Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

 
Profiel   

Ik ben het helemaal zat. Ik ben vandaag alweer afgewezen voor een promotie waar ik helemaal aan toe ben. Na een uurtje flink janken heb ik besloten om eens kritisch te gaan kijken naar mezelf.

De afdeling waar ik nu werk is bijzonder casual. Slippers, korte broeken, bandshirts, joggingbroeken: alles mag, zolang de essentiële lichaamsdelen maar bedekt zijn. Zelf draag ik meestal een spijkerbroek met een simpel shirtje en sneakers. Ik geef grif toe dat ik 4 maanden geleden al naar de kapper had gemoeten, ik heb al 4 jaar geen nagellak meer gedragen en als ik eens in de maand mascara op doe dan is het vaak. Kortom: ik maak grif gebruik van de casual dresscode.

Maar misschien is dit direct wel een van de redenen dat ze me niet zien voor een hogere functie: wat ze zien is niet te verenigen met wat ze in hun hoofd hebben. Dus: ik wil me zakelijker gaan kleden. Probleem; dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb niet zo veel stijl (want het interesseert me vrij weinig), en ik zou dus niet weten wat ik wel en niet moet dragen.

En daar komen jullie :D . Aangezien bokt altijd alles weet zet ik deze kennis graag in om mezelf te verbeteren. Aandachtspunten:
- Ik ben een ramp als ik op hakken loop, dus hoewel ik ze best wil dragen is een bandje over de wreef wel handig om te voorkomen dat ik ze iedere 2 meter kwijt ben
- Ik heb kledingmaat 46, met een flinke voorgevel. Alles met knoopjes valt altijd open op de voorgevel, en kunnen dus niet. Ik voel me ongemakkelijk in zaken die strak rond mijn buik zitten.
- Ik draag niets wat korter is dan tot op de knie, en ik wil altijd iig een klein mouwtje hebben

Brand maar los! Alle tips en nuttige links zijn welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:40 



 
Profiel   

Sowieso shoppen bij Asos curvy / plus size!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:50 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Sowieso shoppen bij Asos curvy / plus size!


Bedankt voor de tip! Heb je ook specifieke tips van wàt ik dan zou moeten kopen? Want daar zit het probleem vooral in

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:54 



 
Profiel   

Draag je wel jurken? Met een zwarte nette jurk plus platte open schoenen (evt met klein hakje) al snel keurig. Of gewoon kleurige jurken trouwens, kijk voor inspiratie eens bij King Louie bijv.

Blouses zijn ook geniaal. Ook met grotere maat plus voorgevel. De standaard witte blouse combineer ik met meerdere keurige pantalons voor een nette look. Blazer erbij voor sollicitaties of belangrijke meetings. En blouses in andere kleuren hangen klaar voor andere dagen. Lekker makkelijk combineren.

Voor meer ideeen: in welke sector werk je? Om even een idee te krijgen van wat gebruikelijk is.

Verdere tips met grotere maten: winkels als Steps verkopen veel mooie dameskleding tot en met maat 46 (en het meeste valt heel ruim).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:56 



 
Profiel   

Ik zou proberen dicht bij mezelf te blijven. Dus een spijkerbroek combineren met een jasje. Daaronder kan gewoon een t shirt. Of een pak combineren met een casual shirt en sneakers.

zoiets: https://www.wefashion.nl/nl_NL/dames-sl ... IENNE.html Dat jasje kan dan weer los op een spijkerbroek. En de broek kun je ook zonder jasje dragen.

Kies een paar accessoires die overal bij combineren (armbandje of horloge en een paar oorbellen bv). Staat ook wat aangekleder, zeker als je geen makeup draagt.

Edit: weet niet of je into jurkjes bent maar die combineren ook goed met sneakers en/of laarzen. Dan blijft het allemaal een beetje stoer. Je klinkt alsof stoer meer bij je past dan 'tuttig'.


Laatst bijgewerkt door Ir111 op 13-08-19 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:56 



 
Profiel   

Ik heb zelf in een kledingwinkel gewerkt en bij vrouwen vanaf maat 44 werkte de wat rechtere jurken altijd heel goed :j Een nette jurk met een laarsje of een hakje is toch al een stuk zakelijker dan een spijkerbroek met een T-shirt. :)

Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld kan plukken van internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:57 



 

Hoe lopen andere mensen die een hogere functie hebben er bij? Ook casual of meer zakelijk/netjes?

Edit wou ff te snel ;
Draag je geen make up omdat je je er niet prettig bij voelt of is er een andere reden voor?
Niet dat je make up moet gaan dragen hoor absoluut niet, zelf heb ik voor mezelf wel besloten elke dag iets van make up op te doen, is een dingetje voor mezelf en heb het idee dat ik meer zelfvertrouwen uit straal, voel me er ook mooier door, draag alleen bijna niks. Dunne laag foundation en een oogpotloodje en that's it. Misschien is dat iets voor je als je denkt dat het je kan helpen.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-19 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:58 



 
Profiel   

Ik ben ook nogal stijlloos vrees ik. Ga vooral voor nette jeans icm bloesjes/ shirts met een blazer erover en nette schoenen (een paar zwarte en een paar bruine). Heel simpel, makkelijk combineerbaar en het oogt al snel wat meer gekleed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:59 



 
Profiel   

Ryder schreef
Draag je wel jurken? Met een zwarte nette jurk plus platte open schoenen (evt met klein hakje) al snel keurig. Of gewoon kleurige jurken trouwens, kijk voor inspiratie eens bij King Louie bijv.

Blouses zijn ook geniaal. Ook met grotere maat plus voorgevel. De standaard witte blouse combineer ik met meerdere keurige pantalons voor een nette look. Blazer erbij voor sollicitaties of belangrijke meetings. En blouses in andere kleuren hangen klaar voor andere dagen. Lekker makkelijk combineren.

Voor meer ideeen: in welke sector werk je? Om even een idee te krijgen van wat gebruikelijk is.

Verdere tips met grotere maten: winkels als Steps verkopen veel mooie dameskleding tot en met maat 46 (en het meeste valt heel ruim).


Ik werk in de transportsector (om precies te zijn: ik werk op een regiokantoor van de NS, op een vol continue afdeling). Het bedrijf is op zich best heel ruimdenkend, maar in de hogere lagen van dit mannenbedrijf zie je naar mijn idee toch wat meer traditionele patronen.

Ik waardeer alle input enorm! Ik heb een vriendin al gevraagd of ze me eens wat lesjes make-up wil geven, en ik ga vrijdag naar de kapper.


Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 13-08-19 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:59 



 
Profiel   

Probeer eens een gewone broek i.p.v spijkerbroek. Bijvoorbeeld in een pasteltint, lichtbruin, zwart, wat jou staat.

Daarop een tuniek, die zijn er ook zonder knopen en net wat langer zodat ze de bips bedekken. Eventueel met een riem/centuur op de hoogte die bij jouw bouw past, zodat het netjes afkleed. Gewoon uitproberen.

Het grote voordeel is dat je met een heel klein hakje hieronder er al heel anders uitziet.
Nog even langs die kapper wat je zelf al aangeeft en klaar.

Ik kan je geen specifieke winkels noemen, daarvoor ben ik te lang weg uit NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:02 



 
Profiel   

Als je liever broeken blijft dragen kun je ook een beetje richting zoiets denken:
[ img ]

[ img ]

Niet extreem zakelijk maar wel een stuk vrouwelijker en toch wel wat serieuzer dan een T-shirtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:02 



 
Profiel   

Jurken en rokken sta ik ook absoluut voor open, alleen vind ik veel modellen al snel mijn buik benadrukken (mijn buik is echt mijn probleem zone)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:03 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Als je liever broeken blijft dragen kun je ook een beetje richting zoiets denken:
[ [url=m/eoWywL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kJ8Phn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet extreem zakelijk maar wel een stuk vrouwelijker en toch wel wat serieuzer dan een T-shirtje.

Vooral deze bovenste foto is wat ik duidelijk probeer te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:03 



 
Profiel   

@ Shaggy, ja zoiets inderdaad en dan gewoon een (beetje 'nette') sneaker eronder. Die hakken zijn echt niet nodig volgens mij.

@Vestjagirl: dan A lijn jurkjes kiezen. Die verbloemen dat mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:04 



 
Profiel   

Een mooie pantalon met een net shirt doet dan al heel wat. Zou eens kijken bij norah,c en a heeft soms ook mooie plusmaat. Miss etam vind ik persoonlijk iets te vaak boerenchique. Maar voor basisshirts erg geschikt.
En als je wat meer te spenderen hebt is Mart Visser ook een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:05 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Jurken en rokken sta ik ook absoluut voor open, alleen vind ik veel modellen al snel mijn buik benadrukken (mijn buik is echt mijn probleem zone)


Tip, ga echt voor rechtvallende jurken en geen dunne viscose stof oid.

Maar ik denk dat als jij eens naar een leuke dameskleding zaak gaat en vertelt waar je tegenaan loopt dat ze je heel goed kunnen helpen. En dan kun je zelf ook voelen en passen en kijken waar jij je fijn bij voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:05 



 
Profiel   

Weet je de reden waarom ze je de promotie niet willen geven?
Als je tevreden bent met je kledingstijl lijkt het me ook weer zoiets om dat dan compleet te veranderen voor je werk.
Ander verhaal als je het los daarvan ook wil natuurlijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 00:00 



 
Profiel   

_Lois_ schreef
Weet je de reden waarom ze je de promotie niet willen geven?
Als je tevreden bent met je kledingstijl lijkt het me ook weer zoiets om dat dan compleet te veranderen voor je werk.
Ander verhaal als je het los daarvan ook wil natuurlijk :j


Ik heb nog geen reden gehoord, ik heb een algemene afwijzing gekregen.
Ik ben tevreden met wat ik nu draag, maar ik kan me goed voorstellen dat het mensen onbewust beïnvloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 00:03 



 
Profiel   

Ik ben zelf van het idee dat je nooit overdressed kunt zijn en dat je je moet kleden voor de baan die je wil, niet de baan die je hebt. Heel goed idee dus :j

Zelf heb ik een aantal basisstukken: simpele zwarte bloesjes, pantalon, zwarte zakelijke jurken etc.
Die kan ik in de ochtend zonder nadenken pakken.

Dit jaar ben ik van vrouwelijk wat meer androgyn gegaan qua stijl: zakelijke platte schoenen i.p.v. hele hoge hakken en meer broekpakken. Maar ook veel lange rokken juist. Als vrouw heb je veel keuze maar het is al snel minder zakelijk dan een maatpak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 05:23 



 
Profiel   

Ik zou echt eens naar Steps gaan, panty aantrekken en daar gewoon van alles aantrekken. Daarna of ervoor even naar de douglas voor een proef make up en je weet niet wat je ziet. Dan heb je even het totaal plaatje en kun je er beter doorheen kijken. Zakelijkere kleding moet je ook leren dragen. Je gaat vanzelf de combinaties ontdekken.

Toen ik nog maat 46 had kocht ik ook alles bij steps. Ook leuke kokerrokjes en dan een blouse erop met een mooie of speelse print en in je rok stoppen. Staat heel vrouwelijk en krijg je gelijk taille van. Je kan er ook platte laarzen onder dragen; ook leuk voor de winter met een dikke maillot

Must have is een cognac/bruin lederen tas; kan overal bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 05:37 



 
Profiel   

Ik heb ook een wat grotere voorgevel en ik ben gek op blousjes <3 . (Heb er niet zo veel, maar 20 ofzo O:) ).
Ik had vaak den blouse, een donkere (spijker)broek en dan wel Allstars of andere sneakers, tenzij ik een belangrijke meeting had.
Allstars passen gewoon bij mij en op kantoor vonden ze het ook totaal geen probleem (al heb ik stiekem wel even gespiekt wat de rest qua schoenen aan had :') ).
Netjes kan al heel simpel, bijvoorbeeld met een jasje over je shirtje, staat vaak al wat zakelijker.

En wat hierboven al is gezegd, probeer je naar de functie te kleden die je wil, niet die je al hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 05:50 



 
Profiel   

Ik draag zelf veel jurkjes, veel vintage a-lijn model, King Louie is inderdaad een leuk merk, ik heb ook veel van Mango Violetta. Zorg vooral dat je uiteindelijk iets kiest wat wel bij jezelf past, als je je doodongelukkig voelt in een mantelpakje schiet je er ook niets mee op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 05:51 



 
Profiel   

En neem eens een kijkje in het outfit topic hier op bokt!
Echt leuk om ideeën op te doen en voor tips!

[LZP] [FOTOVERZ] post je outfit topic 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:00 



 
Profiel   

Ga eens shoppen bij paprika, heel veel geschikte kleding maar niet tuttig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:01 



 
Profiel   

Boek in huis halen ‘Nice girls don’t get the corner office’.

Ik ga zelf 1x per jaar naar een winkel waar ik met personal shop mn hele garderobe haal, ideaal!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 06:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen