Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 

Niet alle kleine rijscholen zijn slecht :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:37 



 
Profiel   

Nee, is ook zo. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:39 



 
Profiel   

Hierom zou ik nooit een pakket nemen. Je weet niet wat je in huis hebt, maar voor die aso’s wel lekker makkelijk om zich te verzekeren van zijn inkomen.
Ik zit behoorlijk andere regio helaas want zelf heb ik echt een hele goede ervaring met een kleine rijschool, is gewoon met 1 lesgever en 1 auto zeg maar. Geen pakket. Ben vanmorgen geslaagd zonder fouten dus verkijk je zeker niet op kleine rijscholen. Veel minder risico loop je, naar mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:54 



 
Profiel   

Dan ben ik te flexibel met mijn pakketten als ik dat zo lees ;-). Als je bij mij lessen over houdt, worden ze netjes naar rato terugbetaald. Staat bij mij gewoon zwart op wit: https://quick2drive.nl/#pakketten. Ik ben altijd van mening dat voor alle geleverd werk betaald dient te worden en dat je nooit iemand moet uitbuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 10:51 



 
Profiel   

nee dat is niet te flexibel dat is gewoon fatsoenlijk.
Als een leerling (ik de instructeur) gedurende de opleiding besluit dat het niet werkt samen dan betaal ik ook gewoon de resterende lessen terug hoor, dat ga je toch niet in je zak steken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 11:07 



 
Profiel   

frankiej schreef
Dan ben ik te flexibel met mijn pakketten als ik dat zo lees ;-). Als je bij mij lessen over houdt, worden ze netjes naar rato terugbetaald. Staat bij mij gewoon zwart op wit: https://quick2drive.nl/#pakketten. Ik ben altijd van mening dat voor alle geleverd werk betaald dient te worden en dat je nooit iemand moet uitbuiten.


Ja bij mijn rijschool wordt het dus wel terugbetaald wanneer je over houdt. (Maar je houd niet snel over want een extra lesje kan nooit kwaad eigenlijk)
Maar wanneer je dus besluit om weg te gaan en je hebt nog 5 lessen tegoed dan worden ze niet terug betaald.

Belachelijk eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 11:12 



 
Profiel   

Is je examen inmiddels gepland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 09:27 



 
Profiel   

Nou, een maand geleden ongeveer opende ik dit topic.
En nog steeds geen examen ingepland. |o

Ik heb letterlijk bij het afsluiten van dit topic die man een appje gestuurd of hij al een datum had, waarop
hij antwoordde dat ik wat zaken moest invullen op de site van het cbr, dat hij dan pas dat kon aanvragen.
Nou prima, ik gelijk dat gedaan en hem een bericht gestuurd met dat ik dat heb gedaan.
Vervolgens krijg ik daar geen reactie op. :+

Ik zag ondertussen dat ik nog een keer rijles had, dus ik appte hem of die verzet kon worden. Ik had namelijk dingetjes te doen. Daar kon die wel op reageren, nu is die rijles verzet naar morgenmiddag.

En verder nog steeds niks gehoord..
Heb hem 2 dagen geleden een app gestuurd of hij inmiddels een datum had voor het examen, nog steeds geen antwoord op gehad.

Ik wordt knettergek van het communicatie level van die vent. Ik heb hem ook al geprobeerd te bellen maar hij neemt niet op. Ik snap dat het vakantie periode is, dat hij ook op vakantie is geweest dus dat ie op dat moment geen tijd heeft voor mij. Maar ik wist wanneer hij terug was en heb expres na zijn vakantie weer contact met hem opgenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 09:55 



 
Profiel   

Je snapt natuurlijk wel dat met het verplaatsen van een les op jouw verzoek je hem een hoop ruimte hebt gegeven he...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:02 



 
Profiel   

Dus morgenmiddag zitten jullie samen in de auto. Mooi. Dan wordt er niet gereden voordat hij ter plekke aan jou een examendatum kan doorgeven. Beetje jammer van je les misschien maar zie het maar als leergeld voor jezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:23 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Je snapt natuurlijk wel dat met het verplaatsen van een les op jouw verzoek je hem een hoop ruimte hebt gegeven he...


Waarom? Dat is toch geen excuus om niks te laten horen? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:39 



 
Profiel   

Inderdaad gewoon op de oprit meteen vragen om een datum. Mijn instructeur heeft ook wel eens tijdens het rijden een rijtest voor me gepland, dat kan gewoon op een telefoon met internet. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:41 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Janine1990 schreef
Je snapt natuurlijk wel dat met het verplaatsen van een les op jouw verzoek je hem een hoop ruimte hebt gegeven he...


Waarom? Dat is toch geen excuus om niks te laten horen? :+


Nee idd. Hij is de professional hier. Ik heb ook wel eens een rijles moeten verzetten, als je het gewoon maximaal 24u vantevoren laat weten is er niks aan de hand.

Rijlessen kosten een bak met geld, dus het is gewoon bagger dat deze rijschoolhouder niet volwassen kan reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:41 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Janine1990 schreef
Je snapt natuurlijk wel dat met het verplaatsen van een les op jouw verzoek je hem een hoop ruimte hebt gegeven he...


Waarom? Dat is toch geen excuus om niks te laten horen? :+


Nee natuurlijk niet. Maar professional of niet, mensen verander je niet zomaar... Ik zeg niet dat het zo is, maar hij kan er weer een uitweg in gaan zien.

Als mensen zo zijn bij mij, blijf ik ze heel kort houden. Het moet maar gaan zoals ik het wil anders zijn er consequenties. Types waarbij je gewoon niet over de brug moet komen.

Ik beperk die types ook maar tot mijn werk, want je wilt er privé toch niets mee te maken hebben.

Verder dus doen wat Maflinger zegt... En gewoon niet toegeven!!! Als hij belooft de dag erop ermee te komen, niet accepteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:47 



 
Profiel   

Je zit bij een rijschool toch, kan je niet een andere instructeur van dezelfde rijschool krijgen? Misschien kom je dan over je ´blokkade´ heen zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 11:01 



 
Profiel   

De maat is wel vol bij mij nu.
Ik zou om 16:00 rijles hebben vandaag, ik krijg om 15:15 een appje dat het niet doorgaat omdat er iets tussen is gekomen. En ik krijg te horen dat ik nog een eigen verklaring moet invullen op site van CBR voordat hij een examen kan aanvragen.

Niet dat hij even 3 weken geleden toen ik aan hem vroeg of hij al een examen had ingepland dit aangaf, nee hij laat dat nu tussen neus en lippen door even weten. Ik heb het nu geregeld, die verklaring. 37 euro kost me dat weer. Ik ga straks mijn rijschoolhouder bellen. Ik zit nog te twijfelen om mijn geld voor het examen terug te eisen en ergens anders heen te gaan of om gewoon heel erg pissig te worden.

Het lijkt niet zo erg maar dit is de zoveelste keer weetje. De zoveelste keer slechte communicatie, ik krijg ook altijd een appje, nooit een belletje. Zo onpersoonlijk als de pest. En daarnaast negeert hij mij gewoon op WhatsApp, of hij reageert een week later.

Nee ik ben hier wel klaar mee geloof ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:23 



 
Profiel   

Niet heel het topic gelezen, maar ik herken de OP wel! Ik had ook zo'n instructeur, tijdens de lessen ook meer met z'n telefoon bezig als met mij, toen overgestapt naar een andere rijschool en weer hetzelfde verhaal.. Daarna overgestapt naar een super betrokken instructeur en binnen 3 maanden had ik m'n rijbewijs. Een goed gevoel hebben bij je rijschool is gewoon echt zo belangrijk, ik ben meerdere keren op examen geweest en altijd zenuwachtig, de laatste keer was het veel minder want ik wist dat ik het nu ook gewoon kon en dus ging halen! Ik zou dus overstappen en proeflessen nemen bij andere, en echt degene kiezen waar je het beste gevoel bij hebt!
Succes, met de juiste instructeur is het echt zo veel makkelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:35 



 
Profiel   

Citaat
Ik heb letterlijk bij het afsluiten van dit topic die man een appje gestuurd of hij al een datum had, waarop
hij antwoordde dat ik wat zaken moest invullen op de site van het cbr, dat hij dan pas dat kon aanvragen.
Nou prima, ik gelijk dat gedaan en hem een bericht gestuurd met dat ik dat heb gedaan.


Gisteren schreef je dat je eerder al een bericht had gehad dat je eea moest invullen op de cbr site, waarom heb je dat niet compleet gedaan dan? Op de site van het CBR staat letterlijk wat je moet invullen, ik hoop dat je daar wel even naar gekeken hebt?

Ik ben het helemaal met je eens dat de manier zoals je instructeur werkt niet de juiste is maar niet alles op je rijschool afschuiven hoor, dit zijn dingen die je al had kunnen doen, het klopt dat je instructeur geen examen kan plannen voor je alles hebt ingevuld en na het invullen duurt het ook heel even voor het zichtbaar is op de site.
Ik raad leerlingen altijd aan om na de eerste les meteen naar de site van het CBR te gaan en goed te lezen wat je moet doen en dat ook meteen te regelen. Stel nou dat je een "ja" had moeten invullen op je gezondheidsverklaring (heb je een "ja" ingevuld?) en nog een medische keuring en/of een rijtest had moeten doen.

Nogmaals, de werkwijze van je rijschool verdiend geen schoonheidsprijs maar een beetje meer eigen initiatief en zorgen dat alles voor elkaar is mag ook. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:51 



 
Profiel   

Heb je gelijk in hoor, maar ik ben twijfelkont en twijfelkont met onduidelijke instructeur is geen goede combi.
Hij vertelde mij een eigen verklaring te moeten regelen, nu heet zo'n ding een gezondheidsverklaring.
Ik zag dat dat geld koste dus ik dacht in eerste instantie dat dat niet hetgeen was wat mijn instructeur bedoelde.
Maar hij negeert me ook gewoon de helft van de tijd op WhatsApp dus als ik iets aan hem vraag duurt het soms dagen voordat ik daar een antwoord op heb.

Maar Polly, jij bent zelf instructrice. Ik dacht net bij mezelf, hij had toch al 10 weken geleden dit kunnen aangeven dat ik dit moet regelen? Dat examen moet ik toch vroeg of laat een keer gaan doen, dus dat hoeft toch helemaal niet op het laatste moment pas aangevraagd te worden of ligt dat aan mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:56 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
De maat is wel vol bij mij nu.
Ik zou om 16:00 rijles hebben vandaag, ik krijg om 15:15 een appje dat het niet doorgaat omdat er iets tussen is gekomen. En ik krijg te horen dat ik nog een eigen verklaring moet invullen op site van CBR voordat hij een examen kan aanvragen.

Niet dat hij even 3 weken geleden toen ik aan hem vroeg of hij al een examen had ingepland dit aangaf, nee hij laat dat nu tussen neus en lippen door even weten. Ik heb het nu geregeld, die verklaring. 37 euro kost me dat weer. Ik ga straks mijn rijschoolhouder bellen. Ik zit nog te twijfelen om mijn geld voor het examen terug te eisen en ergens anders heen te gaan of om gewoon heel erg pissig te worden.

Het lijkt niet zo erg maar dit is de zoveelste keer weetje. De zoveelste keer slechte communicatie, ik krijg ook altijd een appje, nooit een belletje. Zo onpersoonlijk als de pest. En daarnaast negeert hij mij gewoon op WhatsApp, of hij reageert een week later.

Nee ik ben hier wel klaar mee geloof ik..


Maar jij appte heb eergisteren nog dat je je les wilde verplaatsen...

Mooi dat je er klaar mee bent, maar wat ga je er mee doen? Je had vast al een plan klaar liggen voor als dit weer gebeurde (het viel immers te verwachten), al uitgevoerd?
Goed doordachte plannen klaar hebben liggen zijn ideaal als je je woede nodig hebt. Nu wacht je weer te lang en mis je waarschijnlijk assertiviteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:58 



 
Profiel   

Polly schreef
Citaat
Ik heb letterlijk bij het afsluiten van dit topic die man een appje gestuurd of hij al een datum had, waarop
hij antwoordde dat ik wat zaken moest invullen op de site van het cbr, dat hij dan pas dat kon aanvragen.
Nou prima, ik gelijk dat gedaan en hem een bericht gestuurd met dat ik dat heb gedaan.


Gisteren schreef je dat je eerder al een bericht had gehad dat je eea moest invullen op de cbr site, waarom heb je dat niet compleet gedaan dan? Op de site van het CBR staat letterlijk wat je moet invullen, ik hoop dat je daar wel even naar gekeken hebt?

Ik ben het helemaal met je eens dat de manier zoals je instructeur werkt niet de juiste is maar niet alles op je rijschool afschuiven hoor, dit zijn dingen die je al had kunnen doen, het klopt dat je instructeur geen examen kan plannen voor je alles hebt ingevuld en na het invullen duurt het ook heel even voor het zichtbaar is op de site.
Ik raad leerlingen altijd aan om na de eerste les meteen naar de site van het CBR te gaan en goed te lezen wat je moet doen en dat ook meteen te regelen. Stel nou dat je een "ja" had moeten invullen op je gezondheidsverklaring (heb je een "ja" ingevuld?) en nog een medische keuring en/of een rijtest had moeten doen.

Nogmaals, de werkwijze van je rijschool verdiend geen schoonheidsprijs maar een beetje meer eigen initiatief en zorgen dat alles voor elkaar is mag ook. :)

Mee eens. Het is heel vervelend maar je laat zelf ook steken vallen en daar moet je hem niet op aankijken. Net als dat je nu zit te mopperen over die 37 euro... alsof die instructeur daar iets mee te maken heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:58 



 
Profiel   

Nou goed, je laat toch even weten dat zoiets geld kost? :+ Het is allemaal al duur zat lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:59 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Nou goed, je laat toch even weten dat zoiets geld kost? :+ Het is allemaal al duur zat lijkt me.


De meeste overheidsverklaringen kosten geld... Voor veel banen heb je een VOG nodig, kost ook 37 euro. Ik weet niet eens of mijn werkgever me dat terugbetaald. Boeiend ook... Het gaat toch om het grote geheel?

Daarbij, waarom ben je niet verder gaan Googlen over deze verklaring? Het CBR heeft er zeer duidelijk informatie over op de site...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:04 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Maar Polly, jij bent zelf instructrice. Ik dacht net bij mezelf, hij had toch al 10 weken geleden dit kunnen aangeven dat ik dit moet regelen? Dat examen moet ik toch vroeg of laat een keer gaan doen, dus dat hoeft toch helemaal niet op het laatste moment pas aangevraagd te worden of ligt dat aan mij?


Ik vertel mijn leerlingen altijd de eerste les dat ik er vanuit ga dat ze zelf ook even rondkijken op de site van het CBR maar dat ik verwacht dat ze voor de 3e les de gezondheidsverklaring en de machtiging geregeld hebben, mochten er namelijk medische onderzoeken gedaan moeten worden kost dat ook weer heel veel tijd en zonder machtiging kan je niet checken of het is ingevuld.

Hoe ben je gaan rijlessen dan? Heb je je niet ingelezen hoe een rijopleiding er doorgaans uitziet (dat staat op de websites van de meeste rijscholen wel omschreven), hoe heb je contact gelegd met je instructeur, heb je gevraagd hoe de opleiding in zijn werk gaat?

Ik verbaas me er soms over hoe makkelijk mensen zijn met een rijschool uitzoeken. waarbij bij een groot deel van de mensen (en ik zeg niet dat dat bij jou ook is!) de prijs op nummer 1 staat zonder ook maar verder te kijken naar recensies, examenkosten (bij veel goedkope rijscholen liggen die vele malen hoger dan bij rijscholen die een marktconforme prijs hanteren), voorwaarden (krijg ik mijn geld terug als ik stop?) en slagingspercentages.

Maar goed daar heb je nu niks meer aan. Heb je de gezondheidsverklaring ingevuld? Hou inmiddels rekening met een wachttijd, hij had niet eerder kunnen zoeken omdat jij je verklaringen niet op orde had (en nee daar ga ik als instructeur ook niet achteraan bellen, ik leg het de eerste les uit, misschien na een les of 5 even vragen of ze het voor elkaar hebben met dan heel heel heeeeeel duidelijk erbij dat als ze het niet binnen afzienbare tijd invullen dat de consequenties/vertraging toch echt hun probleem is. Ik ga dus ook niet elke dag zitten te speuren of ik misschien al wat binnen heb, dat doe ik op een moment dat het mij uitkomt (en dat is heel vaak hoor, voor jullie denken dat ik dat 1x in de maand doe) en zeker niet in de auto onderweg met een leerling. Je zal maar een vinkje verkeerd hebben staan en dan in een hele andere plaats examen moeten doen, dankje de koekkoek dat doe ik lekker thuis als ik mn agenda erbij heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:14 



 
Profiel   

Huh, wat heeft werk ermee te maken?

Ik vond dit tamelijk belangrijk ja. Rijlessen zijn óntzettend duur, ik koop een pakket en verwacht daarbij ook een all-in prijs. Het is misschien maar 40 euro, zo'n verklaring. Maar voor mij is dat momenteel een hoop geld. Daarvan had ik ook een extra les kunnen nemen om maar een voorbeeld te nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen