimer en laat weer los in haat lijf *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 19:26 



 
Profiel   

Mhh, hier wederom aantal bevestigde positieve ervaringen en vlot duidelijkheid wat paard mankeert.
Klopte niet helemaal met da prognose maar de aanpak ervan gaat wel prima samen met die van da.

Daar doet ie ook totaal niet moeilijk over, hij is geen da tenslotte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen