Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Topic van de week: Je paard in je testament

 
Profiel   

* Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Wat gebeurt er met deze Fjord als zijn baasje eerder overlijdt? Foto door http://www.nikki-fotografie.nl.


Iedereen komt te overlijden: mens en paard. Maar wat nu als jij eerder overlijdt dan je paard? Wat heb jij dan geregeld voor je paard? Staat je paard in je testament? Geef je nog een bedrag mee aan degene die je paard erft? Dit zijn allemaal dingen om over na te denken. Chiren denkt hierover na en ze opende een topic over dit onderwerp. Wil je lezen wat anderen doen met hun paard als ze komen te overlijden? Of wil je laten weten hoe je de dingen voor je paard zelf hebt geregeld? Dat kan hier.



Laatst bijgewerkt door Nayomie op 12-05-19 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 11:24 



 
Profiel   

Ik denk dat jullie een linkje naar het verkeerde topic hebben geplaatst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 11:41 



 
Profiel   

Nee hoor, ik kom gewoon uit in “Paard in testament” als ik op de link klik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 12:14 



 
Profiel   

Oh ik dacht dat deze de bedoeling was ;)

[TAO] Wat gebeurt er met jouw paard als je overlijdt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 12:41 



 
Profiel   

Ah die had ik niet gezien... ik zal vragen of een lid van de NR de titel wil aanpassen.. dank voor je oplettendheid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:07 



 
Profiel   

Ah, de verwarring is begrijpelijk. De titel is aangepast, hopelijk maakt het dan iets duidelijker. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:10 



 
Profiel   

Dank je Nayomie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:15 



 
Profiel   

Jazeker, mijn paard staat in mn testament. Ze word bij overlijden volledig eigendom van m'n partner. En wij hebben dan weer onderling afspraken over haar. Dit hoeft namelijk niet in het testament.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:25 



 
Profiel   

Mijn paard wordt van mijn partner of mijn andere erfgenamen. Mijn paard heeft blessures en als mijn partner of erfgenamen haar geen blijvend thuis kunnen bieden dan heb ik ze opgedragen haar naar de slager te brengen omdat ik pertinent niet wil dat ze de verkoop/handel in gaat om te voorkomen dat er dingen mee gedaan gaan worden die niet zouden moeten.

Mijn shetjes kunnen als ze niet bij mijn erfgenamen kunnen blijven, verkocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:51 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
Jazeker, mijn paard staat in mn testament. Ze word bij overlijden volledig eigendom van m'n partner. En wij hebben dan weer onderling afspraken over haar. Dit hoeft namelijk niet in het testament.

En wat als onverhoopt jij en partner tegelijk komen te overlijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 13:04 



 
Profiel   

Je kan je paard niet in een testament vast laten leggen.
Wij hebben vorig jaar een testament laten opstellen. De hond en de katten konden er wel in.
Ook dat de erfgename van de hond en katten er een vergoeding voor kregen.
Met paarden/pony's kan dat niet. (dit is ons verteld door de notaris)
Je kunt natuurlijk wel zelf iets opstellen zodat je zelf kunt bepalen wat er met je paard(en)/pony('s) gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 14:46 



 
Profiel   

Waarom kon je paard er niet in en een kat/hond wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 15:38 



 
Profiel   

Nikka schreef
MarlonNaldo schreef
Jazeker, mijn paard staat in mn testament. Ze word bij overlijden volledig eigendom van m'n partner. En wij hebben dan weer onderling afspraken over haar. Dit hoeft namelijk niet in het testament.

En wat als onverhoopt jij en partner tegelijk komen te overlijden?


Dan gaat ze naar mijn ouders als die nog bij leven zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 18:16 



 
Profiel   

detos240 schreef
Je kan je paard niet in een testament vast laten leggen.
Wij hebben vorig jaar een testament laten opstellen. De hond en de katten konden er wel in.
Ook dat de erfgename van de hond en katten er een vergoeding voor kregen.
Met paarden/pony's kan dat niet. (dit is ons verteld door de notaris)
Je kunt natuurlijk wel zelf iets opstellen zodat je zelf kunt bepalen wat er met je paard(en)/pony('s) gebeurd.


Bij mij staat ze er toch echt in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 18:16 



 
Profiel   

detos240 schreef
Je kan je paard niet in een testament vast laten leggen.
Wij hebben vorig jaar een testament laten opstellen. De hond en de katten konden er wel in.
Ook dat de erfgename van de hond en katten er een vergoeding voor kregen.
Met paarden/pony's kan dat niet. (dit is ons verteld door de notaris)
Je kunt natuurlijk wel zelf iets opstellen zodat je zelf kunt bepalen wat er met je paard(en)/pony('s) gebeurd.


Bij mij staat mijn paard er ook in. Testament op langstlevende en mochten we beiden overlijden dan wordt mijn vader eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 18:44 



 
Profiel   

Dat kon hier niet helaas.....
Anders had ik het er zeker ingezet. Mijn 3 favorietjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:52 



 
Profiel   

Vala schreef
detos240 schreef
Je kan je paard niet in een testament vast laten leggen.
Wij hebben vorig jaar een testament laten opstellen. De hond en de katten konden er wel in.
Ook dat de erfgename van de hond en katten er een vergoeding voor kregen.
Met paarden/pony's kan dat niet. (dit is ons verteld door de notaris)
Je kunt natuurlijk wel zelf iets opstellen zodat je zelf kunt bepalen wat er met je paard(en)/pony('s) gebeurd.


Bij mij staat mijn paard er ook in. Testament op langstlevende en mochten we beiden overlijden dan wordt mijn vader eigenaar.


En kun je daar dan ook geld voor reserveren?
Dat kan voor honden en katten wel in je testament namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:53 



 
Profiel   

Dat heb ik niet gevraagd of dat kon, daar heb ik ook niet over nagedacht. Mijn buurvrouw is al heel wat jaar geleden overleden en die had een stichting opgericht voor het onderhoud van haar paard toen ze wist dat ze ernstig ziek was en ging overlijden.
Ik hoef er geen geld voor te reserveren, dat komt in mijn afspraak met mijn vader wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 21:08 



 
Profiel   

detos240 schreef
Je kan je paard niet in een testament vast laten leggen.
Wij hebben vorig jaar een testament laten opstellen. De hond en de katten konden er wel in.

Dat kan zeker wel. Is voor onze paarden zo geregeld, incl een geldbedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 21:11 



 
Profiel   

Vala schreef
Dat heb ik niet gevraagd of dat kon, daar heb ik ook niet over nagedacht. Mijn buurvrouw is al heel wat jaar geleden overleden en die had een stichting opgericht voor het onderhoud van haar paard toen ze wist dat ze ernstig ziek was en ging overlijden.
Ik hoef er geen geld voor te reserveren, dat komt in mijn afspraak met mijn vader wel goed.

Hier is dat ook zo geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 22:17 



 
Profiel   

Hoe heb je dat dan precies gedaan met die stichting ?
En hoe zit dat dan met belastingen/sucessie?
Ben hier wel erg benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 22:48 



 
Profiel   

detos240 schreef
Je kan je paard niet in een testament vast laten leggen.
Wij hebben vorig jaar een testament laten opstellen. De hond en de katten konden er wel in.
Ook dat de erfgename van de hond en katten er een vergoeding voor kregen.
Met paarden/pony's kan dat niet. (dit is ons verteld door de notaris)
Je kunt natuurlijk wel zelf iets opstellen zodat je zelf kunt bepalen wat er met je paard(en)/pony('s) gebeurd.

https://www.kooijmanautar.nl/relatie-sc ... -testament

https://www.doehetzelfnotaris.nl/testam ... -kinderen/
Citaat
Huisdieren

Heb je huisdieren, zoals honden, katten of een paard? Dan wil je misschien in je testament opnemen wie de verzorging op zich neemt. Voordeel van een testament is dat je de verzorging kan voorzien van een legaat. Daarmee geef je de verzorger een geldbedrag voor de verzorging. Zo zadel je niet iemand op met de kosten. Extra voordeel van de oplossing in het testament, wil iemand niet de verzorging gaan doen, dan ontvangt die ook het geld niet.


https://www.notariskantoordidam.nl/fami ... testament/
Citaat
De wet bepaalt dat wanneer iemand overlijdt zijn of haar bezittingen en schulden overgaan op de wettelijke erfgenamen. Door het maken van een testament kun je van die wet afwijken. In een testament geef je zelf duidelijk aan wie wat wel of juist niet krijgt, of aan wie je de zorg voor je hond, kip of paard toevertrouwt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 01:30 



 
Profiel   

Interessant onderwerp, ik heb alles alleen blauw op wit papier staan. Elk jaar pas ik het aan en nieuwe handtekening en datum.
Ik kan het nog aardig uitbreiden lees ik wel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-19 21:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen