Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Televisie in buitengebied help

 
Profiel   

Beste Bokkers,
Wij wonen in het buitengebied ergens in Noord-Brabant en hebben geen beschikking over kabeltelevisie, om over glasvezel nog maar te zwijgen :=

Momenteel nemen wij digitenne af van KPN, dat in tegenstelling tot de naam dus helemaal niet digitaal is want het werkt met een antenne/ontvanger. Nou heeft KPN onlangs een upgrade gedaan waardoor de kwaliteit van het beeld enorm is vooruit gegaan echter valt ons signaal zo vaak weg dat het niet meer te doen is om televisie te kijken. We krijgen dan een melding 'geen digitenne signaal' en floep het beeld wordt zwart. Met wat geluk floept het beeld na enige seconden weer gewoon terug en met geen geluk blijft het zwart.
Ook loopt het beeld regelmatig vast en is het enige dat helpt een harde reset door de stekker van het ontvangstkastje eruit te trekken en weer opnieuw erin te doen.

Na inmiddels tig keer gebeld te hebben met de servicemedewerkers die ons op zich goed geholpen hebben, was gisteren een dieptepunt. De medewerker luisterde niet naar wat het probleem was _-:( , wij moesten van hem alle zenders opnieuw instellen, hetgeen we gewoon braaf gedaan hebben, maar het probleem was niet opgelost. Volgens hem was het niet mogelijk om van beeld naar zwart te gaan en het gesprek werd steeds onaangenamer. Waarheid gebiedt te zeggen dat dit van beide kanten zo was :oo

Is er iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft? We willen best switchen van televisieprovider maar het moet wel draadloos kunnen en ik wil ook voetbal kunnen blijven kijken (we hebben nu fox sport extra erbij).

Bedankt alvast!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:24 



 
Profiel   

Bij ons was digitenne ook geen succes. Heel veel storingen in het beeld. Gelukkig hebben we inmidddels kabel, maar dat is voor jou dus helaas geen oplossing.

Voor de digitenne hadden we (op andere locatie) gewoon een schotel. Dat werkte perfect. Alleen als het heel hard ging regenen of sneeuwen viel hij wel eens weg. Maar verder perfect en constant goed beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:27 



 
Profiel   

Canal digital hebben wij. Ontvangst met schotel en zo"n kastje. Het beeld valt eigenlijk alleen op zwart als er storm of onweer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:30 



 
Profiel   

Misschien is het voor jullie ook een optie om het digitale KPN pakket te nemen wat over internet beeld geeft? Mijn ouders hebben dit ook (zelfde probleem, geen kabel en geen glasvezel. momenteel wel in de pijpleiding trouwens). Ze hebben er een extra ontvanger bij zodat ze 4G internet hebben omdat het internet in onze regio eigenlijk ook niet snel genoeg was! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:30 



 
Profiel   

Hier dezelfde problemen met digitenne helaas, maar er is geen andere oplossing als je in het buitengebied woont. Ja een schotel inderdaad maar dan heb je geloof ik weer meerdere decoders nodig bij meerdere tv's... Wij hebben overigens wel een extra buitenantenne voor de digitenne voor meer bereik, dat helpt wel iets...

Ik lees even mee of iemand met een geniale oplossing komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:32 



 
Profiel   

Ik heb geen glasvezel maar wel gewoon goede ontvangst. Kpn compleet pakket. Geen buitengebied maar wel trage internet ivm de ligging aan het einde van de aansluitingen. Max 12 kan er doorgefrommeld worden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:32 



 
Profiel   

Ik had jaren terug ook digitenne van KPN, midden in Groningen stad, maar ook daar was het geen succes, ook vaak storing. Helaas dus niet zo'n stabiel systeem.

Hoe is je internetverbinding geregeld? Evt een optie om via internet tv te kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:33 



 
Profiel   

Jee wat veel reacties al, top!
Wij hebben voor digitenne een schotel gehad maar de frustratie als je het eind van een film weer eens niet zag door een harde regenbui was de reden dat we naar digitenne gingen...

canal digital ken ik alleen van film1, kan je daar ook gewoon televisie mee kijken?

Wij hebben internet via XS4all (ook KPN begreep ik inmiddels) maar daar op zich heel tevreden over. Niet snel, maar voldoende om ons kantoor te laten draaien, te netflixen en videoland te draaien al vallen die twee ook regelmatig uit hoor.
We hebben wel zo'n chromecast voor de televisie in de sportruimte, misschien is dat ook een betere oplossing voor het gewoon televisie kijken? Zou dat kunnen?

Het probleem met digitale tv van KPN is dat ik de televisie in de kamer op de enige plek wilde waar mijn man geen datakabel heeft aangelegd (alle hoeken zijn wel voorzien, ik moet het regelmatig horen), dus dat zou dan draadloos via de wifi (denk ik?) moeten maar dat is weer niet zo stabiel begreep ik....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:51 



 
Profiel   

Gv heeft alles draadloos ivm de beroerd geplaatste ontvanger in kelder. Ja zotte plek ik weet het. :') Die heeft draadloze doorstuur vanaf daar. Is goed stabiel wel. Alleen voor wifi geen heel ver bereik. Halfweg de tuin en boven de verste hoek van huis wat zwakker. Tv werkt gewoon goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:54 



 
Profiel   

Als je ADSL hebt, kun je kijken of je dit bij KPN kunt doen in combinatie met 4g. Abonnement is niets duurder, maar de snelheid gaat enorm vooruit. Hierdoor is tv kijken via ADSL mogelijk. Zelfs videoland is dan geen probleem. https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 08:56 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Het probleem met digitale tv van KPN is dat ik de televisie in de kamer op de enige plek wilde waar mijn man geen datakabel heeft aangelegd (alle hoeken zijn wel voorzien, ik moet het regelmatig horen), dus dat zou dan draadloos via de wifi (denk ik?) moeten maar dat is weer niet zo stabiel begreep ik....

Kan dat dan niet via een homeplug? Als het via een datakabel moet?
https://www.routershop.nl/powerline-homeplug/cid=3319

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 09:02 



 
Profiel   

Ik woon ook in buiten gebied en heb al jaren schotel en canal digitaal heerlijk gewoon zoveel zenders maar ik heb ook voor de andere tv digitenne ik ken de problemen maar neem ze voor lief.

Denk dat er voor jou geen andere oplossing is zover hopen dat je in de toekomst glasvezel krijgt.
Hier zijn ze er ook mee bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 09:04 



 
Profiel   

Hier ook al jaren Canal Digitaal. En wij hebben zelfs een 3-kop schotel zodat wij ook een hoop Engelse kanalen extra hebben (dus ja je kan alle NL kanalen ermee kijken). Bij meerdere TV's idd meerdere decoders nodig, maar die dingen kosten ook niet de wereld. En bij ons is het echt zeldzaam dat het signaal wegvalt. Net gisteravond voor het eerst sinds lange tijd, maar dat was ook echt een dikke onweersbui :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 09:18 



 
Profiel   

Als jullie internet snel genoeg is voor netflix dan zou het ook snel genoeg moeten zijn voor televisie lijkt me :j
Ik kijk wel eens tv via Ziggo Go. Maar er zijn meer aanbieders van televisie via internet. Werkt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 09:24 



 
Profiel   

Ik ga dit met de husband allemaal eens overleggen vanavond, hebben in principe maar nodig voor 1 tv, die andere is door de chromecast voorzien.

Glasvezel wordt 't denk ik niet, maar 6 huizen in onze straat, dat wordt dan wel een dure aangelegenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 09:25 



 
Profiel   

Om de LNB's te beschermen tegen harde regen is er een soort kapje boven te plaatsen. Dan heeft het minder last van signaalverlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 09:40 



 
Profiel   

Ik weet niet of het nog zo is, maar ik weet dat kennissen jaren geleden een extra antenne op de zolder hadden voor het digitennesignaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 13:36 



 
Profiel   

We hebben helemaal niks behalve internet via T-Mobile waarmee we soms op de Ziggo app tv kijken. Veel omwonenden hebben een schotel maar om een of andere reden werkt die niet bij ons _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 13:45 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
We hebben helemaal niks behalve internet via T-Mobile waarmee we soms op de Ziggo app tv kijken. Veel omwonenden hebben een schotel maar om een of andere reden werkt die niet bij ons _-:(

Ahhh, dan heb ik met jou nog meer medelijden dan met mezelf :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 14:55 



 
Profiel   

Neem Canal Digital met een schotel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 15:39 



 
Profiel   

eva1969 schreef
MissYvette4u schreef
We hebben helemaal niks behalve internet via T-Mobile waarmee we soms op de Ziggo app tv kijken. Veel omwonenden hebben een schotel maar om een of andere reden werkt die niet bij ons _-:(

Ahhh, dan heb ik met jou nog meer medelijden dan met mezelf :(:)


Hahaha dank je wel 8)7 ach ooit komt dat vast goed, ik zit toch liever buiten dan binnen voor de tv ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 16:01 



 
Profiel   

Ik woon ook in het buitengebied van Brabant (westbrabant) maar hier hebben we godzijdank glasvezel sinds een aantal jaar. Kunnen jullie in jullie omgeving ook geen actie opstarten om dat aan te laten leggen?
Er ging een wereld voor me open met 'n ontvanger waarop ik meerdere kanalen tegelijk kan opnemen bijv. Dat had ik voorheen met m'n schotel niet. Plus vaak slechte ontvangst enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 16:34 



 
Profiel   

Mijn moeder woont ook in het buitengebied en digitenne kon binnenkort niet meer, deze hebben nu een schotel. Ze zijn er goed tevreden over.

Lees nu dat je deze al hebt gehad. Ik heb deze ervaring nog niet gehoord, maar hun hebben de tv geloof ik ook niet meer dan 2 x per week aan staan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 23:19 



 
Profiel   

Hier digitenne, bij ons is de ontvangst sterk afhankelijk van de plek van het antennekastje. Daar wordt nog wel eens mee gezeuld, hij heeft ook al eens uit het raam gehangen..
Maar eigenlijk hebben we niks te klagen over de ontvangst.

Glasvezel is hier net aangelegd, maar 1600 euro aansluitkosten en maandelijks hogere abonnementskosten.. Dat was het ons niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 05:39 



 
Profiel   

Schotel van Canal Digital. Wij wonen in the middle of nowhere in Zweeds Lapland (dichtstbijzijnde dorp is 30 minuten rijden) en zelfs met een sneeuwstorm geen enkel probleem. Mijn ouders wonen in Nederland in het buitengebied en ook daar geen enkel probleem met de Canal Digital schotel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 05:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen