Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 85 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 

Ik ben gestopt met equilin.
Op papier vind ik dit echt een goed brokje maar mijn pony wordt er rillerig op.
Hij is altijd Kijkerig maar bleef er nu wat in “ hangen”.
Ga nu de victorious secret proberen..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 18:39 



 
Profiel   

Maar je hebt inmiddels al een heleboel geprobeerd? Waarom laat je het er niet bij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 18:58 



 

?
Waarom laat ik wat er niet bij?
Op vitalbix jeukt ie, en van equilin wordt ie ril.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 18:59 



 
Profiel   

Om op zoek te gaan naar een vitaminebrok. Je had het eerst over vitalbix, wilde je over naar pavo, nu zit je op equilin en ga je over op vs. Misschien heeft je pony/paard gewoon geen extra behoefte aan vitamine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 19:01 



 

Gut. Pavo heb ik niet gevoerd.
Als ik zie hoeveel mensen hier vanalles en nog wat voeren, van krachtvoer, supplementen, en allerlei rommel denk ik dat ik t nog aardig red, haha.
Maar fijn dat je me zo goed in de gaten houdt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 19:02 



 
Profiel   

ik ben blij met pavo vital hoor.
beide oudjes zijn blij en happy.
stalgenootje van me geeft het nu ook aan haar paard.
die doet het er volgens mij ook erg goed op.
wat ik wel fijn vond is dat het ook goed gegeten word.

maar ik geef niet dagelijks,
ze eten nog wel gras..nou ja inmiddels hooi door de droogte :+
ik geef om de dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 20:49 



 
Profiel   

Madame hier Wilde gisteravond haar victorious secret niet eten :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 20:57 



 
Profiel   

Ik blijf toch bij de multivit van phytonics. 12gr poeder per dag en klaar ben je.
Ik heb nog met andere vergeleken qua waarden, maar dit werkt echt het beste.
Meng t met wat grasbrok of grasmix met lijnzaadolie en klaar. Geef overigens wel extra vit e ivm geen gras eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:49 



 
Profiel   

Saaams schreef
Om op zoek te gaan naar een vitaminebrok. Je had het eerst over vitalbix, wilde je over naar pavo, nu zit je op equilin en ga je over op vs. Misschien heeft je pony/paard gewoon geen extra behoefte aan vitamine?


Het is vaak meer een kwestie van 'waar hebben ze precies behoefte aan', dan van 'nergens behoefte aan hebben'... Wij hebben in NL redelijk eenzijdige grond en we houden onze paarden ook nog op eenzijdig grasland en / of paddocks.

Ik heb ook aardig wat geprobeerd...

Paard 1 kwam bij mij, heeft diverse soorten muesli gehad, werd op allemaal narrig. Kreeg toen vitalbix DC, werd schraal. Vitalbix DC + jaarlingbrok hield hem gaande. Niet mijn keus per se, maar moest iets en dit ging gek genoeg prima.

Paard 2 kwam bij mij al driejarige en kreeg bij de fokker klein beetje sportbrok. Ik wilde dat niet voeren, dus overgegaan naar een muesli. Dat was te rijk. Dus overgegaan maar Equifyt greenpower. Deed ze het mwah mwah op. Toen naar vitalbix DC en vitalbix Act+, kreeg ze jeuk van en werd ze ril van. Toen naar marstall: stukken beter, maar nog steeds wat jeuk. Nu op victorious secret. Daar heeft ze stukken minder jeuk op en is ze niet ril op. Kan blijkbaar niet tegen luzerne en heeft een bepaalde verhouding mineralen nodig. Komt nu soms wat looplust tekort, maar ik ga voorlopig even niets meer veranderen, omdat ik weet dat ze ook op het gras reageert en ik denk dat dat meer boosdoener is in haar wat mindere looplust dan dat het aan de brok ligt.

Het is soms gewoon even zoeken. En zoeken tot je het juiste antwoord vindt, lijkt mij een goede weg?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 05:33 



 
Profiel   

Iemand van de voerkenners hier die misschien de mineralbrix van eggersman en de lexa mineral heft bekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 18:37 



 
Profiel   

SBravour schreef
Iemand van de voerkenners hier die misschien de mineralbrix van eggersman en de lexa mineral heft bekeken?


Lexa mineral ken ik wel. Betaalbaar en prima mineraal, qua producten ook weinig aan rommel in het mineraal (dat vind ik wel belangrijk). Ik moest ernaast nog wel iets anders bij voeren. Ze hadden er niet voldoende aan naast het hooi (ik heb onbeperkt hooi). Misschien komt dit ook, omdat ik momenteel intensief aan het werk ben.. Misschien dat sobere rassen hier wel voldoende aan hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:30 



 
Profiel   

Goed om te horen, wat voerde jij bij voor wat 'extra'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:36 



 
Profiel   

SBravour schreef
Goed om te horen, wat voerde jij bij voor wat 'extra'?


Ik was verder wel tevreden over het product. Amino mineraal werd met liefde gegeten. Mijn paard krijgt 1/1,5 schep per dag nog aan Quatro (basismix met spelt) en 1 schep Fibra (met lucerne en lijnzaad). Maar goed ik heb een groot paard en hij wordt momenteel ook aardig getraind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:41 



 
Profiel   

Dankjewel! Ik heb ook de amino in mijn hoofd, toevallig. Even mijn huidige spul opvoeren en wie weet dan deze proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:02 



 
Profiel   

Amino weigert mijn paard dus juist te eten, haha. Blijft net zo lang liggen tot hij zijn maaltijd brokken eroverheen krijgt :') Kan ook niet zeggen dat ik er mega veel verschil door merk eigenlijk.. Maar vind het op papier wel een mooie korrel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:35 



 
Profiel   

Ik heb ook lexa gegeven.
Een paar verschillende,amino,senior.nog een waar ik de naam niet meer van weet.
paarden deden het er wel goed op.

Vind het alleen een nadeel dat er van alles en nog wat aan kruiden etc bij in zit waar ik het nut niet zo van in zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:57 



 
Profiel   

Yinthee schreef
Amino weigert mijn paard dus juist te eten, haha. Blijft net zo lang liggen tot hij zijn maaltijd brokken eroverheen krijgt :') Kan ook niet zeggen dat ik er mega veel verschil door merk eigenlijk.. Maar vind het op papier wel een mooie korrel. :)


Nou hij krijgt het van mij door zn muesli.. de mineraal COB weigert hij te eten.. die laat hij ondanks mengen wel liggen.


Laatst bijgewerkt door Gizeppie op 10-07-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 21:18 



 
Profiel   

Yinthee schreef
Amino weigert mijn paard dus juist te eten, haha. Blijft net zo lang liggen tot hij zijn maaltijd brokken eroverheen krijgt :') Kan ook niet zeggen dat ik er mega veel verschil door merk eigenlijk.. Maar vind het op papier wel een mooie korrel. :)


Ik merk ook geen verschil, maar dat kan ook komen door zn verhuizing, beter en meer hooi en andere basis voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 21:19 



 
Profiel   

Ik twijfel wel een beetje tussen de sport en de amino, kan behalve de toegevoegde aminozuren geen verschil ontdekken?
Hoop dat mijn merrie het wel wil eten, is een moeilijke eter... zit wel wat suiker in dacht ik, dus dat maakt het wel wat smakelijker.

Vitalbix is namelijk een te grote maaltijd zo nu en dan voor mijn merrie, daarom opzoek naar wat kleiners/ sneller op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 21:36 



 
Profiel   

SBravour schreef
Ik twijfel wel een beetje tussen de sport en de amino, kan behalve de toegevoegde aminozuren geen verschil ontdekken?
Hoop dat mijn merrie het wel wil eten, is een moeilijke eter... zit wel wat suiker in dacht ik, dus dat maakt het wel wat smakelijker.

Vitalbix is namelijk een te grote maaltijd zo nu en dan voor mijn merrie, daarom opzoek naar wat kleiners/ sneller op.


Ik heb ook een moeilijke eter. Ik meng t met fibra en zn basis voer en dat eet tie wel. De Cob versie eet hij niet. Die grote brokken haalt hij eruit en eet hij om heen. Maar de amino eet hij dus wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 21:46 



 
Profiel   

Super, dan ga ik het ook mengen! Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 22:00 



 
Profiel   

SBravour schreef
https://www.marstall-shop.nl/nl/supreme ... ation-free


Iemand deze al geprobeerd? Nieuw volgensmij?


Late reactie maar wou toch even reageren :+

Ik had op Equitana een proefzakje meegekregen. Het was echt heel mooi voer en mijn paard smulde er goed van maar inderdaad erg duur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 08:08 



 
Profiel   

Ik heb die maar even gelaten, vond het erg duur en voor mij lastig verkrijgbaar als ik een ander merk vitamine ga voeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 08:11 



 
Profiel   

Mijn IJslanders krijgen de Marstall Sensation Pro als aanvulling op hun krachtvoer (ook van Marstall) en ik ben er heel tevreden over. Ze halen er niet genoeg kracht uit om als enig voer te geven en het is inderdaad behoorlijk prijzig, maar als aanvulling wel perfect (en betaalbaar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 08:27 



 
Profiel   

Wijslander, mag ik vragen wat jij nu voert?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 09:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 85 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen