Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]CDI3* Grand Prix kür op muziek Ermelo in beeld

 
Profiel   

*bokt.nl
Dressuur
Door aniek1985

Tijdens het Wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden stond dit jaar een nieuw onderdeel op het programma, een CDI 3* rubriek. Hierbij een fotoverslag van de Grand Prix kür op muziek.

De eerste deelnemer in de baan was de Belgische ruiter Marc Peter Spahn met de knappe Friese hengst Elias 494 (v. Jorn430).
[ img ]

[ img ]

De kür werd gewonnen door Hans Peter Minderhoud met de ruin GLOCK's Casper (v. Westpoint).
[ img ]

[ img ]

Een tweede plaats was er voor Thamar Zweistra met Hexagon's Double Dutch (v. Johnson).
[ img ]

Patrick van der Meer reed met de hengst Chinook (v. Vivaldi) een kür met toepasselijke muziek waarin het geluid van een helikopter is verwerkt.
[ img ]

[ img ]

Geert Jan Raateland reed met Don Bravour (v. Painted Black) naar de derde plaats.
[ img ]

[ img ]

Nars Gottmer met Dicaprio Swing (v. Jazz).
[ img ]

[ img ]

Jean-René Luijmes met Aswin (v. Sandreo).
[ img ]

[ img ]

Jill Huijbregts met Enzos Armani (v. Tuschinski).
[ img ]

Danielle van Mierlo met Dayano (v. Jazz).
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:12 



 
Profiel   

Mooi fotoverslag hoor, en leuk zo'n fries in het KWPN geweld :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:55 



 
Profiel   

Mooie foto''s om eens goed te bekijken :)

Wat me (als relatieve leek) direct opvalt, zijn de (weke?) koten op sommige foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:03 



 

Boras schreef
Mooie foto''s om eens goed te bekijken :)

Wat me (als relatieve leek) direct opvalt, zijn de (weke?) koten op sommige foto's.


Tja dat beweegt nou eenmaal expressiever dus dat fokken ze er lekker in. Jammer dat het op latere leeftijd flink gaat slijten. Hypermobiele paarden bewegen misschien mooi, maar is niet gezond. Ik vind het niet eens mooi trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:11 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Boras schreef
Mooie foto''s om eens goed te bekijken :)

Wat me (als relatieve leek) direct opvalt, zijn de (weke?) koten op sommige foto's.


Tja dat beweegt nou eenmaal expressiever dus dat fokken ze er lekker in. Jammer dat het op latere leeftijd flink gaat slijten. Hypermobiele paarden bewegen misschien mooi, maar is niet gezond. Ik vind het niet eens mooi trouwens


Ik vind het verontrustend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:26 



 
Profiel   

Wat zitten veel mannen toch met een kromme bovenrug. Bij de schouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:24 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Boras schreef
Mooie foto''s om eens goed te bekijken :)

Wat me (als relatieve leek) direct opvalt, zijn de (weke?) koten op sommige foto's.


Tja dat beweegt nou eenmaal expressiever dus dat fokken ze er lekker in. Jammer dat het op latere leeftijd flink gaat slijten. Hypermobiele paarden bewegen misschien mooi, maar is niet gezond. Ik vind het niet eens mooi trouwens


Wat een onzin, deze paarden lopen met veel afdruk en veren daarom meer door in de koten. Dat is wat je ziet op de foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:54 



 
Profiel   

Wat mis ik bij veel een ondertredend achterbeen.. traag achterbeen en groot voorbeen lijkt wel populair

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 15:23 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Boras schreef
Mooie foto''s om eens goed te bekijken :)

Wat me (als relatieve leek) direct opvalt, zijn de (weke?) koten op sommige foto's.


Tja dat beweegt nou eenmaal expressiever dus dat fokken ze er lekker in. Jammer dat het op latere leeftijd flink gaat slijten. Hypermobiele paarden bewegen misschien mooi, maar is niet gezond. Ik vind het niet eens mooi trouwens

Nee joh, heeft puur met het moment te maken. Mijn merrie zakt er ook zo door wanneer ze een sprint trekt of een sprong maakt en zij is absoluut niet week gekoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 15:26 



 
Profiel   

Prachtige foto's! Die fries is inderdaad retestoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 15:28 



 

Ze kunnen er inderdaad ook doorheen zakken bij bijvoorbeeld het springen, dat is ook een momentopname, maar mijn kwpner staat altijd zo, en ik zie het bij meer sportpaarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 16:17 



 
Profiel   

Ik vind Chinook ontzettend leuk in het echt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 20:47 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Sammiex2000 schreef

Tja dat beweegt nou eenmaal expressiever dus dat fokken ze er lekker in. Jammer dat het op latere leeftijd flink gaat slijten. Hypermobiele paarden bewegen misschien mooi, maar is niet gezond. Ik vind het niet eens mooi trouwens


Wat een onzin, deze paarden lopen met veel afdruk en veren daarom meer door in de koten. Dat is wat je ziet op de foto's.


Wat is hypermobiliteit?
Als je hypermobiel bent, zijn je gewrichtsbanden en pezen te soepel. Je gewrichten krijgen daardoor niet genoeg steun en worden te bewegelijk. Vb bij mensen: meestal merk je dat je hypermobiel bent aan je vingers en knieën en aan je wervelkolom. Deze kun je waarschijnlijk verder strekken dan andere mensen. Ook andere gewrichten zijn vaak erg soepel.

Hypermobiliteit hoeft geen klachten te geven, wel is het mogelijk dat je pijn krijgt aan je spieren of gewrichten. Ook raken je spieren vaak sneller overbelast omdat ze harder moeten werken om je gewricht(en) stabiel te houden. Als je hierdoor spier- of gewrichtsklachten krijgt, heet het hypermobiliteitssyndroom (HMS).

Nou, het lijkt me dan toch wel hypermobiliteit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 10:50 



 
Profiel   

Ach nee joh, alsof ze dan uberhaupt zouden presteren op dit niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 11:46 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik vind Chinook ontzettend leuk in het echt <3

Ja Nookie is fantastisch, hele lieve hengst ook.
En die kür blijft fantastisch.

betreft de koten... van de anderen:
kijk even naar het niet doorgefokte prachtige paard in het strand foto topic.
Staat/stond in uitgelicht...
Daar gaan de koten ook hetzelfde onder de kracht van de beweging.
Dat is gewoon een gezond lijf die werkt hoe het moet werken. Net als bovenstaande...
Met andere zaken ben ik het wel eens, hiermee niet. Qua lijf en doorfokken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 11:55 



 

Juist doordat ze hypermobiel zijn bewegen ze prachtig en kunnen ze goed presteren op dit niveau, maar dat maakt ook kwetsbaar. Ik denk dat het een combinatie is van niet heel handig in je lijf zitten als paard omdat alles net iets te flexibel is, en dat dan door training nog flexibeler maken.
Zulke paarden hebben naar mijn idee een andere training nodig. Waar je bij wat stijvere paarden misschien gewoon alle oefeningen van de B tot aan de Grand Prix kunt doen omdat ze dan steeds moeilijker worden en de paarden steeds soepeler worden, kun je een oefening als travers naar mijn mening beter niet overdrijven bij een paard dat bijvoorbeeld te bewegelijk is in zijn onderrug

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:50 



 
Profiel   

SETEFURII schreef
Wat een onzin, deze paarden lopen met veel afdruk en veren daarom meer door in de koten. Dat is wat je ziet op de foto's.


Citaat
Wat is hypermobiliteit?
Als je hypermobiel bent, zijn je gewrichtsbanden en pezen te soepel. Je gewrichten krijgen daardoor niet genoeg steun en worden te bewegelijk. Vb bij mensen: meestal merk je dat je hypermobiel bent aan je vingers en knieën en aan je wervelkolom. Deze kun je waarschijnlijk verder strekken dan andere mensen. Ook andere gewrichten zijn vaak erg soepel.

Hypermobiliteit hoeft geen klachten te geven, wel is het mogelijk dat je pijn krijgt aan je spieren of gewrichten. Ook raken je spieren vaak sneller overbelast omdat ze harder moeten werken om je gewricht(en) stabiel te houden. Als je hierdoor spier- of gewrichtsklachten krijgt, heet het hypermobiliteitssyndroom (HMS).

Nou, het lijkt me dan toch wel hypermobiliteit..


Hypermobiliteit kan je doorgaans vanaf een foto niet zien. Als een paard hypermobiel is voel je dat met name in de rug.

Verder ben ik met Setefurrii eens: dit is TOPSPORT he jongens, natuurlijk wordt het gestel belast...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen