Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lange Lijnen met Menno!

 
Profiel   

Ha Bokkers! :D Afgelopen vrijdag was er weer eens iemand mee die foto's wilde maken bij de paarden. Ik ben regelmatig lange lijnen aan het doen met Menno, gewoon omdat we daar beide plezier in hebben. Menno is een 23-jarige Friese ruin die met actief pensioen is. :D

1. Rustig instappen
[ img ]

2.
[ img ]

3. Halthouden
[ img ]

4. Wat meer actie!
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9. En natuurlijk belonen! :D
[ img ]

Bedankt voor het kijken, een reactie is altijd leuk! :)
Ik heb geen les voor het lange lijnen, ook nooit gehad. We rommelen graag wat aan. Tips en kritiek mag natuurlijk, mits onderbouwd! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 13:09 



 
Profiel   

Wat leuk! Ziet er goed uit :j

Leuk dat jullie er beide zoveel plezier in hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 13:51 



 
Profiel   

Dank je wel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 09:30 



 
Profiel   

Jullie zijn zo leuk bezig!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 09:31 



 
Profiel   

Lief! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 15:43 



 
Profiel   

Hij is knap! Lekker aan het werk, sjouwen maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 15:59 



 
Profiel   

Dank je! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:58 



 
Profiel   

Wauw wat een knappe fries nog voor zijn leeftijd!
Goed dat je hem lekker een beetje in beweging houdt op deze manier, ziet er fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 23:12 



 
Profiel   

Super leuk! Ik ben momenteel bezig mijn jonge verzorgpaardje (ook een Fries) voor te bereiden op het inrijden op deze manier. Zo leuk om te doen! Zij vind het ook echt prachtig :)

PS: Ik heb met haar les en krijg altijd commentaar dat ik mijn binnenteugel te los heb en mijn buitenteugel te strak. Ik zie dat bij jou ook terug. Bij het lange teugelen is de binnenteugel de constante teugel en de buitenteugel de variabele teugel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 23:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel! :D

@Brittxl: jeetje wat lastig, dan zou ik toch denken dat ze wat sneller naar binnen vallen? Ik ga het eens proberen, dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 07:48 



 
Profiel   

hee wat fijn! is er een reden waarom je de lange teugel niet achter de achterhand doet? gewoon uit nieuwsgierigheid :o Hij ziet er zeker happy uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 09:24 



 
Profiel   

Ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:24 



 
Profiel   

Hier leer ik juist buitenteugel constant contact , eigenlijk net als met rijden, twee teugels,maar buitenteugel begrenzen

hij loopt er lekker bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 13:41 



 
Profiel   

Brittxl schreef
PS: Ik heb met haar les en krijg altijd commentaar dat ik mijn binnenteugel te los heb en mijn buitenteugel te strak. Ik zie dat bij jou ook terug. Bij het lange teugelen is de binnenteugel de constante teugel en de buitenteugel de variabele teugel.


Ik heb juist geleerd buitenteugel contactlijn, binnen de variabele. Bij de dubbele longe wel de binnenlijn als stabiele lijn en buiten als variabele. In ieder geval ziet het er mega fijn uit dus ik zou niks veranderen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 16:24 



 
Profiel   

wat heb jij toch een knap paard zeg <3

leuk dat je nog zo met hem wat bezig bent! rijd je hem ook nog af en toe of enkel nog grond werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 16:30 



 
Profiel   

Leuke manier om je fries nog actief te houden, hij ziet er nog goed uit!
Ik vraag me (uit nieuwsgierigheid) af waarom je lange lijnen doet met een hackamore? Nu zie ik er namelijk steeds druk op staan, terwijl de teugels bij een hackamore altijd in een boogje horen te hangen en alleen kort aangenomen worden als het echt nodig is, maar direct daarna ook weer loslaten. Het lijkt mij lastig werken met lange lijnen, omdat je dan steeds contact wil hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 19:40 



 
Profiel   

Ja buitenteugel leidend leek mij ook al logischer haha!
Bedankt voor de lieve reacties! <3


BlackBeautyZ schreef
wat heb jij toch een knap paard zeg <3

leuk dat je nog zo met hem wat bezig bent! rijd je hem ook nog af en toe of enkel nog grond [***]?


Ik spring er heel af en toe nog op zonder iets en dan rijd ik een paar rondjes, en verder word hij nog door de andere verzorgster gereden. :D

[ img ]


Ingrid_92 schreef
Leuke manier om je fries nog actief te houden, hij ziet er nog goed uit!
Ik vraag me (uit nieuwsgierigheid) af waarom je lange lijnen doet met een hackamore? Nu zie ik er namelijk steeds druk op staan, terwijl de teugels bij een hackamore altijd in een boogje horen te hangen en alleen kort aangenomen worden als het echt nodig is, maar direct daarna ook weer loslaten. Het lijkt mij lastig werken met lange lijnen, omdat je dan steeds contact wil hebben.


Ik gebruik deze hackamore ik denk al zeker 5 jaar bij Menno bij rijden en lange lijnen. Het is een hackamore met korte scharen en dus relatief weinig hefboomwerking. Hij loopt er fijn op en heb niet het idee dat hij het onprettig vindt. Werkt prima voor ons dus laten we het lekker zo. :D

Overigens zie ik alleen bij foto 4 en 6 een wat strakkere buitenteugel, verder hangt overal een boogje in, ik laat ze graag los aan de voorkant, kreeg van mijn instructrice altijd op mijn kop dat ik meer moest begrenzen. Old habits.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 20:47 



 
Profiel   

Leuk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen