Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drachtige merrie uier soort wratjes

 
Profiel   

Mogelijk past dit beter bij gezondheid oid, maar daar het een drachtige merrie betreft plaats ik het toch hier.

Enkele weken geleden had ik het al gezien, huidkleurige plekjes op de uier van mijn vosbonte merrie. Het is geen appaloosa.

Nu hebben we haar pas vanaf februari/maart dus dacht ik dat dit gewoon bij haar hoorde. Vandaag echter wou ik haar uier even voelen en merkte ik op dat de vlekjes een structuur hebben.

- Enkel de uier is aangedaan;
- het doet geen pijn, ik mag er gewoon aan komen;
- het lijkt niet te jeuken;
- het leek mij een soort wratjes;
- andere paarden hebben niks;
- het zit er al zo lang ik ‘weet’.

De dierenarts komt toevallig a.s. dinsdag, dan wordt er gelijk even naar gekeken. :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 14:12 



 
Profiel   

Niemand? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 18:59 



 
Profiel   

Nee.. ik heb t nog nooit gezien. Ben benieuwd wat de DA.zegt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 19:53 



 
Profiel   

Hm, dat ziet er apart uit. Ontwikkelt het ook, of zie je geen verschil als je vandaag vergelijkt met de foto’s?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 20:03 



 
Profiel   

Zal waarschijnlijk Equine Papillomavirus zijn, kan wel zijn dat je veulen ze krijgt omdat die er direct met zijn neus tegenstaat. Ik weet niet wat het betekend voor het veulen wat betreft opbouw van antistoffen tegen het virus, ik weet niet of het antigeen doorgegeven wordt via de melk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 20:30 



 
Profiel   

watchthesky schreef
Hm, dat ziet er apart uit. Ontwikkelt het ook, of zie je geen verschil als je vandaag vergelijkt met de foto’s?


Nee, geen verschil. Ik ga eens zoeken naar foto’s van februari, toen ik nog dacht dat het pigmentvlekjes waren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 21:36 



 
Profiel   

6 april.
Niet heel duidelijk, maar zeker al aanwezig en niet uitgebreid. Ook enkel uier.

Rechterkant:
[ img ]

Linkerkant:
[ img ]


Deze week
Rechterkant:
[ img ]

Linkerkant:
[ img ]

Het lijkt meer, maar dat komt omdat de uier langzaam vult denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 21:46 



 
Profiel   

Mijn vorige merrie (die er helaas niet meer is) had exact iets dat er het zelfde uitzag, echter niet op de uier maar op de binnen kant van het oor. Het jeukte niet, deed geen pijn en werd niet erger zolang je er niet aan zat. De zalfjes die ik er in eerste instantie voor had gekregen zorgde er voor dat het niet meer voelde als een wratje, het werd een soort pigment vlekje, maar kort daar na werd het veel erger. Is na een half jaar vanzelf weg getrokken, maar hebben nog steeds geen idee wat het is geweest dus ik kan je helaas niet helpen :(
Edit: zie nu je laatste post, dit lijkt me niet goed. Dat is wel enorm ontwikkeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 21:47 



 
Profiel   

Is juist niet ontwikkeld, het toont meer doordat de uiers nu voller staan. Ik heb het zelf dagelijks gezien, maar van de week dus pas gevoeld. :)

Morgen zullen we het weten.

Als je goed kijkt zie je precies dezelfde plekjes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 22:35 



 
Profiel   

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/w ... j-paarden/

Dit is wat ik in ieder geval over wratjes bij paarden kon vinden. Eigenlijk wat horsiegek al typte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 23:07 



 
Profiel   

Ik weet niet wat het is, maar ik ga wel even volgen want ik vind het wel interessant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 00:08 



 
Profiel   

Zoals ik al verwachtte dacht de dierenarts aan wratjes. :)

Op de uier kunnen deze wel enkele maanden blijven zitten. Kans dat veulen ze straks dus ook krijgt. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen