Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 110 van de 200 [ 4984 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 200  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

 
Profiel   

Onderste twee artikelen heb ik aangepast. Bovenste kan ik momenteel niet zo snel opzoeken dus laat ik nog even open. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 17:49 



 
Profiel   

Heb even research gedaan voor je: https://results.scgvisual.com/2019/arnhem/r25.html. Is idd de M1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 18:04 



 
Profiel   

JPitty schreef
Heb even research gedaan voor je: https://results.scgvisual.com/2019/arnhem/r25.html. Is idd de M1.

Toppie, dank je wel. Was even niet in de gelegenheid die nog op te zoeken dus grote dank! Heb het aangepast. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 18:37 



 
Profiel   

Graag gedaan. Ik had toch even niks te doen, zo helpen wel elkaar weer toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 19:01 



 
Profiel   

[VN] [VIDEO]SFN II doet nieuwe aankoop voor Jeroen Dubbeldam
Alinea 3 en 4 zijn exact hetzelfde. Even het gummetje erbij pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 13:06 



 
Profiel   

Scherp, het is aangepast :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 18:25 



 
Profiel   

[VN] EK springen Children, Junioren en Young Riders in Veeningen
Alinea 2, zin 2, laatste deel: "zijn door goedgekeurd"? -> Mist hier een woord of is het woord "door" er teveel aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:13 



 
Profiel   

JPitty schreef
[VN] EK springen Children, Junioren en Young Riders in Veeningen
Alinea 2, zin 2, laatste deel: "zijn door goedgekeurd"? -> Mist hier een woord of is het woord "door" er teveel aan?

Ik denk dat hier inderdaad een woord is vergeten. Aangezien ik niet weet wat het zou moeten zijn, heb ik het woordje 'door' verwijderd.
Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:15 



 
Profiel   

Dank weer voor het aanpassen! Heb er nog een paar opgespoord:

[VN] Naast gastruiter nu ook juryleden Pavo Cup bekend
Laatste alinea: hier hebben ze het over de verrichtingen die de paarden moeten laten zien en dat die op een rijtje gezet zijn. Maar waar kun je die dan vinden?

[VN] CK Friesland: IBOP-topper Larinka Weering kampioen
Alinea 2, 3 na laatste zin: "ook goed verwachtingen van" -> goede verwachtingen van

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:21 



 
Profiel   

JPitty schreef
Dank weer voor het aanpassen! Heb er nog een paar opgespoord:

[VN] Naast gastruiter nu ook juryleden Pavo Cup bekend
Laatste alinea: hier hebben ze het over de verrichtingen die de paarden moeten laten zien en dat die op een rijtje gezet zijn. Maar waar kun je die dan vinden?

[VN] CK Friesland: IBOP-topper Larinka Weering kampioen
Alinea 2, 3 na laatste zin: "ook goed verwachtingen van" -> goede verwachtingen van


En ook deze zijn aangepast! De eerste was een link niet goed meegekomen en de tweede is aangepast. Wederom mijn dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:23 



 
Profiel   

Wederom graag gedaan Marjoow!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 21:37 



 
Profiel   

[VN] [FOTO] 50 jaar studentenruiters en studentenkampioenschappen
Bijschrift foto 2: parcrous -> parcours?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 14:51 



 
Profiel   

Thanks weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:44 



 
Profiel   

[VN] Elize van de Mheen houdt Nederlandse eer hoog bij junioren
Algemeen: verleden tijd en tegenwoordige tijd worden weer door elkaar gebruikt
Alinea 2: verdeeld over deze alinea staan een aantal komma's waar deze niet horen (bijvoorbeeld tussen merrie en de naam van het paard(2x) en na teamgenoot)
Laatste zin: close-call staat een spatie teveel.

[VN] Lennard de Boer schrijft Derby titel van Drenthe op z'n naam
Titel: derby en titel is dubbelop. Schrijft de Derby van Drenthe op zijn naam is beter.
1e alinea, 2e zin: Kreeg de titel toegekend? Hij won toch gewoon de wedstrijd? Bij toekennen van een titel denk ik gelijk aan een keuring od.
Alinea 2, 1e zin: er verschenen 19 combinaties, of er verscheen een 19-tal combinaties.
Alinea 2, 2e zin: woordje zo mag er tussenuit. Hij wist het eerste foutloze parcours neer te zetten.
Alinea 3, halverwege: de komma tussen ruiter en Denies mag daar weg. Mag een komma bij tussen Sanjaya en na.

[VN] [HE]Bokt op Horse Event 2019
Alinea 2, 2e zin: hierin staat twee keer programma. Ik zou de 2e helft van deze zin vervangen door "Meer informatie volgt nog".
Alinea 3, laatste zin: houdt -> hou
Alinea 4, 1e zin: de komma tussen jaar en is mag daar weg. Dubbele woord jaar zo kort op elkaar in deze zin leest ook niet heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 13:40 



 
Profiel   

[VN] EK Eventing: Junioren & Young Riders voorlopig 5e en 6e
Algemeen: In dit artikel wordt verschillende keren de naam van het paard Coffee IJs als Coffee Ijs geschreven. Volgens https://taaladvies.net/taal/advies/vraa ... d_ijsland/ is dan de hele IJ als hoofdletter en niet alleen de I.
Algemeen: de naam van het paard Enzo van 't Vennehof wordt in dit artikel ook op verschillende manieren geschreven.
Alinea 4, zin 1: "Myrle Schoones het sterkte Nederlandse" -> sterkste, de s mist
Alinea 6, zin 2: " in actie, Lauren Eggermont" -> de komma mag hier vervangen voor een dubbele punt.

[VN] Verslag vergadering enduranceforum 11 juni 2019
Kopje Good Condition: in deze alinea wordt Condition de ene keer wel en de andere keer niet met hoofdletter geschreven.
Kopje Jaarwerkplan 2019, zin 1: "beleidsplan een jaarwerkplan voor elk jaar een jaarwerkplan." -> deze zin is wat dubbelop. Of er moet staan "een jaarwerkplan voor elk jaar" of "voor elk jaar een jaarwerkplan".

[VN] Spelfouten nieuwsberichten
Kopje Publieke opinie, alinea 3: de 1e zin wordt afgesloten met twee punten, waar eentje ook genoeg is.

[VN] CK Gelderland: Goede groep oudere dressuurmerries
2e alinea, halverwege: "ster IBOp-dr" -> Moet IBOP niet compleet met hoofdletters ipv zo?
In dit artikel wordt Centrale keuring met kleine letter k geschreven, terwijl in een ander artikel Centrale Keuring met hoofdletter K geschreven wordt (artikel VK Zweeloo). Welke spelling klopt?

[VN] VK Zweeloo: veulens van Carrera VDL en Desperado kampioen
Kopje Twee nakomelingen van Kitt SB, zin 3: "Wat opviel Ze viel op door" -> Wat opviel mag wel weg denk ik?
Kopje Orson JZ pakt titel, zin 4: "Dit veulen kan zowel stappen, draven als galopperen!" -> Is dat zo bijzonder? Dat kunnen alle veulens volgens mij wel. Lijkt me dat hier nog een een woordje als "super" of "Geweldig" of zo ergens tussen moet. Op deze manier komt het apart op mij over.
Kopje "Dressuurveulens", zin 10: "heeft hij heel" -> dit gaat over het twee zinnen eerder genoemde merrieveulen en moet dus zij zijn.

Had je er nog koffie of thee :9k bij gewild tijdens het corrigeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 13:49 



 
Profiel   

Ik kies voor een Red Bull en ga er direct mee aan de slag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:05 



 
Profiel   

Ik heb alles op 1 na aangepast, je een na laatste opmerking over "Dit veulen kan zowel stappen, draven als galopperen!" ben ik met je eens dat het gek klinkt, maar aangezien het een quote is van iemand, wil ik hier niets aan wijzigen :)

Bedankt voor de oplettendheid weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:31 



 
Profiel   

Mag ik je wederom hartelijk danken voor je werkzaamheden? Fijn dat dit weer opgepakt is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 16:32 



 
Profiel   

[VN] Brabantse amazones in Mongol Derby
Kopje Slijtageslag, alinea 1, zin 3: "de helft alle deelnemers" -> van alle deelnemers
Kopje Slijtageslag, alinea 2, zin 1: "wil, maar" -> wilt

[VN] Young Riders naar bronzen positie bij EK Eventing
In de titel staat Eventing met hoofdletter, in de 1e alinea, 1e zin met kleine letter.
1e alinea, 1e zin: Jeugd met hoofdletter, moet dit geen kleine letter zijn?
3e alinea, 2e zin: Ruiters met hoofdletter, moet dit geen kleine letter zijn?

[VN] EK De Wolden: Emma Bocken wint ZILVER bij Children
Alinea 2, 1e zin: Climax met hoofdletter, moet dit geen kleine letter zijn?
Alinea 2, 5e zin: “Ik heb ik de barrage wel het maximale gegeven.” -> 2e ik moet in zijn
Uitslagen: de opmaak van de winnares van zilver is anders dan die van goud en brons. Meer 0-0-en erachter en tijd tussen haakjes ipv zonder haakjes

[VN] Superdeftige Emerson kampioen ereklasse Regio Noord
Algemeen: verleden en tegenwoordige tijd wisselen elkaar in dit artikel af.

[VN] DressuurTeam NL derde in Nations Cup Falsterbo
Alinea 3, zin 2: "inde" -> hier mist een spatie tussen in en de
Alinea 3, zin 2: "minste plaatsinspunten voor" -> de g in plaatsingspunten ontbreekt
Kopje Debuut: Hier heet het paard van Hans Peter Glock's Casper, in alinea 1 Glock's Capar. Wat is de juiste naam?
Kopje Debuut: Bij de scores heeft de ene score wel een % teken, de andere niet. Komt dat door het woord percentage eerder in die zin?

[VN] Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher
Alinea 2, zin 4: "wedstrijd op naam" -> op ZIJN naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 17:05 



 
Profiel   

"Je wil" is informeel en spreektaal, maar wel correct dus ik laat het staan. Bovendien is het een citaat.

Jeugd wordt hier gezien als onderdeel van een eigennaam en dus hoofdletter. Idem voor Ruiters, daar zien ze het als term/eigennaam, dus ook hier een hoofdletter.

Je opmerking over vt en tt snap ik niet, want alles klopt daar. De twee tijden wisselen zich inderdaad af, maar wel op een correcte manier.

Percentage wordt al eerder genoemd, dus ik zou er zelf ook niet voor kiezen om dan nog een teken te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 19:24 



 
Profiel   

OK, dan is dit mij nu weer duidelijk. Als dingen zo correct staan, mag je het wel zo laten. Zo leer ik ook nog weer dingen bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 19:53 



 
Profiel   

[VN] EK De Wolden: Brons voor Young Rider Lars Kersten
3e alinea (1e onder de foto), laatste zin: hierin mis ik de naam van de Spaanse amazone die zilver won.
4e alinea, 6e zin: "De bondscoach spreek in de afsluitende persconferentie zijn dan uit aan de organisatie."-> bij spreekt mist de t en bij dank de k.
5e alinea, laatste zin: "besluit de derde-jaars-studente Biomedische technologie" -> volgens online groene boekje is het derdejaars studente ipv op deze manier. En moet technologie hier niet met hoofdletter omdat het de naam van de studie is?
Uitslagen: hier staat een i teveel in de naam H-Cassino van onze bronzen ruiter.

[VN] Bronzen teammedaille voor eventing Young Riders
1e alinea, laatste zin: er om heen -> eromheen (volgens online groene boekje)
6e alinea, 1e zin: assistent coach -> assistent-coach (volgens online groene boekje)

[VN] Nederlandse springruiters zevende in Zweden
Alinea 3, zin 2: "Ook KNHS Talententeamlid Kevin Jochems reed een sterke feilloze ronde in de tweede manche en hield de score op nul In de tweede moest de het KNHS Talent va2018 een foutje op de hindernissen en een voor tijd incasseren."-> tussen nul en In is de punt weggevallen. Zoals ik het hier lees heeft hij 2x de tweede ronde gereden. En va2018 moet denk ik van 2018 zijn.
Alinea 3, zin 3: "hengst Don VHP Z N.O.P;, "-> Na N.O.P. staan een puntkomma én een komma, beetje dubbelop.
Alinea 3, zin 5: "telde in twee keer niet mee." -> woordje in mag eruit.
Alinea 5, laatste zin: "kunnen We strijden verder"-> puntje tussen kunnen en We mist.
Uitslagen: strafpunten van Zweden ontbreken
Uitslagen: waarom staan er bij Eric vd Vleuten wel haakjes om de 1e 9 en niet om de 2e?
Tussenstand: Duitsland mist een komma tussen 3/4 en de punten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 21:51 



 
Profiel   

[VN] Nederlandse afvaardiging WK IJslandse paarden bekend
Eerste blokje (Sportruiters), 2e naam: "metvDjorn frá Nýttland" -> die v achter met, hoort die daar wel?
Laatste zin, laatste woord: "teamleaders" -> teamleiders toch?

[VN] Maxime Osse scoort met Kensington in Subli Competitie
Algemeen: Nieuw en Sint Joosland staat er een aantal keer, moet Nieuw- en Sint Joosland zijn, dus met streepje ipv zonder.
1e alinea, zin 2: "scoorde hoge ogen bij" -> iemand scoort hoog of gooit hoge ogen. Op deze manier is het een contaminatie.
Kopje Vijfjarigen, laatste zin: "maakte het" -> maakten


Laatst bijgewerkt door JPitty op 15-07-19 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 23:05 



 
Profiel   

Bedankt, ik heb het aangepast :j
De andere berichten erboven moeten nog wel gedaan worden.

Edit: Ze zijn allemaal weer aangepast :)



Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 15-07-19 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Edit toegevoegd


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 23:07 



 
Profiel   

Graag gedaan weer! Sorry dat ik zo scherp ben en zoveel dingetjes eruit pluk. B-)

[VN] Hoogbejaarde pony waarschijnlijk misbruikt
Kopje 'Mijn hart is gebroken', zin 2: "Het is gewoon verdrietig om een pony zoiets aan doen" -> aan te doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 110 van de 200 [ 4984 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 200  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen