Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vermiste shetlander teruggevonden in zwembad

 
Profiel   

facebook
Overig
Ingezonden door linnie050

In de uitzending van Bureau Hengeveld van woensdag 17 april werd aandacht besteed aan de vermissing van pony Rico uit Achterberg. Rico verdween in de nacht van 25 op 26 maart met twee andere shetlanders uit zijn eigen weiland. De twee andere pony’s werden later teruggevonden, maar Rico bleef onvindbaar.

Afgelopen weekend vond een inwoner van Rhenen de Shetlander in zijn zwembad. De bewoner wilde zijn zwembad zomerklaar maken en vond hem onder het dekzeil. Kennelijk is pony Rico op zijn nachtelijke zwerftocht het zwembad ingelopen, daarbij onder het afdekzeil terecht gekomen en verdronken.

De bewoner is in contact gekomen met de eigenaresse van de shetlander.

Gerelateerd bericht: [VN] Shetlander al ruim een maand verdwenen in Achterberg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:01 



 
Profiel   

Ah nee! Wat een sneu einde. Y;(
Zal er wel niet heel fijn uit hebben gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:18 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:21 



 
Profiel   

Wat een sneu einde van het verhaal Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:22 



 
Profiel   

Wat erg zeg. Arm diertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:23 



 
Profiel   

Wat erg! |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:23 



 

Omg.. verschrikkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:11 



 

Och wat sneu...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:12 



 
Profiel   

Wat sip :( . Je zult een dode shetlander in je zwembad aantreffen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:15 



 
Profiel   

ikkedus schreef
Ah nee! Wat een sneu einde. Y;(
Zal er wel niet heel fijn uit hebben gezien.


En de lucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:21 



 
Profiel   

YvonneV schreef
ikkedus schreef
Ah nee! Wat een sneu einde. Y;(
Zal er wel niet heel fijn uit hebben gezien.


En de lucht.


Ja, raar dat die zwembadeigenaar het beestje niet al eerder 'met de neus' heeft gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:22 



 
Profiel   

Ach wat sneu. Maar wel eindelijk een afsluiting voor de eigenaresse.wat een nachtmerrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 18:26 



 
Profiel   

Lijkt mij wel wat vreemd dat hij idd nu pas gevonden is dan. Hoe ver staat dat zwembad dan wel niet of hoe weinig komen die mensen in hun tuin (als het al geen zomerhuis is of weet ik veel van rijkeluis)? Er verzopen vaker dieren in watervaten op de eerste stalling van mijn merrie omdat ze die vergaten af te dekken. Geen mogelijkheid tot eruit komen. Haast een dag tot twee dagen erna rook je zo'n 'nasty' geur die je niet kon plaatsen maar waar je haast van moest overgeven. Een week later en je ging al bijna over je nek als je de buurt kwam van de mesthoop, 100 meter van de ton af. Uiteindelijk mijn neus gevolgd want iedereen zei 'dat is toch niks, da's de mesthoop' maar er lag dus een haas in een vat. Ik kon dat vat niet leegkappen zonder eerst een neusknijper te halen, verschrikkelijk... Lijkt me dus raar dat het nu pas bovenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:20 



 
Profiel   

Er zat een zeil over het zwembad.... Waarom zou je zoiets niet melden als je het eerder ontdekt? Alsof het een pretje is, een dode pony in je zwembad.

Wat sneu voor de eigenaar van de pony. Waardeloos dat mensen het hek van de stalling/weide open hebben gedaan, dit is het trieste gevolg. Heb hier direct overal sloten opgezet en een alarm op schriklint

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:23 



 
Profiel   

Fijn dat het nu in ieder geval duidelijk is wat er gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:26 



 
Profiel   

Ah nee wat ontzettend sneu :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 19:29 



 
Profiel   

Ach wat zielig voor dat arme dier Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:14 



 
Profiel   

Wat een vreselijke dood. Fijn dat hij gevonden is, dat dan weer wel. Sterkte voor de eigenaresse :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:16 



 
Profiel   

Och wat naar, heel veel sterkte voor de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:16 



 
Profiel   

Kirania schreef
Lijkt mij wel wat vreemd dat hij idd nu pas gevonden is dan. Hoe ver staat dat zwembad dan wel niet of hoe weinig komen die mensen in hun tuin (als het al geen zomerhuis is of weet ik veel van rijkeluis)? Er verzopen vaker dieren in watervaten op de eerste stalling van mijn merrie omdat ze die vergaten af te dekken. Geen mogelijkheid tot eruit komen. Haast een dag tot twee dagen erna rook je zo'n 'nasty' geur die je niet kon plaatsen maar waar je haast van moest overgeven. Een week later en je ging al bijna over je nek als je de buurt kwam van de mesthoop, 100 meter van de ton af. Uiteindelijk mijn neus gevolgd want iedereen zei 'dat is toch niks, da's de mesthoop' maar er lag dus een haas in een vat. Ik kon dat vat niet leegkappen zonder eerst een neusknijper te halen, verschrikkelijk... Lijkt me dus raar dat het nu pas bovenkomt.


Ik heb even op Google Maps gekeken, er zijn 2 huizen met zwembaden in de buurt van de stal.
Beide zwembaden liggen in hele grote achtertuinen. Dus als jij niet in de buurt van je zwembad komt zal je er niet veel van merken.

Bovendien ligt er een zeil over het zwembad en wordt de geur dus ingesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:21 



 
Profiel   

Vreselijk einde voor de pony. Heel naar om zo je paard te moeten verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:31 



 
Profiel   

Ach arme dier. Hopelijk heeft het niet te veel moeten lijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:37 



 
Profiel   

Vaak liggen buiten het zwemseizoen van die dikke zeilen over het zwembad. Brrrr, wat naar zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:47 



 
Profiel   

IsabelleN schreef
Er zat een zeil over het zwembad.... Waarom zou je zoiets niet melden als je het eerder ontdekt? Alsof het een pretje is, een dode pony in je zwembad.

Wat sneu voor de eigenaar van de pony. Waardeloos dat mensen het hek van de stalling/weide open hebben gedaan, dit is het trieste gevolg. Heb hier direct overal sloten opgezet en een alarm op schriklint


Er is niet bewezen dat 't hek moedwillig door iemand is open gezet.
Daarbij is de staat van 't hekwerk bij deze stal echt bedroevend slecht.
Neemt natuurlijk niet weg dat 't er sneu is voor Rico en eigenaresse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:50 



 
Profiel   

Onali schreef
Kirania schreef
Lijkt mij wel wat vreemd dat hij idd nu pas gevonden is dan. Hoe ver staat dat zwembad dan wel niet of hoe weinig komen die mensen in hun tuin (als het al geen zomerhuis is of weet ik veel van rijkeluis)? Er verzopen vaker dieren in watervaten op de eerste stalling van mijn merrie omdat ze die vergaten af te dekken. Geen mogelijkheid tot eruit komen. Haast een dag tot twee dagen erna rook je zo'n 'nasty' geur die je niet kon plaatsen maar waar je haast van moest overgeven. Een week later en je ging al bijna over je nek als je de buurt kwam van de mesthoop, 100 meter van de ton af. Uiteindelijk mijn neus gevolgd want iedereen zei 'dat is toch niks, da's de mesthoop' maar er lag dus een haas in een vat. Ik kon dat vat niet leegkappen zonder eerst een neusknijper te halen, verschrikkelijk... Lijkt me dus raar dat het nu pas bovenkomt.


Ik heb even op Google Maps gekeken, er zijn 2 huizen met zwembaden in de buurt van de stal.
Beide zwembaden liggen in hele grote achtertuinen. Dus als jij niet in de buurt van je zwembad komt zal je er niet veel van merken.

Bovendien ligt er een zeil over het zwembad en wordt de geur dus ingesloten.


En chloor erin.

Maar het is zo'n elastisch zeil, de pony is ertussendoor 'gefloept' en het zeil weer omhoog gesprongen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 21:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen