Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

 
Profiel   

het laatste nieuws
Overige


In De Panne in België is een paard al sinds gisteren rond 16 uur vermist nadat de amazone viel en het dier op hol sloeg. Het incident gebeurde op het strand en het paard rende naar het natuurreservaat De Westhoek. Verscheidene pogingen om het dier te zoeken bleken tevergeefs en ook vandaag gaat de zoektocht verder. De NH90-helikopter zal tijdens een oefening over het natuurreservaat vliegen met warmtecamera.

Het meisje Noémie (14) uit Dour en haar familie waren gisteren met haar paard Un Black Imprévu naar manège De Drie Vijvers in De Panne gekomen, om van daaruit een buitenrit te maken op het strand en in de duinen. Maar op het strand schrok het dier van een hond. Noémie viel op de grond en haar paard rende weg. “Bij het Vissersdorp zagen wandelaars het dier over een omheining springen en in het natuurreservaat De Westhoek rennen. Noémie, haar familie, mezelf en de politie hebben de hele namiddag gezocht. Maar ’s avonds was het paard nog steeds niet gevonden. Het natuurreservaat is erg uitgestrekt en het paard kan zich werkelijk overal bevinden”, zegt Stefaan Mergaert van manège De Drie Vijvers. Het beschermde natuurgebied is namelijk 340 hectare groot.

NH90 met warmtecamera
“Normaal gezien komen paarden steeds op eigen houtje terug naar de manège, omdat ze deze plaats als hun thuis beschouwen. Maar dit paard was gisteren voor het eerst op de manège en kent de plaats niet. Het is de eerste keer in 36 jaar dat een paard een nacht vermist blijft. Ik hoop dat we het dier alsnog snel vinden”, aldus Stefaan.

Volgens de politie Westkust is de cavalerie van de Federale Politie nog steeds aanwezig in het natuurreservaat om het paard te zoeken. Rond 14 uur houdt de NH90-helikopter van de luchtmachtbasis in Koksijde een oefenvlucht. De heli zal boven het natuurreservaat vliegen met een warmtecamera in de hoop het paard te lokaliseren. Noémie en haar familie zijn nog tot morgen in De Panne en hopen hun viervoeter alsnog mee naar huis te kunnen nemen. Wie het paard heeft gezien, belt beter meteen het nummer 101.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:22 



 
Profiel   

Zo vreemd vond ik dit toen ik dat vanmorgen las...het is niet dat je een paard onder een struikje kan verstoppen hé. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:24 



 
Profiel   

Heftig. We hebben het met een hond gehad. Die lag uitgeput in hoog gras. Die zag je niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:25 



 
Profiel   

Nickietje schreef
Zo vreemd vond ik dit toen ik dat vanmorgen las...het is niet dat je een paard onder een struikje kan verstoppen hé. >;)

Maar wel in een bosgebied van 340 hectare. Dat kam je niet op een uurtje uit hé?

Ik hoop dat ze het paard snel ongedeerd terug vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:29 



 
Profiel   

Heftig. Hopelijk vinden ze het paard snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:31 



 
Profiel   

Achos, met tuig nog op dan ook. Hoop dat ie niets mankeerd :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:33 



 
Profiel   

SuperAssie schreef
Nickietje schreef
Zo vreemd vond ik dit toen ik dat vanmorgen las...het is niet dat je een paard onder een struikje kan verstoppen hé. >;)

Maar wel in een bosgebied van 340 hectare. Dat kam je niet op een uurtje uit hé?

Ik hoop dat ze het paard snel ongedeerd terug vinden!

Precies genoeg plek om zich te verstoppen daar. Vreselijk als je niet weet waar ze zijn. Hopelijk vinden ze hem vandaag nog terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:39 



 
Profiel   

Oei jeetje. Hoop dat ze hem snel vinden ook met de warme dagen wat er aan komt!
Sneu eerst val je en dan ook nog eens je paard weg....nouja vermist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:55 



 
Profiel   

Hoop niet op het ergste!
Laat ze de sloten/plassen ook maar goed controleren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:56 



 
Profiel   

Jeetje zeg duimen dat het paard vandaag wel word gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:05 



 
Profiel   

Ach jeetje wat heftig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:07 



 
Profiel   

Nieuwsredactie schreef
het laatste nieuws
Noémie en haar familie zijn nog tot morgen in De Panne en hopen hun viervoeter alsnog mee naar huis te kunnen nemen. Wie het paard heeft gezien, belt beter meteen het nummer 101.


Vind dit wel een bijzondere opmerking, alsof je naar huis zou gaan als je paard nog niet gevonden is.. Tenminste dat zou ik niet doen!

Hoop dat het dier snel en gezond gevonden wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:18 



 
Profiel   

Shit het moet je maar overkomen... hopelijk vinden ze het paard zonder al te heftige gezondheidsproblemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:19 



 
Profiel   

Monster_tos schreef
Nieuwsredactie schreef
het laatste nieuws
Noémie en haar familie zijn nog tot morgen in De Panne en hopen hun viervoeter alsnog mee naar huis te kunnen nemen. Wie het paard heeft gezien, belt beter meteen het nummer 101.


Vind dit wel een bijzondere opmerking, alsof je naar huis zou gaan als je paard nog niet gevonden is.. Tenminste dat zou ik niet doen!

Hoop dat het dier snel en gezond gevonden wordt!



Het leven gaat door natuurlijk
Werk school huishouden de rest van de dieren .
Hoe lullig het ook is .
Soms moet je terug naar huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:22 



 
Profiel   

Jaren geleden is er een keer een paard in de Waterleidingduinen in Noord Holland bijna een week zoek geweest, als ik me goed herinner. Teruggevonden met zelfs het zadel nog heel. Dus ja, een paard kan lang ronddwalen in een natuurgebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:23 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Jaren geleden is er een keer een paard in de Waterleidingduinen in Noord Holland bijna een week zoek geweest, als ik me goed herinner. Teruggevonden met zelfs het zadel nog heel. Dus ja, een paard kan lang ronddwalen in een natuurgebied.


Met de temperaturen dat ze voorspellen dit weekend hoop ik toch dat ze em sneller vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:40 



 
Profiel   

Oef.. Ik ben mijn paard een keer kwijt geweest op Schiermonnikoog. Ook geschrokken en er vandoor gegaan op het strand. Godzijdank vonden wij hem, met behulp van eilanders, zo'n 6/7 uur later terug op 't uiterste puntje van het eiland. Was echt een vreselijke dag en die uren dat ik hem kwijt was waren verschrikkelijk. Hoop dat ze dit paard gauw vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:47 



 
Profiel   

Dat is echt heel naar :( . Eerst val je van je paard en dan ben je hem nog kwijt ook. Hopelijk vinden ze hem snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:50 



 
Profiel   

Speurhonden inzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:51 



 
Profiel   

Hopelijk wordt hij snel gevonden zonder gebreken . Het tuig op is lastig , maar verder verwacht ik toch wel dat hij zich zal redden. Er is gras zat, hopelijk vindt hij gauw water om te drinken en dan zal hij zich toch wel redden tenminste als hij bij het wegrennen en springen niet onder uit is gegaan cq bezeerd. Dus ik hoop en verwacht goed bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 14:00 



 
Profiel   

Och wat een nachtmerrie! Hopelijk vinden ze hem gauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 14:04 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie

Hopelijk wordt t paard snel gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 14:38 



 
Profiel   

Jammer dat er na de vermissing niet meteen met drones en/of heli met camera’s is gezocht. Er zitten voor paarden nogal wat verraderlijke gebieden bij, hoop dat ze het dier heelhuids terugvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 14:44 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Jaren geleden is er een keer een paard in de Waterleidingduinen in Noord Holland bijna een week zoek geweest, als ik me goed herinner. Teruggevonden met zelfs het zadel nog heel. Dus ja, een paard kan lang ronddwalen in een natuurgebied.



Het was zo te lezen drie dagen, maar in mijn geheugen was het ook bijna een week ;) .
[VN] Loslopend paard in castricum , één van de vele topics destijds.

Hopelijk is/wordt het paard in België snel gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 16:18 



 
Profiel   

Ken dat gebied niet,maar mij lijkt met een paar paarden het gebied in gaan het meest helpen,paarden trekken meestal paarden aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 16:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen