Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opfok voor hengst gezocht in noord Nederland

 
Profiel   

Als alles goed gaat, heb ik over een aantal maanden een hengstveulen in mijn bezit. En deze moet natuurlijk in een opfok. Aangezien dit de eerste keer wordt voor mij en ik hier dus geen ervaring mee heb, ben ik op zoek naar aanbevelingen. Wat ik zoek is:

-Opfok voor kwpn hengstveulen in de groep
-ook in de winter liefst dagelijks naar buiten
-ruime groepshokken en goede kwaliteit ruwvoer
-in het weideseizoen uiteraard dag en nacht in de weide
-een plek waar dagelijks toezicht is en waar paardenmensen rondlopen
-liefst in noord Nederland , zodat ik ook nog eens langs kan komen
- bij voorkeur een plek waar hij tot 3,5 kan blijven

Het veulen is nu pas twee maanden oud en gaat over een maand of vier bij de moeder weg. Dan is het dus al november. Lukt het dan nog om bij een opfok in te scharen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 10:31 



 
Profiel   

F-AM --> KS

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 09:08 



 
Profiel   

Stoeterij Horsea, Harlingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 09:15 



 
Profiel   

Stal Geertsma https://stalgeertsma.nl/

hier staat mijn nu 2jarige (net ruin) erg tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 09:15 



 
Profiel   

Stal Braaksma Kimswerd.
Ik heb een merrieveulen van 21 juni. Zij kan pas rond december gespeend en gaat daar ook heen. Veulen van vorig jaar is er ook heen gegaan. Ik ben zeer tevreden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:20 



 

Komen ze daar dagelijks buiten of hebben ze uitloop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:27 



 
Profiel   

https://www.degoudenhoep.nl/?page=opfok

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:33 



 
Profiel   

Stal willig in Abcoude, vlak onder Amsterdam.
Mijn veulen, nu jaarling staat daar ook in de opfok :)

In het winter seizoen als ze op stal staan hebben ze een ruime groepsstal met verharde uitloop naar buiten. Ook gaan ze dan nog elke dag los in de losgooibak. Weideseizoen staan ze 24/7 buiten op de wei

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:40 



 
Profiel   

[***] schreef
Komen ze daar dagelijks buiten of hebben ze uitloop?

Dagelijks buiten in de buitenbak aan de hand met halster en touw. Ook als het regent en vies weer is. Groepen in de winter tot 6 per loopstal en in de bak los. In de zomer groep van tot 12 op de weide. Altijd hoog en goed gras, vaak omgeweid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:42 



 
Profiel   

Vlakbij stiens zit een kleinschalige opfokstal.
Super man met hart op de juiste plaats, steekt enorm veel aandacht en tijd in de jonkies zodat ze bij 3/3,5 jaar in principe alles kennen qua halsteren, hoefsmid, dierenarts/enten, omgang met mensen. Momenteel heeft hij 1 groepje staan met 3 2-jarige hengsten en 1 1-jarige hengst en deze zijn stuk voor stuk super aanhankelijk en braaf, het bekende “ik kruip in je broekzak plaatje”

Hengsten staan zomers 24/7 buiten op meer dan genoeg land en in de winter zo veel mogelijk buiten op het verharde pad met rijbak, aan de hand binnen en buiten gebracht.
Hij heet Arjen Tjallema, voor een telefoonnummer kun je mij een PB sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:46 



 
Profiel   

Kimsel94 schreef
Stal willig in Abcoude, vlak onder Amsterdam.
Mijn veulen, nu jaarling staat daar ook in de opfok :)

In het winter seizoen als ze op stal staan hebben ze een ruime groepsstal met verharde uitloop naar buiten. Ook gaan ze dan nog elke dag los in de losgooibak. Weideseizoen staan ze 24/7 buiten op de wei


Abcoude is me wat te ver weg, ruim 150 km rijden. Maar bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 20:15 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
Vlakbij stiens zit een kleinschalige opfokstal.
Super man met hart op de juiste plaats, steekt enorm veel aandacht en tijd in de jonkies zodat ze bij 3/3,5 jaar in principe alles kennen qua halsteren, hoefsmid, dierenarts/enten, omgang met mensen. Momenteel heeft hij 1 groepje staan met 3 2-jarige hengsten en 1 1-jarige hengst en deze zijn stuk voor stuk super aanhankelijk en braaf, het bekende “ik kruip in je broekzak plaatje”

Hengsten staan zomers 24/7 buiten op meer dan genoeg land en in de winter zo veel mogelijk buiten op het verharde pad met rijbak, aan de hand binnen en buiten gebracht.
Hij heet Arjen Tjallema, voor een telefoonnummer kun je mij een PB sturen.


Klinkt goed! Ik stuur je een pb.

Zoals gezegd, ik ben nog erg onbekend op het gebied van opfokstallen, maar is het gebruikelijk dat ze dan veel in handen komen? Het veulen waar het nu om gaat is al gewend om een halster om te hebben en kan meelopen aan het touw. Kent de hoefsmid al en kan voetjes geven. Zelfs trailerladen gaat al vrij gemakkelijk. Afgelopen zaterdag is hij naar de keuring geweest en heeft hij weer een bak ervaring opgedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 20:19 



 
Profiel   

Els1984 schreef


Hier had ik de website al van gevonden. Lijkt mij ook een goede optie. Heb je hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 20:20 



 
Profiel   

Doniahoeve? Vulina hier op bokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 20:58 



 
Profiel   

Moska schreef
Els1984 schreef


Hier had ik de website al van gevonden. Lijkt mij ook een goede optie. Heb je hier ervaring mee?


Ja, daar heeft mijn toen-nog-hengst een winter in de opfok gestaan. Is goed bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 06:24 



 
Profiel   

Mijn hengst heb ik ook in een winter seizoen in een opfok moeten brengen. Bij veel plekken doen ze dat niet... durven dan hengst niet meer bij een groep te gooien als stalseizoen begonnen is.
Heb hem toen kwijtgeund bij Stal equus in zwolle. Echt een top opfok! In de winter hebben ze grote inloopstallen die altijd open staan naar een grote paddock dus veel ruimte. Ook 24/7 ruwvoer.
In de zomer staan ze op de weide waarbij ze regelmatig verweit worden zodat er altijd genoeg gras aanwezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 06:34 



 
Profiel   

Moska schreef
Els1984 schreef


Hier had ik de website al van gevonden. Lijkt mij ook een goede optie. Heb je hier ervaring mee?

Hier gaat die van mij ook naartoe :)


AnnetteFlame schreef
Doniahoeve? Vulina hier op bokt

Die zit vol

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 06:56 



 
Profiel   

In de buurt van Groningen zit de Wobbesheerd, waar ze ook aan opfok doen. Er staat weinig info op de website, maar wel contactgegevens. http://www.wobbesheerd.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 08:22 



 
Profiel   

Kimsel94 schreef
Stal willig in Abcoude, vlak onder Amsterdam.
Mijn veulen, nu jaarling staat daar ook in de opfok :)

In het winter seizoen als ze op stal staan hebben ze een ruime groepsstal met verharde uitloop naar buiten. Ook gaan ze dan nog elke dag los in de losgooibak. Weideseizoen staan ze 24/7 buiten op de wei


Noord Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 08:49 



 
Profiel   

Moska schreef
Kimsel94 schreef
Stal willig in Abcoude, vlak onder Amsterdam.
Mijn veulen, nu jaarling staat daar ook in de opfok :)

In het winter seizoen als ze op stal staan hebben ze een ruime groepsstal met verharde uitloop naar buiten. Ook gaan ze dan nog elke dag los in de losgooibak. Weideseizoen staan ze 24/7 buiten op de wei


Abcoude is me wat te ver weg, ruim 150 km rijden. Maar bedankt voor het meedenken!


Aah nog verder naar het noorden, zit natuurlijk nog een hoop land boven Amsterdam :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 08:50 



 
Profiel   

Begin november gaat ie naar Wobbesheerd in Groningen. Ben benieuwd en kan nu al niet wachten tot hij oud genoeg is om er mee aan de slag te kunnen!

Veel opfok plekken zaten al vol, daar verbaasde ik me over. Is dat altijd zo? Had wel begrepen dat er vaak veel vaste klanten zijn, maar er zijn toch ook genoeg particulieren met een veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:18 



 
Profiel   

Ja opfokken zitten vaak vol vooral aan het einde van het ‘seizoen’ Ook nemen veel
opfok plekken buiten het weide seizoen geen veulens meer aan, of iig uit mijn ervaring vooral geen hengsten.... Ik heb ook moeite gehad om een fijne opfok te vinden toen mijn veulen in de winter bij mij kwam vanuit buitenland. Was een 8 maanden oud hengstje en bijna nergens deden ze hengsten aannemen buiten weide seizoen omdat ze niet een hengst in de groep durven te zetten als de veulens binnen staan.
Gelukkig toen opfok gevonden waar ze dar wel deden omdat de paardjes toch 24/7 buiten liepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:38 



 
Profiel   

Fijn dat je een plekje gevonden hebt, gefeliciteerd met je hengsten baby :)
Vorig jaar had ik hetzelfde gemerkt toen ik in november nog geïnteresseerd was in een hengst veulen en na wat informeren de opfokken die ik op het oog had allemaal vol zaten. Dit jaar had ik daarom in mei ergens gereserveerd terwijl ik nog geen veulen gekocht had :+

Het is wat me tegenhoudt om evt een jaarling hengst te kopen... die raak je in de winter echt nergens meer kwijt in de reguliere opfokken ivm inscharen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 11:49 



 
Profiel   

Wij hebben ons hengstveulen vorige week naar de opfok gebracht. Ondanks dat we hem eigenlijk willen verkopen.
Opfok nr 6 had nog net een plekje. En geloof dat die nu ook vol zit.

Waar we eerder klant waren zat al in mei vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 12:24 



 
Profiel   

Fijn dat hij naar de wobbesheerd gaat.
Ik sta daar al bijna 11 jaar met mijn blondie.
Prima opfok.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen