Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

 
Profiel   

Ik ben heeel benieuwd hoe het nu gaat...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:03 



 

Helaas niet zo goed :(
Lang verhaal kort: we gingen lekker, kregen toen stalbenen, vanaf dat moment lichte onregelmatigheid in de draf, hoefsmid kwam voor nieuwe ijzers en daarna liep ze vanuit stilstand of draaien aan de hand op eieren, op het zachte wel prima.
Hoefsmid is gisteren weer geweest want kwam geen verbetering in, niks te vinden maar nu maast haar leren zooltjes er ook een pad onder gedaan voor betere drukverdeling, lijkt wel behoorlijk wat verlichting te geven maar nog steeds niet helemaal rad.
Afspraak voor vrijdag dierenarts staat al gepland maar ga deze misschien afzeggen en afspraak met de kliniek maken voor foto’s.

Ondertussen dus als 4 weken niet gereden en ze begint nu helaas ook behoorlijk terug te vallen in dr bespiering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 07:31 



 
Profiel   

Och wat zonde !
Ik hoop voor je dat er niks ergs word gevonden ivm de leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:06 



 
Profiel   

Och heden, wat een toestand. Laat het ons weten wat de bevindingen zijn van de dierenarts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:07 



 

Ja baal er wl flink van, het ging zo lekker, maar blijkbaar toch iets in dr lijf wat niet mee wil werken.
Er is al veel uitgesloten maar momenteel is mijn grootste vermoeden toch wel artrose, maar daar gaan we achter komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:52 



 
Profiel   

Jeetje dat is enorm balen, het ging net zo lekker.
Hopelijk kan de kliniek je meer duidelijkheid geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:29 



 
Profiel   

Jeetje, ik volg al een hele tijd stilletjes mee.
Wat rot om te lezen dat het niet goed gaat op t moment.
Zelf zit ik met mn oudje ook in de lappenmand vanwege kreupelheden. Artrose is niet meteen het einde, maar wel iets om voorzichtig mee te zijn.
Heel veel succes op de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:33 



 

Dank je wel, artrose is ook zeker niet het einde vd wereld maar ik wil wel zeker weten of het artrose of iets anders is en in welk stadium.
Dan kan ik ook kijken of ik nog kan rijden en wat ze wel of niet aan zou kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:00 



 
Profiel   

Wat is er tot nu toe nagekeken en geconstateerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:25 



 

Gebit, zadel, bitfitter, thermografie, meerdere osteopaat behandelingen, aangepast beslag, dierenarts, daarvoor fysio/dry needling.
Dus zo ongeveer alles behalve kliniek hebben we wel gehad ondertussen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:00 



 

En voor de rest staat ze de hele dag een beetje mooi/gepaneerd in de paddock te staan...
Op de eerste foto kan je wel aardig goed zien hoe haar spieren weer invallen :(
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:34 



 
Profiel   

Volgens mij is ze niet helemaal fit. Heeft ze er moeite mee om haar buikspieren aan te spannen? Ik zou je een bloedonderzoek adviseren om te kijken of ze ergens een ontstekingswaarde heeft zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 15:43 



 

Nee geen moeite met haar buikspieren, maar ik zie ook eigenlijk niet in wat dat te maken heeft met haar kreupelheid.
Voor de rest is ze gewoon fit en vrolijk zoals normaal.

Afspraak met de dierenarts heb ik afgezegd, heb al besloten haar naar de kliniek te brengen voor foto’s.
Alleen nog een trailer zien te regelen, tot nu toe nog niet gelukt.
Kliniek wel al gebeld voor beschikbaarheid maar zolang ik nog geen trailer heb schiet het niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:21 



 
Profiel   

Weet niet in welke hoek je zit, maar misschien kan je een paardentaxi inhuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:28 



 

Ik zit in Twente, paardentaxi kan inderdaad een optie zijn maar hoop eerst op een goedkopere optie aangezien mijn spaarcentjes er aardig hard doorheen gegaan zijn afgelopen tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:29 



 

Inmiddels een afspraak met kliniek gemaakt, besloten om hem toch op locatie te laten komen.
Hoop dat ze nu eindelijk eens wat kunnen vinden, gok zelf op artrose.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:11 



 
Profiel   

Fijn, ik vind het namelijk een interesant topic om te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:21 



 
Profiel   

Sterkte !
Hoop dat het meevalt voor jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:24 



 
Profiel   

Fijn dat ze aan huis kunnen komen met röntgen. Hopelijk weet je snel wat er speelt.
Wanneer heb je de afspraak staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:38 



 

Helaas pas de afspraak 3 september staan, ik zit niet heel makkelijk in tijd en kliniek ook niet, ze doen alleen sochtends op locatie en dan heb ik geen oppas voor mijn kids.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 13:16 



 
Profiel   

Erg leuk topic, ik heb zelf ook een 26 jarige maar zou het niet aandurven die weer op te pakken hoor.

Ik ben bang dat je er toch meer mee beschadigd dan je denkt.

Kun je niet gewoon lekker aan de hand leuke dingen gaan doen tot hoe ver het gaat?

Ze is natuurlijk al wel echt oud. Erg benieuwd hoe jij er naar kijkt, dus het is geen aanval ofzo.

Ik heb beetje het idee dat het hetzelfde is als mijn oma van 86 weer naar de sportschool sturen zeg maar, sommige dingen gaan gewoon niet meer omdat het lijf het niet meer kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 11:48 



 

Ik zie het ook zeker niet als een aanval hoor :)
Ja ze heeft eigenlijk nooit helemaal stil gestaan, heb dat vorig jaar 1x geprobeerd en toen ging ze echt hard achteruit qua lijf maar ook in haar koppie, heb haar in al die jaren dat ik haar heb nog nooit zo gezien, ze leek wel depressief.
Kwam niet meer naar mij toe, keek niet meer op, en stond de hele dag in een hoekje vd wei met het liefst dr oren in de nek.

Had toen besloten haar een keer aan de longe te doen, heel simpel werk, 2x gedaan.
De keer daarop dat ik naar de wei kwam, kwam ze in volle galop naar mij toe gerend, helemaal vrolijk zoals ik haar ken.
Vandaar besloten toch weer wat met haar te doen, als zij op dat moment had aangegeven dat ze er geen zin meer in had, had ze lekker van haar pensioen mogen genieten.

Momenteel doe ik dus niks met haar omdat ze kreupel loopt, dit is nu al een aantal weken zo en merk dat ze nu toch weer achteruit gaat, wat doffere blik enzo.
Dinsdag afspraak met de kliniek om eens te bekijken wat ze nou precies heeft, artrose of misschien wat anders, op basis daarvan kan ik ook besluiten of ze echt verplicht met pensioen beter kan gaan of dat iets met haar doen nog een optie is.

En misschien heb ik ook teveel van haar gevraagd, ze kan zo enthousiast reageren en toont een grote wil en dan word ik zelf ook enthousiast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 17:22 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd hoe het verder uitpakt eigenlijk.
Ik vindt het heel erg dat ik mijn oudje niet meer kan rijden maar zou het echt niet meer aandurven hem nu hij weer veel beter gaat, op te pakken. Daarnaast vindt ik mezelf ook veel te zwaar om er op te stappen en hij pikt niet zoveel van andere mensen dus wij wandelen lekker. Ook leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:44 



 

Wandelen is ook leuk toch!
Ik mis het rijden momenteel wel weer maar mag gelukkig wel eens op paard van een vriendin rijden, al is dat toch anders als je eigen.

Jij zit ook in het oudjes topic toch? Zie nu net aan jou naam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 11:20 



 
Profiel   

Ja zit nu ook in de ouwe sokken groep haha.
Ik heb de luxe dat ik er in totaal 4 heb, maar de oudste is toch diegene waar ik mee kan lezen en schrijven, die werkte zo graag voor me. Wil hij nog zo graag maar ja dat gaat niet.
Hij heeft nml een ernstige aanrijding gehad tijdens een buitenrit met mij, daardoor is zijn sprong gewricht heel erg beschadigd. De jaren er na weer opgebouwd en konden we weer doen wat we leuk vonden maar ik merk sinds hij 21 jaar was dat het rijden te zwaar was. Hij ging slepen voor om achter te compenseren, dus gestopt. Nu gaat het best goed met hulp van een vriendin (bioresonantie en erg goede artrose druppels en kruiden) dus hij is wel vaak wat stijf maar zolang het op zijn tempo gaat en niet te veel wil, gaat het best.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen