Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 420 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

Wat fijn zo'n heerlijke rit zeg!

En april vond de wind spannend. Die was ook spannend!!

Skippy: tussen Nijmegen en Tiel in staat ze :)

Straks weer even longeren. Morgen weer erop denk en kijken hoe ze t doet..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 13:06 



 
Profiel   

@faitherr hoe was de wedstrijd?

@lenexa ziet er heerlijk uit, die rit!

@wendy ik ga even nadenken of ik in die hoek iemand ken! Misschien kan Angela Remie jou meepakken als ze haar route richting Veenendaal doet vanuit Brabant. Dat is écht een goede trainster voor klassieke dressuur en werk aan de hand.
Voor meer academisch werk (aan de hand en onder het zadel) zit Marion Alblas bij Veenendaal. Voor andere moet ik even nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 14:49 



 
Profiel   

Ik ga eens kijken!

Vandaag heerlijk gereden! Nu nog erop en even uitstappen. Bitje ging wat hoog zag ik.. raar want zat altijd zo. Maar goed, lager gehangen en mevrouw liep weer prima!!

Kan ook komen door t weekend longeren natuurlijk maar toch. Gister even bijgezet met longeren. Ze was me toch partij boos :') Gek beest. Maar ze kan dan niets behalve zichzelf in de weg zitten dus ze was snel klaar hahaha :+

Nu iig heerlijk gereden en ze heeft zo haar slobbertje wel verdiend! Evenals een lekkere douche zo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:38 



 
Profiel   

Zooo ik heb ff wat gemist hier.
Vorige week een onwijs drukke week op werk gehad en afgelopen weekend bij het haflinger event geweest.
Ik ga proberen vanavond bij te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 16:12 



 
Profiel   

Zo ff 3 pagina’s bijgewerkt.


Wendy, wat ziet Kayenne er goed uit! Fijn dat ze helemaal opgeknapt is. Super dat het rijden weer zo lekker ging.
Mooi die geschoren voetjes.

Lenexa, wat grappig dat je bij de rip gereden hebt. Ook toevallig!
En super fijn dat Rox het goed doet met het graasmasker. Welk merk heb je? Ziet er comfi uit. Heb er vorig jaar eentje bij Myrt om gehad, maar had ze flinke plekken van na 1 dag al.
Wel nog even oefenen dus met hem omdoen. Wat zijn die haffies slim dan hè?
Super lief dat je zo lekker bij Rox kunt gaan zitten als ze ligt.
Lekker naar de vlietlanden! Ben ik veel geweest vanaf mijn oude stal. Hoe is het daar nu met de hele toestand van de nieuwe aanleg van wegen.
Mooi compliment van je stalgenootje.
Mooie foto zo in de storm!

Peer, voor het eerst gegalloppeerd. Super stoer! En hartslag ook in orde. Lijkt me best interessant om ook eens om te hebben.
Dat halster staat hem echt heel gaaf!
Monroe ook weer apk gekeurd. Hahaha.
Knap dat hij zo goed luistert naar jullie afspraak bij de stal.
Moooooooie dekjes!!
En even een stukje gewandeld? 7 km!! Gaaf zeg!

Skippy, knappe Door! Zeker een keer doen; working equitation. Ik vond dat echt super leuk! En Myrt ook!
Heerlijk dat je zo even lekker kan uitblazen na je werk bij je paardje.
Wat goed en leuk lekker naar buiten geweest. Knap paardenkind!
Leuk dat dressuur vanaf de grond hè? Ik heb zaterdag weer een clinic daarin. Mijn instructrice/staleigenaar doet de opleiding bij Greetje hakvoort.

Faither, hopen dat het te doen is met je studie en paardje thuis. Prijzen zijn belachelijk van stallen hier ook.
Foto’s uit je filmpje zien er heerlijk ontspannen uit.
Fijn dat april bijna van de ijzers kan.
Dat lostrekken deed Myrt ook. En als ik niet alert genoeg ben, wil ze nog wel. Zo haar eigen zin. Heeft ze 10 jaar mogen doen denk ik bij de vorige eigenaar.

Hier moet ook nodig aan de zomerbody gewerkt worden hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 21:08 



 
Profiel   

Hier ook drukke weken. Ik ga even wat foto’s spammen hoor :o Sorry alvast daarvoor.

Vorig weekend hadden we de cross bij de Ripse Ruiters. Merel en Myrtle deden het super! Met losrijden was Myrt wat pittig. Ze was denk ik wat overdonderd door alle paarden om haar heen en het grote terrein. Maar eenmaal in het parcours deden ze het super. Een rondje zonder echte weigeringen. Wel helaas twijfel op de waterbak (is daar een heel gek, diep, onoverzichtelijk slootje), welke afgerekend werd met 3 weigeringen. Desalniettemin waren wij heel erg tevreden.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

————————————————

En vrijdagavond zijn we richting Heeze gegaan voor het haflingerevent. Wat hebben we daar genoten zeg!
Op zaterdag begon Lisa-Marie met Myrtle met de springclinic. Wat deden ze dat knap.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Daarna heb ik meegedaan aan de uitleg over voorbrengen en exterieur. Leuk om te horen dat Myrt zo’n goed hoofd heeft (daar kreeg ze een 9 voor) en dat haar hals en nek ook erg goed waren. Minpuntje was haar wat mindere schoft en brede stand van voorbenen (tsja... ouderwets type).

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Vervolgens deed ik met Myrt mee aan de schriktraining. Wat een koele kikker is ze zeg! Ze schrok echt van niks! Wat een feestje was dit!
“Een vlag over mn hoofd en voor mn ogen? Geen probleem ik loop gewoon door.”
“Draven over een groot zeil, no worries.”
“Een man met harde ratel? Echt niet eng!”
“Een ballenbak? Waar mag ik spelen?”
“Slalommen tussen de parasols? Kom maar op met de zon!”
“Onder de boog met slierten door? Doen we gewoon ff!”

[ img ]
[ img ]
[ img ]


In de middag was het tijd voor de dressuurclinic. Myrt was was moe, logisch. Dus ik heb i.p.v. een uur een half uur gereden. Altijd leerzaam om eens van iemand anders les te hebben.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Daarna tijd om te chillen. Myrt lekker op stal, wij bij de BBQ en bingo. Wij wonnen de laatste ronde! Een heel gaaf hoofdstel. Deze moest natuurlijk zondag aan bij de dressuurwedstrijd.


Op zondag deed Lisa-Marie mee aan de B jeugd dressuur. Ze werd 2x eerste met 191 en 194 punten. Super gaaf!

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Daarna lekker over de hei wezen uitstappen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Wat hebben we genoten dit weekend!! Nu al zin in volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 21:33 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Skippy, knappe Door! Zeker een keer doen; working equitation. Ik vond dat echt super leuk! En Myrt ook!
Heerlijk dat je zo even lekker kan uitblazen na je werk bij je paardje.
Wat goed en leuk lekker naar buiten geweest. Knap paardenkind!
Leuk dat dressuur vanaf de grond hè? Ik heb zaterdag weer een clinic daarin. Mijn instructrice/staleigenaar doet de opleiding bij Greetje hakvoort.


Les erin heb ik al wel eens gedaan, in WE. We hadden toen geregeld dat iemand op stal kwam bij ons, mét materiaal. Ideaal! Dat was vorig jaar, en Doortje vond het super. Nu zet ik zelf op stal wel eens losse stukjes weg, zoals een brug, "L" van balken, poortje...
Ja, dressuur aan de hand is super! Meestal doen we daarna nog wel wat spelen hoor - maar niet als we les hebben uiteraard. Gisteren nog even lekker rond gerend door de bak samen na het werken aan de hand :D

Wat een onwijs gave foto's zeg! Myrt ziet er goed uit! Die eerste foto, heerlijk sjouwen daar! En wat een lol lijkt ze in het crossen te hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 06:11 



 
Profiel   

Lekker is dat spelen hè Skippy! Gaaf als je paardje dan mee doet. Myrt staat me meestal aan te kijken “moet dit”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 20:26 



 
Profiel   

Ziet er uit als een super geslaagd weekend! Leuk om zoveel verschillende dingen te doen. Leuk ook om dat met je bijrijder te doen, druk weekend voor Myrtle!
Ook wel eens leuk om te horen hoe 'de kenners' naar je paard kijken.

Ik heb vandaag weer gereden, ik had een vriendin gevraagd om een stukje te filmen omdat we de laatste maanden best vooruit zijn gegaan. Dus dat leek me wel eens leuk om zelf te zien. Alsof ze het wist, ze heeft de hele tijd als een soort hert rondgelopen. Rug weggedrukt, linkerschouder vastzetten. Alsof we niet al weken lekker rondrijden.
Nu staat ze vannacht zonder masker op de wei, dus als haar bui net als vandaag is zal ze morgen wel niet te pakken zijn. Heerlijk zo'n eigenwijs ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 21:23 



 
Profiel   

Pffff Lenexa, klinkt als een echte merrie. Hahaha.
Wel balen dat je net iemand hebt die komt filmen en dat het dan zo gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 21:28 



 
Profiel   

Stal_Fiore schreef
Lekker is dat spelen hè Skippy! Gaaf als je paardje dan mee doet. Myrt staat me meestal aan te kijken “moet dit”.


Ja echt heerlijk! Doortje is er meestal wel voor in. Die rent echt met mij mee enzo. Soms moet je die even temperen, anders heb je haar bijna in je nek hangen in haar enthousiasme! (Maar ze is zo tof daarin dat ze ook echt leuk is om kinderen/ tieners te leren hoe leuk grondwerk kan zijn, want Doortje maakt er zelf wel een spelletje van haha)

@Lenexa jeetje, dat is minder! Maar zo werkt dat he: jij denkt 'ow, iemand filmt', zij denkt 'er is iets anders dan anders', en dan gaat het minder... Boefje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 06:28 



 
Profiel   

Positief gezien: de filmpjes en foto's die ik nu heb kan ik zelf weer van leren. Ik zie namelijk genoeg wat ik zelf ook moet verbeteren. Wat kan je je aan jezelf storen als je dat dan op film terug ziet. Wat bij ons ook mee speelt is dat Roxy niet zo graag in de buurt is van andere paarden in de bak. Waardoor ze veel lastiger zal ontspannen en heel veel op de andere paarden/paard let. Waarschijnlijk doe ik dat ook wat natuurlijk ook niet helpt. En waar ik dan weer om moet lachen is dat alle foto's en filmpjes die gister zijn gemaakt kijkt Roxy ontzettend blij op. Er gaat rijtechnisch weinig goed, maar ze lijkt het zelf vooral heel gezellig te vinden.
Ik merk ook nog steeds dat ze na de osteopaat een kleine terugval heeft. Ze is echt weer schever dan daarvoor, vorige week ging ook niet zo lekker. Dat was na het eerste osteopaat behandeling ook, dus schijnbaar vind ze het lastig als alles weer los is.

Rox houdt vaak ook van spelen, dat rennen doen we niet zo vaak want ze wordt daar ook heel enthousiast van. Dan moet je wel een beetje opletten waar ze is, want ze galoppeert ongeveer tot in je broekzak mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 09:41 



 
Profiel   

Filmpjes kunnen zo fijn zijn! In de binnenbak film ik mezelf wel eens! Zet ik telefoon neer en gaan. Zo fijn!!

En spelen met door, super leuk!

Myrtl ging goed dit weekend las ik! Tof zon weekend!

Hier vandaag weer prima gereden. Gister zonder spoortje, mijn enkel wil dat eigenlijk niet en ik wil dat ze zonder t ook doet.
Maar mevrouw deed t vandaag gelijk weer beter met spoortje. Dan hoef ik veel minder been eraan en boos te zijn.
Op voltes komt ze altijd al mooi naar binnen met achterhand maar dat omzetten in travers is lastig. Rechtuit snapt ze niet goed.
Maar vandaag voelde ik op de rechterhand dat ze heel iets buiging door bleef houden!!! Zo trots!! Links nog niet maar dat is sowieso haar moeilijkere hand. En ik was zo trots!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 18:10 



 
Profiel   

[RIJ-ITP] Mijn trots, mijn goud aan het werk

Even spamen hoor :+:

[ img ]

Kijk dat voorbeentje..

Dat ik eerst 30 min de grootste discussie had met der laten we maar even achterwege :') Gekke merrie:

[ img ]


Hoe gaat het met de rest hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 20:03 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Wendy! Leuk als het een beetje op zijn plek valt, na wat overtuiging doet ze het toch even voor je!

Hier doen we al een paar dagen niks, dinsdag en donderdag gereden. Dinsdag liep ze al niet helemaal lekker toen vriendin kwam filmen en donderdag was het verzet bij het aandraven weer terug. Ook tijdens de draf op de rechterhand lijkt haar iets dwars te zitten. Osteopaat gesproken die vond het ook vreemd dat ze nu nog steeds ergens last van heeft, dus die komt dinsdagochtend haar toch weer even navoelen. Dus ze heeft lekker rust tot dinsdag en dan hoop ik dat de osteopaat iets vind zodat het verholpen kan worden..
Dus ze wordt nu vooral gekriebeld en bedolven onder de kusjes. Zolang ik de goede plekjes kriebel vind ze het goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 20:47 



 
Profiel   

Wauw Wendy, wat kan Kayenne lekker lopen!

Lenexa, wat naar! Hopelijk vindt de osteopaat wat. Sterkte xxx

Hier lekker rustig aan gedaan deze week, zo na het haflinger event.
Vandaag met rijden wat Myrt wat tegen de hand... kreeg haar niet echt los. Hopelijk dinsdag weer wat fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 21:16 



 
Profiel   

Hi, ik reageer niet zo vaak meer maar lees en kijk vooral jullie foto’s nog hoor!
Wheran en ik hadden vandaag ons laatste ritje samen. Afgelopen tijd veel lekkere buitenritjes gemaakt en nog wat sprongetjes genomen wat voor mijn doen ook eindelijk goed begon te gaan :))
Hier nog een beetje fotospam :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ga vast nog wel een keertje langs op stal om bij te kletsen en Wheran te zien. Ik vond het leuk om onze verhalen hier te delen maar voorlopig geen haflinger-verhalen meer voor mij. Blijf jullie wel volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 21:21 



 
Profiel   

Wat vervelend lenexa. Hopelijk dinsdag meer duidelijkheid!

Ja kayenne gaat wel lekker als ze dan uiteindelijk loopt haha.

Waarom laatste ritje met wheran? Dat heb ik denk ik even gemist. Ziet er wel heerlijk uit zo!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 21:32 



 
Profiel   

Lekker Lisanne, je foto’s zien er goed uit.

Je ging toch studeren? En daardoor geen tijd voor Wheran? Wel moeilijk denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 21:50 



 
Profiel   

Ja klopt, ik ga nu eerst twee maanden weg en daarna begin ik aan een nieuwe opleiding waarbij ik op kamers ga. Ik wist al sinds januari dat ik dan zou stoppen dus tot nu toe is het nog niet super moeilijk. Denk tijdens m’n opleiding wel want dan heb ik veder geen andere hobby’s meer maar dat zie ik dan wel :=


Laatst bijgewerkt door Lisanne_M op 17-06-19 06:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 06:33 



 
Profiel   

@wendy1987 en dan zeggen ze dat haffies niet kunnen showen :D

@lenexa: hopelijk vinden ze iets!

Doortje is de laatste ronde tandjes wisselen een het doen momenteel geloof ik. Ze blijft met haar tong wiebelen, is niet heel fijn aan het bit, en wil haar zijgangen niet pakken. Nou ja, dan maar eventjes paar dagen vrij, of wat spelen samen. Wordt ze ook niet slechter van!
We hebben paar dagen terug nog wel lekker gespeeld onder het zadel met moeilijke dingen, waaronder spelenderwijs wat halve arbeidspirouettes geprobeerd. Linksom vond ze dat écht heel moeilijk, maar rechtsom verbaasde ze me eigenlijk en deed ze dat best netjes! Nu dus even werk-pauze voor madame, heeft toch geen zin te gaan forceren als ze fysiek ergens tegenaan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 06:34 



 
Profiel   

Nou echt he, ik voel altijd wel dat ze zo ruim wegzet, maar nog nooit zo op de foto gezien! Lekker dier is het dan! Als ze nou nog meer kracht achter krijgt komt ze er wel! :+:
Hopelijk Doortje straks ook weer lekker bezig. Wel goed dat ze het aangeeft en jij daar mooi naar luistert! Ik ga morgenavond weer even aan de hand stoeien met der :))
Lisanne: Aah dat was het idd, je ging studeren. Lijkt me inderdaad raar als je straks "niets " meer hebt qua hobby/sport. Maar ook dat zal zijn weg wel gaan vinden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 13:43 



 
Profiel   

Lisanne, dan is zo’n pauze toch helemaal niet erg?

Ik heb voor vrijdag met een stalgenootje afgesproken om naar het strand te gaan in de avond. Super veel zin in!


Wat voor bitje rijden jullie je hafjes mee?

Ik heb voor Myrt een neue schule tranz. Vrij dun en scherp bitje. Met dressuur prima, loopt ze echt goed op. Enkel met buitenrijden en met springen kan ze zich behoorlijk sterk maken en dan vind ik dit bitje te scherp. Niet fijn voor haar mondhoekjes.
Ik zoek dus eentje waar ze niet door heen dendert, waarmee ik dus best wel wat te zeggen heb buiten, maar niet te scherp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 17:39 



 
Profiel   

Ik heb een soort happy mouth rubber bit. D trens ongebroken. Daar gaat ze opzich prima op. Wil dus wel bij ongebroken blijven in ieder geval. Ik twijfel nog wel eens of zo'n scholingsbit van KK nou wel of niet vriendelijk is. Daar heb ik er 3 van liggen... :') Maar wel meer hefboom door de tongboog. Verder gewone ringen dus daarin geen hefboom.

Ik reed daarvoor met een dubbel gebroken van KK. met speciale ringen, maar die is toen gestolen. En beetje duur om nieuw aan te schaffen dus toen wat lopen zoeken en nu dus rubber ongebroken die ik ook nog had liggen. (Ik heb denk 40 bitten liggen... :+ )

Edit: jou bitje opgezocht, is die dan scherper omdat die dun is? Want hij ziet er wel vriendelijk uit met gedraaid tussenstukje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 17:58 



 
Profiel   

Faitherr, wat rot dat ze eerst nog vervelender en gevaarlijker was aan de hand. Wel goed dat je nog steeds bezig bent om dat te corrigeren. Inmiddels je al verdiept in biotine?
Skippy, leuk zeg dat je les hebt in dressuur aan de hand. Heb je dat vaak? Merk je daar voordelen aan ohz?
Lenexa, mooie foto van Roxy! Fijn dat je les goed ging. Jammer dat bij jou draven aan de hand ook geen succes is. In de endurance is het een vereiste (vetgate) dus ik vind het onwijs belangrijk dat hij dat gewoon netjes kan. Leuk die verkoopfoto!
Faitherr, jammer dat ze de schuilstal niet in wilde!
Lenexa, wat leuk dat je op buitenrit bent geweest! Fijn dat ze zo braaf was. Dekje staat goed! <3
Margriet, wederom: jouw crossoutfit <3 Wat leuk dat je bijrijder dat zo stoer doet. Jammer van de twijfel op de waterbak, maar die andere hindernissen deed ze maar mooi! Ziet er goed uit. Leuk verslag van Haflinger Event! Ik wil ook volgend jaar, maar dan moeten ze het niet in het uiterste puntje van Noord-Brabant gaan organiseren. :') Je hebt hele mooie setjes ook. Tof dat je je bijrijder ook deze kansen geeft!
Lenexa, wat vervelend he, dat ze dat dan aanvoelen. Of eigenlijk dat je er zelf zo gespannen van wordt. Gelukkig is het heel herkenbaar!
Wendy, had ook al op je topic gereageerd maar ziet er goed uit! Dat sportlijntje ben ik stiekem ook wel een beetje heel erg jaloers op. :+
Lisanne, blijft jammer dat je afscheid moet nemen! Gelukkig kon je je er al lang op voorbereiden en ook goed afscheid nemen.
Skippy, een beetje vakantie is nooit erg! Wel balen van die onrust.
Margriet, ik heb een oudere dubbelgebroken KK Sprenger. Gelukkig geen problemen met remmen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 19:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 420 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen