Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Daphara’s Heilige Birmaantjes

 
Profiel   

Heerlijke fluffy bolletjes <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 05:36 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen, wij hebben er ook 3! Een broertje en zusje van 10 jaar oud en een meisje van 9. Heel veel ouder zal die helaas niet worden door haar problemen. Die andere twee zijn kerngezond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 05:44 



 
Profiel   

Ahhh die roze teentjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 18:25 



 
Profiel   

Aaah wat een heerlijk stel!


Hier ook 2 heerlijke heilige boontjes.

Allebei alweer 8 (de ene net en de ander bijna). Dobby komt bij MahaBodhi vandaan en Sjimmie bij het Aartsparadijs.

Word alleen af en toe GEK van de haren en haarballen haha maar ze zijn zo lief en leuk. Heerlijke beesten.

Erg leuk zo weer eens nestjes te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 19:20 



 
Profiel   

‘S morgens beneden komen, de kittens zoeken en ze zo vinden in een mandje in de vensterbank.

[ img ]


Of ‘s avonds op de bank en dat dit snoetje je aankijkt!

[ img ]


De kittens zijn heerlijk genieten in huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 19:17 



 

Ohhh dat snoetje is om te zoenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 19:36 



 
Profiel   

Teveel fluff, ik kan dit niet aan....... cuteness overdose <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 19:55 



 
Profiel   

Wat een geweldig stel. Zou er zo weer zin in krijgen! Onze Heilige Birmaan is in 2008 ingeslapen op de respectabele leeftijd van 19 jaar en we missen hem nog altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 20:05 



 
Profiel   

Daphara’s Abeltje 6 weken oud.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 14:25 



 
Profiel   

Awwwww <3 blijft hij wit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 14:49 



 

Daar zit iets roods in of zie ik het verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 16:29 



 
Profiel   

Volgens mij een Redtabbypoint. Een Birmaantje blijft nooit wit, ze krijgen altijd een point :)

Wat een knap nestje heb je weer zeg <3 <3 Zoooooo schattig die kleine pluisjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 17:13 



 
Profiel   

Te schattig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 18:17 



 
Profiel   

Limoen schreef
Volgens mij een Redtabbypoint. Een Birmaantje blijft nooit wit, ze krijgen altijd een point :)

Wat een knap nestje heb je weer zeg <3 <3 Zoooooo schattig die kleine pluisjes!


Dank je! Ik ben er ook dol op! En je hebt gelijk, de kleine op de laatste foto is een redtabbypoint, beter te zien op deze foto.

[ img ]


Zo het was een spannend weekje of eigenlijk 2 weken, maar ik denk dat we er door zijn. Bijna twee weken terug hadden twee kittens wat zachte ontlasting, daar krijg ik de bibber al gelijk van, dus meteen begonnen met extra probiotica en L-lysine, maar het mocht niet echt voldoende baten. De ene na de andere kreeg er last van, werd ook misselijk, overgeven en niet willen eten. Dus dan dwangvoeden met OR-ace en rijstebloem, veel meer werd niet verdragen op hun gevoelige maagjes.
Afgelopen zondag dan toch met 2 echt zieke kittens naar de dierenarts, hoewel ze nog redelijk te pas waren wist ik dat we op het kantelpunt zaten, als we niet zouden ingrijpen met zware medicatie, dan zouden ze mij er tussenuit glippen. Gelukkig vertrouwt mijn dierenarts mij, want beide kittens hadden geen koorts en waren niet uitgedroogd, omdat ik al een paar keer onderhuids vocht toegediend had en die ochtend beiden een ontstekingsremmer gegeven had.
Ze kregen van de DA onderhuids een antibiotica spuit en een ander prikje tegen de misselijkheid. Ik heb mijn voorraden voor thuis ook gelijk weer goed aangevuld, ook alle kittens thuis aan de AB pilletjes gezet en de kittens die toch nog eens misselijk werden zelf gespoten met antimisselijkheid. Gelukkig was de misselijkheid sinds dinsdag ook weer over.
Uiteindelijk heeft alleen het poesje met het zwarte bandje helemaal nergens last van gehad, maar of dat zonder AB ook zo was geweest...

Het is een heel ritueel om 2x daags alle kittens te voorzien van een pilletje, ze vinden mij steeds minder lief, maar dat gaat wel weer over! :+

Het was duidelijk een bacterie, want ze hadden een bijzonder gekleurde stink- en plakpoep, geen koorts, geen traanoogjes, geen blaasjes in de mond, geen virus. Normaal probeer ik in zo’n situatie de weerstand te verhogen met probiotica en het zo “natuurlijk” mogelijk op te lossen, maar ervaring leert wanneer het gevaarlijk wordt om niet zwaar geschut in te zetten. Ik ben niet dol op AB geven, maar gelukkig knappen de kittens nu razendsnel op en komen ze weer goed aan in gewicht.

Afijn, deze fase ook weer gehad, we maken deze week vol met de AB en dan weer over op een mix van probiotica en speciaal rauwvoer om de darmflora weer te herstellen.

Twee van de 8 zijn definitief gereserveerd, 3 zijn in optie en nog 3 beschikbaar, maar ik verwacht de komende weken nog wat vrijblijvende bezoekjes, dus komt vast goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 23:43 



 
Profiel   

Ik zie dat de foto nu ook eindelijk bij het voorgaande bericht staat, Bokt upload werkt dus weer. De hoogste tijd om jullie voor te stellen aan weer een volgend kitten. Daphara’s Zoet Zusje, een sealtortietabbypoint poesje en voorlopig gereserveerd voor een bevriende fokker.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Groepsfoto’s willen nog steeds niet echt lukken, altijd wel één die er moeilijk doet. :+
Maar goed, ze staan er min of meer alle 8 op.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 22:51 



 
Profiel   

<3 Hahahaha Simba is hierbij vergeleken een reus :')

Wat zijn ze cute <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 23:39 



 
Profiel   

Oh wat een pluizige schatjes <3
Ik wil ze allemaal knuffelen totdat ze niet meer kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 07:50 



 
Profiel   

Ik ga ze donderdag knuffen!!!

Project: vriendje voor Simba :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 08:48 



 
Profiel   

Leuk en lekker veel knuffelen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 09:08 



 
Profiel   

Oh wat een leuk topic....wat een zoetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 08:48 



 
Profiel   

Ik heb ze geknuffeld!!!! En ze zijn super leuk en lief. En super mensgericht, heel heel leuk :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 18:55 



 
Profiel   

Is je tas nog gecontroleerd bij het weggaan??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 20:10 



 
Profiel   

Ik had geen tas toen ik kwam, en wel een toen ik wegging :D

Niet tegen Daphara zeggen *\%/* :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 20:23 



 
Profiel   

Ahhhhh wat een heerlijke overdosis kroelbaarheid <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 16:19 



 
Profiel   

Ik heb nog 2 kittens uit de twee nesten die nog een “forever home” moeten vinden, maar ik denk dat ik er misschien één moet houden, of er moet een heel speciaal baasje voor hem komen die het aandurft (met medische achtergrond), maar dat zien we t.z.t. wel een keertje. Zijn andere potentiële baasjes heb ik af moeten zeggen, omdat zij al eens op een verdrietige manier een katje zijn verloren en ik ze dat niet aan wil doen. Ik verkoop bovendien geen kittens waarvan ik niet 100% de gezondheid kan garanderen.

Één van de katertjes heeft namelijk het probleem dat hij zich makkelijk verslikt. Als het gebeurt, dan gaat dat mij door alles heen, want het is zo sneu, maar ik heb inmiddels geleerd hem dan met rust te laten, omdat hij het zelf het beste weet op te lossen en binnen no time is het dan weer over. Tot nog toe zijn we 2x met spoed naar de dierenarts gereden (de eerste keer dacht ik dat ik hem zou laten inslapen), om daar vervolgens weer aan te komen met een super vrolijk kitten die niets laat merken en hebben we met de DA alleen een keelontsteking kunnen vinden, daarvoor krijgt hij antibiotica, maar we vermoeden een probleempje met zijn slokdarm.

Het is de hoop dat hij er overheen gaat groeien, maar de tijd zal het leren en tot dan blijft hij lekker hier wonen. Mocht hij eroverheen gegroeid blijken te zijn, dan gaan we nog contrast foto’s laten maken van zijn keel en slokdarm om alle eventuele afwijkingen uit te sluiten. Nu heeft dat weinig zin, omdat het probleem zich nog af en toe voordoet en een foto niets verandert aan de situatie, hij kan pas aan zijn slokdarm geopereerd worden als hij volwassen is en zelfs dan is het naar alle waarschijnlijkheid ook niet met een operatie op te lossen, of in ieder geval wegen de gigantische risico’s van een operatie niet op tegen de verbetering die het kan brengen.

Ik ben creabea bezig geweest en alle voerbakken in huis zijn in ieder geval verhoogd, zodat hij (en alle andere kittens met hem) altijd gestrekt moet eten en dat gaat al veel beter, sinds dien alleen heel af en toe een mini verslikking gezien, dat met twee keer herslikken is opgelost.
Voor nu is het ‘t meest gezellige en vrolijke kitten dat ik heb, hij groeit als kool sinds de voerbakken hoog staan, dus het heeft nu al positief effect.

[ img ]

Hij komt uit mijn A nest, ik wilde hem eerst Alex noemen, maar uiteindelijk is zijn bijnaam “Sjappie” geworden, dus ik denk dat ik maar de naam “Appie” op zijn stamboom laat zetten! :+

Dan hebben we nog Sproetje uit mijn Z-nest, Daphara’s Zomer Sproetje, zo’n lekker ding, heerlijke dame, super eigenwijs en ondernemend, maar als laatste over om een baasje te vinden. Komt vanzelf wel, we hebben nog een maand voordat ze überhaupt mogen verhuizen.

Jullie snappen vast wel waarom ze de naam “Sproetje” heeft gekregen! :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wie wordt daar nu niet verliefd op? <3 <3 <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen