Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 31 [ 760 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

 
Profiel   

Wat leuk! Probeer het te volgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 12:20 



 
Profiel   

Interessant topic! Volg ook! Ik heb ook nog een ex-renpaard gehad. Wat was hij superbraaf en een schat van een paard! Ik volg dus ook. :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 12:31 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen. Super interessant om te lezen. :))

Mag ik vragen hoe je in de rensport terecht gekomen bent en met je eigen volbloed in de rennen meedoet? Het lijkt me niet evident om hier als leek aan te beginnen. Stel dat ik denk 'hmm leuk, ik ga me een volbloed aanschaffen en doe lekker mee' kan dat zelfs? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 12:45 



 
Profiel   

Ik ben via de metworstrennen in Boxmeer al heel jong in aanraking gekomen met de rensport.
Met name als trainingsrijder werken/ helpen op stallen en een klein beetje als amateur jockey.
Iets met wel klein genoeg, maar niet licht genoeg :+

Theoretisch gezien zou je zelf ook mee kunnen doen. Je paard en jijzelf moeten dan wel voldoen aan een examen. Jij als eigenaar/trainer een theoretisch en praktisch examen en je paard een praktisch examen (theorie examen wordt natuurlijk een beetje moeilijk :P ).
Meeste mensen kiezen er daarom voor hun paard in training te zetten gezien er overal best wel veel kosten bij komen kijken.
Om rijk te worden moet je dus zeker niet aan de rensport beginnen want dan kom je bedrogen uit :o :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 13:12 



 
Profiel   

Maar zou het mogelijk zijn om als
trainigsruiter te rijden zonder dat je eigen paarden hebt in de rensport?
:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 13:35 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Maar zou het mogelijk zijn om als
trainigsruiter te rijden zonder dat je eigen paarden hebt in de rensport?
:)

Ja dat kan zeker.
Er zijn verschillende stallen waar ze regelmatig mensen zoeken of waar je stage kunt lopen.
Het is alleen niet zo eventjes opstappen en wegrijden.
Niet omdat een renpaard moeilijk is, maar ze zijn wel vlug in hun doen en laten en willen gewoon erg graag hard. Veel mensen zijn dit niet gewend dus er moet wel wat training aan vooraf gaan voordat een trainer bijvoorbeeld zegt nou kom maar mee op de baan trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 13:38 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Sunnda schreef
Maar zou het mogelijk zijn om als
trainigsruiter te rijden zonder dat je eigen paarden hebt in de rensport?
:)

Ja dat kan zeker.
Er zijn verschillende stallen waar ze regelmatig mensen zoeken of waar je stage kunt lopen.
Het is alleen niet zo eventjes opstappen en wegrijden.
Niet omdat een renpaard moeilijk is, maar ze zijn wel vlug in hun doen en laten en willen gewoon erg graag hard. Veel mensen zijn dit niet gewend dus er moet wel wat training aan vooraf gaan voordat een trainer bijvoorbeeld zegt nou kom maar mee op de baan trainen.

Toch maar eens kijken dan.
Ik ben gek op snelheid, en vlugge paarden zijn heerlijk, mits ze eerlijk blijven.

Hopelijk ben ik enkel niet te oud. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 13:42 



 

Ik zou er gewoon voor gaan, Sunnda! :D Mijn vorige werkgever was gek genoeg om mij aan te nemen na een berichtje in een FB-groep dat ik na mijn studie in de thoroughbred industry wilde werken, en als beginpunt graag renpaarden wilde leren rijden. Haar credo, en dat van mijn huidige en toekomstige werkgevers is: zolang je niet bang bent, kunnen wij je leren rijden. :)

Leuk topic ook, ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:00 



 
Profiel   

meer dan super interessant!! Ik volg heeel zeker ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:04 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ik zou er gewoon voor gaan, Sunnda! :D Mijn vorige werkgever was gek genoeg om mij aan te nemen na een berichtje in een FB-groep dat ik na mijn studie in de thoroughbred industry wilde werken, en als beginpunt graag renpaarden wilde leren rijden. Haar credo, en dat van mijn huidige en toekomstige werkgevers is: zolang je niet bang bent, kunnen wij je leren rijden. :)

Leuk topic ook, ik volg!

Leuk om te horen! :D
Ik heb de western geprobeerd nadat de dressuur wat saai werd, maar ik vind de westernpaarden altijd een beetje 'dood', daar had ik absoluut geen klik mee.
Dus ik loer nog steeds met een schuin oog naar de rensport, maar weet niet zo goed hoe te beginnen.
Maar facebook kan dus al een goed begin zijn :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 09:28 



 
Profiel   

Uitzicht op een stuk van onze gezamenlijke trainingsbaan.
Voordat er vragen komen deze is niet openbaar toegankelijk.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 10:49 



 
Profiel   

:wow: Heerlijk !
Ik ben maar een heel klein beetje jaloers :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 11:04 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook! Van kinds af aan al verliefd op de rensport. Sinds 2011 zelf ook in bezit van een ex-racer uit Engeland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 11:12 



 
Profiel   

Super interessant! Ik lees mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:40 



 
Profiel   

Vandaag maar weer eens naar het bos geweest.
Morgen zijn laatste snelwerk voor de koers.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 21:57 



 
Profiel   

Helaas liep Roi zijn koers gisteren anders als verwacht.
Hij was er helemaal klaar voor en na een rustige reis kwamen we aan op de baan waar hij nog een tijdje kon rusten in een box.
Klein uurtje voor de ren hem gaan poetsen en klaar maken en dan ziet hij er zo uit..

[ img ]

Vervolgens op naar de paddock om hem voor te stellen aan het publiek waar ook Gijs al klaar stond. (Voor degene die hem nog kennen, inderdaad DE Gijs die mijn roan pony's ook altijd reed)

[ img ]

[ img ]

Hij was heerlijk relaxed, dus verspilde geen energie.
Eigenlijk so far so good.

Roi liep ditmaal op een klein baantje in Sonsbeck dus dat betekende 2.5x rond.
De vlaggenstart was erg rommelig en zat hij nogal in het gedrang een beetje jammer, maar ok hij zat prima bij het veld.
Helaas in de laatste ronde werd hij onderuit gelopen waardoor hij bijna ten val kwam en viel hij dus helemaal weg en verloor de aansluiting met de voorste paarden.
Gelukkig kon Gijs hem nog net op de been houden waardoor we nog net het 5e prijzengeld mee naar huis konden nemen. Buiten een paar schaafwonden en wat stijfheid heeft hij er gelukkig niet meer aan over gehouden.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 19:56 



 
Profiel   

Ik kan daar zo kwaad om worden altijd, als je plat gereden word.

Wist niet dat je Lex ook zo goed kende, kleine wereld weer dit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 21:04 



 
Profiel   

Ik heropen dit topic omdat de TS graag een update wil plaatsen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-19 17:31 



 
Profiel   

Oeh leuk ben benieuw naar de update :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-19 17:42 



 
Profiel   

Ik open 'm weer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 19:27 



 
Profiel   

Zooo het heeft heel lang geduurt, maar nu dan eindelijk een update.
Inmiddels zitten we midden in het renseizoen en hebben we helaas koers technisch wel wat pech gehad.
Na Sonsbeck was de volgende koers op 6 mei op de Duitse renbaan Mülheim.
Een stuk groter baan als Sonsbeck, maar wel met een relatief korte rechte lijn wat Roi erg prettig vind.
Gijs zat weer in het zadel en alles leek tip top in orde.
Helaas kwamen we er net voor de koers achter dat er door een defecte startbox een vlaggenstart zou zijn. Niet zo erg zou je denken, maar dit heeft voor Roi toch een paar negatieve veranderingen.
1 daarvan is de startpositie, had hij eigenlijk startbox 2 dus perfect aan de binnenkant, stond hij nu met de vlaggenstart erg ver naar buiten. Daarnaast is het een feit dat de koers tijdens een vlaggenstart sneller gaat van huis uit. Ws de koers met 1500m al aan de korte kant voor hem, werd het nu dus helemaal een sprint. Dit is een manier van koersen die Roi niet echt ligt.
Ze gingen dan ook voor hem veel te hard weg en op het einde probeerde hij het nog wel, maar ondanks zijn versnelling zat er niet meer in als een 9e plaats.

[ img ]
[ img ]

Daarna stond op 18 mei een koers gepland over 2000m wederom in Mülheim, ditmaal een amateur ren.
Iemand had gevraagd of hij mijn paard in deze koers mocht rijden omdat hij er kwa gewicht voor deze man perfect in kwam en hij nog een rit nodig had om in Frankrijk te mogen rijden.
Aangezien ik van het motto ben je moet elkaar helpen als je kunt toegezegd.
Alles was er weer helemaal klaar voor, maar helaas kwam de ruiter tijdens een koers eerder op de dag ten val. Dit betekende dat hij niet meer mocht rijden. Het paard mag echter niet zomaar terug getrokken worden, dit omdat je met veel regels zit ivm een zeer groot weddend publiek zowel op de baan als online. Simpel uitgelegd als er minder paarden starten is het minder interessant voor wedders om te gokken en gaat de wedomzet dus omlaag. Dit is weer slecht voor de baan aangezien hier oa het prijzengeld van betaalt wordt. (Ok dit is even een hele eenvoudige uitleg van een vrij complex systeem).
In het kort kwam het er dus op neer dat als er een ruiter op de baan aanwezig ws Roi moest starten.
Nou die ruiter was aanwezig, alleen 1 klein probleem. De rijdster woog slechts 53 kilo en aangezien Roi met 71 kilo in de koers moest lopen werd dat dus bijna 20!! kilo dood gewicht.
Ik dacht dus dat mijn kansen compleet bekeken waren.
Zonder verwachting de koers in gegaan, maar ik weet niet waar die kleine het vandaan haalde maar de speed knop werd op het einde nog even aangezet. Resultaat een zeer knappe 6e plaats en nog net in het geld!

Daarna een koers gevonden op 10 juni waarin ik hem zelf kon rijden.
Helaas hebben we de baan nooit samen gehaald.
Ja hij in zijn uppie en ik te voet...... hoeveel pech kan je hebben!!
Een akkefietje richting de baan zorgde ervoor dat onze wegen zich scheidde en hij alleen de baan is gaan verkennen, waarna hij terug gerend is naar de stallen. En tja dan mag je niet meer starten :(
Ik baalde hier zooo ontzettend van! Eindelijk weer eens zelf in het zadel gebeurd er zoiets.
Ik ben er overigens met wat blauwe plekken, een gedeukt ego en wat schaafwonden goed vanaf gekomen en ook Roi had slechts een schaafwond en de dag er na wat stramme spieren.
[ img ]

Omdat hij dus uiteindelijk helemaal niet gelopen heeft heb ik hem opgegeven voor een koers aankomende zondag. Ditmaal een goed passende afstand in een gelijkaardige koers en op dezelfde baan als toen hij vorig jaar won. Ditmaal in het zadel de kampioensjockey van vorig jaar, dus fingers crossed dat hij nu eens zijn ware kunnen kan laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 19:57 



 
Profiel   

Gaaf topic. Leuk dat iemand eens laat zien dat er veel meer management achter zit dan lekker over een baan scheuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 20:13 



 
Profiel   

Gaaf om toch weer een update te lezen!

Balen dat je zelf uiteindelijk niet kon starten hopelijk lukt het in zn komende race ok eens wat winst te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 20:21 



 

Ach, wat een pech bij zijn laatste koersen! Fingers crossed voor een goed resultaat bij zijn volgende race!

Ik vind je silks en bijpassende hoofdstel trouwens wel echt episch. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 20:21 



 
Profiel   

Ik volg ook erg interessant om allemaal te lezen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 22:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 31 [ 760 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen