Voerprobleem Engels volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:21

Nou... volbloeds zitten niet heel anders in elkaar qua organen etc. uiteraard, maar zoals je mensen hebt die alles probleemloos naar binnen kunnen schuiven zonder aan te komen, zo heb je ook paarden. Een Shet of Haf, KWPN'er meestal ook: die groeien al van een enkele stengel, de meeste volbloeds niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:24

IsabelleN schreef:
Nou... volbloeds zitten niet heel anders in elkaar qua organen etc. uiteraard, maar zoals je mensen hebt die alles probleemloos naar binnen kunnen schuiven zonder aan te komen, zo heb je ook paarden. Een Shet of Haf, KWPN'er meestal ook: die groeien al van een enkele stengel, de meeste volbloeds niet!

Stofwisseling zit wel heel veel verschil in tussen de verschillende rassen en types.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Voerprobleem Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:00

VS (voeding/supplementen) is het forumonderdeel waar je met vragen over voeding terecht kunt, ik verplaats dit topic dus daarheen.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Voerprobleem Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:23

Hier ook een volbloed, ex renpaard maar krijgt het soms voor elkaar om nog te dik te zijn. Al voer ik dan ook duur en veel.

Bespreek het anders eens met je dierenarts?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:31

Qua voer valt het me eerlijk gezegd mee wat je erin stopt, in training dan toch?

Is het gebit nu weer goed? Voorwaarde lijkt me wel dat paard het ruwvoer goed weg krijgt, alvorens iets te willen gaan minderen of wat ook.

En tipje gewoon omdat er hier één vroeger ook zo stond, meten is weten. Ik kon dan even naar de weegschaal van de kliniek, maar zonder meetlint o.i.d kun je jezelf helemaal blind staren.

Edit: persoonlijk ben ik geen fan van het langdurig voeren van merrie-/veulenbrok aan een paard buiten die doelgroep.
Laatst bijgewerkt door Locanda op 11-06-19 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Voerprobleem Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:08

Mijn tip, never change a winnng team. Je hebt nu een voer schema gevonden wat helpt voor jouw paard.
Top, lekker zo laten. Scheelt een hoop piekeren, checken etc

Yazaar
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 08:52

Locanda schreef:
Qua voer valt het me eerlijk gezegd mee wat je erin stopt, in training dan toch?

Is het gebit nu weer goed? Voorwaarde lijkt me wel dat paard het ruwvoer goed weg krijgt, alvorens iets te willen gaan minderen of wat ook.

En tipje gewoon omdat er hier één vroeger ook zo stond, meten is weten. Ik kon dan even naar de weegschaal van de kliniek, maar zonder meetlint o.i.d kun je jezelf helemaal blind staren.

Edit: persoonlijk ben ik geen fan van het langdurig voeren van merrie-/veulenbrok aan een paard buiten die doelgroep.



Hij krijgt idd gewoon onbeperkt hooi en veel weidegang. Is wel een idee om hem te wegen! Ik heb tegenover ons huis een grote vrachtwagen weegschaal