Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Huis low budget inrichten

 

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben sinds kort een leuk huurhuisje gevonden. Zaten er aan te twijfelen om te kijken naar een koophuis. Maar aangezien we over 3 jaar de boerderij overnemen van zijn ouders, toch besloten om voor die paar jaar te kijken naar een huurwoning. Aangezien ik ook nog studeer.

Alleen nu willen we de woning low budget inrichten. Omdat we het zonde vinden om nieuwe meubels te kopen, terwijl je 2ehandse meubels ook leuk kunt opknappen. Plus het feit dat ik zelf niet veel inkomen heb en dat het dus veel op mijn vriend aankomt qua aanschaf.

Wanneer we erin kunnen weten we nog niet. De badkamer moet nog afgemaakt worden. En de vorige huurder heeft er nog een behoorlijke klus aan, aangezien we de planten/struiken/ bomen niet willen overnemen, grind + keien niet. En laminaat en gordijnen etc. ook niet.

Even een paar fotootjes van de woning:

De voorkant met behoorlijk wat onkruid:

[ img ]

De hal:

[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/ikKSgY.jpg

Wc:

http://boktimg.nl/img/m/WoKq2f.jpg

Keuken:
Hier moeten we nog even passen en meten waar het gasfornuis komt + koelkast en combimagnetron
[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/dVmYaq.jpg

Kelder:

http://boktimg.nl/img/m/Fny1qT.jpg

Woonkamer:

[ img ]
[ img ]

Badkamer:

http://boktimg.nl/img/m/SBI7Dj.jpg
http://boktimg.nl/img/m/lzKUFs.jpg

Logeerkamer:
[ img ]

Studeer/kleed/waskamer:

[ img ]

Slaapkamer
[ img ]

Schuurtje:
Hierin komen 2 binnenkennels(voor in de nacht) en de diepvries te staan en onze fietsen
http://boktimg.nl/img/m/tm7LBq.jpg
http://boktimg.nl/img/m/ru5wAU.jpg

Zijkant tuin:
http://boktimg.nl/img/m/fpDHEq.jpg

Tuin zelf:
Achterkant tuin word 1 grote kennel, waar honden in kunnen wanneer wij niet thuis zijn. Zodat ze flink de ruimte hebben. Voor de rest mogen ze gewoon in huis.
http://boktimg.nl/img/m/PJhp5E.jpg
http://boktimg.nl/img/m/p4fqjU.jpg

Heb even een ruwe schets gemaakt. Wist niet precies vanalles de afmetingen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Waarschijnlijk word dit de laminaat kleur:

[ img ]

En nu willen we de meubels in onderstaande kleuren verven:
[ img ]

Maar twijfel of dat wel goed matcht met de laminaatkleur. En welke verf(kleur) kan ik het beste gebruiken?

Heb al een leuk tv kastje op de kop getikt.
[ img ]

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 11:42 



 
Profiel   

Als je low budget wil doen zou ik het laminaat als dat blijft liggen gewoon laten liggen en daar geen geld aan uit te geven.

Wat betreft kennel achter, ik zou even navraag doen of dat toegestaan is. Zeker in een woonwijk kan dat verkeerd vallen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 11:47 



 
Profiel   

Als je budget wil inrichten en er maar 3 jaar in zal zitten, waarom dan niet werken met wat er al is? Laminaat zo te zien is in orde en overnemen zal goedkoper en sneller zijn dan nieuw kopen en moeten leggen. Gebruik wat er is als je basis, vloerkleed desnoods (al is dat niet altijd handig met honden) en voeg toe wat je nodig hebt/kan vinden en aanpassen door blikje verf.
Vloeren nemen een grote hap uit je budget nl., zeker als de rest via kringloop/mp/faceboook bij elkaar gezocht wordt. Steek de centen lekker in de boerderij over 3 jaar ipv nu hier in. Creativiteit ontwikkelen helpt in vrijwel elk gebied in je leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 11:50 



 
Profiel   

Zonde dat je de laminaat niet wil overnemen inderdaad. Als het low-budget moet dan zou ik de vloer júist laten liggen, dat zijn flinke uitgaves, en hij ziet er toch echt niet verkeerd uit. Als de kleur niet je smaak is dan zou ik er eerder een beits overheen doen.

Ik ben benieuwd hoe de meubels er uit gaan zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 11:58 



 

Laminaat zit vol kieren en slecht gelegd. Op foto's slecht te zien, want we waren het wel plan om het eerst over te nemen. Tot we het in het echt zagen.

En er zit nog tapijt onder, waarvan kans zeer groot is dat het helemaal is vastgelijmd.

En daar willen we eventueel over 3 jaar niet mee rotzooien. Hebben dat probleem ook al gehad in het oude huurhuis van mijn moeder, enorm veel werk mee gehad.

Dus vandaar gekozen voor andere laminaat.

Kennel word toestemming voor gevraagd. Anders krijgen ze gewoon de hele achtertuin (maar liever niet :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 11:58 



 
Profiel   

Laminaat zou ik ook lekker laten liggen als het maar voor 3 jaar is. Dat is zonde van de investering.

Edit: lees nu de reden. Laat je het er dan uit halen door de vorige bewoners? Dan scheelt dat inderdaad wel een hoop werk als jij er weer uit gaat.

Maar verder, leuk! Dat zijn leuke projectjes die je met meubels van bijvoorbeeld een kringloopwinkel of rommelmarkt kunt doen zonder dat het teveel kost.
Zo heb ik van dit
[ img ]

Dit gemaakt (wat een hel die witte verf! Na 2 lagen grondverf en 4 lagen wit dekte het eindelijk volledig)
[ img ]

Dit grenen ladenkastje heb ik ook geverfd
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:00 



 
Profiel   

Ik vraag mij af of je kan eisen dat de mensen de hele tuin leeghalen. Inclusief bomen en keien etc. daarin hadden wij echt geen keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:00 



 
Profiel   

Huurwoning moet in oude staat opgeleverd worden dus vloeren mag je eisen dat ze kaal zijn, ook de vloerbedekking er uit. Daar moet je nooit laminaat overleggen. Krijg je vaak schimmel en muffe lucht van in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:05 



 

Amanda schreef
Laminaat zou ik ook lekker laten liggen als het maar voor 3 jaar is. Dat is zonde van de investering.

Edit: lees nu de reden. Laat je het er dan uit halen door de vorige bewoners? Dan scheelt dat inderdaad wel een hoop werk als jij er weer uit gaat.

Maar verder, leuk! Dat zijn leuke projectjes die je met meubels van bijvoorbeeld een kringloopwinkel of rommelmarkt kunt doen zonder dat het teveel kost.
Zo heb ik van dit
[ Afbeelding ]

Dit gemaakt (wat een hel die witte verf! Na 2 lagen grondverf en 4 lagen wit dekte het eindelijk volledig)
[ Afbeelding ]

Dit grenen ladenkastje heb ik ook geverfd
[ Afbeelding ]

Gaaf geworden! Ik ben druk aan opzoeken hoe ik meubels verven het beste kan aanpakken.

En ja vorige huurder moet het verwijderen, als wij het niet willen overnemen.

lenaa_tje schreef
Ik vraag mij af of je kan eisen dat de mensen de hele tuin leeghalen. Inclusief bomen en keien etc. daarin hadden wij echt geen keuze.

Stond op de overnamelijst. Dus vorige huurder moet het verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:06 



 
Profiel   

Kijk op FB-groepen in de buurt en op MP in je omgeving... er wordt genoeg gratis of voor heel weinig weggedaan.

Ik kan me wel indenken dat je een kale vloer wilt als je verwacht dat je er zelf een hoop werk aan krijgt om het er later toch ook weer te moeten uit halen.
Voor die paar jaar zou ik ook niet voor laminaat gaan óf het moet verhuisbaar zijn zodat je het in het andere huis weer kunt gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:09 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
Ik vraag mij af of je kan eisen dat de mensen de hele tuin leeghalen. Inclusief bomen en keien etc. daarin hadden wij echt geen keuze.


Dat vind ik ook apart, nooit gehad ook toen wij gingen verhuizen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:10 



 
Profiel   

Hier mochten wij zonder problemen ee kennels plaatsen in de achtertuin. Was geen enkele regel over en omdat de binnenhokken in de schuur kwamen werd er dus ook niet echt iets gebouwd. Alleen hekken neergezet en dat mag. ;)

Ik volg verder even. Ben ook bezig met huis opknappen en budget houden. Vloer is gelukkig net nieuw, maar gordijnen, verven en aankleding moet veranderen.

Het wisselt erg per verhuurder wat je moet weghalen en hoe je het dus moet opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:11 



 
Profiel   

Laminaat kan je vaak tweedehands voor een klein bedrag van marktplaats krijgen. Als je flink wat meer m2 koopt dan je nodig hebt kun je de mindere planken weggooien. Wij hebben onze pas 4 jaar oude laminaatvloer meegenomen naar ons nieuwe huis, het leggen was geen probleem, koste ons alleen een nieuwe ondervloer en plinten. Wij hadden gelukkig nog wat extra pakken op zolder liggen en zodoende kwam het mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:12 



 
Profiel   

love_western schreef
Ik ben druk aan opzoeken hoe ik meubels verven het beste kan aanpakken.
.

Met krijtverf is goed schoonmaken voldoende, zolang je geen witte verf op 'bloedend' hout gebruikt want dan heb je een dekkende onderlaag nodig. Ik kan Schellak aanraden. Dat kun je overal opsmeren en dekt super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:12 



 

Amber_anne schreef
lenaa_tje schreef
Ik vraag mij af of je kan eisen dat de mensen de hele tuin leeghalen. Inclusief bomen en keien etc. daarin hadden wij echt geen keuze.


Dat vind ik ook apart, nooit gehad ook toen wij gingen verhuizen

Vorige huurhuis van mijn moeder, moesten we ook hele tuin leeghalen.

Maar staat er echt op!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:13 



 
Profiel   

Is wel luxe hoor, scheelt jullie heel veel werk

Ik zou ook gewoon marktplaats en Facebook goed in de gaten houden. Halen wij bijna ook alle dingen vandaan voor in huis
We hebben deze laatst gratis opgehaald (de verf aan de onderkant heb ik er zelf afgeplukt :x )[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:18 



 
Profiel   

Als de vloer inderdaad vrij slecht is en waarschijnlijk ook nog geplakt zit dan snap ik ook dat jullie hem eruit laten halen :j

Ik heb eens bij de Gamma een mooie kliklaminaat gevonden voor €5 per m2, daar heb ik mijn werkruimte mee gelegd. Als het geen jaren mee hoeft te gaan dan zijn die goedkopere soorten prima, en ze zijn heel makkelijk zelf te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:33 



 
Profiel   

love_western schreef
Vorige huurhuis van mijn moeder, moesten we ook hele tuin leeghalen.

Maar staat er echt op!

[ [url=m/Vt8STw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Planten en ander spul in de tuin valt niet onder roerende zaken, dus die zouden ze volgens het formulier mogen laten zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:33 



 
Profiel   

Ik vind het een leuke voortuin. Zonde dat die planten er allemaal uit gaan. Ik zou ook de kost niet doen voor het laminaat. 3 jaar vliegt voorbij, zo lang zou ik wel tegen kieren aan kunnen kijken als ik dan nadien meer budget over heb voor mijn échte huis. Veel plezier met het opknappen van meubeltjes :-) Ik heb ook veel tweedehands meubilair en accessoires.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:46 



 
Profiel   

Namens je buren: jouw honden zijn toch niet van het type wat de hele buurt bij elkaar blaft als je niet thuis bent hè?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:47 



 
Profiel   

Leuk project om te volgen! Mijn vriend en ik zijn bezig met een huis kopen en hoewel we genoeg spaargeld hebben om een mooie inboedel te kopen, is het natuurlijk nooit erg om op dingen te kunnen besparen ;)

Tips en tricks heb ik dus (nog) niet maar ik volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:51 



 

Vjestagirl schreef
Namens je buren: jouw honden zijn toch niet van het type wat de hele buurt bij elkaar blaft als je niet thuis bent hè?

Nee zeer af en toe slaan ze eens een keer aan. Maar er komt cameratoezicht.

Aangezien volgens de vorige buurvrouw ze de hele dag aan het blaffen waren. Helaas hadden wij het bewijs dat het niet zo was.

Maar zij was er ook van overtuigd dat haar hond niet blafte :') yeah right!

Op de rest reageer ik later. En inmiddels zijn er genoeg opmerkingen geweest over het laminaat. Dit gaat er gewoon uit. Ik wil niet dat wij over aantal jaar er tegen aanlopen dat wij de zooi er uit mogen halen en werk hebben met het tapijt.

We hebben de keus gemaakt dat we het low budget willen houden. Maar in theorie is dit niet nodig(er is genoeg spaargeld). Maar als we ergens op kunnen besparen, dan is dat mooi meegenomen.

Bank gaan wij waarscheinlijk ook gewoon nieuw kopen.

En als vorige huurders de tuin deels leeghalen, dan is dat mooi meegenomen. Vorige huurhuis van mijn moeder waren wij ook verplicht om alles eruit te halen. Anders kregen wij een mooie rekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 13:01 



 
Profiel   

Bank zou ik inderdaad nieuw kopen omdat er veel (ongewenste) geur aan een tweedehands bank zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 13:02 



 

Ik heb inderdaad ook een laminaat vloer van marktplaats gehaald. Mensen gingen verhuizen, vloer lag er net een jaar in. Heb voor 100 euro mijn hele huis kunnen leggen. Dus zeker de moeite en de besparing waard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 14:03 



 
Profiel   

Inderdaad marktplaats voor laminaat en aangezien je honden hebt ook een leren bank uit een niet roken huis, dan valt het dik mee met de luchtjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen