Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Famke Elvira ~ A beautiful soul is never forgotten

 
Profiel   

†Famke Elvira 01-07-2001 ~ 19-07-2017

[IM] Famke Elvira; dag kanjer, ik ga je zo erg missen!

"I think the hardest part of losing someone, isn't having to say goodbye, but rather learning to live without them. Always trying to fill the void, the emptiness that's left inside your heart when they go"


Ja.. Jullie lezen het goed. 2 jaar alweer.. 2 jaar geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn allerbeste maatje Famke Elvira. Mijn soulmate. Mijn alles. Het was alsof we in een slechte film beland waren. In een vreselijke nachtmerrie. Maar we kwamen er niet meer uit. We zijn ruw uit elkaar getrokken. Wat een verdriet, wat een pijn, wat een hel... Ik stond machteloos. Wanhopig. Vol ongeloof.

Ik twijfelde heel erg om dit topic te maken. Want, het is alweer 2 jaar terug. Maar zo voelt het voor mij echt nog niet. Het voelt allemaal als de dag van gister. Als ik terugdenk aan onze laatste momenten krijg ik tranen in mijn ogen. Als ik door een van onze vele fotoboeken blader, voel ik de onvoorwaardelijke liefde, het vertrouwen, het plezier. Mijn lieve meisje. Mijn knappe merrie.

En Famke verdiend gewoon nog een topic. Famke verdiend ontelbaar veel topics. Wat een paard. Alles aan haar was speciaal. Ze staat bij vele mensen in hun geheugen gegrift. En bovenal bij mij.

2 jaar terug. En toch nog zo lastig. Eerlijk is eerlijk, ik had verwacht dat het na 2 jaar een stuk makkelijker zou zijn. Maar niets is minder waar. Ik begin mij nu te beseffen dat mijn herinneringen aan haar vervagen. Ik weet niet meer hoe het voelde op haar rug in galop. Ik weet niet meer precies hoe haar hinnik klonk. Ik weet niet meer precies hoe het voelde om zonder zadel op haar te rijden. Ik begin haar te vergeten. Langzaam aan. En dat wil ik niet. Ik wil alle herinneringen houden, precies zoals ze waren. Puur. Maar dat kan niet. Dat is onmogelijk. En dat is verschrikkelijk. Frustrerend. Confronterend. Het doet pijn.

Life goes on.. Dat maakt het ook niet bepaald makkelijk. Iedereen gaat door. In een sneltreinvaart. En ik? Ik stond stil. Ging achteruit. En ga nu net pas weer een beetje vooruit. Famke haar overlijden was het begin van 1,5 jaar vol rottigheid. Eerst Famke. Toen mijn oma (van niets aan de hand, naar de diagnose kanker, naar overlijden binnen slechts een paar maandjes), toen mijn oom (na jaren strijd tegen kanker, weer schoon zijn en weer moeten vechten), toen mijn opa (door een combinatie van verdriet & COPD) en om af te sluiten onze allerliefste kat Bayonne, ons maatje. Meermaals heb ik mijzelf afgevraagd hoeveel een mens kan hebben. Veel, blijkbaar. Onbewust.

Omdat de datum nu weer net voorbij is, sta ik weer extra stil bij mijn lieve paardje. Liefste Fammie. Hoeveel ik van haar genoten heb, wat een geweldige jaren we hebben gehad samen. Hoe trots ik op haar was. En hoeveel vertrouwen we in elkaar hadden. En je kan veel zeggen, maar niemand neemt ons dat ooit nog af! En de echte herinneringen zullen voor altijd bij mij blijven. Misschien niet meer de exacte gevoelens die bij de momenten hoorden, maar ik zal altijd aan haar terugdenken met een lach en een traan. Mijn knapste Fams.

Goed, deze tekst is alweer veel te emotioneel en te lang geworden dan bedoeld. Het idee was om gewoon een foto-topic te maken met wat mooie herinneringen. Laat ik daar maar eens mee beginnen .

____________

Ik vergeet het nooit meer. De eerste keren dat ik je zag. Zo mager. Zo ziek. Zo bang. En zo boos op alles en iedereen. Ik dacht dat we nooit een band zouden krijgen. Dat ik je nooit écht leuk zou kunnen vinden. Maar ik had duidelijk geen gelijk. Integendeel!
[ img ]

Wat kon ik toch altijd genieten van de buitenritten. Zorgeloos, vol vertrouwen. 100% genieten. En wat was je altijd braaf. En paste je goed op mij, zelfs wanneer ik roekeloos bedacht zonder zadel en met neckrope buiten te gaan rijden. Dat kon gewoon allemaal. Zelfs na weken niet rijden. Gouden paard was je <3
[ img ]

Springen. Dat woord in combinatie met ons was meestal geen succes. Maar als het wel goed ging, was het zoooo tof! En jij ging er altijd vol voor. Zo enthousiast. Zo meewerkend. Werkwillig. Geweldig!!
[ img ]

En wat heb ik genoten van het dressuren. Hoe een paard zo enorm kan veranderen! Bizar. Wat heb je mij veel geleerd, lieve Famke.
[ img ]
[ img ]

Ultieme vrijheid. Lange ritten, zadeltas mee en gaan met die banaan. Lekker over het strand. Koud, harde wind, veel golven. So what? Jij was nergens bang voor. Samen konden we alles aan. Los teugeltje en lekker relaxen.
[ img ]
[ img ]


Wat was je een geweldig paard. Ik zal je echt nooit meer vergeten. Ik ben zo dankbaar voor onze tijd samen.
[ img ]

Heerlijk zonder zadel. Kon gewoon. Dan liep je net zo lekker als altijd. En deed je net zo hard je best.
[ img ]

Mijn meisje, mijn alles. Wat had ik jou graag nog wat meer jaren bij mij gehad.. Wat een lol hadden we altijd samen. Niets was ons te gek.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wat zou ik nog graag een één laatste keer op je rug zitten, lieve Famke. Gewoon om dat gevoel nog een keer te hebben. Wat zou ik je graag nog één laatste keer omhelzen, over je fluwelen neusje aaien, je vacht voelen..
[ img ]
[ img ]

Ik was zó gelukkig met jou. Bedankt, Famke. Bedankt voor alles. Het mag dan 2 jaar geleden zijn, maar ik denk nog dagelijks aan je. Hopelijk heb je het daar goed, samen met iedereen die ook gegaan is. Zonder pijn, zonder narigheid. Ik hou van je. Voor altijd. En ooit zullen we elkaar weer zien. Dat weet ik zeker. Zal je op mij wachten?

Ik zie dat sommige foto's wel heel erg verkleind zijn, zonde, maar het is niet anders. Het gaat om het gevoel. Excuses!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 18:42 



 
Profiel   

2 jaar alweer. Ik kan het me zelfs nog herinneren maar dat het alweer 2 jaar geleden is dat is echt onwijs snel gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 19:07 



 
Profiel   

Wat een mooi topic. Sterkte nogmaals, het blijkt wel hoe dierbaar ze voor je was! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 19:37 



 
Profiel   

Wat een ontzettend knap paard. Veel sterkte ❤

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 19:44 



 
Profiel   

Is het alweer twee jaar geleden? Wat gaat de tijd bizar snel! Over twee weken is het vijf jaar geleden dat ik mijn allergrootste vriend heb laten gaan. Soms voelt het nog als gister. Wat zou ik graag nog een buitenrit met hem maken. Of hem nog een knuffel kunnen geven... Heel veel sterkte. Ik weet helaas hoe het voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 19:50 



 
Profiel   

Eens met mijn voorgangers, ook ik weet het nog als de dag van gisteren... Ik vond jullie zo'n heerlijke combinatie samen!
Ze heeft een mooi plekje in je hart, en gelukkig heb je nu wederom een fantastisch Friesje uit gezocht om het leed wat te verzachten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 20:07 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
2 jaar alweer. Ik kan het me zelfs nog herinneren maar dat het alweer 2 jaar geleden is dat is echt onwijs snel gegaan.

Bizar he.. Time flies.. Ik kan het soms nog steeds niet geloven.


Lynnepinny schreef
Wat een mooi topic. Sterkte nogmaals, het blijkt wel hoe dierbaar ze voor je was! Y;(

Dankjewel! Dierbaar was ze zeker voor mij. Het was een geweldig paard!


Deoro schreef
Wat een ontzettend knap paard. Veel sterkte ❤

Dankjewel! Knap was ze zeker <3


Imre schreef
Is het alweer twee jaar geleden? Wat gaat de tijd bizar snel! Over twee weken is het vijf jaar geleden dat ik mijn allergrootste vriend heb laten gaan. Soms voelt het nog als gister. Wat zou ik graag nog een buitenrit met hem maken. Of hem nog een knuffel kunnen geven... Heel veel sterkte. Ik weet helaas hoe het voelt.

Het is niet normaal hoe snel de tijd gaat... Niet te beseffen. Dankjewel en jij ook sterkte!


Renee1991 schreef
Eens met mijn voorgangers, ook ik weet het nog als de dag van gisteren... Ik vond jullie zo'n heerlijke combinatie samen!
Ze heeft een mooi plekje in je hart, en gelukkig heb je nu wederom een fantastisch Friesje uit gezocht om het leed wat te verzachten :j

Dankje! :) Ze heeft inderdaad een mooi plekje in mijn hart, daar zal ze nooit meer uit gaan! En gelukkig heb ik veel aan mijn huidige Friesje inderdaad. Dat is zo'n vrolijk dier. Ze kan mij soms echt opvrolijken als ik er even doorheen zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 21:03 



 
Profiel   

Jeejtje wat een mooi topic, mooi geschreven. Word er emotioneel van! Jullie waren een mooie combi.
Heel veel sterkte met het gemis Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 22:37 



 
Profiel   

2 jaar zal de ene keer voelen als een eeuwigheid geleden en de andere keer als 3 dagen terug.
Zo te lezen hadden jullie een geweldige band en heb je voor haar alles uit de kast getrokken, maar sommige gevechten zijn niet te winnen.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 22:55 



 
Profiel   

SvS88 schreef
Jeejtje wat een mooi topic, mooi geschreven. Word er emotioneel van! Jullie waren een mooie combi.
Heel veel sterkte met het gemis Y;(

Dankjewel!!


Sanet schreef
2 jaar zal de ene keer voelen als een eeuwigheid geleden en de andere keer als 3 dagen terug.
Zo te lezen hadden jullie een geweldige band en heb je voor haar alles uit de kast getrokken, maar sommige gevechten zijn niet te winnen.
Heel veel sterkte!

Precies, soms voelt 2 jaar als een hele lange periode, maar wat dit betreft niet. Wat ging dat snel zeg. Bizar. Alsof je in een waas leeft en alles maar doorgaat.
We hebben zeker onze best gedaan voor haar. Maar dit gevecht was inderdaad niet te winnen, helaas... Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:01 



 
Profiel   

Lieve Fammie, gekke merrie, wat een personaliteit had zij!
Het voelt inderdaad echt niet als twee jaar.. wat kan de tijd bizar snel gaan.
We blijven haar missen, maar zij waakt nu over je lieve familie boven, wachtend op jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 09:53 



 
Profiel   

Wat een mooi topic. Prachtige herinneringen aan een bijzonder paard! Sterkte met het gemis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:21 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Lieve Fammie, gekke merrie, wat een personaliteit had zij!
Het voelt inderdaad echt niet als twee jaar.. wat kan de tijd bizar snel gaan.
We blijven haar missen, maar zij waakt nu over je lieve familie boven, wachtend op jou!

Echt bizar hoe snel het is gegaan. Onwerkelijk. En inderdaad, ik blijf haar voor altijd missen denk ik. Zo een enorm speciaal paard.


Cavaletto schreef
Wat een mooi topic. Prachtige herinneringen aan een bijzonder paard! Sterkte met het gemis.

Dankjewel! Het was zeker een heel bijzonder paard. Lieve Famke!

Aah uitgelicht zie ik! Thanks :D knapste Famke nog eens op de homepagina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 12:48 



 
Profiel   

Twee jaar geleden alweer... Jeetje!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het verdriet blijft. Sterkte met het gemis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 11:41 



 
Profiel   

Bnet schreef
Twee jaar geleden alweer... Jeetje!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het verdriet blijft. Sterkte met het gemis!


Ja, bizar toch? Die 2 jaar zijn echt zo snel gegaan. Kan het nog niet beseffen gewoon. Ongelooflijk.
Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 22:31 



 
Profiel   

Ach, ik word er terug emotioneel door. Heel mooi geschreven, erg goed te begrijpen .... En 2 jaar alweer? Jeetje ....

Veel sterkte meid :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 04:22 



 
Profiel   

Dankjewel :) Wat een lieve reacties allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 10:38 



 
Profiel   

Ahh nog een dagje uitgelicht. Heeft lieve Fammie zeker verdiend <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen