Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 87 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

belle_boef schreef
Waar het door kan komen zou ik ook heel interessant vinden.

Stuur anders maar een Pb voor de zak.


Zal ik morgen doen.

Mijne zijn een Arabische volbloed, Arabier x kwpn en draver. Allen 24/7 buiten met weide, schuilstal en echt onbeperkt hooi, onverpakt op zandgrond
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:18 



 
Profiel   

Jessol schreef
Iemand van wie zijn paard met de balancer va n je paard gezond en fit schrikkerig wordt?


Hier niet. Ben juist overgestapt naar jpgef. Ze werd rillerig van vitalbix

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:24 



 
Profiel   

Oke, ik heb nu op onze eigen plek alleen 2 quarters, een new forest en een shet staan. Die eten alleen hooi verder.

Ik heb alleen de 2 quarters zand zien eten.

En heel toevallig zijn zij ook degene met wat plekjes die ze normaal niet hebben.

De shet had laatst wel voor het eerst wat weerstand problemen en die heb ik 19jr, dus is niet gewoon voor hem verder.

De NF is een kliko. Hij kan weleens staart schuren, maar doet dat deze zomer eigenlijk niet. Dat zou dan als enige mooi zijn. Maar ja, ze krijgen bakken op de grond en likken daarna elkaars bak uit, dus geef het liefst hetzelfde.

Ik vind de ingredienten die Pavo vaak gebruikt niet altijd optimaal. Maar waarom het ene paard wel reageert en de ander niet is toch de combinatie met je ruwvoer, gras en wat je nog meer voert en hoeveel ze bewegen en dus verbruiken/nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:39 



 
Profiel   

Zijn er toevallig geen paardjes die lannoo krijgen? En de vitamines ook?? Is wel denk ik een Belgisch product?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:14 



 
Profiel   

Twijfel:

https://www.estehorsefeed.com/producten/balancer-extra

Of

Balancer brok of Balancer pro van JePaardGezondEnFit
http://www.jepaardgezondenfit.nl/balancer-pro.html

Of

Dodson&horrell Ultimate Balancer
https://equiculinair.nl/dodson-horrell- ... -20kg.html

Welke is het meest compleet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 04:56 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het laten wennen aan vitalbix. Ik heb van hen zelf een voedings advies gekregen dus dat ga ik opvolgen. Wellicht gaande weg wat in verhoudingen aanpassen.
Ooit metazoa geprobeerd maar daar werd hij heel rillerig van en het is al geen dooie.

Het advies is als volgt voor 500 kilo (denk dat hij iets minder weegt)
500 gram vitalbix active +
240 vitalbix dc
2 scheppen lucerne
En ze raden lijnzaadolie aan.

Hele waslijst dus maar het voelt goed om zeker te weten dat hij alles binnen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 14:37 



 
Profiel   

Ik ben ondertussen over op

80gr Marstall Force
2 handjes Marshall FaserLight (of 1 handje active+ tot die op is)
1 pompje lijnzaadolie
Binnenkort ook Marstall Wiesenchips voor wat meer vulling en kauwen, dat is gewoon geperst hooi.

Die van mij ging enorm schuren op Luzerne en bleef dit doen op de DC en activeplus ondanks ze dus nog amper Luzerne kreeg. Ze werd er ook rillerig van en het is al geen makkelijke.

Nu ik over ben nergens meer last van! Terwijl in de Faser ook Luzerne zit, wel maar 5%. En ze ziet er goed uit.

Het is een 17jarige PRE merrie van 1.55 en ik gok 450-480 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 14:43 



 
Profiel   

Die van mij is ook een pre, hij krijgt nu 200 gram active + en 100 gram dc naast zijn brok die hij van stal krijgt (zit vreselijk weinig in), merk nog geen negatieve effecten. Maar daarvoor is het wellicht te kort dag.

Is de lucerne van vb anders dan andere lucerne of dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 14:54 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Die van mij is ook een pre, hij krijgt nu 200 gram active + en 100 gram dc naast zijn brok die hij van stal krijgt (zit vreselijk weinig in), merk nog geen negatieve effecten. Maar daarvoor is het wellicht te kort dag.

Is de lucerne van vb anders dan andere lucerne of dat niet?


Niet dat ik weet..
Vind de Luzerne van VB best stoffig/hard, vriendin van mij heeft van Agrobs en die is een stuk zachter

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 15:28 



 

Ik ben sinds een tijdje gestopt met de vitaminebrok (jpgef) en over op een volledige muesli. Ik wilde graag 'makkelijker' en goedkoper voeren ipv een duur vitaminebrokje + muesli + supplementen/olie.
Hij krijgt nu Marstall Faser light en doet het er zo goed op! Ondanks dat ik liever geen luzerne voer heeft hij totaal geen last van een opgetrokken buik en hij glimt de pan uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 08:12 



 
Profiel   

Tarico schreef
Ik ben sinds een tijdje gestopt met de vitaminebrok (jpgef) en over op een volledige muesli. Ik wilde graag 'makkelijker' en goedkoper voeren ipv een duur vitaminebrokje + muesli + supplementen/olie.
Hij krijgt nu Marstall Faser light en doet het er zo goed op! Ondanks dat ik liever geen luzerne voer heeft hij totaal geen last van een opgetrokken buik en hij glimt de pan uit.


Hoeveel geef je hem dan hiervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 08:09 



 
Profiel   

Die van mij krijgt ook pavo vital. Zij doet/deed ook wel eens zand eten. Inmiddels krijgt ze zout aangevuld door haar voer en heeft ze een paar maanden geen vital meer gehad omdat ze op de wei lopen. Wel kreeg ze nog pulp, zemelen, eiwitten en vitamine c en 100 gram van dat nieuwe pavospul. Ik heb haar geen zand meer zien eten de laatste tijd.
Sinds deze week krijgt ze weer vital er bij. Als ik haar weer zand zie eten dan laat ik dat weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 18:33 



 
Profiel   

Wij zijn nu al weken gestopt met de Vital en ze likken geen zand meer en huid en manen zijn echt weer beter aan het worden. Dus geen Vital meer hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 23:56 



 
Profiel   

Ik vroeg me af of mensen ervaringen hebben net Equitop Forte, en wat jullie resultaat/ ervaring ervan is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 18:56 



 
Profiel   

superpony schreef
Wij zijn nu al weken gestopt met de Vital en ze likken geen zand meer en huid en manen zijn echt weer beter aan het worden. Dus geen Vital meer hier.


Ik moet zeggen dat mijn pony al zand at toen ze nog geen vital kreeg. Het eerste moment toen ze nieuw bij ons kwam nam ze direct een hap zand. Ik heb zelf eigenlijk ook totaal niet het idee dat het door de vital zal komen. Een gebrek lopen ze naar mijn mening ook niet op in een paar weken en is ook niet op pijl na een paar weken, daar gaan vaak maanden overheen. Electrolyten is een ander verhaal maar dat vul je met geen een balancer aan.
Als ik dagelijks multivitamines in neem wil dat ook niet zeggen dat ik nooit een tekort ergens van zal krijgen, andere behoeftes of een verstoorde darmflora.
Een balancer is een aanvulling, niet een totale behoefte vuller. Komen de weersomstandigheden en werk ook nog bij. Is het lang warm en werk je ook nog met je paard dan dalen de electrolyten rap. Laat natrium en magnesium al te weinig in het ruwvoer voorkomen, OOK als je een liksteen hebt voor je paard. Paarden komen zo'n 15 gram natrium per dag te kort. Dat likt hij nooit op van een steen. Dat vul je ook niet aan met een balancer. Ik heb het nu ook nog niet over de vitamine E gehad.

Ik heb dus niet het vermoeden dat zand eten door pavo vital zal komen als je het nog maar kort voert. Eerder door een te kort aan (een) electrolyt(en) of darmflora verstoring.
De huid klachten zijn een veel voorkomend probleem dit jaar. Ook dat zie je bij paarden die geen vital of iets anders van pavo krijgen. Mijn pony schuurde van de zomer ook een periode en ze kreeg toen geen vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 08:28 



 

Ik zie door de bomen het bos even niet meer, is er iemand die eens met mij mee kan kijken?
Ik neig er nu naar om Marstall force te gaan proberen...

Ik heb 2 PRE dames, 1 van 16, 1.50 m en die staat redelijk hoog in het recreatieve werk en is erg heet en rillerig, 1 van 3,5, 1.60 m en die staat zeer laag in het recreatieve werk en is heel nuchter en relaxed.

Ik ben nu vanaf april over van pavo muesli naar vitalbix DC (heb er ook een tijdje active + bij gevoerd maar daar ben ik weer mee gestopt) met wat luzerne en de
Mijn 3 jarige blijkt helaas een eczemer te zijn maar het lijkt mij erg fijn dit meer onder controle te krijgen, vandaar ook de start van de vitalbix.

Ze staan overigens op onbeperkt kruidenhooi, zien er beide fantastisch uit en krijgen zeer beperkt gras (bamboe) bijgevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 08:57 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit electrocyten bij gevoerd. Het kan ook maagzweren veroorzaken

M’n haf heeft deze zomer wel meer gezweet. Volgend jaar toch het scheeraparaat erover heen in voorjaar.

Mijn paard heeft geen symptomen van electrocyten te kort. En geef op moment de equilin basic en balancer

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 09:55 



 
Profiel   

No_No schreef
superpony schreef
Wij zijn nu al weken gestopt met de Vital en ze likken geen zand meer en huid en manen zijn echt weer beter aan het worden. Dus geen Vital meer hier.


Ik moet zeggen dat mijn pony al zand at toen ze nog geen vital kreeg. Het eerste moment toen ze nieuw bij ons kwam nam ze direct een hap zand. Ik heb zelf eigenlijk ook totaal niet het idee dat het door de vital zal komen. Een gebrek lopen ze naar mijn mening ook niet op in een paar weken en is ook niet op pijl na een paar weken, daar gaan vaak maanden overheen. Electrolyten is een ander verhaal maar dat vul je met geen een balancer aan.
Als ik dagelijks multivitamines in neem wil dat ook niet zeggen dat ik nooit een tekort ergens van zal krijgen, andere behoeftes of een verstoorde darmflora.
Een balancer is een aanvulling, niet een totale behoefte vuller. Komen de weersomstandigheden en werk ook nog bij. Is het lang warm en werk je ook nog met je paard dan dalen de electrolyten rap. Laat natrium en magnesium al te weinig in het ruwvoer voorkomen, OOK als je een liksteen hebt voor je paard. Paarden komen zo'n 15 gram natrium per dag te kort. Dat likt hij nooit op van een steen. Dat vul je ook niet aan met een balancer. Ik heb het nu ook nog niet over de vitamine E gehad.

Ik heb dus niet het vermoeden dat zand eten door pavo vital zal komen als je het nog maar kort voert. Eerder door een te kort aan (een) electrolyt(en) of darmflora verstoring.
De huid klachten zijn een veel voorkomend probleem dit jaar. Ook dat zie je bij paarden die geen vital of iets anders van pavo krijgen. Mijn pony schuurde van de zomer ook een periode en ze kreeg toen geen vital.


We hebben het helemaal niet kort gegeven. Eerst een klein zakje en toen 2x een grote zak gekocht, dus ze hebben het echt wel een tijd gehad.

Daarbij heb ik deze paarden al een tijdje en staan ze onder onze eigen zorg, dus zie ik de verschillen.

De rest is bekend, we hebben zelf voer verkocht en ik heb opleidingen gedaan. Mensen worden veel te bang gemaakt voor tekorten, maar dat valt echt heel erg mee.

Alles is nu weer oke. Al zou het niet aan de Vital liggen, feit blijft, dat ze nu niet meer zand likken en dat ook nooit deden op de Force of Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 10:13 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik zie door de bomen het bos even niet meer, is er iemand die eens met mij mee kan kijken?
Ik neig er nu naar om Marstall force te gaan proberen...

Ik heb 2 PRE dames, 1 van 16, 1.50 m en die staat redelijk hoog in het recreatieve werk en is erg heet en rillerig, 1 van 3,5, 1.60 m en die staat zeer laag in het recreatieve werk en is heel nuchter en relaxed.

Ik ben nu vanaf april over van pavo muesli naar vitalbix DC (heb er ook een tijdje active + bij gevoerd maar daar ben ik weer mee gestopt) met wat luzerne en de
Mijn 3 jarige blijkt helaas een eczemer te zijn maar het lijkt mij erg fijn dit meer onder controle te krijgen, vandaar ook de start van de vitalbix.

Ze staan overigens op onbeperkt kruidenhooi, zien er beide fantastisch uit en krijgen zeer beperkt gras (bamboe) bijgevoerd.


Is de fibra anti itch niet wat voor je??

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 10:14 



 

Ik zit even te kijken maar daar zou ik weer een belachelijke hoeveelheid van moeten voeren per dag, dat zie ik eigenlijk niet zo zitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 11:08 



 
Profiel   

Hier een meer dan tevreden gebruiker van de pavo vital :)
Vroeger al eens een zandhapper ertussen, maar sinds de Vital heb ik er nooit nog ééntje op kunnen betrappen.

Beperkt hooi, beperkt gras en een bekertje Vital voor een PRE ( voorheen ook een schuurder :+ ) en 2 bejaarde cushies.

Robijn voor jouw 2 pre's moet dat toch ook ruimschoots volstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:18 



 
Profiel   

Ik hoef door de verhuizing naar mijn huidige stal niet meer panisch op het ijzer te letten
Dus ik ga maar eens even opnieuw in de totaal korrels duiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 12:49 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik zit even te kijken maar daar zou ik weer een belachelijke hoeveelheid van moeten voeren per dag, dat zie ik eigenlijk niet zo zitten :=


Lucerne liet je nu al weg? Niet elk paard kan daar goed tegen. Onze merrie krijgt er altijd dikke benen van. Ondanks 24/7 bewegen.

Ik las ook wel goede dingen over de oerbalans bij jeuk paarden als je daar op tijd mee begint.

Meestal is eerst alles weglaten en dan kijken waar ze op reageert het beste. Ik ben niet zo bang voor tekorten en zie vaker problemen door teveel, dan te weinig.
Heb na de Vital nu nog even niks gekocht.

Overigens likten ze niet alleen zand, maar 2 quarters kregen ook plekjes bij de manen en manen werden dun. Terwijl zij echt niet schuren, zijn 20+ en beiden geen eczeem etc.

Krijgen nu wel gemalen lijnzaad door de wiesencobs en bietenpulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 13:24 



 
Profiel   

En ben je zeker dat het niet ligt aan andere samenstelling hooi/gras? Nu is het idd weer een periode van meer schuren aangezien er veel paarden verharen.

Ik merk vooral veranderingen in schuurgedrag op basis van veranderingen in het hooi of gras. Niet zo zeer van het voer. Vooral bij mijn Tinkers merk ik dat er veel suiker in het gras/hooi zit als ze weer last krijgen van rasp of korstvorming thv de knie. Ik voer Vital nu echt al een hele tijd en heb geen rare zaken gemerkt. Paarden doen het alle 4 zeer goed, mijn merrie staat enorm goed in vergelijking met de afgelopen jaren. Wij voeren het in combinatie met de Pavo Fibrenuggets, nat, want mijn merrie heeft snel slokdarmverstopping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 13:34 



 

Pandora2 schreef
Hier een meer dan tevreden gebruiker van de pavo vital :)
Vroeger al eens een zandhapper ertussen, maar sinds de Vital heb ik er nooit nog ééntje op kunnen betrappen.

Beperkt hooi, beperkt gras en een bekertje Vital voor een PRE ( voorheen ook een schuurder :+ ) en 2 bejaarde cushies.

Robijn voor jouw 2 pre's moet dat toch ook ruimschoots volstaan.


Ze krijgen dus per paard 240 en 300 gram (door stokmaat) daily complete na het werk van mijn oudere merrie (4/5 keer per week, niet eens dagelijks). De lucerne krijgen ze nog maximaal 2 handjes per keer van, ze zijn rond genoeg op het moment. Ik zie dus dat er in de Fibra anti itch ook lucerne zit....
Ik zie wel dat ik een zin vergeten was af te maken en dat moet zijn een scheutje lijnzaadolie _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 87 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen