Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Duiven piepertjes met de hand grootbrengen

 
Profiel   

Sinds gisteren ben ik de trotse nieuwe mama van 2 duiven baby's. Ze zijn vandaag 4 dagen oud en ik voed ze met de hand op. De lichte wordt zeer waarschijnlijk wit, met misschien wat zwarte stipjes. De donkere wordt diep zwart vooralsnog we het kunnen zien.

Het voeren gaat prima, ze hebben 8 voermomentjes op de dag en 's nachts gewoon slapen.

De witte is de kleinste en heeft de naam Toulouse gekregen, afgekort Tula.
[ img ]]

De donkere is Berlios, afgekort Berry of berli.
[ img ]

Ik wil een leuk volgtopic maken voor ze waar ik hopelijk iedere dag iets kan plaatsen. Dus als je het leuk vind om ze te zien opgroeien, kun je ze hier volgen.

Dit heb ik al eerder gedaan met een moederloos duifje en dat is super gelukt, hij heet O'Malley:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 16:31 



 
Profiel   

Ah wat een kleine dotjes....succes met het opvoeden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 16:44 



 
Profiel   

Dankjewel Kally! Ik kan er echt uren naar blijven kijken. O'Malley is ook echt een heel aanhankelijk duifje geworden en zo een grappig diertje. Hij vliegt gewoon los buiten, ik heb geluk dat ik een mooi natuurbeheer weilandje heb achter het huis. Daar blijft hij altijd in de buurt.En van het beheer van dat landje mag hij er ook vliegen, vind hij helemaal geen probleem gelukkig. Maar in de nacht zit hij binnen in zijn kooi. Overdag als ik weg ben kan hij gewoon los door het huis vliegen en staat zijn kooi open en als ik thuis ben met lekker weer staat ook het raam open. Maar zodra hij me opmerkt komt hij gelijk terugvliegen en land op mijn hoofd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 16:48 



 
Profiel   

Op wat leuk dat dat kan ...vrij naar buiten en gewoon weer lekker terug naar huis...en op je hoofd is natuurlijk helemaal leuk als ze zo aan je gehecht zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:04 



 
Profiel   

ja dat vind ik erg belangrijk dat ze wel hun vrijheid kunnen hebben. Toen hij leerde vliegen, was dit in huis en als ik dan in huis bezig was kon hij kleine afstanden vliegen vanaf zijn plekje naar mijn hoofd. En dat is er eigenlijk altijd ingebleven, zodra hij mij ziet, zijn safe heaven hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:26 



 
Profiel   

Ach wat een humpies <3 wat is de reden dat je ze opvoed?
Wat lief dat de grotere ook steeds terug komt. Mooi om te zien ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 17:50 



 
Profiel   

Omdat BB volgtopics op Beestenboel huiskamer horen verplaats ik dit topic daarheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 21:42 



 
Profiel   

Duiven zijn als ze klein zijn ook niet zo mooi :') Wel heel schattig!

Wat is de reden dat je ze met de hand groot brengt?
In Nederland is handopfok namelijk per wet verboden en je kunt er flinke problemen door krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 21:51 



 
Profiel   

Ze worden met de hand opgevoed omdat ze geen mama hebben en ook geen andere duivin die voor de kleintjes zorgde. Dus om hun leven te redden worden ze met de hand opgevoed.

Haha ja ze zijn echt niet mooi maar wel ontzettend schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 12:43 



 
Profiel   

Maar zijn de ouders wilde of tamme duiven? Want je moet een ontheffing hebben om wilde dieren op te vangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 13:17 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Maar zijn de ouders wilde of tamme duiven? Want je moet een ontheffing hebben om wilde dieren op te vangen.


Tamme, en dat weet ik allemaal, geen paniek, de ouders zijn gewoon tamme vogels en hebben een eigenaar. ;)


Laatst bijgewerkt door Thestral op 16-05-19 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 18:51 



 
Profiel   

dag 5:
De tipjes van sommige veertjes beginnen te ontvouwen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
En de pootjes van Berlios zijn zo mooi getekend
[ img ]wells fargo near me hours of operation

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 18:54 



 

Oh my wat zijn ze lelijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:09 



 
Profiel   

hihi nog een beetje wel he :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:10 



 

Ze zijn vast heel lief. :(:)
Toch? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:14 



 
Profiel   

Dat zeer zeker! Ze zijn super lief en aanhankelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:16 



 
Profiel   

Wat een gigantische snavels in vergelijking met die koppies
Ben heel benieuwd hoe ze opgroeien, ik volg mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:55 



 
Profiel   

Ja inderdaad maar dat trekt nog weg. Kijk maar bij O'Malley. Als het goed is wordt de donkere net zo diep zwart als de papa en de lichte wordt wit, misschien met wat zwarte vlekjes net als de mama. Maar Dat is afwachten. Ik vind het ook echt leuk om zo te kunnen volgen hoe ze per dag weer wat groeien. Want je ziet ze met de dag veranderen, zeker nu de veertjes echt uit de pennen beginnen te komen gaat het straks snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 22:30 



 

Wat lelijk en schattig tegelijk :))

En die snaveltjes hahahaha. Dat is een gek gezicht!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 00:23 



 
Profiel   

hahaha ja is zeker een gek gezicht, die snaveltjes nog zo met die zachte rand er rond. Ze zijn erg levendig en eten als een bootwerker, dus ik heb er goede hoop in dat ze het allebei redden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 13:00 



 
Profiel   

waha eigenlijk zijn ze best lelijk := maar gelukkig weten we dat dat goed komt! Groeien ook zo snel he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 14:11 



 
Profiel   

Je ziet ze met de dag veranderen inderdaad ^_^
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 17:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen