Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn appaloosa "schimmelt"?

 
Profiel   

Het valt me op dat mijn appie jaarling op haar hoofd steeds meer wit krijgt, is dit iets permanents en gaat het ergens heen of komt en gaat het?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Qimm op 14-06-19 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:25 



 
Profiel   

Ik volg eventjes, ik heb een zwarte appaloosa die ook steeds meer witte haartjes krijgt... :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:29 



 
Profiel   

Is een van haar ouders schimmel? Zo nee dan kan zij ook geen schimmel worden.

Zo ja heb je veulen foto's zodat er misschien een brilletje te zien is? en heb je ook een foto van haar helemaal?

En als een van de ouders schimmel is, heeft die alleen schimmelnakomelingen gegeven? of ook gekleurde nakomelingen? Schimmel is dominant dus als een van de ouders schimmel is en alleen schimmel nakomelingen heeft gegeven dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat die van jou ook gaat schimmelen

Wil je het zeker weten, dan kun je de kleur laten testen door haren op te sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:37 



 
Profiel   

Appaloosa kan gewoon steeds witter worden.
Heb zelf eentje zwart geboren is nu een stuk witter en elk jaar word krijgt hij weer meer witte haren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:41 



 
Profiel   

De vaders is peru's scen tao. De moeder is gewoon bruin, voor zo ver ik weet geen schimmel bij haar (mannoxheineke)

Baby foto's:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:47 



 
Profiel   

De appaloosamerrie die naast mijn paard staat, wordt lichter met de jaren. Eerst was ze kopervos snowflake, nu is het precies andersom, heeft ze een witte robe met hier en daar een vos vlekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:50 



 
Profiel   

Ze is niet aan het schimmelen maar aan het doorkleuren :j
Appies blijven toverballen.
Heeft ze ook een 'mensenoog' of gestreepte hoeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:55 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ze is niet aan het schimmelen maar aan het doorkleuren :j
Appies blijven toverballen.
Heeft ze ook een 'mensenoog' of gestreepte hoeven?


Schimmelen bij gebrek aan een beter woord.

Ik zou het wel jammer vinden als ze witter gaat worden :o maar heb je niets over te zeggen he :P

Ja ze heeft mensenoog, gestreepte hoeven en ook vlekken op haar oogleden, snuit en vulva

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:56 



 
Profiel   

Appaloosa's zijn toverballen. Zeker als ze varnish zijn. Je zou daar iets over op kunnen zoeken. Mijn appie was daar een goed voorbeeld van. Bruin sjabrakbont als veulen maar steeds witter tot hij bijna helemaal wit was met zilveren manen en staart en alleen de bruine stippen op zijn achterhand boeven onaangetast bruin.

Foto's van hem staan ook in mijn profiel. Helaas geen veulen foto. Maar geloof mij. Hij was echt bruin met een witte deken met bruine stippen op zijn achterhand.


Laatst bijgewerkt door Malenka op 14-06-19 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:57 



 

Appies zijn toverballen, helemaal als ze nog jong zijn.
Nu ben ik absoluut geen ervaringsdeskundige maar volgens mij kan het ook zo zijn dat je jaarling richting panterbont gaat?

Mijn 1 kleurige appie met een paar verdwaalde stippen (26 jaar dus die kleurt niet meer door) krijgt in haar zomervacht ook witte haren door haar vacht maar kleurt niet meer op als dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:57 



 
Profiel   

Malenka schreef
Appaloosa's zijn toverballen. Zeker als ze varnish zijn. Je zou daar iets over op kunnen zoeken. Mijn appie was daar een goed voorbeeld van. Bruin sjabrakbont als veulen maar steeds witter tot hij bijna helemaal wit was met zilveren manen en staart en alleen de bruine stippen op zijn achterhand boeven onaangetast bruin.

Maar die witte haren duiden dus op varnish?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:58 



 
Profiel   

Dat zeg je mooi cayenne! Er zijn maar heel weinig appies “kleurvast” in het deel waar ze kleur hebben, de een blijft mooi roan de ander wordt bijna helemaal wit.
Over schimmel spreek je pas als één van de ouders schimmel is en de stippen ook wit worden.
Leuke combi, een Scen tao uit een tuiger, blijf foto’s spammen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:58 



 
Profiel   

Qimm schreef
Malenka schreef
Appaloosa's zijn toverballen. Zeker als ze varnish zijn. Je zou daar iets over op kunnen zoeken. Mijn appie was daar een goed voorbeeld van. Bruin sjabrakbont als veulen maar steeds witter tot hij bijna helemaal wit was met zilveren manen en staart en alleen de bruine stippen op zijn achterhand boeven onaangetast bruin.

Maar die witte haren duiden dus op varnish?


Dat kan. Ze hebben dan ook een bijzonder mooie glans (niet terug te zien op mijn foto's van het stofmonster) en de manen en staart worden zilverkleurig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:01 



 
Profiel   

wittepit schreef
Dat zeg je mooi cayenne! Er zijn maar heel weinig appies “kleurvast” in het deel waar ze kleur hebben, de een blijft mooi roan de ander wordt bijna helemaal wit.
Over schimmel spreek je pas als één van de ouders schimmel is en de stippen ook wit worden.
Leuke combi, een Scen tao uit een tuiger, blijf foto’s spammen!


Ik weet inderdaad dat het toverballen zijn :j maar ik vroeg me vooral af of dit definitief betekent dat ze gaat doorverkleuren of is het ook mogelijk dat ze weer 'terug' gaat naar bruin :=


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nog een beetje spam dan O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:03 



 
Profiel   

Malenka schreef
Qimm schreef

Maar die witte haren duiden dus op varnish?


Dat kan. Ze hebben dan ook een bijzonder mooie glans (niet terug te zien op mijn foto's van het stofmonster) en de manen en staart worden zilverkleurig.


:)* een paar maand geleden zag ik ineens 'wit' in haar staart wat ze 100% zeker niet had als 'baby'

Je kunt het zien op de draffoto hierboven

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:05 



 
Profiel   

Voor zover ik weet gebeurd dat wel vaker bij appaloosa's

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:07 



 
Profiel   

Knap paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:08 



 
Profiel   

Dat doorkleuren is normaal.
Mijn vorige appie was vos en heeft op de duur ook witte manen gekregen.
Mijn huidige is nu aan de voorhand nog grijs maar waarschijnlijk wordt ze volledig wit met enkel wat verdwaalde stippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:45 



 
Profiel   

Bij de ranch waar ik reed stond een sjabrak bonte appaloosa. Die is nu wit met wat bruine stipjes. Hij had een klein kolletjes en die werd steeds groter en in 1x kwamen overal witte haren door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:58 



 
Profiel   

Dan zal ik 'het slechte nieuws' maar voorzichtig introduceren bij m'n moeder :') Die vindt haar zo mooi zo, en veel wit vindt ze maar niets :=
Ik ben wel benieuwd wat er komen gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 23:00 



 
Profiel   

N.v.t.


Laatst bijgewerkt door Icelandshet op 18-03-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 04:26 



 
Profiel   

Mijn mini appaloosa is in 2 jaar ook erg van kleur veranderd.

[ img ]


[ img ]

Krijgt veel meer wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 05:19 



 
Profiel   

Ik zeg Varnish roan. Mijn vorige paard had als 4-jarige alleen een sjabrak en wat witte haren over zijn lijf. Bij elke verharing wat meer wit, dit was op zijn 15e:


[ img ]

Ik moest er ook even wennen maar uiteindelijk vond ik het 'toverbal' effect wel erg gaaf.

Wat voor kleur jouw veulen uiteindelijk ook wordt ze is wel erg knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 06:45 



 
Profiel   

Icelandshet schreef
zo dacht ik ook ooit een zwart bonte pony te hebben gekocht, nu 7 jaar later is ze zomers nagenoeg wit, op wat zwarte stippen op dr kont na die zijn overgebleven
[ [url=m/4YqLLB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt mij een bonte few spot, op foto 1 al wel redelijk duidelijk te zien. Dus geen verrassing dat die zo wit is geworden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 06:53 



 
Profiel   

Fewspot komt alleen bij appie x appie voor toch? (vind ik niet zo mooi) kleuring van het paard op de foto van gaucho vind ik wel mooi
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen