Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Folly voor het eerst ITP

 
Profiel   

De meesten zullen mij kennen van de vosse KWPN Zahire. Ik heb helaas het besluit moeten nemen haar te verkopen omwille van mijn steeds zwakker wordende gezondheid. Zahire is echt een beestje dat veel aandacht en beweging nodig heeft of ze kwijnt weg. Nu staat ze op een NH-stalling waar ze kindjes grondwerk mag aanleren en met haar nieuwe baasje lekker de natuur intrekt.

Op 5 mei is mijn nieuwe dame gearriveerd: IJslandermerrie Fordild. Zeer bewust de keuze voor een IJslander gemaakt omwille van de zachte gangen en tölt: daardoor kan ik terug pijnvrij rijden zonder na een kwartier doodop van mijn paard te vallen.
De eerste keer proefrijden ging niet zo goed: bij linkergalop sloeg ze naar mijn been, bij het afstappen trapte ze. Ik zag echter wel potentieel dus ben een week later ermee op buitenrit gegaan, ze voelde zó goed aan en ik wist: dit wordt mijn paard.

Enkele dagen later stond mijn 15-jarige aanwinst op stal :D In het begin de nodige struggles gehad, maar eigenlijk al heel snel werden we een team, we vertrouwen elkaar al heel goed. Ik had me geen beter paard kunnen wensen. Op de grond zo mak als een lammetje, onder het zadel bloedheet maar uitstekend te regelen, een werklust om U tegen te zeggen en een vreselijk lief karakter. Wat kan een mens zich nog meer wensen?

Gisteren zijn we naar een bosje gewandeld voor wat foto's. Ondanks dat Folly meer geïnteresseerd was in gras zijn er toch enkele leuke foto's uitgekomen :)

Zo kwam ze aan bij ons
[ img ]

De foto's van gisteren. Nee, ik ben niet groot, Folly is gewoon erg klein :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Deze komt aan de muur

[ img ]

En nog even het prachtige uitzicht van op haar rug

[ img ]

Dit was de tweede keer op het strand. Soms wat twijfel maar als ik zei dat het goed was, was het dat voor haar ook.

[ img ]

Ik ben alleszins al helemaal verliefd op mijn knappe lieve Folly <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 12:16 



 
Profiel   

Heerlijk
Wat leuk dat ze tweekleurig is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:45 



 
Profiel   

Wat een knap meisje en wat klink je blij en happy :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 16:01 



 
Profiel   

Wat een leuke Merrie! Veel plezier nog samen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 16:10 



 
Profiel   

Ijslanders zijn geweldig, heel veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 05:44 



 
Profiel   

Wat een leukerd!
Bij ons op stal staan ook veel IJslanders, met daarbijbehorende baasjes, van groot naar klein.
Dat kan allemaal.
En idd precies zoals je zegt, ernaast zijn ze allemaal heel relaxed, totdat je erop gaat zitten.
Ze zeggen ook niet voor niks IJslands vuur.
Vosbont is een leuke kleur, en hoeveel er bij ons ook staan, die kleur zit er niet bij.
Wat fijn dat je nu weer lekker kunt rijden!
Is het een vijfganger?
Alleen je neusriem zit niet helemaal goed, die moet voor het bit langs, ipv erboven.
Of heb je dit bewust zo?
( het is nl een lage neusriem, cq africhtings neusriem)
Nog veel plezier met je leuke paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 06:20 



 
Profiel   

Rivjenn schreef
Wat een leukerd!
Bij ons op stal staan ook veel IJslanders, met daarbijbehorende baasjes, van groot naar klein.
Dat kan allemaal.
En idd precies zoals je zegt, ernaast zijn ze allemaal heel relaxed, totdat je erop gaat zitten.
Ze zeggen ook niet voor niks IJslands vuur.
Vosbont is een leuke kleur, en hoeveel er bij ons ook staan, die kleur zit er niet bij.
Wat fijn dat je nu weer lekker kunt rijden!
Is het een vijfganger?
Alleen je neusriem zit niet helemaal goed, die moet voor het bit langs, ipv erboven.
Of heb je dit bewust zo?
( het is nl een lage neusriem, cq africhtings neusriem)
Nog veel plezier met je leuke paardje!


Zo te zien is dit geen lage neusriem maar een apart soort hoge neusriem. Deze hoort in ieder geval niet voor het bit langs, daar is die ring te groot voor.

Wat een leuk dier! Het is geen volle IJslander denk ik omdat ze bont is? Maar wat een leuk dier, lieve uitstraling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:05 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:09 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Zo te zien is dit geen lage neusriem maar een apart soort hoge neusriem. Deze hoort in ieder geval niet voor het bit langs, daar is die ring te groot voor.

Wat een leuk dier! Het is geen volle IJslander denk ik omdat ze bont is? Maar wat een leuk dier, lieve uitstraling.


Jawel hoor, zo zijn die lage neusriemen bij IJslanders :j
Ik zie ze dagelijks :D
Tegenwoordig zie je ook hoge neusriemen, maar die zijn dan eigenlijk hetzelfde als bij de andere rassen.
En vosbont komt gewoon voor.
Alle kleuren eingenlijk, behalve Appaloosa.

Kijk deze heeft ook grote ringen bij de neusriem

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:13 



 
Profiel   

Rivjenn schreef
Suzanne F. schreef
Zo te zien is dit geen lage neusriem maar een apart soort hoge neusriem. Deze hoort in ieder geval niet voor het bit langs, daar is die ring te groot voor.

Wat een leuk dier! Het is geen volle IJslander denk ik omdat ze bont is? Maar wat een leuk dier, lieve uitstraling.


Jawel hoor, zo zijn die lage neusriemen bij IJslanders :j
Ik zie ze dagelijks :D
Tegenwoordig zie je ook hoge neusriemen, maar die zijn dan eigenlijk hetzelfde als bij de andere rassen.
En vosbont komt gewoon voor.
Alle kleuren eingenlijk, behalve Appaloosa.

Kijk deze heeft ook grote ringen bij de neusriem

[ [url=m/UHcBCv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh ja ik zie het. Had ik nog nooit gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:14 



 
Profiel   

Leuk beestje hoor! Goede keuze. Veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:45 



 
Profiel   

Een zeer leuke dame! En zo te zien wel vijfganger, maar mogelijk niet gereden in telgang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 08:45 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 08:52 



 
Profiel   

Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

@Suzanne F.
Bont is gewoon toegestaan hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 09:56 



 
Profiel   

Iedereen heel erg bedankt voor de fijne reacties :D Ik ben erg blij met Folly, ze heeft een zeer fijn karakter en we vormen een goede match. Ze vind zichzelf soms erg grappig als ze deugnieterij uithaalt, maar ik lach graag mee haha.

Rivjenn, zeker! Ze zou het liefst gewoon heel de weg draven met af en toe een stukje rengalop erdoor :').
Ze is een vierganger maar gereden als een drieganger, nu ze wat bespiering begint te krijgen biedt ze tölt steeds vaker aan en beginnen we daar stilaan op te trainen.
De neusriem klopt, dat is normaal een lage (zelfde hoofdstel als je foto overigens), maar ik kreeg hem absoluut niet op het neusbot zonder het bit af te knellen dus heb ik er een losse hoge van gemaakt, loopt ze beter op ook :)

Suzanne, het is idd bedoeld als een lage. Het is hetzelfde als Rivjenn toont, alleen kreeg ik het niet op het neusbot dus heb ik er maar een hoge van gemaakt haha. Ze is een volle IJslander met stamboekpapieren, haar vader Pipar was zwartbont.

Nachtlampje, ze is een vierganger. We zijn nu bezig met de tölt te bevestigen, ze is erg draverig maar zit ook in de draf wel erg lekker moet ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 10:17 



 
Profiel   

:D Ik dacht al. Op basis van de conformatie kun je weinig tot niks opmaken over de gangaanleg. Dat is genetisch bepaald.

Tölt kun je oefenen door vanuit stap het ritme langzaam op te voeren richting tölt, en weer terug. Belangrijk is daarbij dat ze actief en ritmisch blijft in haar achterbenen, en licht en opwaarts in haar balans.

Leuke merrie hoor, ook hoe je haar omschrijft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 11:09 



 
Profiel   

Wat een verandering...maar zo fijn dat je een nieuwe passende match gevonden hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 11:49 



 
Profiel   

Leuk paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 12:11 



 
Profiel   

Leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 18:48 



 
Profiel   

Ijslanders heb je altijd al graag gezien, dat weet ik nog :D
Blij om te zien dat je een goede match gevonden hebt.
Veel succes samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 19:29 



 

gefeliciteerd, ontzettend leuk paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 07:34 



 
Profiel   

Wat een plaatje! :+: heel veel plezier met haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 10:11 



 
Profiel   

Wat een leuke ijslander, veel plezier samen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen