Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 31 [ 760 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

 
Profiel   

Echt supergaaf om te zien. Die upcanter, wat is daar het doel van, verspillen ze zo niet al heel veel energie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 15:15 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Echt supergaaf om te zien. Die upcanter, wat is daar het doel van, verspillen ze zo niet al heel veel energie?

Meerdere redenen:
1: Het warm galloperen voor de koers dit is meestal een paar honderd meter van ingang vd baan tot startbox.
2: Ook een stukje het tonen van de paarden aan het publiek/ de wedders.
Bovendien als ze dat hele stuk naar de startbox zouden moeten stappen moet iedereen continu wel heel lang wachten, nu waren de startboxen dichtbij, maar ze kunnen dus ook aan de overkant van de baan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 15:44 



 
Profiel   

Oh ja die eerste reden had ik zelf ook wel kunnen bedenken, beetje dom, sorry.
Bedankt voor je toelichting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 15:52 



 
Profiel   

Is een ontheffing voor de upcanter dan nog een optie of levert dat dan alleen maar meer stress op?

Leuk om dit te volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 18:25 



 
Profiel   

Is een optie ruitje, maar bij deze absoluut niet nodig.
Hij is niet gevaarlijk druk oid en heel prima te handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 19:44 



 
Profiel   

Ik heropen het topic weer voor een update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 14:38 



 
Profiel   

Super leuk topic om te volgen. Maakt het nou ook nog uit als je langer in het startvak noet wachten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 09:32 



 
Profiel   

Afgelopen woensdag was het weer zover.
Roi mocht weer aan de bak!
Hij verkeerd in goede vorm op het moment dus nu loopt hij wat vaker en is het zaak hem fit en happy te houden.
Hij liep weer een top koers, na de wat mindere prestatie de keer er voor.
Wederom prachtige foto's van Peter Flaß en wat ben ik toch blij met mijn kleine vechter.
De nummer 2 draagt overigens 5 kilo minder en de nummer 3 die hem op het laatst voorbij komt zelfs 9.5kilo! De jockey vond hem een dappere strijder waarvoor de lange rechte lijn van 600m te lang is.
Dit weten wij ook dat Roi de voorkeur geeft aan wat kleinere banen en zeker een korte rechte lijn.
[ img ]
[ img ]




Een leuk weetje: Het paard dat wint Jolene rijdt ik ook regelmatig aangezien zij van de stal is waar ik rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 15:44 



 
Profiel   

Leuk weer !
En toch zo mooi om te zien, één en al spier die racers ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 16:16 



 
Profiel   

Ook al heb je de uitslag genoemd, leef gewoon mee met de race.


Hele gave foto’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 17:19 



 
Profiel   

Prachtig paard is Roi, gefeliciteerd! Mooie race, hoe hij het hele stuk in de voorhoede rent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 19:01 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Leuk weer !
En toch zo mooi om te zien, één en al spier die racers ! <3

vind ik ook altijd heel gaaf en dan zeker dat na inspanning al die aders er zo bovenop komen te liggen.
(Let op Roi is hier afgespoten, dit is dus geen zweet)

[ img ]


Waar ik overigens wel altijd wat moeite mee heb is dat bijvoorbeeld de laatste tijd de aanhangers van PETA het nodig vinden om te demonstreren bij de banen.
Hierbij maken ze dan ook ongevraagd foto en video opnamen en bewerken dit dan met allerlei nare teksten er onder. Zoiets maakt mij zo kwaad, dan denk ik altijd joh kom eens kijken hoe goed die van mij het heeft en hij is echt niet de enige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 19:47 



 
Profiel   

Tja, die mensen zijn erg goed in beelden knippen en plakken. Dat ze niet in de filmindustrie werken.

En gefeliciteerd met zijn 3e plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 21:29 



 
Profiel   

Waar dient dat ronde onder bit voor en wat is de reden dat die dat niet elke keer in heeft?

Over de peta aanhangers, denk ook niet dat de race industrie hier hetzelfde is als die in Amerika ofwel? Heb toch het idee dat het er daar wat erger aan toe gaat op een of andere manier

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 21:34 



 
Profiel   

Oh dit is zo gaaf! Heb alle vier pagina's met interesse gelezen. Het is dat ik bang ben om op een paard te zitten in galop en ik wat zou moeten afvallen. :D
Ik vind het ook zo leuk om te zien dat Jolene vanaf het midden van het veld ergens, voor zover mijn Duits klopt, helemaal naar voren sprint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 21:50 



 
Profiel   

Interessant! Ik heb ook alle pagina`s gelezen.

Ik zie dat je voor de race met hem stapt en dat stuk galopperen naar de startboxen. Wordt er verder nog iets gedaan met losrijden oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 08:51 



 
Profiel   

@Leonie87 : ja en nee dit ligt echt aan het paard dat je hebt.
Roi bijvoorbeeld blijft altijd wel lekker chill staan, al is dat soms ook een nadeel als het te lang duurt, want dan komt hij te veel in chill modus en dat is natuurlijk niet handig om snel te starten.
Er zijn paarden bij die het echt niet leuk vinden zo lang in een klein hokje staan, voor deze paarden wordt het meestal aangevraagd om als laatste de startbox in te gaan zodat ze zo kort mogelijk er in staan.

@amber: Ach het is allemaal relatief. Op het moment heb je in Amerika wel 1 baan waar het veel misgaat. Hier wordt steeds weer onderzocht wat het probleem nu is, maar volgens mij zijn ze daar nog steeds niet achter. Als je kijkt naar het aantal starts en het aantal incidenten valt het heel erg mee, in Engeland is het geloof ik 0,01% van de starts waarbij het misgaat. En geloof mij ik ben actief in meerdere disciplines en ik wordt regelmatig onpasselijk op een wedstrijdterrein over wat een mishandeling ik daar allemaal voorbij zie komen.

@San4nie: Nee enkel het warmstappen en het stuk upcanter, meer is eigenlijk ook niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 09:34 



 
Profiel   

Ah da's meer dan vervelend, die Peta supporters -O-
Zijn er niet een paar stoere stewards die ze de toegang kunnen verbieden ? }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:07 



 
Profiel   

[ img ]
Een snelle foto van vandaag.
Een 2e plaats op Duindigt, we komen dichterbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 20:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, hij is echt in de sportstand. Stoere foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 20:17 



 
Profiel   

Gave foto, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 20:40 



 
Profiel   

Superleuk om dit te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 20:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 20:56 



 
Profiel   

Stoer. Proficiat

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 21:54 



 
Profiel   

Super! Gefeliciteerd! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 06:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 31 [ 760 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen