Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Whaha zo assertief ben ik niet :')

Maar het is eigenlijk wel wat ik moet doen ja.. :


Mooi moment om het eens te proberen. Die rijschool neemt zo ook een loopje met je. Je mag best zeggen waar het op staat. Bel op, zeg dat je niet akkoord gaat met deze manier van afspraken maken en dat je je overige lesgeld terug wil hebben.
Zou zeker geen extra lessen meer aanhalen hier omdat jij ook geen vertrouwen meer in de rijschool hebt. En anders die laatste twee lessen opmaken en examen plannen. Daarna wegwezen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:42 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Shaggy09 schreef
Whaha zo assertief ben ik niet :')

Maar het is eigenlijk wel wat ik moet doen ja.. :


Even een paar traantjes van angst laten en dan bellen. :) Wat zal je waanzinnig trots op jezelf zijn.

En ohja, als je dan uit frustratie begint te huilen is dat ook niet erg. Dat heb ik wel eens, zo boos zijn dat er tranen komen. Verontschuldig je niet maar zodra hij er over begint zeg je: "Zal ik even voor mezelf denken? Ik ben gewoon ontzettend boos op jou!"

:(:)

Komt wel goed hoor!


Ja ik kan ook echt uit woede gaan janken. :') Zo poedersuiker altijd.. Heeft me vaak in de weg gestaan.

Ik heb besloten dat ik af wacht tot vanavond, als ik dan nog geen reactie heb ga ik bellen. Desnoods met m'n pa erbij in de buurt als 'backup' :o Voel me net een klein kind hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:48 



 
Profiel   

Beter voor jezelf opkomen TS :)

Ik ben na drie keer zakken ook van rijschool gewisseld, dat had ik veel eerder moeten doen.

M'n eerste instructeur was een aardige man hoor, maar hij was voor mij net te 'soft'. Ik had meer duidelijkheid nodig. Zo ben ik drie keer gezakt, maar niet op een duidelijke fout, het was het gewoon net niet. Toen m'n instructeur na de derde keer toegaf dat hij het ook niet wist, ben ik viavia aan een andere rijschool/instructrice gekomen :).

Zij was zo veel duidelijker, ze kon precies zien waar het allemaal misging. Toen heb ik nog een paar lessen bij haar gehad, en toen ben ik geslaagd :).

Moraal van het verhaal; pak je biezen en ren :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 14:51 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Whaha zo assertief ben ik niet :')

Doe je net alsof het een bokker is.
Want hier ben je wel assertief, dus je kan het wel ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 18:48 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Shaggy09 schreef
Whaha zo assertief ben ik niet :')

Doe je net alsof het een bokker is.
Want hier ben je wel assertief, dus je kan het wel ;-)


:') :') :')

Ik kwam er net achter dat hij gister jarig was dus daarom misschien late reactie? Maargoed dan nog zeer onprofessioneel om dagen lang niks te laten weten.
Ik ga 'm morgen bellen want ben er nu wel klaar mee.

Edit: Echt net 2 seconden geleden een appje gehad of ik morgen om 16:00 kan.
Dus ga dat nu doen en aangeven dat hij het examen moet inplannen, als hij dat niet wilt doen zeg ik gewoon dat ik dan bij een andere rijschool ga.


Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 02-07-19 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 18:53 



 
Profiel   

Klinkt voor mij echt als een instructeur die niet wil dat jij z'n slagingspercentage omlaag zou halen. Onprofessioneel dus. Ik sluit mij aan bij de rest, examen doen en lukt het niet, dan gewoon weg bij die knakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 18:54 



 
Profiel   

He wat vervelend! Ik ken het gevoel, ik heb een les of 40? Gelest bij een man waar ik niet vooruit kwam. Op zich wel een aardige kerel, maar ik kwam niet verder en had het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.

Examen gedaan, gezakt. Voor mijn gevoel terecht gezakt, maar verkeerde redenen (ik had een auto op de rotonde niet gezien en moest een noodstop maken, maar ik was gezakt omdat ik niet optrok op de spoorwegovergang en een fietser 'afsneed' -wat helemaal niet zo was').

Ik had volgens hem nog zeker 20 lessen nodig.

Bij de ANWB gegaan, 10 lessen gehad en geslaagd na een kwartier rijden. Het ging echt perfect, dus langer was niet nodig.

Niet de moed opgeven!

Goed van je dat je belt, en je vader als ruggesteuntje is super lief en een heel goed idee.

Maakt niet uit dat je het eng vindt, ik vind het enorm knap dat je het doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 19:06 



 
Profiel   

khirshanta schreef
He wat vervelend! Ik ken het gevoel, ik heb een les of 40? Gelest bij een man waar ik niet vooruit kwam. Op zich wel een aardige kerel, maar ik kwam niet verder en had het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.

Examen gedaan, gezakt. Voor mijn gevoel terecht gezakt, maar verkeerde redenen (ik had een auto op de rotonde niet gezien en moest een noodstop maken, maar ik was gezakt omdat ik niet optrok op de spoorwegovergang en een fietser 'afsneed' -wat helemaal niet zo was').

Ik had volgens hem nog zeker 20 lessen nodig.

Bij de ANWB gegaan, 10 lessen gehad en geslaagd na een kwartier rijden. Het ging echt perfect, dus langer was niet nodig.

Niet de moed opgeven!

Goed van je dat je belt, en je vader als ruggesteuntje is super lief en een heel goed idee.

Maakt niet uit dat je het eng vindt, ik vind het enorm knap dat je het doet!


Bedankt voor je reactie! :)

Hoe heb jij aangegeven op een gegeven moment dat je er klaar mee bent en ergens anders naartoe gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 19:12 



 
Profiel   

Ik maak het regelmatig mee van horen zeggen dat conculega's er een potje van maken. Inderdaad hele veel smoesjes. Examen kun je op dit moment altijd binnen 7 weken doen, en bijna altijd eerder maar dan rijd je bv om 8.00 uur in de ochtend en dat zal je instructeur blijkbaar wel te vroeg vinden.... Maar waar een wil is... Vandaag nog een examen gepland over 2 weken op die tijd, dus het kan echt wel.

Ik zou 'm lekker laten barsten. En zolang er geen examen is gereserveerd heeft hij het cbr niks betaald dus kun je iig die kosten terugvorderen. Lessen zou ik dan lekker laten voor wat het is. Want op deze manier verwacht ik niet dat die nog het verschil gaan maken voor je niveau := hoewel het meegenomen is als je ook daar je geld voor terug krijgt.

Hele vreemde wereld is het. Werk er al lang genoeg in (niet als instructeur overigens) maar blijf me nog elke dag verbazen :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 19:36 



 
Profiel   

Ik zou ook niet akkoord gaan met het wisselen van de les.
Jij steeds aanpassen en hij niks voor jou willen doen...
Zeker als hij de les wil veranderen heb je juist een ingang om aan te geven wat jij wilt, om naar elkaar te kunnen komen in de zin van jij wat regelen voor een ander uur en hij voor dat examen (of geld terug, dat je over kunt stappen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 19:38 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Klinkt voor mij echt als een instructeur die niet wil dat jij z'n slagingspercentage omlaag zou halen. Onprofessioneel dus. Ik sluit mij aan bij de rest, examen doen en lukt het niet, dan gewoon weg bij die knakker.


met je resultaten in de gaten houden is niks mis, al is iemand eindeloos aan het lijntje houden om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken echt not done. Ik ken ook zo'n instructeur en zo zou ik echt niet willen werken.
Maar denk niet dat dat het geval is aangezien TS nog helemaal niet zoveel uren gereden heeft. De instructeur waar ik het over heb liet de leerlingen echt stuk voor stuk 80+ uur rijden en als ze maar een beetje aangaven zenuwachtig te zijn dan kwam ie met een faalangstexamen op de proppen (nog meer cashen).

Deze instructeur heeft er of geen zin in of het werk groeit hem boven het hoofd, dat kan maar daar moet TS niet het slachtoffer van worden.
Examengeld terugvragen dus en lekker op zoek naar een andere rijschool (liefst een met meer instructeurs zodat als het niet mocht klikken je kan wisselen of een second opinion kan aanvragen zonder dat je meteen van rijschool hoeft te wisselen)

Ik ben inmiddels zo'n 14jr werkzaam in het wereldje en instructeurs als deze maken dat ik steeds minder lol in mijn werk heb. Doorgaans zijn ze spotgoedkoop maar maken ze op de manier zoals hier omschreven de hele markt zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 19:39 



 
Profiel   

Vervelend dat het zo gaat zeg, ik zou gewoon heel duidelijk naar hem uitspreken dat je wilt dat je examen zo snel mogelijk ingepland wordt, dan kun je in de tussentijd nog wat extra lessen nemen en vraag hem naar de aandachtspunten en geef ook aan dat je deze wilt oefenen.
Als er tijdens de volgende les niet hierop geoefend wordt gewoon tijdensde les weer aangeven dat jedie dingen wilt oefenen.
Bizar dat je dit moet aangeven hoor maarja naar een andere rijschool kan ook maar dat kost je wel extra geld.

Overigens vind ik het niet heel raar dat hij niet noemt hoeveel lessen je nog hebt, zou netjes zijn als het pakket bijna op is hij dat aangeeft maar je kunt ook gewoon zelf je les uren bij houden.

En een stukje gaan rijden zonder rijbewijs is niet heel slim natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 19:52 



 
Profiel   

Wat vervelend TS, maar ik zou even met de vuist op tafel slaan!

Ik heb laatst gelest voor D rijbewijs en afgereden in totaal 4 weken tijd. Alleen Code95 duurde ietsjes langer. Maar waar een wil is is een weg. En ik weet zeker dat jij het kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 20:15 



 
Profiel   

Ik heb ook problemen gehad met mijn rijinstructeur. Het was een zeer onvriendelijke en intimiderende man waardoor ik het plezier in auto rijden totaal kwijt was. Helaas had ik ook een pakket inclusief examen gekozen dus ik moest die wel via hem doen. Toen ben ik via via bij een andere rijinstructeur terecht gekomen en heb ik daar een aantal lessen gevolgd. Vervolgens heb ik alsnog examen gedaan via mijn eerste rijinstructeur.

Misschien kan je het ook op die manier aanpakken. Gewoon even rondvragen in je omgeving waar mensen gelest hebben, dan heb je al een ervaring uit eerste hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 20:21 



 
Profiel   

dat is op zich wel een goeie maar de strijd onderling is in de meeste regio's zo dat een andere rijschool echt niet met je gaat lessen om je niveau op te krikken zodat je bij een conculega examen kan gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 20:30 



 
Profiel   

Amaryllis schreef
Ik maak het regelmatig mee van horen zeggen dat conculega's er een potje van maken. Inderdaad hele veel smoesjes. Examen kun je op dit moment altijd binnen 7 weken doen, en bijna altijd eerder maar dan rijd je bv om 8.00 uur in de ochtend en dat zal je instructeur blijkbaar wel te vroeg vinden.... Maar waar een wil is... Vandaag nog een examen gepland over 2 weken op die tijd, dus het kan echt wel.


Is dat zo? In dat geval toch ook maar even aan mijn rij instructeur vragen, deze vertelde dat de eerstvolgende open datum half oktober was

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 20:33 



 
Profiel   

Het verschilt per regio maar half oktober daar geloof ik niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 20:47 



 
Profiel   

Bij mij ging het gelukkig heel anders.

Na elke les deden we samen een rapport invullen, om zo de vooruitgang per les bii te houden. En om bij te houden wat we wanneer hebben geoefend en wat we nog meer moesten oefenen.

Ik heb geen extra lessen nodig gehad en had een aantal lessen over.

Wel heb ik de tussentijdse toets gedaan, wat natuurlijk iets scheelt op je examen zelf. Alleen zat deze toets gewoon bij het pakket in.


Ik kon met mijn rij-instructeur alles overleggen en hij met mij. Zo wist ik waar ik aan toe was en werden de examens ruim op tijd gepland en door heb aangevraagd.

Ik zou gewoon het pakket afmaken en eventueel 1 rijles bij een andere rijschool plannen om te kijken wat hun mening is. Zodat je ziet waar je staat mbt je examen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 21:08 



 
Profiel   

TS, laat je niets wijsmaken door dit soort pakketaanbieders. Daar zijn wij helaas ook ingetrapt. Ook zeggen dat hij 'vergeten' was het examen aan te vragen en we tot die tijd nog wel een 'aanvullend pakketje' konden doen (en dat een paar keer). Ga naar een andere rijschool, leg de situatie voor en kijk wat die voor je kunnen betekenen. Er zitten heus wel eerlijke rijschoolhouders tussen, maar helaas ook genoeg rotte appels. Eventueel kun je ook voor een ANWB rijschool kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 21:19 



 
Profiel   

Icelandshet schreef
Amaryllis schreef
Ik maak het regelmatig mee van horen zeggen dat conculega's er een potje van maken. Inderdaad hele veel smoesjes. Examen kun je op dit moment altijd binnen 7 weken doen, en bijna altijd eerder maar dan rijd je bv om 8.00 uur in de ochtend en dat zal je instructeur blijkbaar wel te vroeg vinden.... Maar waar een wil is... Vandaag nog een examen gepland over 2 weken op die tijd, dus het kan echt wel.


Is dat zo? In dat geval toch ook maar even aan mijn rij instructeur vragen, deze vertelde dat de eerstvolgende open datum half oktober was

Klopt wel, hoor, dat er eerder tijd is. Mijn dochter wil graag afrijden en de intructeur stuurde een appje met de beschikbare mogelijkheden. Dat was al over 2 weken.
Maar..hij appte erachteraan dat ik niet moest denken dat ze al kon afrijden :n
Ze heeft theorielessen gevolgd, en na vele lessen/begeleiding vond ik het wel es tijd worden om theorie-examen te doen. Hij vond van niet. Heb het toch doorgedrukt en ja hoor, geslaagd! Zo ook bij de tussentijdse toets, vond hij ook geen goed idee. Toch aangevraagd en...geslaagd! En nu gaat het weer die kant op, hij wil het eindexamen niet aanvragen. Pfff, zo irritant. Ik heb het idee dat hij ons aan het uitmelken is. Lekker elke x weer lesgeld innen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 21:28 



 
Profiel   

Oh dit klinkt zo als mijn motorrijles ervaring.
Bleek ook over mijn pakket heen te zitten zonder aankondiging en leek voor het 2e deel weer hetzelfde te gaan.
Ik heb erop gestaan toch af te rijden en héél veel YouTube filmpjes gekeken om nog iets op te steken...
Gelukkig geslaagd, maar niet dankzij mijn instructeur.

De handelswijze is wel exact hetzelfde, ook dat late afzeggen.
Ben benieuwd waar je lest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 21:33 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
khirshanta schreef
He wat vervelend! Ik ken het gevoel, ...*knip*... ik vind het enorm knap dat je het doet!


Bedankt voor je reactie! :)

Hoe heb jij aangegeven op een gegeven moment dat je er klaar mee bent en ergens anders naartoe gaat?


Graag gedaan :)

Ik heb na het examen gebeld, en heb gezegd dat ik hem een aardige kerel vond, maar dat ik het idee had dat hij op dit moment niet de juiste leraar voor mij was. Dat ik al een tijd het gevoel heb niet vooruit te komen, en dat ik liever de rijlessen niet bij hem wilde voortzetten.

Hij was er absoluut niet onbeleefd over, maar klonk niet blij :')

Was even door de zure appel heen bijten, maar het veranderen van leraar heeft me zeker goed gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 22:25 



 
Profiel   

Bedankt voor alle nuttige reacties!

Een rijles nemen bij een andere rijschool om even een andere mening te horen is zeker een goede! Voor nu ben ik van plan om bij mijn huidige rijschool mijn lessen op te maken, examen inplannen en eventueel in de tussentijd (als het contact soepel gaat) wat extra lessen nemen zodat de kans op slagen wel aanwezig is.

Maar ik vrees zelf voor het ergste, dat mijn instructeur weer moeilijk en moeizaam gaat doen en in dat geval ga ik asap alles afmaken van mijn pakket en bij niet slagen een andere rijschool zoeken. En ik ga ervan uit dat als ik geen extra lessen neem ik sowieso niet slaag, want er zijn gewoon nog aandachtspuntjes die ik echt moet oefenen.

Ik les niet bij een landelijke of bekende school. Gewoon een man uit het dorp die alleen zijn rijschool runt en zelf de instructeur is. Ook niet super bekend hier in de regio.

Denken jullie dat als ik naar een andere rijschool stap puur en alleen voor één les, dat ze dat doen? Of zouden ze zoiets hebben van; jou gaan we niet helpen als je niet vast bij ons komt lessen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 22:32 



 
Profiel   

khirshanta schreef
Shaggy09 schreef

Bedankt voor je reactie! :)

Hoe heb jij aangegeven op een gegeven moment dat je er klaar mee bent en ergens anders naartoe gaat?


Graag gedaan :)

Ik heb na het examen gebeld, en heb gezegd dat ik hem een aardige kerel vond, maar dat ik het idee had dat hij op dit moment niet de juiste leraar voor mij was. Dat ik al een tijd het gevoel heb niet vooruit te komen, en dat ik liever de rijlessen niet bij hem wilde voortzetten.

Hij was er absoluut niet onbeleefd over, maar klonk niet blij :')

Was even door de zure appel heen bijten, maar het veranderen van leraar heeft me zeker goed gedaan


Dat heb je wel op een nette manier gezegd vind ik :j
Want ik denk van, stel ik vertrek hier, hoe geef ik dat op een nette manier aan? Ik denk ook teveel
erover na dat is echt een leerpunt van mij. :')
En bellen vind ik sowieso prettiger :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 22:35 



 
Profiel   

Gelukkig heb ik niet zulke ervaringen, maar heb al van meerdere mensen gehoord dat het er zo aan toe ging bij hun rijinstructeurs. Als ik jou was zou ik het examengeld terugvragen. Indien hij dit niet wil terugbetalen zou ik aangeven examen te willen doen en geen extra lessen te willen volgen (of enkel een aantal tot het examen). Als hij je examengeld niet terug wil betalen ben je dat sowieso 'kwijt', dan kan je beter gewoon het examen doen. Mocht je het examen dan niet halen weet je in ieder geval wat je van een rijexamen kunt verwachten en op welke punten je je moet focussen bij je nieuwe rijinstructeur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 22:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen