Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 24 [ 592 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moeder ligt in ziekenhuis

 
Profiel   

Hai lieve bokkers,

Na afloop van mijn vakantie, zou ik nog een paar dagen naar mijn moeder gaan. Ik zie haar niet zo vaak aangezien ik 180 km verderop woon.

Zij heeft copd fase 3, afgelopen dinsdag had zij het zo ernstig benauwd, dat haar medicatie niet meer hielp. Huisarts gebeld of deze langs wilde komen.
HA zei kom maar hierheen, wat geen optie was aangezien zij niet eens de voordeur zou halen.
Uiteindelijk 112 gebeld, mijn lieve moedertje was bang dat zij zou stikken.
Opgenomen met een forse longontsteking, na ab en prednison knapte ze weer mooi op.

Wel moet ze van de longarts minimaal 6 weken naar een revalidatiecentrum.
Geregeld dat mams met mij mee naar Friesland kan, daar hebben ze een plekje voor haar.
Morgen zou ze daar terecht kunnen.

Nu zijn er helaas weer nieuwe lichamelijke problemen bijgekomen.
Longfoto liet vocht achter de longen zien, hartecho en filmpje zijn ook gemaakt. In ieder geval nu nog minstens 1 dag extra ziekenhuis.

Zelf ben ik al die tijd in de buurt gebleven in haar huisje.

Zo dit wilde ik even kwijt, even mijn ei kwijt. Ik wil mijn lieve moedertje van 69 nog niet kwijt <3


Laatst bijgewerkt door Devil_ina op 05-08-19 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 13:33 



 
Profiel   

Oh wat heftig. Ik weet hoe je je voelt!
Bedoel je dat ze 6 weken of 6 maanden naar het revalidatiecentrum moet?
Bij mijn moeder is een paar weken geleden COPD fase 2 vastgesteld. Ze is direct gestopt met roken.
Ik hoop maar dat ze het vol houdt want anders zal ze volgens de arts de 70 niet halen :\

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 13:37 



 
Profiel   

Dank je wel cayenne. 6 weken inderdaad, heb het aangepast :)

Copd is een jaar of 4 geleden vastgesteld. Vorig jaar had zij nog 70% longinhoud, nu nog maar 42%.
Dat gaat best hard naar beneden |(

Roken is zij gelukkig ook mee gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 13:42 



 
Profiel   

Inmiddels is de cardioloog met de uitslag geweest. Óók weer bloed afgenomen.
Mijn moeder heeft een klein hartinfarct doorgemaakt. Gaat verhuizen naar afdeling cardiologie en aan de hartbewaking.
Cardioloog heeft gezegd dat ze misschien ook nog gedotterd moet worden, en medicatie voor haar hart erbij.
Denk dat ze nog wel een paar dagen zoet is in het ziekenhuis |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 14:26 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! Ik heb ik de thuiszorg gezeten en met mensen met COPD gewerkt het is een kl#te iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 14:30 



 
Profiel   

Sterkte! Dat is schrikken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:24 



 
Profiel   

Poeh, dat is wel een hele flinke afname van de longinhoud :\ Mijn moeder zit ook in de 70 procent momenteel.
Het is zo bagger dat die inhoud ook niet meer terug komt :\
Pfoe, ook nog een hartinfarct. Kan dat ook komen door de COPD of staat dit er los van?
Hoe voelt ze zich momenteel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:26 



 
Profiel   

COPD is #*'£#

Sterkte.
Ik hoop dat je moeder goed herstelt van dit infarct en longaanval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:48 



 
Profiel   

Pff heel veel sterkte! :(:) Hoop op een goed herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:50 



 
Profiel   

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:56 



 
Profiel   

Je had die dagen met je moeder vast heel anders voor gesteld,heel veel sterkte en hopen dat ze snel weer wat op knapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 19:18 



 
Profiel   

Wat een lieve reacties, dank jullie wel.

@cayenne, nee dat staat los van de COPD, op de ehbo hebben ze vorige week ook een ecg gemaakt en met bloedonderzoek haar hart meegenomen.
Dit is naar voren gekomen doordat ze het steeds benauwder kreeg en vocht ging vasthouden in benen en armen. Hartecho+ecg+bloedonderzoek, daar kwam deze uitslag uit.
Ze voelt zich redelijk, maar ik merk goed dat het haar bang maakt.
Ze is aangemeld voor een hart
catheterisatie en zonodig wordt ze gelijk gedotterd. Cardioloog denkt dat haar kransslagaders dicht zitten.

Voorlopig blijft ik bij haar in de buurt. Heb nog 3 weken vakantie, dus dat komt mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 19:54 



 
Profiel   

Naar omstandigheden maakt mijn moeder het op het moment redelijk.

vanmorgen is ze gestart met medicatie voor haar hart, en morgenmiddag is zij voor de hart catheterisatie aan de beurt, ze vind dat echt doodeng :(

Zelf merk ik dat het bij mij ook echt energie vreet, de onzekerheid hoe alles gaat verlopen, straks revalideren, en of zij uberhaubt nog wel terug komt in haar eigen huisje.

Daar ben ik best onrustig over.. Wat als mams straks niet meer goed voor haarzelf kan zorgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:24 



 
Profiel   

Sterkte, en mocht het in het slechtste geval zo zijn dat je moeder niet meer volledig voor haarzelf kan zorgen dan komt daar ook wel weer een oplossing voor, stap voor stap en eerst maar afwachten hoe ze gaat herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:35 



 
Profiel   

Dank je wel, ik weet dat daar dan zeker een oplossing voor komt.

Ze ligt in ieder geval veilig in het ziekenhuis, ik hoop dat de schade meevalt morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:42 



 
Profiel   

Wat een rotberichten zeg, :(:) gelukkig kun je nu daar blijven even.

Kwa catheterisatie. Het is idd eng en risicovol maar geeft ook instant meteen opluchting bij de patient. :j Eventueel kunnen ze meteen stent inbrengen. Mijn vader heeft er inmiddels minstens 8 gehad, maar kan best meer zijn ook. :') Heeft nu 5 stents zitten geloof ik. Een keer hebben ze gestaakt wegens teveel risico, eerste stent ging bij de tweede moesten ze stoppen wegens bloeddruk daling. (Maar hij was toen ook erg ziek door wat anders). Maar de keer erop ging weer vlekkeloos. Hopelijk is hij er nu wel klaar mee. Beste nan is nu 85. De eerste keer was hij net 60. De laatste keer is vorig jaar geweest.

Ben er voor je moeder en hopen dat ze snel kan gaan revalideren. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 12:04 



 
Profiel   

Dat je moeder maar snel weer mag op knappen. 69 is nog zo jong. Ze staan dan tegenwoordig nog midden in het leven.
Heel veel sterkte gewenst

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 12:46 



 
Profiel   

Wat fijn een ervaring te horen Karuna, dank je wel ;)

Popstra ook bedankt voor je opbeurende woorden.

Ik ga zo weer bij haar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 13:00 



 
Profiel   

Heel veel sterkte voor jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 13:34 



 
Profiel   

:(:)
Ik weet als geen ander wat er allemaal op je afkomt in zo'n situatie.
Mijn ervaring is dat de artsen tegenwoordig echt wonderdokters zijn !
Ze weten heel goed wat ze doen!
Vorig jaar (en nu nog steeds) in de zelfde situatie gezeten en vergeet niet aan jezelf te denken!
Pak je momenten rust en vertrouw erop dat ze doen wat ze kunnen.

Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 14:22 



 
Profiel   

Dank je wel moyra :)

Ik probeer ook zeker aan mezelf te denken, val s avonds om van de slaap.

Vroeg weer wakker, slaap met mobiel naast mijn bed, die gaat normaal altijd uit.

Mijn moeder is echt bloednerveus voor morgen. Zal blij zijn als het achter de rug is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:44 



 
Profiel   

Zo fijn om het even van je af te schrijven :)

Mijn moeder heeft vandaag de hart catheterisatie gehad, via de pols.
Ze vond het uiteindelijk erg meevallen.

Morgen krijgt zij de uitslag hiervan.

Vannacht werd zij wakker gemaakt voor een ECG en bloedafname, omdat haar hart op hol sloeg, dat is nog meerdere keren gebeurd, in de afgelopen week vertelde mijn moeder.

Daar heeft zij ook medicatie voor gekregen.

Ik hoop dat de uitslag morgen meevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:37 



 
Profiel   

Ah via de pols, vond mijn vader fijner dan via lies. Is op zijn vakantie in spanje gedaan toen.

Maar op hol steeds, niet fijn :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:52 



 
Profiel   

Oh in Spanje nog wel :)

Via pols ging gelukkig goed, dat op hol slaande hart, zal er vast ook bij horen.

Ze voelt zich overreden door een vrachtwagen, ook helemaal bont en blauw geprikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 19:13 



 
Profiel   

Was de tweede keer. Met camper in spanje een hartaanval krijgen. Ze zaten toevallig dicht bij een topkliniek die de polsmethode gebruikte. Was nog al gedoe. Mijn moeder licht dementerend toen al. Kon geen camper rijden. Wij hebben op afstand anwb moeten regelen die camper bij ziekenhuis ging zetten. Mijn zus is hals over kop heengevlogen (verpleegster ook) die later camper en mijn ouders heeft teruggereden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 24 [ 592 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen