Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Murgese Mila ~ 3 maanden in Nederland

 
Profiel   

Hallo,
Het vorige topic is al een poosje geleden. Mila is nu 3 maanden in Nederland dus ik vond het wel leuk om klein overzichtje te maken van hoe het tot nu toe verlopen is :)

Officiële naam: Melissa di Sorangelo
Roepnaam: Mila
Geboren: 29/4/2016
Hoogte: 1,68
Ras: Murgese
Instagram: murgesemila
Hier de eerste foto die ik van haar zag. Ik was verbaasd toen ik hoorde dat ze nog maar 2 jaar oud was!

[ img ]
(1)

Op 8 maart is Mila aangekomen in Nederland. Ik had haar alleen nog maar op foto’s en video’s gezien. Het was dus ontzettend spannend wat er van de vrachtwagen af zou komen. Maar ze kwam ontzettend kalm de wagen af en ik was meteen verliefd <3


[ img ]
(2)

Na 3 dagen apart te hebben gestaan ging ze de kudde in. Ze vond het erg spannend maar deed het goed.

[ img ]
(3)

Helaas ging het na 2 weken minder goed. Mila stond niet meer bij de kudde en ging in de bak staan waken bij de pony’s. Andere paarden werden weg gestuurd. Wij hebben er toen voor besloten om haar in de Track die om de wei heen loopt te zetten. Zo kon ze niet meer bij de pony’s waken. En had ze wel contact met de andere paarden maar ze stond niet bij ze.
[ img ]
(4)

Na een paar dagen is ze weer bij de kudde gegaan en nu ging het top. Ik denk dat het allemaal even te veel is geweest. Ze werd ook een week nadat ze hier was hengstig en had hier veel last van. Dat in combinatie met alle veranderingen hebben denk ik tot het beschermende gedrag geleid. Ze is nu nog steeds erg verliefd op 1 van de pony’s. Maar ze staat er gelukkig niet meer de hele dag bij. Ze is nu ook echt bevriend met sommige paarden in de kudde *\o/*
[ img ]
(5)

Om elkaar beter te leren kennen zijn we begonnen met het longeren. Dit pakt ze erg goed op. Ik had nog een Micklem hoofdstel liggen maar omdat Mila een enorm hoofd heeft had ik niet verwacht dat ze hem zou passen. Maar hij zit precies goed :D
[ img ]
(6)

En hier de eerste keer aan de longeerlijn.
[ img ]
(7)

Een vriendin kwam langs om Mila te ontmoeten en wat mooie foto's te maken. dus zo gingen we voor het eerst op stap. Het bos is nog geen 5 minuten lopen dus dit was een mooie oefening. Ze deed het erg braaf en er zijn gave foto's uit gekomen! (de rest van de foto's zijn te zien in het vorige topic)
[ img ]
(8)
[ img ]
(9)

Op 29 april werd Mila 3 jaar. Dat hebben we gevierd! Ze was niet onder de indruk van de feestmuts en slingers :')
[ img ]
(10)

Ook maakte ze kennis met mijn hond. Mijn Bracco Italiano Ayvie. Ondanks dat ze beide Italiaanse roots hebben vond Ayv haar wel heel spannend :(:) Mila vond haar erg interessant.
[ img ]
(11)

Ook mijn broertje en nichtje zijn fan van haar <3 Zo mooi om te zien hoe voorzichtig Mila is en hoe erg ze van alle aandacht geniet. Het liefst wordt ze de hele dag geaaid en gekriebeld.
[ img ]
(12)

Ze is gek op water en de eerste keer onder de douche werd ook erg gewaardeerd. Ze vond het water in haar mond heerlijk _/-\o_
[ img ]
(13)

Vorige week is een vriendin 2 dagen langs gekomen. Zo kon ik het wandelen weer mooi met haar oefenen.
We zijn de eerste dag even naar de hei gelopen. Dit was wel erg spannend omdat we veel dieren onderweg tegen kwamen.
[ img ]
(14)

De tweede dag zijn we met een stalgenootje het bos in gegaan en heeft Gerd gave foto’s gemaakt. Mila heeft een bruine vlek op haar bil. Ze gaat op dit moment als punker door het leven :') Ze kwam aan met een afgeknabbelde pluk en die is nu aan het groeien. Helaas hangt de pluk nog niet :o
[ img ]
(15)

Dit was even een korte impressie van de afgelopen 3 maanden. Het is echt bizar hoe snel de tijd voorbij gevolgen is. Ik ben ontzettend blij met haar <3. Ik krijg bijna dagelijks als ik op stal kom of via whatsapp weer een verhaal wat Mila weer uitgespookt heeft. Ze is zo een draak maar reageert heel flegmatiek op haar eigen acties :o . In de drie maanden tijd is ze al ontzettend veranderd. Ze heeft haar wintervacht ingeruild voor een mooie glimvacht inclusief appeltjes <3 ook is ze lekker aan het uitzwaren!
De komende tijd mag ze lekker groeien en genieten op de wei. Wel ben ik opzoek naar een geschikte instructrice die ons kan begeleiden vanaf de grond. Zodat we straks een mooie basis hebben!
Wij hebben ook een Instagram account dus mocht je het leuk vinden om ons te volgen dan kan dat daar!

Bedankt voor het kijken :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 10:18 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard is dat. En inderdaad, je ziet amper dat zij nog jong is! Geniet er maar lekker van <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 10:31 



 
Profiel   

Mooi paard, daar ga je nog een mooie tijd mee hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 10:33 



 
Profiel   

Wauw, wat een stoer paard zeg, erg mooi dier. Ik ken het ras helemaal niet, ga het eens googlen.
Mag ik vragen hoe je bij het ras en deze mooie merrie komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:06 



 
Profiel   

Wat een mooi zwart glimwormpje is Mila aan het worden. Ze doet het goed zo te lezen.

(En wat heb jij mooi haar!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:10 



 
Profiel   

Blijft echt een prachtig dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:16 



 
Profiel   

Leuk om weer foto's van haar te zien, ze ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:18 



 
Profiel   

Ze is prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:46 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de positieve reacties :)

@ Ladonna1
Ze ziet er inderdaad al redelijk 'af' uit. Maar dat idee had ik ook toen ze hier net was. En als ik die foto's vergelijk met nu dan is het echt al een wereld van verschil :j

@tyleysmiley
Bedankt! Het is een in Nederland nog vrij onbekend ras. Ik vind het heerlijk om honden en paarden rassen op te zoeken. Door mijn hond (Italiaanse Bracco) kwam ik een keer op een site met Italiaanse dieren rassen. Hier stond dus ook de Murgese tussen. Ik ben echt fan van Barokke paarden rassen en keek al een beetje rond naar een evt geschikte Lusitano of Kladruber. Maar ik vond de Murgese beter bij mij aansluiten. Op Ehorses zag ik een merrie die mij ontzettend aansprak. Helaas is die de dag voordat wij naar Duitsland zouden gaan om haar te bekijken/kopen verkocht. Daarna was ik er even klaar mee en was ik vrij druk met school. Maar in februari zag ik een advertentie van meerdere Murgeses. Ik heb contact opgenomen en zo ben ik aan Mila gekomen! Heel onverwachts en eigenlijk niet helemaal volgens plan. Ik kon haar namelijk niet bezichtigen en dat was eigenlijk wel een harde eis die ik had. Maar ik wist dat ik spijt zou krijgen als ik dit niet zou doen! Dus ik heb de gok genomen.
Mochten mensen nog vragen hebben stuur dan gerust een PB :D

@Maflinger_S
Het is echt een glimworm. Ik heb vrij veel foto's geplaatst van de eerste maand. Maar ze glimt nu zo ontzettend! Echt prachtig om te zien <3 En dankjewel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:47 



 
Profiel   

Oooh ze is prachtig! Haar hoofd vind ik ontzettend mooi en sprekend <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 12:00 



 
Profiel   

loez schreef
Oooh ze is prachtig! Haar hoofd vind ik ontzettend mooi en sprekend <3

Leuk dat je haar hoofd ook zo sprekend vind. Je moet er echt van houden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 14:40 



 
Profiel   

oohh mooi dier! En zo zwart.
Ik hou ook wel van zo een hoofd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 14:54 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 14:59 



 
Profiel   

lilopippa schreef
loez schreef
Oooh ze is prachtig! Haar hoofd vind ik ontzettend mooi en sprekend <3

Leuk dat je haar hoofd ook zo sprekend vind. Je moet er echt van houden :j


Vind dit type hoofd ook echt niet bij alle paarden mooi idd. Maar ze straalt iets rustigs uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 14:59 



 
Profiel   

Wow wat een stoer paard zeg! Ben heel benieuwd hoe die wordt onder het zadel! Ga je volgen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 15:39 



 
Profiel   

Kaetibangsi schreef
Wow wat een stoer paard zeg! Ben heel benieuwd hoe die wordt onder het zadel! Ga je volgen hoor!

Leuk dat je ons gaat volgen! Ik ben ook zo benieuwd hoe ze het gaat doen! Jammer dat we nog even moeten wachten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 16:18 



 
Profiel   

Wat een schitterende merrie!
En dat gezicht van je hond, hilarisch :D

Heel erg leuk dat je voor dit bijzondere ras bent gegaan en niet het " geijkte " plaatje wat de Nederlanders zo graag zien.

Ik heb zelf Kladrubers en ik weet dat mensen nog wel eens wat negatief op de ramshoofden kunnen reageren..
Nu boeit het me ook niet wat een ander van mijn paarden vinden, ik moet ze leuk vinden maar soms komt het er wel heel akelig uit..

Ik zou een goede instructeur in het klassieke rijden zoeken ( niet academisch) in welke regio zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 08:17 



 
Profiel   

Daar is ze weer :D knap paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 08:44 



 
Profiel   

Cyrina schreef
Wat een schitterende merrie!
En dat gezicht van je hond, hilarisch :D

Heel erg leuk dat je voor dit bijzondere ras bent gegaan en niet het " geijkte " plaatje wat de Nederlanders zo graag zien.

Ik heb zelf Kladrubers en ik weet dat mensen nog wel eens wat negatief op de ramshoofden kunnen reageren..
Nu boeit het me ook niet wat een ander van mijn paarden vinden, ik moet ze leuk vinden maar soms komt het er wel heel akelig uit..

Ik zou een goede instructeur in het klassieke rijden zoeken ( niet academisch) in welke regio zoek je?


Haha ja mijn hond vond het helemaal niks. Maar ze begint het steeds minder spannend te vinden.

Ooh Kladrubers wat gaaf! Daar heb ik ook naar gekeken. Wat heb jij een prachtige merrie <3 Ja zo een convex hoofd is inderdaad erg anders als een gemiddeld hoofd. Ik vind het prachtig en ben er juist naar opzoek gegaan. Maar de meeste mensen moeten er even aan wennen :o

Wij zoeken iemand omgeving Gelderland! Dus mocht iemand wat weten dan hoor ik het graag

@Neon
Leuk dat je weer volgt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 10:23 



 
Profiel   

Misschien is het leuk om deze video even te kijken. Ik volg Jolanda Adelaar al een tijdje via haar vlogs. Inmiddels is ze weer op nederlandse bodem. Maar dit een prachtige en indrukwekkende video over haar Murgese paard!

https://youtu.be/hOksGa_zu3c

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 10:49 



 
Profiel   

Whoa die ramsneus, prachtig <3
Het zijn gave paarden, ben benieuwd naar volgende topics! Geniet van haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 10:51 



 
Profiel   

Wat leuk dat we in uitgelicht staan! Bedankt :)

manubres schreef
Misschien is het leuk om deze video even te kijken. Ik volg Jolanda Adelaar al een tijdje via haar vlogs. Inmiddels is ze weer op nederlandse bodem. Maar dit een prachtige en indrukwekkende video over haar Murgese paard!

https://youtu.be/hOksGa_zu3c


Jaa Carletto <3 Ik heb hem op het animal event in het echt mogen ontmoeten. Wat een prachtig paard is dat <3

Deze video is inderdaad erg interessant.

@Hoppit
Genieten gaat zeker lukken! Ik zal mijn best doen om af en toe een topic te plaatsen. Leuk dat ze zo in de smaak valt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 10:58 



 
Profiel   

Wow!! Wat een enorm mooi dier. Ik vind die neuzen altijd geweldig. Maar ze straalt ook echt rust uit, soms bijna onverschillig. Al zal dat wel meevallen :-)

Het ras ken ik ook niet. Waarom sprak jou dit specifiek aan dan? Wat hebben zij wat andere rassen niet hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 11:35 



 
Profiel   

Wat een plaatje zeg je paard! prachtige foto's ook zoals nummer 8

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 11:44 



 
Profiel   

beert schreef
Wow!! Wat een enorm mooi dier. Ik vind die neuzen altijd geweldig. Maar ze straalt ook echt rust uit, soms bijna onverschillig. Al zal dat wel meevallen :-)

Het ras ken ik ook niet. Waarom sprak jou dit specifiek aan dan? Wat hebben zij wat andere rassen niet hebben?


Ze straat heel veel rust uit. Het is een heel introvert paard. Haar uitdrukking is al wel erg veranderd. Ze is wat opener geworden. Maar in dit topic staan voornamelijk oude foto's.
Dit ras sprak mij aan omdat ik zocht naar een kalm, dapper, sterk en gezond barok paardenras. Zoals ik eerder zei heb ik naar meerdere rassen gekeken waaronder de Lusitano en Kladruber. Maar ik wilde geen schimmel :o en persé een merrie. Om dan een geschikt paard in mijn prijsklasse te vinden was wel heel lastig.
Eigenlijk was ik opzoek naar een roan Murgese. Maar ook hier kon ik geen geschikte vinden. Mila sloot op haar kleur na goed aan bij mijn eisen. Haar gitzwarte glimvacht is ook echt prachtig <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 12:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen