Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 311 van de 382 [ 9529 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Niet als je de juiste contacten hebt :D Leuk Iirene, ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 17:48 



 
Profiel   

Iirene schreef
Ik heb inderdaad ongezien gekocht. Nou ja, niet in real live gezien in ieder geval. Uiteraard wel veel filmpjes gehad. Heb er een goed gevoel bij, ook bij de verkoper.

Het valt trouwens niet mee, om een Connemara te kopen... 2 jaar geleden was ik ook op zoek naar een 1-3 jarige merrie, was toen niet te vinden en uiteindelijk voor een veulen gegaan. Nu op zoek naar een onbeleerde merrie van minimaal 2 jaar oud. Wel wát aanbod in nederland en België en een aantal gezien maar zat toch niks bij. Vervolgens in Duitsland gekeken (niet naartoe gereden) en filmpjes opgevraagd maar wàt een slechte bewegers zaten er tussen en daar wordt dan nog de hoofdprijs voor gevraagd ook...

Dus uiteindelijk toch maar in Ierland gaan kijken (online) en daar is wel echt veel meer keus. En er zat dus een leuke tussen. Nou ja, dat hoop ik dan maar haha. Maar nogmaals, ik heb er vertrouwen in. Eerste hobbel in ieder geval genomen, want ze is glansrijk door de keuring gekomen



Heb je dezelfde dierenarts gehad bij de keuring als ik? En ook op de foto gehad?
Leuk dat je pony met glans geslaagd is in de keuring.
Heel veel plezier gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 18:55 



 
Profiel   

Elly gefeliciteerd, wat gaaf!!

Irene ook gefeliciteerd , tof hoor! Nu nog even geduld.

Ha die Sky, ze wil ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 05:21 



 
Profiel   

Spannend Irene! Heb je de contacten via via of zelf goed bekend daar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 05:29 



 
Profiel   

Na een tijdje niet meer hier geweest te zijn, breek ik toch weer in. Jammer genoeg het onck gemist, het was toch iets te vroeg voor June( ik was er even hard van af gedonderd) maar goed nu alles weer ok. Ik heb mijn pony ook ongezien uit Ierland geïmporteerd. Bij dezelfde fokker als waar Heather vandaan kwam. Als het tegen valt kon ik haar altijd weer verkopen. En ondanks ik er afgevallen ben wil ik haar nooit meer kwijt, ze is iets pittiger dan Heather (of beter gezegd minder sloom)
Ze was niet ingereden en mankeerde verder niets (zelfs niet laten keuren) gelukkig goed uitgepakt!
Dus gewoon doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 10:40 



 
Profiel   

Beaut staat sinds kort op hooi. Voor een pony met luchtwegproblemen is dat niet altijd de beste keus. Maar helaas vond ik de nieuwe lading kuil niet fijn en naar mijn idee veel te vet/nat. Staleigenaar vond van niet en is het gaan opsturen voor ruwvoercheck. Maar goed, vettig in folie verpakt kuil roept om schimmelsporen dacht ik.

Het hooi doet ook iets met haar gewicht. Van buik waar ga je met die pony naar toe?? Naar pony waar is je dikke buik :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 14:58 



 
Profiel   

Kun je het hooi niet natmaken? Ilja krijgt ook nat hooi voor haar luchtwegen. Kuilgras kon ze niet tegen, was veel te vet voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 15:22 



 
Profiel   

Uiteraard. Dat moet zelfs. Voordroog moest ook nat. Anders reageert ze direct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 15:27 



 
Profiel   

Sorry voor het slecht reageren, ben op vakantie en er is hier heel slecht internet. Iemand vroeg of pony’s in Ierland goedkoper zijn. Ik denk dat je voor de prijs niet naar Ierland hoeft te gaan. Bij mij was de reden echt dat er daar gewoon meer aanbod is. Prijs is wat goedkoper, maar aangezien transport erbij komt, ontloopt het elkaar niet heel veel.
@Sky, nee andere dierenarts. Pony staat in noord-Ierland en dat was toch wel erg ver weg voor die dierenarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 11:53 



 
Profiel   

Ohh Carol: een smakkerd gemaakt?? Alles ok met je hoop ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 11:54 



 
Profiel   

@Iirene, de pony’s zijn daar zeker wel goedkoper en voor de transportkosten hoef je het niet te laten (alhoewel die even duur als de pony waren) Maar je moet het wel treffen dat klopt, er zit ook een hoop lookalikes bij.

@punz, Ik werd wat overmoedig met een crosslesje en nam een sprong die ik eigenlijk al hoog te hoog vond. Nou ze nam hem wel maar accepteerde niet dat ik daarna er half naast hing. Dus werd ik er verder af gebokt. 2 weken flink hoofdpijn en een gekrenkte ego, maar beide zijn weer in orde _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 14:47 



 
Profiel   

Ai Carol.... Pijnlijk!! En is dan idd een rotklap geweest. Fijn te lezen dat jullie weer ok zijn!
Hoe doet ze het verder onder het zadel eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 20:34 



 
Profiel   

Eigenlijk best wel goed :D na de vakantie wil ik nu met haar starten. Springen gaat ook super, ze springt alles, nog niet zoals het hoort maar dat komt wel. In de les loopt ze ook braaf mee, ze heeft iets meer pit dan Heather maar dat is alleen maar fijn. Het lastigste is tijd vrijmaken om beide te rijden. Hoe doe jij dat eigenlijk? (Drukke baan, huishouden, honden die eruit willen, 2,5 paard, enz)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 21:21 



 
Profiel   

:D :D :D :D :D

Vooruit rijders!!!

En.. In drukke baan ( 2 eigenlijk), en euhm.. 2 hele ponys en 2 halve.. vooral ook STRIKT plannen. Op mijn pony dagen ben ik zuinig, alleen bij hoge uitzondering komt daar iets tussen.

Wo, vrij, en zo worden iig JJ en Punz beiden door mij gereden. Deels op wo gedeeld met vooruit rijdsters, en de zaterdag dan optioneel erbij ..

Ik weet niet hoe ik het doe eigenlijk

Ik doe het :+ :+


Edit: Wel heel erg leuk om te lezen dat June het zo goed doet!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:27 



 
Profiel   

Strakke planning ... hmmm zou het daar misgaan hier? :') :')
Vanochtend bedacht dat ik ze maar om en om ah werk ga zetten ipv 2 op 1 dag. Aantal keer rijden blijft gelijk, maar ze krijgen dan beiden wat meer aandacht. Vooral omdat Firo nog zoveel energie vraagt is het daarna voor Sky wel op. En die maak je niet heel erg blij met een rondje hobbelen. Er is er maar 1 de briljantste van de klas -:) ... vindt ze zelf O:) .... op haar troon <<) ... neerkijkend op het plebs :7 _O-

[ img ]

Van de week heeft het buurmeisje 2 maal haar gereden. De eerste keer was ze nog suikertjeszoet ... tweede keer ging zo...
Meiske zat er net op toen mw gelijk in een hysterisch drafje vertrok :') ... met een trollenkop er op die graag aan kindervingertjes trekt. ~~}> _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:36 



 
Profiel   

Ik moet toegeven: geen kind(eren) hebben helpt wel in de planning denk ik.

En ooehh... Blijft een boef he... die dame van jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 17:08 



 
Profiel   

Geen kinderen scheelt zeker ... al is het maar id energie. :') :+

Trolletje is ze... maar wel het allerleukste trolletje. Wat ze doet is hanteerbaar en toch haar punt maken. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 20:47 



 
Profiel   

Beaut had vandaag een rondje dressuren thuis. Helaas heb ik nog geen passend dressuurzadel voor ons beide. Dus ben ik op mijn springzadel gestart. Helaas werd dit niet gewaardeerd.
Ik heb onderaan de streep nog nooit. Nog nooit een 4 voor de galop gehad. Ze loopt hem niet in aanleuning. Maar ze heeft over de benen wel een hele goede galop.
Mijn beugels waren volgens de jury te kort. Daar struikelde ze enorm over. Tja het blijft een springzadel.. mijn knie valt mooi onder de wrong en als ik langer ga zitten kom ik gewoon los van het zadel. Een gaatje zou kunnen maar dat maakt voor t oog geen verschil. Ik had geen reuze winst verwacht. Maar wel 173+. Ik kwam niet in de buurt.

Maar mag ik wel even zeggen hoe verdomd rete trots ik ben. Die pony heeft me een partij gelopen. Ze was zo los in haar kaken, 1e halswervel en lengtebuiging en heeft knap staaltje stap en drafwerk laten zien.

Maar we waren helaas geen totilas :=

[ img ]

[ img ]


[ img ]


Dus volgens de woorden van de jury. Kunnen we maar beter gaan crossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 21:11 



 
Profiel   

SkyMarian: beetje karakter is toch wel leuk hè! Maakt de wereld minder saai! Hier nog zo’n merrie, na vorig jaar het hek open maken en groene paaltjes aan de onderkant uit de grond trekken, heeft ze nu ontdekt dat schrikdraad best goed mee rekt als je er snel onderdoor gaat. De wei in twee verdelen met maar 1 draadje ertussen gaat dus niet meer, maakt niet uit of er stroom op staat.
En vannacht hebben die twee van ons reuze lol gehad waarschijnlijk. Ze hadden de boxdeur open gekregen ( waarschijnlijk heeft Pandora ertegen staan schuren en zat het pinnetje boven er niet goed in). Maar ze hebben er een megapuinhoop van gemaakt, alle pavokoeken opgegeten, al het hooi en gewoon alles op de grond gegooid. De koeken zaten in een plastic doos, maar daar hadden ze geen moeite mee. Heb maar gebeld naar de dierenarts of het kwaad kon, die zei zorg dat ze blijven bewegen en in de gaten houden. Voorlopig zien ze er nog steeds vrolijk uit gelukkig. Als ze niet ziek worden, mogen ze morgen Zeeuwse kampioenschappen
springen.

Balen Saaams als je zo’n jury treft! Kan je hele dag verpesten, maar het is maar een mening. Gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Michelle had een maand geleden met springen ook 13 punten verschil tussen het bb en b springen. De jury was gewisseld hoorde ik later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 11:28 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 11:29 



 
Profiel   

Ik hou wel van karakter ja. :')
Lekkere bende ook. Zo’n stal had ik 2 wk geleden ook. := := :=

Balen vd proef en het zadel Saams.

Sky is weer losgemaakt. Fertiliteitstraject had haar niet soepeler gemaakt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 12:31 



 
Profiel   

Oeh... Birgit :oo
Boefjes!!!!

En karakter?? Daar merk ik nu niets van bij Punz :+


Verder even volop aan het genieten. We hebben ponykamp op stal, en dit was dus mijn uitzicht met het wakker worden :



EN....

Ik heb een inie minie sprongetje gemaakt met Punz!! *\o/*

Kortom: gelukkig hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 05:52 



 
Profiel   

Heerlijk uitzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 06:48 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit Punz, zo’n ponykamp op stal!

Zeeuwse kampioenschappen gingen goed! Met Rocks was ze vierde en met Pandora vijfde. Eerste omloop allebei foutloos. 2de parcours Rocks weer foutloos, Pandora sprong eigenlijk 10 x beter , maar helaas een balkje. Wel
De snelste tijd vd 4strafpunters, dus nog de vijfde plaats. Er waren er dus maar 4 foutloos vd 24, maar helaas kreeg Rocks op de 1ste hindernis een balk tussen zijn benen en viel Michelle, dus viel er weinig barage meer te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 17:35 



 
Profiel   

Even een tussendoor vraagje, kent iemand deze "handelaar" ?

[ img ]

Een kennis van me is benieuwd naar deze connemara, maar geen idee of het een beetje betrouwbaar adres is?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 08:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 311 van de 382 [ 9529 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen