Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 291 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

 
Profiel   

Wat een leukie heb je Liselot! Geniet er van nu die nog klein is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 11:38 



 
Profiel   

Achos te schattig <3

Ligt het nu aan mij of zijn de fawn gekleurde konijntjes vaak voedstertjes? Leuk nest weer! Eindelijk eens 'n kleinere na al die grote nesten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 12:02 



 
Profiel   

Liselot schreef
Gearriveerd in zijn nieuwe huisje <3
[ [url=m/oI5hr4.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3 <3 <3

Veel plezier met je knappert!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 21:34 



 
Profiel   

De 10-ling vandaag ook eventjes in het gareel gedrukt :) Altijd moeilijk om ze naast elkaar te krijgen en te houden *\%/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 21:35 



 
Profiel   

Wat zijn ze toch ongelofelijk schattig <3
Ik mis nog iemand op die foto hierboven :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 04:05 



 
Profiel   

Jaa de 10-ling! Weer helemaal verliefd en kon het niet laten toch al een vriendje te reserveren voor pip. Ze is er echt aan toe en hoop zo dat ze samen straks happy zijn. Blijven geweldige konijntjes, die van jou.
Iedereen die bij ons komt is helemaal verbaas over hoe mak en lief die van ons is. Vandaag hupte ze tussen 30 man visite door zonder gek op te kijken, vond alle aaien en knuffelen alleen maar leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 23:10 



 
Profiel   

Super leuk om te lezen!! Het doet me altijd goed om terug te horen hoe blij mensen zijn met hun konijntje :) Het gaan zeker dikke maatjes worden!

Gisteren zijn er hier ook weer 5 nieuwe kleintjes geboren, het eerste nestje van mama zilvervos-blauw dus het is nog even spannend of alles goed zal gaan de komende week :)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 08:02 



 
Profiel   

Kereltje wat wij van jou hebben is ook ontzettend tam en lief. Denk dat ik nog nooit zo’n relaxed konijntje hebt gehad. Hopelijk heb je eind augustus/begin september nog kleintjes zodat hij een fijn vriendinnetje kan krijgen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 08:04 



 
Profiel   

Jaaa super leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 08:05 



 
Profiel   

Knappe 10-ling, wat doen ze het toch goed!!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 20:33 



 
Profiel   

Ahhh, zo cute!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 21:11 



 
Profiel   

Ben je er al uit wat voor kleur de lichtste zijn? Mooi met die donkere oogjes :) groot nest, echt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 21:19 



 
Profiel   

Vind die lichte nog steeds erg knap!
Maar ze blijven allemaal leuk. Dit topic is niet goed voor me, ben al aan het bedenken dat we best ruimte hebben voor nog een koppeltje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 21:22 



 
Profiel   

Hahahaha leuk om te lezen dat ze in de smaak vallen :)

Ik heb me laten vertellen dat die lichte iets van geel-marter is qua kleur ;) mogelijk met een Zilvervos aftekening maar dat is lastig te zien omdat ze zo licht zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 21:24 



 
Profiel   

Het is alweer eventjes geleden dat ik iets ge-update heb, maar hier ben ik dan toch weer :)

De 10-ling doet het nog steeds super goed, volgende week vliegen ze alweer uit. De tijd vliegt! Hun moeder zal ze denk ik niet missen, die is wel toe aan rust hahaha!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En ook de kleintjes van mama zilvervos-blauw doen het goed. Ze is een super mama en is helemaal trots op haar eerste nestje :) Inmiddels alweer 3 weken oud.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dan hebben we nog een nieuw nestje, momenteel 3 dagen oud :) 7 kleintjes van mama otter-bruin :) Ze heeft het maken van een nest een beetje te serieus genomen want haar buik is helemaal kaal. Of misschien dacht ze: Het is zo heet, ik doe mijn winterjas uit :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 19:45 



 
Profiel   

Zo schattig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:05 



 
Profiel   

Te cute!!

Ike doet het hier supergoed, is lekker nieuwsgierig en met vlagen ook een brutale vlegel :D springt inmiddels al op de bank als hij meer aandacht wil hahaha
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:14 



 
Profiel   

<3 Wat zijn ze toch lief . Wij tellen de dagen tot we onze woezel aan pip kunnen voorstellen. *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:18 



 
Profiel   

Woooooooow! Vakantie drukte dus het is alweer even geleden dat ik hier een berichtje plaatste :)

Super leuk om NHD'tjes van Karli uit te zien vliegen en te horen dat het goed met ze gaat! Ook ontvang ik van verschillende nieuwe baasjes berichten dat hun dierenartsen ze ook zo mooi en gezond vinden, een beter compliment kan ik als hobbymatige fokker geloof ik niet krijgen :)

Er zijn inmiddels alweer wat nieuwe nestjes geboren namelijk:
- 7 kleintjes van mama otter-bruin welke aankomend weekend alweer uitvliegen;
- 7 kleintjes voor mama otter-zwart van 4 weken oud;
- 5 kleintjes voor mama zilvervos-bruin van 2 weken oud.

Hieronder wat foto's voor jullie, niet verliefd worden he!!!!!! <3

Familiefoto van mama otter-bruin en haar kroost > Je telt 9 konijnen op de foto omdat één van de konijnen een jong uit het vorige nestje is welke hier blijft wonen. Ennnn van dit nestje zal ook één voedstertje hier blijven wonen!! Super leuk!!

[ img ]

Hieronder een aantal foto's van de kleintjes van mama otter-zwart, wat een dropjes toch!! Nog steeds een van mijn favoriete kleurslagen omdat het contrast zo mooi uitkomt.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En als laatste de kleintjes van mama zilvervos-bruin :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:34 



 
Profiel   

Wat zijn ze weer super schattig! En een mooi compliment dat de dierenartsen zo positief zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:50 



 
Profiel   

Ik weet niet of het al gevraagd is, maar waarom fok je met konijnen? De asielen en de opvangen puilen uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:06 



 
Profiel   

Fendi schreef
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar waarom fok je met konijnen? De asielen en de opvangen puilen uit...


Dat mag je best vragen hoor, die vraag krijg ik vaak gesteld en eerder in dit topic heb ik daar ook al antwoord op gegeven ;)

De reden dat konijnen (dieren überhaupt) ik een asiel terecht komen ligt bij de baasjes. Niet goed voorbereid, impuls aankopen, veranderende gezins- en thuissituaties en ga zo maar door. Men is niet goed voorgelicht wat het aanschaffen en houden van een dier met zich meebrengt en hoe oud hun dier bijvoorbeeld kan worden.

Ik probeer wel goede voorlichting te geven en mensen moeten bij mij vaak wachten op hun konijn. Dit heeft tijd ok zich goed voor te bereiden en vragen te kunnen stellen en ook na de aanschaf kunnen ze bij mij terecht als er vragen of problemen zijn. Daarom ben ik van mening dat hobby-fokkers zoals ik niet het probleem zijn van de overvolle asiels, het probleem ligt bij de dierenwinkels, groothandels en kwekers waar je elke minuut van de dag een konijn kan ophalen zonder voorlichting, geschiedenis van het dier en kennis over de biologie van het dier. Ik hoop daarom op een verbod van het grootschalig vermenigvuldigen van dieren algemeen en dat mensen straks verplicht worden om naar een hobbymatige fokker te gaan met passie, kennis en die de moeite nemen mensen voor te lichten en te helpen.

Daarnaast ben ik ook voorstander van het aanschaffen van een konijn uit asielen, maar soms kunnen mensen daar niet vinden wat ze zoeken en dan heb ik liever dar ze bij mensen zoals ik terecht komen dan bij een dierenwinkel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 07:01 



 
Profiel   

Nederlandse hangoordwergen zitten meer dan regelmatig in opvangen, dus niet kunnen vinden wat ze zoeken, daar sla je de plank mis.
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, ik zal net zo abrupt weer weg zijn, maar ik zie het je vaker zeggen en dat klopt gewoon niet.
Hobbyfokkers verzadigen de markt net zo goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 12:37 



 
Profiel   

Eoweyn_x schreef
Nederlandse hangoordwergen zitten meer dan regelmatig in opvangen, dus niet kunnen vinden wat ze zoeken, daar sla je de plank mis.
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, ik zal net zo abrupt weer weg zijn, maar ik zie het je vaker zeggen en dat klopt gewoon niet.
Hobbyfokkers verzadigen de markt net zo goed :)


Dab kan je net zo goed niets zeggen als je toch meteen weer weg gaat :')

Op pagina 3 en 4 heb ik deze vraag/discussie ook al netjes beantwoord vanuit mijn visie. Je mag het er niet mee eens zijn maar kunt het verhaal ook vanuit de verschillende partijen bekijken. Dat geeft een duidelijker beeld van de realiteit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 12:56 



 
Profiel   

Achhh wat een ongelofelijke dropjes...
Ik had een paar jaar geleden ook een zwart ottertje Nederlands Hangoortje... Pietertje. Een superlief en speels knulletje. Het was de bedoeling dat hij er een maatje zou bijkrijgen maar dat is er niet meer van gekomen. Hij is helaas plots ziek geworden. De dierenarts kon niets meer doen... Ik mis hem nog altijd. Jouw post brengt hem helemaal terug.
Ik heb hem bewust bij de fokker gehaald, net omdat ik zeker wilde zijn dat het wel degelijk een dwergkonijntje was en hij niet plots een stuk groter zou worden dan voorzien. En ik was helemaal verliefd op de ottertjes-kleur.


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Ereste op 20-08-19 13:26, in het totaal 3 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 291 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen