Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] 2,5 maand in de VS

 
Profiel   

Hey :D
Zoals in de titel vermeld verblijf ik weer voor enige tijd in amerika bij mijn mama in Alabama. Enkele jaren geleden ben ik opzoek gegaan naar paardenmensen in de omgeving. Ik had iemand leren kennen via instagram en voor 2 jaar hebben we gewoon contact gehouden via social media. Elke keer dat ik hier op vakantie was nodigde ze mij uit om op haar paard Milo te komen rijden en vorige winter in februari ben ik eindelijk eens voor t eerst langs geweest. Waarom ik dit niet eerder heb gedaan weet ik niet :') maar het voelde toen gewoon juist aan qua timing voor mij. Dit was echt heel fijn en nadat ik Milo had gereden werd er mij aangeboden om op Murphy te rijden (door de eigenaresse van de stal).

Murphy is een heel groen paard die in zijn jonge jaren 2 jaar heeft geraced dacht ik (thoroughbred). Ze hadden hem aangeschaft als lespaard maar hadden geen ruiter die hem echt kon doorrijden. Ook heeft hij wat aan zijn linker voorbeen en kan hij niet gebruikt worden als hunter, dat werk is wellicht te zwaar zijn voor hem. Murphy zal jammergenoeg niet blijven maar totdat ze hem een thuis hebben gevonden mag ik ermee aan de slag gaan.

Afgelopen weekend heb ik ermee gereden en ik was de laatste die er eigenlijk op heeft gezeten in februari dus dat was alweer 5 maand geleden _/-\o_
Murphy is dus erg groen, je zou kunnen zeggen dat ik dat ook ben :+ heb 4 jaar lang niet meer intensief gereden dus t is echt verre van perfect, maar we moeten niet enkel het perfecte plaatje delen toch? :D

Murphy vorige winter

[ img ]

[ img ]

& nu

[ img ]

[ img ]

Zaterdag voor het eerst er weer op na 5 maand. Hij was echt heel braaf!

[ img ]

Gisteren had hij het iets lastiger met zijn balans te houden.
Ook geen idee wat er gebeurd is met mijn dekje :=

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

en een mini stukje op video..


Mijn werkpuntjes zijn vooral vooruit kijken en mijn handen sluiten (geen piano handjes :o )

Jayme met Stan the man gisteren
[ img ]


Met z'n allen uitstappen op het terrein
[ img ]

[ img ]

Geen idee of jullie überhaupt geïnteresseerd zijn in een volgtopic.. zou zelf wel de vordering willen zien van Murphy. Er staan ook enkele shows op de planning. In augustus (vrij dichtbij in Pensacola, Florida) eentje en dan in september zouden we naar Lexington, Kentucky gaan :D
Kan ook echt niet wachten om terug te springen *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 19:42 



 
Profiel   

Kom maar door met dat volg topic!
Wat is hij trouwens opgeknapt zeg.

Ik hoop eind dit jaar naar Australië te verteken dus hou wel van dit soort topics.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 19:45 



 
Profiel   

Danuah schreef
Kom maar door met dat volg topic!
Wat is hij trouwens opgeknapt zeg.

Ik hoop eind dit jaar naar Australië te verteken dus hou wel van dit soort topics.

Ja hij is zeker opgeknapt! wanneer ze hem had gekocht was hij er echt slecht aan toe.. :(:)

En wat leuk, voor hoelang ga je? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 19:51 



 
Profiel   

Ik hou van Amerika dus ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 19:55 



 
Profiel   

Ik volg ook! Heel mooi paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 01:32 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook :)

Lijkt me erg leuke plek waar je terecht bent gekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 07:22 



 
Profiel   

ow gaaaf zeg! ik volg ook! ik wil volgend jaar misschien naar Amerika gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:45 



 
Profiel   

Leuk, ik kom ook volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 10:04 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 10:58 



 
Profiel   

Gaaaafff, ik kom ook volgen!

Word altijd zo jaloers van dit soort topics... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 10:59 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook! :D Hij ziet er al zoveel beter uit. Super knap dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 11:07 



 
Profiel   

lideli schreef
Leuk! Ik volg ook :)

Lijkt me erg leuke plek waar je terecht bent gekomen

Ja! Heb echt heel veel geluk, dat ik zomaar 'part of the family' ben na 1x te komen rijden :D

Wat leuk dat jullie allemaal willen volgen. Donderdag ga ik weer en sowieso Murphy rijden maar er staat nog een paardje Bling (ook een vosje) waarmee al 2 maand niet gereden is dus die wil ik er dan ook bijnemen. Mij is verteld geweesr dat hij goofy is dus ik ben benieuwd :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 15:29 



 
Profiel   

nenahdm schreef
Danuah schreef
Kom maar door met dat volg topic!
Wat is hij trouwens opgeknapt zeg.

Ik hoop eind dit jaar naar Australië te verteken dus hou wel van dit soort topics.

Ja hij is zeker opgeknapt! wanneer ze hem had gekocht was hij er echt slecht aan toe.. :(:)

En wat leuk, voor hoelang ga je? :D


Geen idee! Ik boek een enkeltje en zie wel hoe het allemaal loopt. Geen haast in ieder geval! Wie weet sta ik binnen een paar weken weer thuis op de stoep, maar dat is niet de planning haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 22:49 



 
Profiel   

@Danuah, wat leuk, ben heel benieuwd naar je avontuur :D zou ik niet meteen durven :))

Gisteren (donderdag) Murphy gereden, en voor het eerst gegaloppeerd. Het probleem is met Murphy dat hij meteen de volle 100% wil geven (racepaard) en hij nu moet leren om gewoon relaxed te draven/galopperen. Zelfs het stappen gaat aan een aardig tempo :+ en dit met 30+ graden.. wel fijn om eens een werkwillig paard onder mijn kont te hebben. Mijn vorig paard was liever lui dan moe :')
Heb alleen een beetje sfeerfoto's met mijn iPhone kunnen nemen

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nog een oude foto gevonden van Murphy.

[ img ]

Morgen weer een nieuwe dag *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 02:02 



 
Profiel   

Gisteren was het toch echt wel heel warm, heb mij kapot gezweet :+
Met Murphy ging het beter en we hebben zelfs een klein sprongetje meegenomen. Het was wellicht alweer maaanden geleden voor hem en dat was er wel aan te zien uiteraard.. hij werd een beetje heet na de sprong maar luisterde wel goed naar mij. Meer dan dit zal hij waarschijnlijk niet mogen doen ivm zijn enkels maar zo af en toe een sprongetje voor wat afwisseling kan geen kwaad







En dan hebben we de eenhoorn sprinkler buiten gehaald. De reactie van de paarden was een beetje anti climax :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 17:04 



 
Profiel   

Aaah wat leuk! *\%/*

Ik lees trouwens stil mee, vind Murphy een heel mooi paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 17:13 



 
Profiel   

Leuk topic! Is toch een heel ander sfeer zo paardrijden in USA denk ik :)
Je bent dus tijdens de schoolvakantie daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:50 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen :D

Mooi paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:57 



 
Profiel   

Wat is het een mooi paard!
Murphy bedoel ik hé , niet die unicorn :')
Geweldig , geniet van je tijd daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:22 



 
Profiel   

kydaula schreef
Wat is het een mooi paard!
Murphy bedoel ik hé , niet die unicorn :')
Geweldig , geniet van je tijd daar!


Die mag er ook wezen <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:24 



 
Profiel   

Ik volg ook! Wat gaaf zeg dat je dit kunt doen :) En ik vind Murphy prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:38 



 
Profiel   

Farjen schreef
Leuk topic! Is toch een heel ander sfeer zo paardrijden in USA denk ik :)
Je bent dus tijdens de schoolvakantie daar?

Ja dat is het zeker! allemaal heel relaxed, maar dat is denk ik vooral eigen aan hunter.

En nee ik studeer momenteel niet meer maar ik zit in het proces voor een greencard (al meer dan 2 jaar) en sinds vorige winter heb ik de keuze gemaakt om te doen wat mij blij maakt en dat is zoveel mogelijk hier zijn bij mijn moeder. In België heb ik dan een tijdelijke job voor een paar dagen in de week en focus ik daarnaast op mijn kunst (tekenen&fotografie) tot dat ik weer naar hier kan voor 3 maand. Momenteel ben ik heir dus ook druk bezig met het maken van connecties :j en doe ook 1a 2 dagen vrijwilligerswerk in een wildlife center.

Wat leuk dat jullie willen volgen!
Het paard bij de eenhoorn is Milo btw. Echt een knapperd ook <3

Vandaag nog een laatste keer naar de paardjes en morgen ga ik voor 10 dagen naar Wisconsin bij een vriendin. Zij heeft ook een paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:57 



 
Profiel   

Heb eindelijk nog eens de tijd om wat foto's en filmpjes te uploaden :D

Dinsdag 30 juli

Heb alleen Murphy gereden, galop ging iets slechter deze keer. Hij sprong verkeerd aan waardoor ik hem terug nam naar draf en daardoor was hij even in de war en werd hij heel heet :+ ben kalm gebleven en na een paar rondjes draven weer galop gevraagd en dan was alles weer oké :D

[ img ]

[ img ]

Een paar screens van het filmpje

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

hij is echt al veel kalmer geworden <3


Behalve dan bij het springen :')


Sinds woensdag ben ik bij een vriendin een Wisconsin. Heb haar leren kennen via instagram en we praten intussen al 3 jaar met elkaar. Dit is de eerste keer dat ik haar in RL zie <3
Ze heeft ook een paardje, Percy.

Gisteren heb ik hem voor het eerst gereden (zonder zadel want ik heb mijn rijbroek niet mee :') ).




[ img ]

En uiteraard is het elke dag fotoshoot <<)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 19:35 



 
Profiel   

Wat een gave foto's weer <3 <3

Alleen ik vind het draf filmpje van Murphy niet er niet echt fijn uit, ik denk dat je hem in de draf iets voorwaartser moet laten gaan. Je houd hem namelijk heel erg in waardoor hij rare kleine pasjes maakt en geen ontspanning neemt. Maar dat is mijn mening, ik bedoel het ook niet als negatief commentaar!

Bij het springen zouden balken hem wel kunnen helpen en cavaletti :)*

Maargoed hij is prachtig en jullie zien er leuk uit samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:42 



 
Profiel   

Moest het aan mij liggen zou ik hem ook meer voorwaarts rijden.. maar volgens (zal maar zeggen mijn trainer) moet hij leren niet de volle 100% te geven en probeer ik dus een rustig tempo aan te nemen van in het begin. Ze zegt, we kunnen hem altijd nog voorwaarts rijden.. maar de volgende keer zal ik hem eens met wat meer temp rijden.
Ben terug sinds gisteren en ga er vandaag weer heen.
We hebben een gevoelstemperatuur van maar liefst 40 graden vandaag dus misschien hou ik het best bij wat grondwerk :')

In Wisconsin heb ik 7 paarden voor mijn lens gehad, het was vrij druk :))
We hadden graag een dagje naar Chicago geweest maar daar was helemaal geen tijd voor :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen