Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voormalige Amerikaanse Olympische ruiter schiet amazone neer

 
Profiel   

ad
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers

Een voormalige Amerikaanse Olympische ruiter, Michael Barisone (54), heeft twee keer op de 38-jarige Lauren Kanarek - ook een amazone - geschoten. Het incident speelde zich af op het chique domein van Barisone in New Jersey waar hij ruiters traint. Enkele dagen eerder had Kanarek op Facebook te kennen gegeven dat ze vreesde voor haar leven.

Michael Barisone zat in het Amerikaanse dressuurteam voor de Olympische Spelen in Peking in 2008. Op Hawthorne Farm, zijn enorme ranch van 21,44 hectare in Long Valley, New Jersey, leidt hij ruiters op. Hij trainde onder anderen Allison Brock, die op de Spelen van 2016 in Rio de Janeiro brons haalde.

Woensdag in de namiddag kreeg Barisone het op zijn trainingscomplex aan de stok met Kanarek en haar verloofde. Op Facebook had Lauren Kanarek volgens Amerikaanse media enkele dagen eerder haar angst geuit voor iemand die ze niet bij naam noemde: ,,Een bekende dronkaard heeft mij letterlijk gewaarschuwd om ‘met één oog open te slapen’’’. Op 2 augustus schreef ze: ,,Ik word lastiggevallen door een man van 1m90. Dusdanig dat ik er bang van ben.’’

Schoten
Kanarek logeerde met haar verloofde op Hawthorne Farm en had er ook enkele paarden gestald. Maar volgens buurman Bob Jenkins (66) wou Barisone hen buitenwerken. De politie was de afgelopen week al minstens zes keer langsgegaan om ruzies te sussen. Maar rond 14.15 uur op woensdag (lokale tijd) bereikte het conflict een triest hoogtepunt.

Volgens de politie greep Barisone zonder waarschuwing naar zijn wapen en vuurde hij tweemaal van dichtbij op Kanareks borststreek. Barisone zelf en de verloofde van Kanarek raakten gewond tijdens de schermutseling die volgde. Niet door kogels: Barisone had de verloofde gemist met zijn schot. Daarop probeerde die Barisone te ontwapenen, terwijl Kanarek het noodnummer 911 belde. Aan de telefoon met de hulpdiensten zei ze: ,,Michael Barisone heeft mij neergeschoten. Ik ben twee keer geraakt.’’

Barisone werd ter plaatse aangehouden en is aangeklaagd voor poging tot moord en voor wapenbezit. Bij zijn arrestatie zou hij herhaaldelijk tegen de politie hebben gezegd: ,,Ik had een goed leven.’’

Kanarek werd naar het ziekenhuis overgebracht waar ze meteen onder het mes moest. Na de operatie was het levensgevaar geweken. Ze verblijft op de intensive care van het Morristown Medical Center, waar ook Barisone wordt verzorgd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 09:36 



 
Profiel   

Jeetje, het lijkt wel een soap joh :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 09:56 



 
Profiel   

Only in America... Wat een waanzinnig land is dat toch. Met de nadruk op waanzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:01 



 
Profiel   

Amerika......

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:01 



 
Profiel   

Iets met devolved |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:26 



 
Profiel   

Dan zijn de schermutselingen van bokkers op pensionstallen maar klein leed...

Hoop dat ze snel herstelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:28 



 
Profiel   

Je hoeft het artikel niet eens te lezen om te weten dat het in de VS gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:31 



 
Profiel   

Jeetje het zal je maar gebeuren.

Only in America is niet helemaal fair.

In NL hebben we de afgelopen jaren ook wel wat soaps gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:36 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Dan zijn de schermutselingen van bokkers op pensionstallen maar klein leed...

Hoop dat ze snel herstelt


Dit zijn Schermutselingen op olympisch niveau |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:05 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Jeetje het zal je maar gebeuren.

Only in America is niet helemaal fair.

In NL hebben we de afgelopen jaren ook wel wat soaps gehad.


Natuurlijk, maar zover ik weet niets zo extreem als deze pistool-zwaaierij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:34 



 
Profiel   

Af gezien van de rest van het verhaal. 21ha is nou niet echt enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:43 



 
Profiel   

We doelen op het feit dat in de VS het doodschieten van degene waar je een akkefietje mee hebt, de voor de hand liggende "oplossing" is. Het heeft voor een Amerikaan een logica die we niet echt volgen in de meeste andere landen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:47 



 
Profiel   

Dus je logeert bij een al dan niet alcoholistische persoon die jou liever ziet vertrekken en dat leidt tot zulke fricties dat de politie eraan te pas moet komen en je zelfs vreest voor je leven, maar je blijft gewoon zitten waar je zit. Schiet mij maar lek. Oh nee, doe toch maar niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:56 



 
Profiel   

Leuk joh, die wapenwet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 13:02 



 
Profiel   

Lusitana schreef
We doelen op het feit dat in de VS het doodschieten van degene waar je een akkefietje mee hebt, de voor de hand liggende "oplossing" is. Het heeft voor een Amerikaan een logica die we niet echt volgen in de meeste andere landen.

In de meeste andere landen raak je iets makkelijker een vuurwapen kwijt, best kans dat die er hier ook zijn, maar niet ingezet worden daarom. Echter een keukenmes, riek, oid zal hier wel net zo goed ingezet worden. Dit soort mensen kom je overal tegen, het enige verschil zit in wat voor "wapens" er als zodanig ingezet kunnen worden, voornamelijk omdat die wel onder handbereik zijn.

Alcohol is een slechte raadgever, en als je zo'n reputatie al weet van je "huisbaas", waarom ben je dan inderdaad gebleven? Of zoek je confrontaties op? Is je sportcarriere belangrijker dan je leven? en vergeet je dan voor het gemak even dat je dood geen carriere kan maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 13:06 



 
Profiel   

wortel115 schreef
Af gezien van de rest van het verhaal. 21ha is nou niet echt enorm.


21.000 meter achter elkaar is zeg maar de halve marathon. En dat 10 keer Ik weet niet wat je referentiekader is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 13:45 



 
Profiel   

Een hectare is 100x100 meter. 21,44 hectare is dus iets van 463x463 meter. Wat groter dan de doorsnee Nederlandse tuin, maar voor een farm is het peanuts. Zelfs een NL boer met 21½ hectare is bescheiden.

In Engelstalige nieuwsberichten wordt gesproken over 53 acres, dus die 21,44 hectare schijnt te kloppen. Ongeveer 35 voetbalvelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 14:36 



 
Profiel   

Tenzij die 21 hectare totaal omgebouwd is tot ranch dus met stallen, rijbanen en huizen is een ranch van 21 hectare echt niet groot. In Nederland heb jeals bedrijf met 21 hectare maar amper bestaansrecht, en in Amerika is dat neig anders.

Wel triest dat mensen hun geschillen zo proberen op te lossen. Hoop dat de dame weer helemaal opknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 14:46 



 
Profiel   

goeroe schreef
Dus je logeert bij een al dan niet alcoholistische persoon die jou liever ziet vertrekken en dat leidt tot zulke fricties dat de politie eraan te pas moet komen en je zelfs vreest voor je leven, maar je blijft gewoon zitten waar je zit. Schiet mij maar lek. Oh nee, doe toch maar niet. :+


Dit dacht ik ook meteen. Als je toch bedreigd wordt, zorg je toch dat je daar een poosje uit de buurt blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:32 



 
Profiel   

Is makkelijk gezegd, maar zonder de situatie goed te kennen kun je daar geen goed oordeel over geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:52 



 
Profiel   

Ik heb bijna 30 hectare en niet het idee dat ik nou zo´n "enorme ranch" heb. Wel dat ik meer land heb dan de gemiddelde mens in Nederland met paarden aan huis.

Betreft het blijven zitten: Ik was een tijdje actief in een FB groep met veel Amerikanen en wat er vaak naar voren kwam is dat het ontzettend moeilijk was om een pensionstal te vinden.
Ze liggen enorm dun gezaaid en ze hebben ook lang niet allemaal dezelfde faciliteiten omdat de disciplines van westernrijden en gangen paarden nu eenmaal ook razend populair is.
Eigenlijk neemt dressuur maar een heel klein plekje in.
Dat houdt in dat sommigen sowieso uren moeten rijden om bij hun paard te komen en "even weghalen" om ze ergens anders te brengen is in de praktijk niet zo makkelijk.
Dat kunnen afstanden zijn dat je als Nederlander je paard in Spanje hebt staan, bij wijze van spreke.

Overigens ging de ruzie om het huis dat ze huurden als ik andere bronnen lees. Hij had meerdere keren officiele aanklachten daarover gedaan. Ze waren al in het proces van uitzetting...
Kan best zijn dat ze al een vetrek in de planning hadden, of misschien waren ze gewoon het type dat vond dat ze recht hadden om er te blijven en dat dan ook zouden doen tot de laatste snik, je weet het niet.

Veel meer informatie kun je in dit artikel vinden: https://nypost.com/2019/08/09/equestria ... e-shot-me/

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:06 



 
Profiel   

Ik rij ook paard. Het komt wel erg dichtbij zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:24 



 
Profiel   

VValar schreef
Ik rij ook paard. Het komt wel erg dichtbij zo.

You made my day. _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 19:13 



 
Profiel   

Typisch Amerika..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 23:14 



 
Profiel   

VValar schreef
Ik rij ook paard. Het komt wel erg dichtbij zo.


Deze, geweldig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 23:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen