Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 20 [ 481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show jouw Groninger of kijk mee

 
Profiel   

HH gaat de hengst voor ons naar 'ons' dekstation brengen. Daar proberen met vers. Hebben wel afgesproken dat het sperma eerst bekeken moet worden voordat ik m'n merrie daarheen breng. Nette oplossing. Hopelijk werkt het, en anders gaat ze gezellig uit logeren bij Borre. Ik denk dat wanneer ze nu toch nog drachtig wordt van Boudewijn ik volgend jaar Borre gebruik. En anders andersom als Boudewijn z'n zaad ok is dan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 18:58 



 
Profiel   

Herdenking zonder extra kosten of mag je opnieuw aftikken? Wel fijn dat ze Boudewijn willen verplaatsen voor je.

Ik zag wel dat ze op Facebook plaatste dat er al 2 drachtig zijn met een scan van 60 dagen. Begin van het seizoen blijkbaar prima sperma. Je vraagt je dan af wat er gebeurt is dat het nu niet meer oké is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 19:56 



 
Profiel   

Ik weet dat er 2 andere merries gelijke cyclus hebben als mijn merrie. Ik denk dat hij teveel springt momenteel.

Nee hoeven niet nog een keer kwakkie te betalen gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 20:07 



 
Profiel   

Netjes opgelost door de hh. Maar 3 merries zou het probleem niet moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 20:10 



 
Profiel   

Zin in morgen. Ik doe.mee.met een clinic van patrick molenaar. Heb de vorige keer alleen gekeken en nu doe ik mee. Ben erg benieuwd. Vorige keer al heel veel geleerd van alleen het kijken .......

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 20:22 



 
Profiel   

Nou dat is inderdaad wel een net aanbod van de hh, ik hoop van harte dat het mag lukken nu. Een leuke hengst is het zeker.

Meisje2000 veel plezier!

In het kader van show je Groninger..wij hebben gisteren de B dressuur afgesloten met mooie winstpunten. Nu thuis lekker voorbereiden op de L1 en daar rustig in verder de rest van dit jaar.

[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 21:37 



 
Profiel   

Mooie plaatjes! Succes in de L1.

Nette oplossing van de HH Willemijn.
Opzich moet 3 merries t probleem niet zijn. Sommige rijpaard hengsten hebben er 100 meer tegelijk.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mijn bink was zo lekker aan het feesten van de week. Het is dan wel geen Groninger maar een Gelderse maar hij is wel echt een tank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 08:43 



 
Profiel   

Goed bezig Murosch! Fijn beeld zo.

Ijsje wordt al een enorme ijsberg, zijn vakantie doet hem goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 08:49 



 
Profiel   

Ik heb geen idee, blij dat de kennis hier zit :D
Toch raar dat twee maanden geleden de merries drachtig raakten en nu niet meer.

Knap paard die Ice.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 09:12 



 
Profiel   

Inderdaad heel apart. Maar misschien heeft hij iets gehad. Hopelijk nog gewoon raak

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 16:45 



 
Profiel   

Ze toont nu nog niet hengstig. Dus ik hoop een klein beetje, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat ze morgenochtend toch drachtig blijkt te zijn. Zo niet dan gaan ze kijken naar de kwaliteit. Is die slecht dan breng ik haar morgen of maandag naar Apeldoorn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 16:49 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Ik heb geen idee, blij dat de kennis hier zit :D
Toch raar dat twee maanden geleden de merries drachtig raakten en nu niet meer.

Knap paard die Ice.

De spermakwaliteit is 1 van de veterinaire criteria om voor goedkeuring als dekhengst in aanmerking te komen, het moet dus eerder goed geweest zijn. Zijn grootvader Bascal was tijdens zijn laatste dekseizoen in Wenum Wiesel al behoorlijk op leeftijd maar heeft toen nog iets van zes merries gehad die allemaal vlot drachtig waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 17:23 



 
Profiel   

MyChoise weet je al meer inmiddels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 10:47 



 
Profiel   

aadburg schreef
MyChoice schreef
Ik heb geen idee, blij dat de kennis hier zit :D
Toch raar dat twee maanden geleden de merries drachtig raakten en nu niet meer.

Knap paard die Ice.

De spermakwaliteit is 1 van de veterinaire criteria om voor goedkeuring als dekhengst in aanmerking te komen, het moet dus eerder goed geweest zijn. Zijn grootvader Bascal was tijdens zijn laatste dekseizoen in Wenum Wiesel al behoorlijk op leeftijd maar heeft toen nog iets van zes merries gehad die allemaal vlot drachtig waren.



Alle merrie in één cyclus drachtig van Bascal

Heb met een andere hengst wel meegemaakt dat alles terug kwam. Sperma zo goed als dood. Merries van gasten vertrokken en uiteindelijk later in het seizoen wel een “eigen” merrie drachtig van die hengst.

Tijdelijk dipje kan gebeuren, zegt gelukkig niet meteen iets over de toekomst van die hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 10:52 



 
Profiel   

Nee nog niks gehoord. Merrie staat bij dekstation. Hengst kom daarheen. De merries die wel drachtig zijn, zijn ook op deze manier geinsemineerd als ik het goed begreep. Dus er is hoop. En als je dat weet als hengstenhouder kun je er rekening mee houden. Dan zullen de meeste merries ook gewoon in een of twee keer drachtig raken lijkt me. Inmiddels dus wat blijer, maar toch weer een tijdje in spanning natuurlijk. Fingers crossed hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 12:56 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
aadburg schreef

De spermakwaliteit is 1 van de veterinaire criteria om voor goedkeuring als dekhengst in aanmerking te komen, het moet dus eerder goed geweest zijn. Zijn grootvader Bascal was tijdens zijn laatste dekseizoen in Wenum Wiesel al behoorlijk op leeftijd maar heeft toen nog iets van zes merries gehad die allemaal vlot drachtig waren.



Alle merrie in één cyclus drachtig van Bascal

Heb met een andere hengst wel meegemaakt dat alles terug kwam. Sperma zo goed als dood. Merries van gasten vertrokken en uiteindelijk later in het seizoen wel een “eigen” merrie drachtig van die hengst.

Tijdelijk dipje kan gebeuren, zegt gelukkig niet meteen iets over de toekomst van die hengst.


Tja, merries zijn met stress minder vruchtbaar, waarom een hengst niet? Hij was natuurlijk verhuisd naar een dekstation. Misschien toch wat stress van gehad. Kwakje minder goed. Kan natuurlijk zoveel redenen hebben. Het geeft mij goede hoop dat er andere merries al wel drachtig zijn. Dus het kán wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 12:59 



 
Profiel   

Goed nieuws! Melya is gisteren geinsemineerd. Sperma is nagekeken en is goed bevonden! Waarschijnlijk heeft hij gewoon een mindere week gehad qua gezondheid wat de kwaliteit even beïnvloed heeft. Sta nu naast deze knappe man dit bericht te schrijven. Het is echt een prachthengst en super super lief. Wij hebben er vertrouwen in dat Mel nu wel drachtig raakt :-)
Hengstenhouder heeft dit ook zeer netjes opgelost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 13:18 



 
Profiel   

[ img ]
M'n meisje staat lekker buiten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 13:34 



 
Profiel   

Fijn dat het sperma nu weer goed is zodat je bij je eerste keuze kan blijven. Fingers crossed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 14:34 



 
Profiel   

Goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 14:54 



 
Profiel   

Ah kijk, dat zou toch mooi zijn! Ik duim voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 14:59 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Goed nieuws! Melya is gisteren geinsemineerd. Sperma is nagekeken en is goed bevonden! Waarschijnlijk heeft hij gewoon een mindere week gehad qua gezondheid wat de kwaliteit even beïnvloed heeft. Sta nu naast deze knappe man dit bericht te schrijven. Het is echt een prachthengst en super super lief. Wij hebben er vertrouwen in dat Mel nu wel drachtig raakt :-)
Hengstenhouder heeft dit ook zeer netjes opgelost!


Dat klinkt goed !
Hopelijk dan toch volgend jaar een mooi veulen voor jullie !

Fallan trekt de hitte niet meer... die staat al de hele dag binnen in zijn schuilstal :
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 15:42 



 
Profiel   

Groot gelijk heeft ie! Het is niet te doen buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 17:37 



 
Profiel   

Het was ook echt belachelijk heet. Ik heb Snob gisteravond maar weer onder de slang gezet en nog even buiten gehad. Het is echt kiezen uit twee kwaden op zulke dagen.

Willemijn wat netjes van de HH en top dat je bij je 1e keuze kunt blijven, hopelijk is ze nu snel drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 07:03 



 
Profiel   

[ img ]
Ik hoop het ook! Maar ik heb er nu alle vertrouwen in. Er zat 65% beweeglijkheid in z'n kwakkie van van de week. Dat is ruimschoots boven de eis van het Groninger stamboek. Denk echt dat we net de pech hebben gehad dat ie ff niet fit was geweest waardoor het zaad even wat van mindere kwaliteit was. oliebol happens.
Er kwam nog wel een mooie verrassing voor mij uit de trailer. De moeder van m'n ruin! Echt zo gaaf! En met een knappe baby van Boudewijn aan de voet. Wat een knap veulen is dat! We hebben ook nog met Boudewijn gewandeld en dus kennis mogen maken. Ontzettend lief en braaf dier! Gewoon langs de merries lopen. Hij hinnikt even naar ze en dat was het. Mel stond gisteren lekker buiten en die keek heel verliefd vanachter het hek naar haar minnaar haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 08:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 20 [ 481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen