Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 
Profiel   

Ik wilde eigenlijk geen topic openen, maar ik wordt er gek van en misschien hebben jullie tips? :o

Ik les nu sinds december bij een rijschool, ben er blanco ingestapt. Een pakket van 40 (uurs)lessen + examen genomen, want 40 lessen verwachtte ik wel nodig te hebben. Inmiddels zit ik op 38 lessen en ik merk gewoon dat ik al een aantal maanden op hetzelfde level blijf hangen. Het gaat goed, maar nog niet goed genoeg om op examen te gaan. We moeten gewoon nog wat puntjes op de i zetten en de afwerking een beetje bijschaven.

Maar echt vooruit gaat het voor mijn gevoel niet. Mijn rijschoolhouder heeft ook geen een keer aangegeven op hoeveel lessen ik zat, dus ik schrok behoorlijk toen ik erachter kwam dat ik nog maar 2 lessen van mijn pakket over had. Dus toen besloot ik om even een gesprek aan te knopen over de voortgang. Iedereen in mijn omgeving zegt altijd dat het makkelijk 2 maanden kan duren voordat ik echt op examen kan bij het CBR dus het examen nu vast inplannen lijkt me logisch. Bovendien heb ik dan een doel om naartoe te werken. Dan zal ik wat extra lessen moeten nemen en echt even goed mijn best moeten doen.

Maar daar was mijn rijschoolhouder niet helemaal van gediend geloof ik, ik kreeg nogal een felle reactie dat ik absoluut nog niet op examen kon gaan. Want een examen is bedoeld om te slagen en die kans heb ik momenteel nog zeker niet. Ik moest volgens hem een tussentijdse-toets gaan volgen (weer dikke 160 euro) en dan zouden we wel weer even 'verder kijken'. Maar ik heb op het moment gewoon geen geld om zon tussentijdse-toets te gaan nemen. Ik heb wat geld gespaard om nog wat extra lessen te nemen en denk dat dat veel effectiever zal zijn dan zo'n proefexamen. Heb dit ook uitgelegd maar hij doet hier niks mee. Heb ook gevraagd hoeveel extra lessen hij denkt dat ik nodig zal hebben en toen zei hij dat ik nog wel zeker 10 extra lessen nodig zou hebben.

Nu inmiddels een maand verder. Heb 1 keer les gehad tussendoor en wilde toen het even erover hebben maar hij had nogal haast want hij had een afspraak. (Hij had niet eens tijd om even een nieuwe les in te plannen :+) Het contact loopt erg moeizaam. Als ik een les wil inplannen wordt die vervolgens 2 keer verzet omdat het ineens niet uitkomt bij hem. En het duurt wel een dag of soms 2 voordat ik een reactie op mijn appjes krijg. Ik heb nog 2 lessen en een examen bij hem gepland staan. Het liefst zou ik nu gewoon overstappen naar een andere rijschool maar dan gooi ik bijna 300 euro weg dus dat doe ik niet. Nu weet ik gewoon even niet meer wat ik ermee aan moet. Heb al een paar keer geprobeerd een gesprek aan te knopen wbt mijn voortgang maar dat gaat gewoon bijna niet.

Nu is het zo dat als ik echt nog een stapel lessen nodig zou hebben en het niet goed zou gaan, ik zonder te mokken naar hem zou luisteren. En klaar voor examen ben ik nu ook nog niet, maar ik heb zeker geen 10 extra lessen nodig. Ik heb met mijn vader en mijn vriend een stukje gereden zodat een buitenstaander het kan beoordelen en die hadden ook zoiets van, eerder de helft.

Een vriendin van me heeft hier ook gelest en die gaf aan ongeveer hetzelfde probleem gehad te hebben, zij was haar leskaart kwijt waardoor de rijschoolhouder zonder iets aan te geven haar door heeft laten lessen buiten haar pakket om. Daardoor was ze flink wat geld kwijt.

Nu weet ik gewoon even niet meer wat ik ermee aan moet. Ik wil gevoelsmatig niet eens meer bellen of appen met hem want het contact gaat zo ontzettend moeizaam.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:25 



 

Pakket afmaken: examen eisen dus. En dan andere rijschool zoeken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:27 



 
Profiel   

Maar je bent nu dus al 3/4 jaar bezig met lessen??? En in die tijd heb je maar 38 lessen gehad? Hoeveel tijd zit er dan tussen je lessen in? Ik schrik hier echt van. Normaliter krijg je elke week les en dan schiet het aardig op. Ik zou zsm naar een andere school gaan.

Ik zelf ben ook gewisseld van rijschool omdat ik bij die school ook een jaar heb gedaan om 20 lessen te krijgen. In die 20 lessen heb ik naar de examenstad gereden (20 min) daar een rondje gereden en weer terug. Dat was dan dus mijn uur les. Nooit de bijzondere verichtingen gehad en ook veel geld weggegooit bij haar.

Alstjeblieft ga weg bij die rijschool. Dat kost je nu dan ongeveer 300€, maar als je daar blijft zal het je nog veel meer tijd en geld kosten als ik het zo hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:39 



 
Profiel   

xxSaschaa schreef
Maar je bent nu dus al 3/4 jaar bezig met lessen??? En in die tijd heb je maar 38 lessen gehad? Hoeveel tijd zit er dan tussen je lessen in? Ik schrik hier echt van. Normaliter krijg je elke week les en dan schiet het aardig op. Ik zou zsm naar een andere school gaan.

Ik zelf ben ook gewisseld van rijschool omdat ik bij die school ook een jaar heb gedaan om 20 lessen te krijgen. In die 20 lessen heb ik naar de examenstad gereden (20 min) daar een rondje gereden en weer terug. Dat was dan dus mijn uur les. Nooit de bijzondere verichtingen gehad en ook veel geld weggegooit bij haar.

Alstjeblieft ga weg bij die rijschool. Dat kost je nu dan ongeveer 300€, maar als je daar blijft zal het je nog veel meer tijd en geld kosten als ik het zo hoor.


Nee met 3/4 bedoelde ik driekwart ;) Driekwart jaar dus.

Ik vind het lastig want heb op het moment gewoon geen geld om bij een andere rijschool te gaan lessen. (Arme student |( |( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:42 



 
Profiel   

Waar lees jij 3/4 jaar? Ik lees 'in december begonnen'..

Maar inderdaad, pakket afmaken en examen eisen. Geen extra lessen bij deze rijschool en dan lina direct naar een andere rijschool. Neem ook ergens een proefles en leg je verhaal voor hoe t bij deze gegaan is en waar je tegenaan loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:44 



 
Profiel   

Ik ben het eens met wat Hanafubuki zegt
Dat examen heb je nu al voor betaald dus dat zou ik gewoon hier doen, ook al haal je het niet.
En ik zou nu al vast lekker op zoek naar een nieuwe rijschool voor je nog meer geld bij deze weg gaat gooien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:44 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
xxSaschaa schreef
Maar je bent nu dus al 3/4 jaar bezig met lessen??? En in die tijd heb je maar 38 lessen gehad? Hoeveel tijd zit er dan tussen je lessen in? Ik schrik hier echt van. Normaliter krijg je elke week les en dan schiet het aardig op. Ik zou zsm naar een andere school gaan.

Ik zelf ben ook gewisseld van rijschool omdat ik bij die school ook een jaar heb gedaan om 20 lessen te krijgen. In die 20 lessen heb ik naar de examenstad gereden (20 min) daar een rondje gereden en weer terug. Dat was dan dus mijn uur les. Nooit de bijzondere verichtingen gehad en ook veel geld weggegooit bij haar.

Alstjeblieft ga weg bij die rijschool. Dat kost je nu dan ongeveer 300€, maar als je daar blijft zal het je nog veel meer tijd en geld kosten als ik het zo hoor.


Nee met 3/4 bedoelde ik driekwart ;) Driekwart jaar dus.

Ik vind het lastig want heb op het moment gewoon geen geld om bij een andere rijschool te gaan lessen. (Arme student |( |( )


Oh oeps :')
Snap dat je weinig geld hebt, maar als je geen geld hebt om naar een andere rijschool te gaan hoe ga je dan voor meer lessen betalen bij de rijschool waar je nu zit?

Mag ik vragen wat je tot nu toe allemaal al hebt geleerd? Dus kijktechnieken, parkeren, snelweg enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:45 



 
Profiel   

Cynn schreef
Waar lees jij 3/4 jaar? Ik lees 'in december begonnen'..

Maar inderdaad, pakket afmaken en examen eisen. Geen extra lessen bij deze rijschool en dan lina direct naar een andere rijschool. Neem ook ergens een proefles en leg je verhaal voor hoe t bij deze gegaan is en waar je tegenaan loopt.


Eerst stond er 3/4 jaar volgensmij, maar bedoelde ze dus 3kwart jaar mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:45 



 
Profiel   

Ja klopt, ik heb dat even veranderd want zag zelf ook dat het waarschijnlijk verwarrend was. :')

Tot nu toe heb ik vrijwel alles wel geleerd, behalve het echt goed oefenen van de bijzondere verrichtingen. En dat is dan ook hetgeen waar ik tegenaan loop. We oefenen het soms wel maar niet op de goede manier denk ik? Er zit niet echt progressie in. Dan oefenen we in een les 2 keer het fileparkeren en dan gaan we weer verder.

Qua betalen, als ik hier nog 5 lessen zou nemen en dan op examen zou gaan en zou slagen zou me dat 200 euro extra kosten. Als ik naar een andere rijschool ga heb ik ook minimaal die 5 lessen (dus ook ong 200 euro) nodig, én moet ik een examen (250 euro) weer kopen. Dus dan zit ik al gauw op 500 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:54 



 
Profiel   

Wachttijden bij cbr zijn op dit moment heel lang (bij zowat elke regio) ik heb vorige week na mn tussentijdse toets (wel aan te raden) mijn examen aangevraagd, de eerste beschikbare datum was in oktober!

Bij mijn rijschool is het ook alles behalve soepel gegaan, nu wilde mijn rijinstructeur mij elke week laten lessen tot mijn examen, aka nog 20 á 25 lessen, ik heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat dat niet helemaal mijn idee was, op het cbr zeiden ze tijdens mijn tussentijdse toets dat ik al bijna op het niveau van examen zat

Kortom, mijn advies, sterk in je schoenen staan en nogmaals vragen naar examen! 40 lessen is een mooi aantal lessen, slecht zul je niet rijden, laat je niet wijsmaken dat je absoluut nog niet klaar voor examen bent, 9 vd 10 keer valt dat hartstikke mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:54 



 
Profiel   

Zeggen tegen rij instructeur dat je de komende lessen enkel wilt focussen op bijzonderdere verrichtingen. :)

Jij bent klant en dan mag je gerust aangeven waar jouw gevoel zit waar je extra tijd aan moet besteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 10:58 



 
Profiel   

Als ik dit zo lees komt het over dat je rijschool bang is voor zijn slagings percentage ;)

Zou zeker je examen opeisen en die als je tussentijdse toets doen. Alle ervaring heb je dan mee voor nog een examen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:01 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met vragen of je je geld van niet afgenomen lessen en examen terug kan krijgen, zo niet zo snel mogelijk examen doen en anders naar een andere rijschool.
Verteld je instructeur op de terugweg nooit hoe de les gegaan is en wat je aandachtspunten zijn?
TTT zou ik zeker niet doen maar ik laat leerlingen nooit een TTT rijden, proefexamen kan ik zelf ook wel rijden

De wachttijden vallen op dit moment overigens heel erg mee hoor dus laat je niet gek maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:02 



 
Profiel   

Wat ik zou doen:
- het examen aanvragen
- de laatste 2 lessen besteden aan bijzondere verrichtingen
- na het examen, geslaagd of niet, deze rijschool verlaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:16 



 
Profiel   

Polly schreef
Ik zou beginnen met vragen of je je geld van niet afgenomen lessen en examen terug kan krijgen, zo niet zo snel mogelijk examen doen en anders naar een andere rijschool.
Verteld je instructeur op de terugweg nooit hoe de les gegaan is en wat je aandachtspunten zijn?
TTT zou ik zeker niet doen maar ik laat leerlingen nooit een TTT rijden, proefexamen kan ik zelf ook wel rijden

De wachttijden vallen op dit moment overigens heel erg mee hoor dus laat je niet gek maken.


Hij vertelt vaak wel wat de aandachtspunten zijn, maar dan houd het daar ook bij op. Voor mij gevoel kijkt hij totaal niet naar de lange termijn waar we aan moeten werken, maar kijkt hij echt puur van ´nou vandaag ging het zus en zo, probeer de volgende keer nog even hierop te letten´

En ik had misschien zelf ook eerder aan de bel moeten trekken, want ik vond het al de hele tijd opmerkelijk dat we het nooit echt over de toekomst hadden, of over op hoeveel lessen ik nou zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:21 



 
Profiel   

Ik heb volgens mij 45 lessen gehad, misschien zelfs meer... Iedereen is verschillend... Dus maak je daar vooral niet druk om.

Ik kreeg wel de keuze, wel of geen tussentijdse toets, ik wilde geen ttt. Ben de tweede keer ook pas geslaagd. Niet zo zeer daardoor, want mijn bijzondere verrichtingen waren allemaal goed.

Wat ik wel heel helder voor ogen heb gekregen is dat je jezelf in de auto ALTIJD overschat op het moment dat je nog aan het rijlessen bent. Je hebt het gevoel dat je al heel veel kan, maar in de praktijk valt het tegen. Vergeet niet dat je echt heel specifiek moet spiegelen en kijken op je examen. Dat zien je ouders met misschien wel 30+ jaar rijervaring echt niet hoor... :n

Om dit even te verduidelijken, ik ben in 2009 geslaagd voor mijn rijbewijs, in 2017 heb ik mijn E gehaald en in de lessen viel meteen heel erg op dat ik totaal niet meer spiegelde en keek zoals ik het voor mijn B heb geleerd!!! Die dingen vervallen gewoon echt heel erg snel.

Ik zou gewoon mijn laatste lessen rijden daar en een examen of ttt (als je je bijzondere verrichtingen goed doet, hoef je die niet meer op je examen te doen) en dan naar een andere rijschool gaan. Maar onthou dat het echt heel erg goed zo kan zijn dat je daar ook nog weer 20 lessen moet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:27 



 
Profiel   

Ik zou gewoon bij een andere rijschool een paar losse lessen nemen. Daarna de 2 lessen opmaken bij je huidige rijschool en zeggen kijk eens hoe ik vooruit ben gegaan. Dan examen doen via de huidige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:27 



 
Profiel   

djoeka schreef
Ik zou gewoon bij een andere rijschool een paar losse lessen nemen. Daarna de 2 lessen opmaken bij je huidige rijschool en zeggen kijk eens hoe ik vooruit ben gegaan. Dan examen doen via de huidige.


Er zullen weinig rijscholen zijn die gaan meewerken om het slagingspercentage van een concullega te gaan opkrikken hoor.
Gewoon geld terug vragen en wegwezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 11:39 



 
Profiel   

Als die bijzondere verrichtingen dan nog lastig zijn kun je dan niet met je vader en/of vriend niet eens oefenen op een (afgesloten terrein) ofzo.
Haal een paar pionnen bij de action/decathlon en je kan zat oefenen.

Verder zou ik ook de aanvraag voor examen doen en als je zakt (wat dan heel zuur is) naar een ander.

Ik heb trouwens net zoveel lessen gehad en ook ik heb niet zo heel veel bijzondere verrichtingen geoefend.
Ik had wel een TTT omdat die toen in het pakket zat (was volgens mij ook iets nieuws toen, 20 jaar terug) en die had ik heel netjes gereden. Examen met vlag en wimpel gehaald..en toen eindelijk verlost van die lessen...vond het helemaal niks :D
Maar ik had zo te horen aan jou wel een veel betere instructeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 12:02 



 
Profiel   

Voor mijn gevoel zit jij gewoon niet bij de juiste rijschool.
Het zou best kunnen dat je nog niet klaar bent voor een examen, zeker als je zelf aangeeft nog niet zo goed te zijn in bijzondere verrichtingen, dan zak je waarschijnlijk sowieso daarop als je nu examen gaat rijden, maar dan kan je instructeur dat wel inzichtelijker maken.

Toen ik nog rijlessen had kreeg ik ook een soort raport waarin stond hoever ik was qua progessie en wanneer ik bv welke bijzondere verrichtingen gedaan had. Het is niet bar veel maar maakt wel iets meer inzichtelijk waar je nog aan moet werken en hoeveel je nog moet leren.
Denk dat je op dit moment niet gebaat zou zijn bij een tussentijdse toets. Je instructeur geeft aan dat je nog niet klaar bent voor een examen en zelf zeg je nog niet alle bijzondere verrichtingen te kunnen uitvoeren dus vrijstelling ga je waarschijnlijk ook niet krijgen.
Als je nu een tussentijdse toets gaat doen krijg je een soort second opinion welke waarschijnlijk alleen bevestigd wat je al weet en dat is zonde van je geld.

Ik zou je lessen bij je huidige rijschool af maken en duidelijk aangeven dat je nu vooral wilt concentreren op bijzondere verrichtingen zodat je die alvast goed beheerst. Mocht je dan nog geen examen doen dan inderdaad overstappen op een andere rijschool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 12:07 



 
Profiel   

Ik zou ook examen eisen. En als hij weigert, omdat hij bang is voor zijn percentage zou ik zeggen, “dan maak van dat examen in het pakket maar een tussentijdse toets”.

Eisen dat je krijgt waarvoor je betaald hebt. Ik vond zelf een TTT wel prettig en wellicht gaan de bijzondere verrichtingen in 1 keer goed en hoef je daar op het examen niet meer druk over te maken. Eis dan ook dat je die overige twee lessen daar extra op focussen.

Op die manier is je geld niet helemaal weggegooid.

En dan een andere rijschool zoeken, want deze vent klinkt wel heeeel laks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 15:37 



 
Profiel   

Ik ben pissig.
Zondagavond kreeg ik even last minute een appje dat de les dinsdag toch niet zo goed uit kwam, hij vroeg of ik nog een andere dag kon, dus ik gaf aan woensdag en donderdag ook nog te kunnen.

Gewoon nog steeds geen reactie. :+
Heb er maar een vraagteken achteraan gegooid.
Ik kan hier echt helemaal niks mee.. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:26 



 
Profiel   

Waarom appen? Gewoon bellen en zeggen waar het op staat...

"Moet je luisteren, ik wil binnen een half uur een nieuwe lesafspraak, en anders wil ik het geld voor mijn resterende lessen + examen terug en zoek ik een andere rijschool."

En noem meteen een bedrag, zoek de kosten van het examen op minder dit op het pakket en dan de lessen in je pakket delen en de resterende lessen bij de kosten van het examen op tellen.

Uiteraard zegt hij dan dat dat niet zomaar kan. Dan zeg jij: "Prima, dan plan je maar een examen voor me in én die laatste lessen en dan ben ik daarna vertrokken :evaw: "

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:30 



 
Profiel   

Whaha zo assertief ben ik niet :')

Maar het is eigenlijk wel wat ik moet doen ja.. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:38 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Whaha zo assertief ben ik niet :')

Maar het is eigenlijk wel wat ik moet doen ja.. :


Even een paar traantjes van angst laten en dan bellen. :) Wat zal je waanzinnig trots op jezelf zijn.

En ohja, als je dan uit frustratie begint te huilen is dat ook niet erg. Dat heb ik wel eens, zo boos zijn dat er tranen komen. Verontschuldig je niet maar zodra hij er over begint zeg je: "Zal ik even voor mezelf denken? Ik ben gewoon ontzettend boos op jou!"

:(:)

Komt wel goed hoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen