Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Le Formidable veulens 2020

 
Profiel   

Dit jaar de keus gemaakt om mijn merrie te laten dekken door de prachtige hengst Le Formidable:


[ img ]

Le Formidable is de hengst van mijn buurvrouw. Ik ken dit paard al vanaf de geboorte, dus het is super bijzonder dat mijn merrie volgend jaar een veulen krijgt van hem! aangezien mijn merrie Zaphir de vorige twee jaren beide keren drachtig was van een tweeling, was het dit jaar grote noodzaak om meerdere malen te scannen om te voorkomen dat er weer een tweeling op zou zitten.

Afgelopen zaterdag heb ik te horen gekregen dat alles goed zit en dat het hartje klopt. De uitgerekende datum is 17 april 2020.

[ img ]

Zijn er meer bokkers die een Le Formidable veulen verwachten? ik zou het leuk vinden als jullie mee kletsen over de vooruitgangen van de merries :j en dan straks natuurlijk de leuke foto's van de prachtige kindjes van Le Formidable *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 18:15 



 
Profiel   

ik hoorde dat hij heel goed bevrucht, mijn hengstenhouder had ze allemaal in een keer drachtig van hem, ondanks dat hij zich suf dekt.

Vind het een super aparte hengst en heb het echt overwogen, maar toch voor een ander gekozen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 10:50 



 
Profiel   

jaa dat hoorde ik ook inderdaad! ik moet zeggen dat mijn merrie de vorige twee keren beide keren er twee keer over moest doen om dragend te worden. bij Le Formidable was het in 1x raak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 12:41 



 
Profiel   

Mijn merrie is helaas tot 3x toe niet drachtig geworden van Apache en gaan komende week dus nog 1 keer proberen maar dan met Le Formidable :)

Klinkt iedergeval veelbelovend dat hij goed lijkt te bevruchten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 17:44 



 
Profiel   

oww wat leuk dat je voor Le Formidable gekozen hebt! *\o/* heb je misschien een foto van je merrie? zou je het leuk vinden om de vooruitgangen met insemineren (en eventuele dracht) hier in dit topic te delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 17:47 



 
Profiel   

Dit is van vorig jaar met haar veulen van In Style
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En hier was ze nog in shape, helaas door een blessure niet meer intensief te rijden, dus op het moment maken we alleen nog wat stapritjes over de weg :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Daarnaast heeft ze al 2 wat oudere nakomelingen lopen.
Eentje van Valeron(2010) die in Engeland klaargestoomd wordt voor de PSG en een van Apache(2011) die hier in Nederland InterI startgerechtigd is. Amazone heeft er echter voor gekozen om hem in de young riders uit te gaan brengen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 17:54 



 
Profiel   

wauw prachtige merrie!! sow dan heeft ze goede baby's gemaakt zeg! hoe oud is ze en in welke regio woon je als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:02 



 
Profiel   

Mijn merrie is nu 13, ik woon zelf tussen Delft en Zoetermeer(ZH) maar mijn merrie staat op het moment vlak onder Amsterdam in Abcoude

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:04 



 
Profiel   

okee leuk! ik zou het heel leuk vinden als je me op de hoogte houd in dit topic! hopelijk melden er meer mensen die een nakomeling van Le Formidable verwachten.

toevallig ga ik volgend weekend met mijn buurvrouw (de eigenaresse van Le Formidable) naar de veulenkeuring. We nemen onder andere de volle zuster van Le Formidable mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:37 



 
Profiel   

Ja zal ik doen, super leuk!
Hoop dat ze drachtig wordt want anders ben ik wel erg teleurgesteld als ik volgend jaar geen veulentje kan verwelkomen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 19:03 



 
Profiel   

Ze wordt morgen geinsemineerd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 18:49 



 
Profiel   

jaaa spannnenddd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 07:54 



 
Profiel   

Drachtig gescand vanmorgen!! :D
Helaas wel een tweeling en het is nog niet gelukt om 1 vruchtje af te knijpen, morgen nog eens proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 11:42 



 
Profiel   

jaaaa gefeliciteerd!! hopelijk lukt het vandaag om een vruchtje af te knijpen! hou me op de hoogte

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 07:01 



 
Profiel   

Gelukt! :D
Woensdag wordt ze nog eens gescand om te kijken of alles goed gaat, ze heeft preventief regumate en ontstekingsremmer gekregen dus als dat nu niet goed gaat...

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 08:41 



 
Profiel   

jaaaa super leuk!!! als ik binnenkort bij Le Formidable ga kijken dan maak ik wel een foto!

ik zou het leuk vinden als je de vorderingen van je merrie blijft posten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 08:44 



 
Profiel   

Ik vind het een erg aansprekend dier :j Het is dat ik zelf liever een springpaard fok :P
Heb zijn verrichtingen wel gevolgd via een collega. Het is het paard van haar schoonzus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 08:45 



 
Profiel   

Wat bijzonder om met een hengst te dekken die je al vanaf veulen kent.

Het is inderdaad een waanzinnig mooie hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 08:54 



 
Profiel   

Ik volg gewoon omdat ik reuze benieuwd ben naar zijn nakomelingen. Kan hem zelf niet gebruiken op onze merrie maar was vanaf de eerste bezichtiging overtuigd van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 09:04 



 
Profiel   

leuk dat jullie volgen! ik zal eens opzoek gaan naar veulen foto's van Formi. ik ben zelf ook enorm benieuwd naar zijn nakomelingen. ik hoop dus stiekem dat er meer bokkers zich gaan melden die een veulen fokken van Formi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 10:26 



 
Profiel   

Het wordt nog spannend bij ons.. Na het wegknijpen van 1 van de 2 vruchtjes is nu 5 dagen later het vruchtje dat er nog zit raar van vorm... Niet mooi rond maar een soort bobbel...
Maandag wordt ze nog eens gescand en hopen dat het zich verder gewoon goed ontwikkelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:35 



 
Profiel   

oww jeetje.. hopelijk blijft het vruchtje mooi zitten en gaat het goed groeien! was dit de laatste poging die je zou proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:38 



 
Profiel   

Le formidable is al uit de dekking gehaald he nu voor het verrichtingsonderzoek.. Hadden hiervoor al 3x apache geprobeerd en ik vind het nu ook al wel erg laat..
Dan liever weer volgend jaar als het mis gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:45 



 
Profiel   

Vrucht was zeker 2 keer zo groot geworden :) Gaat dus de goede kant op

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 12:44 



 
Profiel   

jaaa dat is goed nieuws!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 07:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen